PDA

View Full Version : Piens (Deinze)/ Feedback (Utrecht)



toon-
13 juli 2008, 13:49
Eerst en vooral: ik zet dit topic in algemeen omdat ik niet weet waar ik het moet plaatsen.

Binnenkort ga ik een nieuwe gitaar kopen en ik ben van plan om naar Piens in Deinze of naar Feedback Utrecht te gaan. Ik weet echter niet naar welke winkel ik het best zou gaan (prijsverschil, maar vooral voorraad; ik wil meerdere gitaren testen). Piens is duurder, maar wel een stukje dichterbij dan Feedback Utrecht. Dus wil ik eigenlijk gewoon weten in welke winkel ik het meeste kans heb dat die gitaren die ik wil testen, op voorraad zijn.
Alvast bedankt.

Mr.Fingers
13 juli 2008, 14:07
PIENS is afzetterij waar je bijstaat, prijzen zijn veels te duur (tot 200€ meer dan in andere winkels), je gitaar krijgt een onverwijderbare sticker op de rug gekleefd (ja zelfs een gibson Custom-Shop of een Rickenbacker uit 1964), dit ivm garantie (ze zijn te lui om op te zoeken of je die gitaar met dat serienummer daar gekocht hebt).

Als je een beetje bij de standaardmerken wilt blijven (Fender/Gibson/Gretsch), kan je Muziek & Visie in Antwerpen eens proberen, niet zo groot als piens, ook niet zo'n hele show errond, maar wel eerlijke prijzen & extreem behulpzame & vriendelijke verkopers (en jeroen weet alles daar, en helpt je met de glimlach). Ook is testen daar geen probleem (bij piens doen ze al moeilijk om een squier te mogen testen).


op de site www.muziekvisie.be kan je de stock checken van wat de winkel binnen heeft.

heavy-metal-thunder
13 juli 2008, 14:10
Piens heeft een grote voorraad, zodat je kan testen en de beste er uit halen. Feedback ken ik niet. Maar er zijn nog goede winkels in België, hoor. Key Music heeft ook scherpe prijze.




PS: bij deze doe ik de groeten aan de mensen van Piens, die zich bezig houden met commentaar over hun winkel op het net af te schuimen.

J-sus Rulez
13 juli 2008, 14:12
Ik ben 2 weken geleden nog bij Piens geweest... ik moet zeggen qua prijzen en service lijkt hij heel hard op de afzetters hier in geel (vanderheyden music...) en bij muziek en visie (daar ben ik ook al geweest, ga er nog eens naartoe) daar heb ik geen enkel negatief punt... Veel gitaren, veel versterkers etc, goede bediening, eerlijke prijzen...

Mr.Fingers
13 juli 2008, 14:22
@Heavy Metal Thunder: zijn er mensen van Piens die de reacties op het internet afschuimen? Toch wel bizar dat ze dan niets aan hun "reputatie qua prijzen" doen (want ik ben niet de enige die zegt dat ze nogal duur zijn!)

J-sus Rulez
13 juli 2008, 14:27
in mijn stad zijn ze zelfs nog iets duurder.. en dan maar kwaad zijn dat ik van miserie alles uit antwerpen (muziek en visie) of als ik daar niet geraak (ben nog maar studentje) uit duitsland moet halen. Maar als je er geraakt: muziek en visie!

toon-
13 juli 2008, 15:37
Sja, muziek & visie, al veel goeds over gehoord en het is ook vlakbij, maar de merken die ik wil testen (ltd, jackson, ibanez) hebben ze niet.

Mr.Fingers
13 juli 2008, 15:48
keymusic in st.niklaas dan?
Leo Caerts in Leuven?
...

toon-
13 juli 2008, 15:55
keymusic in st.niklaas dan?
Leo Caerts in Leuven?
...
Als ik op de site van Keymusic naar een aantal gitaren zoek, krijg ik de melding dat de zoekactie niets heeft opgeleverd.
Hebben ze die gitaren dan niet of is die zoekfunctie gewoon niet volledig?

M Kactus
13 juli 2008, 18:58
Als ik op de site van Keymusic naar een aantal gitaren zoek, krijg ik de melding dat de zoekactie niets heeft opgeleverd.
Hebben ze die gitaren dan niet of is die zoekfunctie gewoon niet volledig?

