PDA

View Full Version : 2x12 bij Powertone 2



armageddon
13 juli 2008, 12:58
Ik ben eigenlijk erg ontevreden over de Koch 4x12 slanted cab. Afgezien van het feit dat 4x12 te belachelijk is klinkt ie ook nog eens erg scooped. Nu is de Powertone 2 al redelijk scooped en op slechte dagen klinkt het dus nogal tandenknarsend schel. Ik heb hem wel eens op andere cabs gehad en dat ging wel okee.

Ik ben op zoek naar een betaalbare 2x12 die strak laag heeft en redelijk prominente mids. Maar geen idee waar te beginnen, want ik heb me nooit echt in cabs verdiept. Mijn budget gaat tot 700 euro.

Iemand tips?

Powerchordschuiver
13 juli 2008, 14:17
Kool & Elfring.

Mitch
13 juli 2008, 14:46
De gewone Koch 2x12 waar de toenmalige gitarist in onze band naar toe overging, vanaf een Koch 4x12, in combinatie met een Powertone 2 klonk tien keer beter. Ik weet dat van die 2x12 verschillende versies zijn (speakers...) maar ik weet niet precies welke versie dat was. Het scheelde in ieder geval enorm!

Kellet
13 juli 2008, 20:12
Engl, Mesa of Framus 2x12 cabs zijn goed. Qua prijs... moet je af en toe op Marktplaats kijken. Ik zag een Engl 2x12 (V30's) laatst op Marktplaats voor 350,-.

Framus 2x12 is heel licht qua gewicht, is mij verteld.

minoin
13 juli 2008, 21:01
Bogner, Custom Audio Amplifiers, Mesa, Paul Lenders, Bag End, Kool en Elfring.
Ik denk dat dat zo'n btje de beste keuzes zijn qua 2 x 12...

armageddon
13 juli 2008, 21:51
Okee bedankt :)
De Bogner van Nielsje klonk erg vet, dus die is interessant. Engl en de anderen nooit echt gehoord. Maar zijn er specifieke merken met strak laag en prominent midden?

Kan mijn top wel een keer naar een winkel nemen, maar vanwege mijn kapotte wervel wil ik niet teveel sjouwen :)

Kellet
13 juli 2008, 22:05
Okee bedankt :)
De Bogner van Nielsje klonk erg vet, dus die is interessant. Engl en de anderen nooit echt gehoord. Maar zijn er specifieke merken met strak laag en prominent midden?

Kan mijn top wel een keer naar een winkel nemen, maar vanwege mijn kapotte wervel wil ik niet teveel sjouwen :)

Engl en Bogner versterkers zijn ongelovelijk strak in het laag. Ikzelf heb ook een Engl en ik ken geen versterker die strakker klinkt.

Ik raad je een ENGL 2x12VH (met Celestion V30's) aan.

armageddon
13 juli 2008, 22:37
Ik heb nu al Celestion V30's en eigenlijk altijd al gehad (ook in mijn Engl Thunder vroeger). Het is dus grotendeels de bouw die er toe doet. Ik ga eens de samples van Kool en Elfring luisteren en hun misschien eens mailen.

Bl44t44p
14 juli 2008, 00:28
Voor de Bogner vs Engl 2x12 is mijn topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103674) wellicht interessant, kan ook goed zijn dat je dat al had gelezen aangezien hetzelfde verhaal op GoT staat geloof ik. En dat allemaal met een Thunder 50 die jij ook goed kent denk ik zo :)