PDA

View Full Version : Vervelende bijgeluiden bij het tappen



Guitarik
25 februari 2003, 13:13
Als ik probeer te tappen, heb ik altijd last van vervelende bijgeluiden van de snaren die ik niet gebruik. Wat doe ik hieraan. Als ik de overige snaren los laat gaan ze 'ringen' en als ik ze demp klinkt het ook niet vet.

Maiden Michiel
25 februari 2003, 13:52
zorg in in ieder geval dat je met je wijsvinger de snaar boven de tapsnaar afdempt. wanneer je op de b snaar tapt kun je de g en e wel beide met je wijsvinger wegdempen, hell, als je opd e d speelt lukt het ook nog wel.

pimmetje
25 februari 2003, 14:45
de lagere snaren kan je met je duim of handpalm dempen... tenzij je vanuit je schouder tapt :grin:.

moretel
25 februari 2003, 15:14
Een klein haarbandje op de hals vlak naast de topkam.
Je moet eens naar jennifer Batten zoeken die heeft een speciale demper hiervoor op haar Washburn.

Guitarik
27 februari 2003, 14:14
OK, bedankt. Kwestie van dempen dus... Dacht ik al, maar ik vind het toch best lastig.

Maiden Michiel
28 februari 2003, 10:05
Oefening baart kunst, hoewel dat er bij mezelf soms ook nogal moeilijk ingaat hehe!

Anders Destium
28 februari 2003, 14:39
Je kunt als je goed wil leren tappen ook het beste clean spelen, dan hoor je precies wat je doet.
Net als bij toonladders is dat wel prettig, dan weet je wat je fout doet/niet goed aanslaat

schaap
1 maart 2003, 17:48
Je kan ook Angus Young zn gitaar gaan gebruiken als het echt niet lukt :grin:

xystus
9 maart 2003, 13:11
probeer eens te tappen met je middelvinger, dan heb je meer 'handpalm-oppervlakte' om de rest van de snaren te dempen. Doe ik ook altijd :smile: Ook kan je natuurlijk tappen met de zijkant van je plectrum, zorgt ook voor een scherpere tap-toon.

suc6

Guitarik
14 maart 2003, 12:51
Hoe tap je met de zijkant van je plectrum. Ik gebruik overigens altijd slappe plectra (0.60 mm). Kan het dan ook?

Negative K3 fan
14 maart 2003, 16:44
Tappen met de zijkant van je plectrrum si niet altijd handig. Ik "gebruik" het alleen voor ultera snelle taps want met je plectrum kun je hoge snelheden halen. Volgens mij tapt vai ook met zn plectrum op dat hele snelle stukje in Bad horsie.

Barret Wallace
5 april 2003, 16:52
Daar tapt hij ook ergens met vier vingers :grin: (rechterhand)