Ze hebben meer dan je op hun site kan vinden, dat wel, maar natuurlijk ook niet alles. Geen enkele winkel heeft alles. Je zal er toch heus een paar moeten opzoeken... Om je lijstje aan te vullen:
-Beat Shop in Antwerpen
-Strings & Things in Antwerpen
-Jacky Claes in Genk (miss dichterbij?)

Mr.Fingers
13 juli 2008, 19:01
blijf aub ver weg van den beatshop. die uitbater is ongeďnteresseerd, soms ronduit onvriendelijk. Je wordt vaak gewoon de winkel uitgekeken. Ook heeft hij niets van ibanez. Wel een hele resem customshop fenders.

M Kactus
13 juli 2008, 19:03
blijf aub ver weg van den beatshop. die uitbater is ongeďnteresseerd, soms ronduit onvriendelijk. Je wordt vaak gewoon de winkel uitgekeken. Ook heeft hij niets van ibanez. Wel een hele resem customshop fenders.

Edoch, mijn Ibanez akoest komt van daar. Hij lijkt inderdaad een erg norse man en ik kwam er ook nooit graag. Ik ging altijd om naar de M&V, maar zoals zo vaak het geval is, is de beste man wél vriendelijk tegen de vaste klanten...

Jeroen_TRC
13 juli 2008, 19:08
en jeroen weet alles daar, en helpt je met de glimlach)


Ach, ik doe m'n best! :D
In Eindhoven zit trouwens ook een feedback, wel met de standaard-ongeďnteresseerde verkopers.

Mr.Fingers
13 juli 2008, 19:11
Edoch, mijn Ibanez akoest komt van daar. Hij lijkt inderdaad een erg norse man en ik kwam er ook nooit graag. Ik ging altijd om naar de M&V, maar zoals zo vaak het geval is, is de beste man wél vriendelijk tegen de vaste klanten...

Heb je het over jeroen of over de uitbater van the beat shop?

@TRC: natuurlijk weet ik dat je een lieve jongen bent :D

Jeroen_TRC
13 juli 2008, 19:14
Ik vermoed over de uitsmijter.eh..bater. :???:

M Kactus
13 juli 2008, 19:52
Ik vermoed over de uitsmijter.eh..bater. :???:

Pwecies. In de M&V zijn ze heel wat aardiger tegen nieuwkomers, dat is het grote verschil (misschien zijn het daar meer échte verkopers?)

Mr.Fingers
13 juli 2008, 19:57
vooral echte muziekanten, die niet te beroerd zijn om eens iets uit te leggen/voor te doen.

toon-
13 juli 2008, 21:45
Ik ben nog maar 1 keer in de beatshop geweest, en toen was het een vrouw.
Ik vond ze inderdaad tamelijk onvriendelijk.

grayfink
13 juli 2008, 21:51
Zijn Feedback Eindhoven en Rotterdam niet én veel groter én dichterbij dan Utrecht?

toon-
13 juli 2008, 21:55
Zijn Feedback Eindhoven en Rotterdam niet én veel groter én dichterbij dan Utrecht?
Ik woon in tussen Antwerpen en Brussel en Utrecht is het dichtste bij voor mij ;)

drap
13 juli 2008, 21:57
Ik denk dat vroeger niet goed heb opgelet bij aardrijkskunde :chicken:

grayfink
13 juli 2008, 21:59
Ah ok, mijn geografische kennis schiet hier te kort. Maar volgens mij is Rotterdam een megastore en Utrecht niet, wel een paar extra kilometer waard denk ik. Ik weet dat niet zeker hoor, de enige Feedback waar ik een paar keer ben geweest staat in Apeldoorn :)

toon-
13 juli 2008, 22:01
Excuseer, jullie hebben helemaal gelijk.
Eindhoven is het dichtste bij, Utrecht en Rotterdam is ongeveer even lang.
Dat weet ik dan ook weeral, bedankt ;)

grayfink
13 juli 2008, 22:05
Toch wel dus :-) Volgens mij is Utrecht de kleinste van die drie trouwens.

drap
13 juli 2008, 22:17
Excuseer, jullie hebben helemaal gelijk.
Eindhoven is het dichtste bij, Utrecht en Rotterdam is ongeveer even lang.
Dat weet ik dan ook weeral, bedankt ;)

