PDA

View Full Version : Blond,single and sexy



Hendriks
13 juli 2008, 14:09
Ik weet het ,er is een apart topic over mooie vrouwen, ik heb het dan ook over mijn nieuwste verovering:Een Fender Esquier uit 1993 MIJ , honing blond (nerf van hout is licht zichtbaar) , dit stuk is uitgerust met een SD stk3 (hier ga ik nog een coilsplit op maken) en ziet er voor haar 15 jaar koket uit.
aangesloten op een amp , vergeet je gelijk alle vrouwelijke termen: dit ding heeft ballen , Honky Tonk Women !!!
Alleen stand 3 (neck) heeft niets om het lijf.

Oke dan: Porrrrrrrrrno.

http://img139.imageshack.us/img139/9987/es2xo3.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/5144/es1bb6.jpg

Chris Winsemius
13 juli 2008, 14:11
Coooooool!

Mr.Fingers
13 juli 2008, 14:13
geil! ik zou haar zo onverwijld achterwaarts in de poes naaien!!! :soul:



Echt een mooie gitaar. Kan je het een beetje vinden met de extreem bassige sound (als de schakelaar naar voor staat?)

Hendriks
13 juli 2008, 14:15
En de achterkant

http://img241.imageshack.us/img241/6726/es4js7.jpg

http://img228.imageshack.us/img228/2743/es3dx1.jpg

Hij is niet zwaar en ook omdat de houtnerf zichtbaar is zou hij wel eens van essen kunnen zijn.

Hendriks
13 juli 2008, 14:18
Echt een mooie gitaar. Kan je het een beetje vinden met de extreem bassige sound (als de schakelaar naar voor staat?)[/QUOTE]

Met dat standje heb ik niets , dus maar eeens kijken of daar iets anders van te maken is.

macwilliams
13 juli 2008, 14:30
Met dat standje heb ik niets , dus maar eeens kijken of daar iets anders van te maken is.


dussssss.....!!!!!! :seriousf:


Hey lady feel like dancing? :p

Mr.Fingers
13 juli 2008, 14:32
had ik dus over gelezen ;)

Probeer de condensator te veranderen in een lichtere waarde, geeft je een lichtere sound dan nu

Hendriks
13 juli 2008, 14:37
Zijn diverse schema's van in omloop , ik ga wat (s)experimenteren.

euroboy
13 juli 2008, 15:54
Vet wil ik ook nog wel eens!!!

budje
13 juli 2008, 15:58
mooie dame, goed voor zorgen!

Hendriks
13 juli 2008, 16:03
Die japanners weten wel hoe ze halzen moeten maken , om te zoenen.

Soundscape
13 juli 2008, 18:16
Ziet er nog heel goed uit! Heeft deze een normale C hals of een U hals a la Nocaster en '52 Tele?

Hendriks
13 juli 2008, 19:08
Wat dikkere C , dikker dan de "normale"strat halzen.

FTI
13 juli 2008, 19:36
Het blijft een mooi gitaar. Ik had hem zelf wat langer willen houden ware het niet dat ik maar niet uit mijn SRV-fase uit kom.

Trouwens heb ik ergens gelezen dat de hout basswood zou zijn.

De Esquire heeft een hoog mojo gehalte. Veel plezier ermee.

Rock on.

Hendriks
13 juli 2008, 19:42
Jij van hetzelfde , hij klinkt niet verkeerd, maar mischien zet ik er nog wel een halselemnt in , de routing is aanwezing .

Hoe is de strat?

FTI
13 juli 2008, 20:23
De Strat is mooi. Ik heb het nog niet helemaal kunnen uit proberen. Moet even wachten todat de kinderen naar bed zijn gegaan. :)

Nu nog maar de juiste amp...

Chris Winsemius
14 juli 2008, 12:11
Zelf kon ik niets met die "bas-stand" (schijnt wel 'n door Stephen Stills op 'n bepaald nummer gebruikt te zijn) en (!) "The house is rockin'" van SRV is trouwens met 'n oude Tele of Esquire opgenomen begreep ik.

Ik gebruik m'n Trèsquire schakeling op mijn Esquire (nu dus Trèsquire :));
1) Volume en Tone aan
2) alléén Volume aan
3) element direct naar de uitgang (V&T bypassed)

In de toekomst ga ik nog wat andere opties proberen, heb zelfs 'n idee met 'n 5-standen-schakelaar maar da's natuurlijk volkomen belachelijk :D

Hendriks
14 juli 2008, 12:37
Heb jij jouw schema voor mij . Ik overweeg trouwens om er een neck pick up in te zetten (kan zo weer origineel gemaakt worden) , nog een suggestie welke goed combineerd met de SD stk3

Chris Winsemius
14 juli 2008, 12:50
Heb jij jouw schema voor mij . Ik overweeg trouwens om er een neck pick up in te zetten (kan zo weer origineel gemaakt worden) , nog een suggestie welke goed combineerd met de SD stk3

Ik kan geen eigen schema's weggeven maar je mag me wel contacten voor zo'n mod.

Hals-element op 'n Esquire: FOEI!!! :D (pak dan 'n Telecaster :)) Weg charme Esquire en subtiel verlies aan sustain.

Bij Telecasters gebruik ik weleens 'n StratPU als halselement, als die STK3 niet al te high-output is zou ik proberen 'n vrij helder regulier hals-element te gebruiken en/of de toonregelaar alléén op het brug-element te monteren.

Hendriks
14 juli 2008, 13:54
Ik overweeg het ook , maar als er een goede oplossing is voor standje 3 ga ik daar voor.
Er zit nu een extra cab in en een weerstand , als je hiervoor lagere waardes kiest zal er dan geen verbetering optreden?

Ik vind hem nou trouwens wel erg mooi zo.

Stratman70
14 juli 2008, 13:57
Heeeeeeel mooi hoor!

Hendriks
14 juli 2008, 14:16
@ Chris ik heb dit (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=esquire_alternate) schema gevonden , hoe vertaal ik dit naar de kleurcode van mijn SD element ?Deze heeft 5 draden , ik ga het dan uitbreiden met een coilsplit.

Chris Winsemius
14 juli 2008, 16:09
@ Chris ik heb dit (http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=esquire_alternate) schema gevonden , hoe vertaal ik dit naar de kleurcode van mijn SD element ?Deze heeft 5 draden , ik ga het dan uitbreiden met een coilsplit.

Ff snel: check even welke draad in dat schema de tap is (gele of witte), dan bij jouw PU de dooverbonden bedrading (2 draadjes aan elkaar gesoldeerd) aansluiten op het punt waar de gele of witte draad van dit diagram wordt aangesloten.

Persoonlijk lijkt me dit wel handig & cool:
1) split met V&T
2) HB met V&T
3) HB met alléén V

Hendriks
14 juli 2008, 17:03
Als ik eraan begin PM ik je even , als je het goed vind , met een beetje puzzelen moet ik er we uitkomen.

Hendriks
14 juli 2008, 18:08
Oke , mijn PU heeft 5 draden , wit en rood (aan elkaar gesoldeerd) , groen en bare (gesoldeerd aan de pot) en een zwarte (op de switch) . De rode/witte gaan naar de push/pull pot .
Het door mij gevonden schema laat een element zien met 3 draden.

Vraag nu op welke aansluiting van de switch moet de zwarte.