PDA

View Full Version : Nieuwe buizenversterker



TdW
13 juli 2008, 16:45
Ik ben al een tijdje opzoek naar een buizenversterker. Ik heb ongeveer 1000 euro te besteden. Ik zoek een allround (2e hands) versterker waar ik een goede clean op heb. Moet verder goed zijn voor classic rock, modern rock/hardrock, metal niet zozeer maar zou leuk meegenomen zijn. Ik speel tevens in een band waar we poprock spelen.
Ik ben laatst bij american guitarstore geweest om wat te testen. Hier heb ik op aanraden van de mensen daar op de Engl Screamer gespeeld, Peavey Classic, H&k statesmen. Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was van de peavey classic 50 (ook omdat ie 2e hands vrij goedkoop te krijgen is oa via ebay). Ik ben alleen bang dat ik de wat stevige rock er niet uit kan halen. Maar ik lees op dit forum dat dit goed opgelost kan worden met verschillende pedaaltjes (hoewel ik dacht dat het geluid met pedaaltjes altijd minder is dan die alleen van de amp). Engl had een goede overdrive/distortion, maar ik was niet zo onder de indruk van de clean vergeleken met de peavey classic. Kan misschien ook aan de instellingen hebben gelegen? Verder heb ik veel positieve dingen gelezen over de vox ac30. Die heb ik helaas (nog) niet kunnen bespelen. Ik speel op een strat.
Zijn er mensen die mij nog andere versterkers kunnen aanraden die ik zeker eerst nog zou moeten testen voordat ik een besluit maak? Of andere tips mee kunnen geven. Alvast bedankt

kunk
13 juli 2008, 19:01
Denk dat je met een Marshall JCM2000 DSL top een heel eind komt.
Leuke cab eronder moet voor 1000 euro wel te doen zijn.

Kunk

TdW
13 juli 2008, 19:12
Ik moest er misschien nog bijzetten dat ik een combo zoek. Ik heb tevens een boss m-50. Heb deze nog nooit op een buizen amp geprobeerd.

bagheera
13 juli 2008, 19:41
bedoel je niet boss me-50

indien ja, ik heb er ook één ( naar tevredenheid trouwens) ook op een buizen amp doet die het goed het is per slot van rekening gewoon een extra'tje.

Zeker weet je het alleen door het te proberen met de amp die je wilt kopen.
( pak het mee als je gaat testen )