Zelfs Utrecht is nog een aardig eind verder voor jou denk ik. Rotterdam - Antwerpen is helemaal niet eens zo ver. Ik denk haast dat de afstand naar Rotterdam voor jou ongeveer net zo groot is als die naar Eindhoven, kan elkaar nooit veel schelen :)

toon-
13 juli 2008, 22:22
Zelfs Utrecht is nog een aardig eind verder voor jou denk ik. Rotterdam - Antwerpen is helemaal niet eens zo ver. Ik denk haast dat de afstand naar Rotterdam voor jou ongeveer net zo groot is als die naar Eindhoven, kan elkaar nooit veel schelen :)
Volgens google maps is Eindhoven 1 uur en 13 minuten en Rotterdan 1 uur en 29 min. Dat kwartiertje maakt inderdaad niet uit. Best handig, dan kan ik in beide winkels langs :)

toon-
13 juli 2008, 22:29
Welke is trouwens de grootste winkel? Die in Rotterdam of die in Eindhoven?

snaarplukker
13 juli 2008, 22:31
Excuseer, jullie hebben helemaal gelijk.
Eindhoven is het dichtste bij, Utrecht en Rotterdam is ongeveer even lang.
Dat weet ik dan ook weeral, bedankt ;)

Ik zal het even voor je in kilometers uitdrukken. Halverwege Antwerpen/Brussel ligt Mechelen. Van Mechelen naar Eindhoven is 109 km, Rotterdam 122 km en Utrecht 150 km. (Bron:Google Earth)

Tja, een zaak met de grootste keus, voorraad en prijzen is in Treppendorf (Thomann) 566 km. ;)

Cees

toon-
13 juli 2008, 22:32
Ik zal het even voor je in kilometers uitdrukken. Halverwege Antwerpen/Brussel ligt Mechelen. Van Mechelen naar Eindhoven is 109 km, Rotterdam 122 km en Utrecht 150 km. (Bron:Google Earth)

Tja, een zaak met de grootste keus, voorraad en prijzen is in Treppendorf (Thomann) 566 km. ;)

Cees
Ja, maar die is net iets te ver ;)

Wizz
13 juli 2008, 22:43
Effe over de prijzen in Belgie: Is het niet zo dat winkels vaak prijzen hanteren waar nog flinke kortingen af gaan ? Nederlandse winkels prijzen meestal "netto", dus kan er meestal hoogstens nog een gratis pakje snaren of zoiets bij, maar in Belgie zag ik Gibsons met prijskaartjes van duizend euro, die bij navraag voor nog geen zevenhonderd bij me op de achterbank mochten... en dat waren geen kleine winkeltjes.

Wizz

toon-
13 juli 2008, 22:45
Effe over de prijzen in Belgie: Is het niet zo dat winkels vaak prijzen hanteren waar nog flinke kortingen af gaan ? Nederlandse winkels prijzen meestal "netto", dus kan er meestal hoogstens nog een gratis pakje snaren of zoiets bij, maar in Belgie zag ik Gibsons met prijskaartjes van duizend euro, die bij navraag voor nog geen zevenhonderd bij me op de achterbank mochten... en dat waren geen kleine winkeltjes.

Wizz
Ik heb er geen idee van eigenlijk, een vriend heeft een Jackson gekocht bij Piens en die heeft denk ik moeten betalen wat er op het prijskaartje stond.

Wizz
13 juli 2008, 22:45
Tja, een zaak met de grootste keus, voorraad en prijzen is in Treppendorf (Thomann) 566 km. ;)

Cees

Wat krijg jij voor deze reclame ?

Wizz

kenx
13 juli 2008, 23:16
sorry als ik een tip mag geven: ga NIET langs bij leo caerts, hij heeft namelijk dezelfde reputatie en werkwijze als Piens, afzetterij tot en met...
verder, ja, keymusic Sint-niklaas, heb ik en vrienden goede comments over, verder... geen idee...

veel succes iig

snaarplukker
13 juli 2008, 23:22
Wat krijg jij voor deze reclame ?

Wizz

Misschien net zo veel als zij. ;)


...kan je Muziek & Visie in Antwerpen

...Maar er zijn nog goede winkels in België, hoor. Key Music heeft ook scherpe prijze..

keymusic in st.niklaas dan?
Leo Caerts in Leuven?
...

-Beat Shop in Antwerpen
-Strings & Things in Antwerpen
-Jacky Claes in Genk (miss dichterbij?)

Cees

M Kactus
14 juli 2008, 10:08
Misschien net zo veel als zij. ;)
Cees

Dat denk jij... Ik heb al veel extra's gekregen bij mijn winkels. En jij ;) ?

Edit: @Wizz
De prijzen zijn inderdaad "flexibel" in België. In je vaste winkel is het zelfs heel normaal dat je niet moet vragen naar korting, maar die aan de kassa gewoon krijgt (van 10 tot 30%). Geen idee waar dat vandaan komt, maar echt fijn vind ik het niet.

Wizz
14 juli 2008, 10:49
De prijzen zijn inderdaad "flexibel" in België. In je vaste winkel is het zelfs heel normaal dat je niet moet vragen naar korting, maar die aan de kassa gewoon krijgt (van 10 tot 30%). Geen idee waar dat vandaan komt, maar echt fijn vind ik het niet.

Dacht ik al ! En dan vergelijk je dus appels met peren als je bruto-adviesprijzen van Belgische winkels vergelijkt met aanbiedingsprijzen van Nederlandse- en Duitse winkels. Ik bezoek beroepshalve winkels in Belgie en Nederland, en ik moet zeggen, er waait een frisse wind. Veel winkels worden wakker, en zijn goed bezig. Ik zou het betreuren als er, aangewakkerd door figuren als Snaarplukker, een leegloop naar Duitse prijsstunters zou plaatsvinden voor in feite maar een paar tientjes. Voor de meesten van ons geldt toch dat de prijs niet het enige wat telt is, en dan heeft de winkel om de hoek zóveel meer te bieden dan de internetshop...

Wizz

M Kactus
14 juli 2008, 11:02
Dacht ik al ! En dan vergelijk je dus appels met peren als je bruto-adviesprijzen van Belgische winkels vergelijkt met aanbiedingsprijzen van Nederlandse- en Duitse winkels. Ik bezoek beroepshalve winkels in Belgie en Nederland, en ik moet zeggen, er waait een frisse wind. Veel winkels worden wakker, en zijn goed bezig. Ik zou het betreuren als er, aangewakkerd door figuren als Snaarplukker, een leegloop naar Duitse prijsstunters zou plaatsvinden voor in feite maar een paar tientjes. Voor de meesten van ons geldt toch dat de prijs niet het enige wat telt is, en dan heeft de winkel om de hoek zóveel meer te bieden dan de internetshop...

Wizz

Het is inderdaad appels met peren vergelijken, maar dat krijg je die jonge knapen niet uitgelegd (zo, ik klink wel als m'n pa)... Ze hebben met moeite hun 100€ gespaard en 20€ extra is dan een grote stap. Langs de ene kant begrijp ik het wel en een voorkeur kan je niet opdringen. Je moet maar op hopen dat wijsheid met de jaren komt :).

snaarplukker
14 juli 2008, 12:49
.... Ik zou het betreuren als er, aangewakkerd door figuren als Snaarplukker, een leegloop naar Duitse prijsstunters zou plaatsvinden voor in feite maar een paar tientjes. Voor de meesten van ons geldt toch dat de prijs niet het enige wat telt is, en dan heeft de winkel om de hoek zóveel meer te bieden dan de internetshop...
Nou, ik hoef hier helemaal niets aan te wakkeren. Van nature zijn Hollanders zuinig, prijsbewust en vooral slim. Dus die hebben al ervaring met internetshoppen. Van de eerder genoemde 7 muziekwinkels hebben zij allen een website waarvan er zelfs 4 over een onlineshop beschikken. Dus in weze verschilt er niets tussen deze en de door mij genoemde bedrijven. Zelfs bij die in Treppendorf gevestigde winkel kan je langs gaan voor een bak koffie, advies en service. Als je toch thuis achter je PC zit en naar een bepaald product zoekt maakt het niet uit welk bedrijf het naar je opstuurt en ga je toch echt voor de voordeligste prijs. Is een bepaald produckt in België voordeliger dan laat ik het daar vandaan komen. Dat je in de muziekwinkel om de hoek vriendelijk ontvangen wordt en goede adviezen krijgt is ook niet overal het geval, zoals ik in verschillende topics hier heb gelezen. En als ik schrijf dat een bepaald bedrijf de grootste keuze en voorraad heeft, dan is dat geen reclame maken maar iemand van de juiste informatie voorzien.
Jij hebt het over een paar tientjes, maar ik heb al prijsvoordeel van een kleine € 200,-- op een verkoopwaarde van € 650,--.

Cees

Kim Wilson
14 juli 2008, 12:58
...
Jij hebt het over een paar tientjes, maar ik heb al prijsvoordeel van een kleine € 200,-- op een verkoopwaarde van € 650,--.

Cees
Wat Wizz ook aangeeft, is dat het bij de duurste winkel vaak goed mogelijk is om er een behoorlijke korting te krijgen, waardoor het prijsverschil toch ineens maar een paar tientjes is. De gitaar die ik kocht, was maar weinig duurder (ongeveer 5 tientjes, ik heb er €640 voor betaald) dan bij de gemiddelde Duitse webshop. Ik heb er nog twee setjes snaren bijgekregen en hij is als een zonnetje afgesteld. Daarbij mag ik (als ik het goed begrepen heb van Wizz) nog een keer terugkomen voor een servicebeurt, mocht dat nodig zijn. Veel korting heb ik toen niet gehad, maar dat komt omdat de spullen daar al behoorlijk scherp worden aangeboden. Kom je bij een andere zaak, waar de prijzen veel hoger liggen, is de kans groot dat er een veel groter bedrag vanaf gaat. Simpelweg omdat daar de marges veel groter zijn. Onder de streep zal het er waarschijnlijk op neer komen dat alle winkels na verrekening van een eventuele korting maar een paar tientjes uit elkaar liggen.

Mensen verkijken zich gewoon op de prijzen. Waar de gitaar voor in de winkel hangt, hoeft niet de prijs te zijn waar jij hem voor in de handen kunt krijgen.

snaarplukker
14 juli 2008, 13:27
Wat Wizz ook aangeeft, is dat het bij de duurste winkel vaak goed mogelijk is om er een behoorlijke korting te krijgen, waardoor het prijsverschil toch ineens maar een paar tientjes is.
Ja, dan moet je als consument het lef hebben om af te dingen. Anders betaalt je gewoon de volle mep. ;)

Cees

bass blom
14 juli 2008, 13:33
Ja, dan moet je als consument het lef hebben om af te dingen. Anders betaalt je gewoon de volle mep. ;)

Cees

ik koop wel dingen in nederlandse winkels voor duitse (thomann) prijzen.
kwestie van onderhandelen.

Javaca
14 juli 2008, 14:01
Ik weet niet hoe je reist, maar met de trein is Feedback Rotterdam dichterbij voor je dan Utrecht.
En met de auto is Eindhoven dichterbij.

Maar goed, in Belgie zelf zitten een aantal zeer goede winkels, waaronder de S&Th in Antwerpen. Fijne winkel met een mooi assortiment.

Wat voor gitaar ben je eigenlijk naar op zoek?

Wizz
14 juli 2008, 14:54
Van nature zijn Hollanders zuinig, prijsbewust en vooral slim.

Dat zijn toch drie heel verschillende dingen... ik denk dat zuinige mensen de neiging hebben zichzelf erg slim te vinden, dat wel.

Wizz

Misery Signals
14 juli 2008, 17:57
* Piens moet je idd niet naartoe gaan. Redenen zijn hier al genoeg beschreven.

* Feedback Eindhoven en Rotterdam zeer goede ervaringen mee. Heb je ergens anders goedkoper gezien, geven ze dezelfde prijs. Hele Feedback Rotterdam ooit 20 min langer opengehouden enkel voor mij, omdat ik mijn Maxon OD808 niet kon betalen met mijn Belgische bankkaart en ik ergens anders eerst nog geld moest gaan pinnen, plus 8 Euro korting gekregen voor 't ongemak. Respect!

* Beatshop vrij onvriendelijke man. Heb daar wel een superkoop gedaan met die man zijn eigen Soldano SLO100 full option met case te kopen, nieuw voor nog niet de helft van de prijs (nog stevig bedrag natuurlijk maar dan nog).

* Leo Caerts voor onderdelen erg duur, maar voor grote merken als Bogner, Ampeg, Marshall, Mesa, Gibson spotgoedkoop. Ook voor de liefhebbers: er staat nog een nieuwe London City thinline tele voor 400 Euro!

MS

toon-
14 juli 2008, 19:46
Ik weet niet hoe je reist, maar met de trein is Feedback Rotterdam dichterbij voor je dan Utrecht.
En met de auto is Eindhoven dichterbij.

Maar goed, in Belgie zelf zitten een aantal zeer goede winkels, waaronder de S&Th in Antwerpen. Fijne winkel met een mooi assortiment.

Wat voor gitaar ben je eigenlijk naar op zoek?
In Strings & things ben ik nog nooit geweest, moet ik eerst maar is doen :).
Ik zou graag de Ltd deluxe ec 1000 en MH 1000 testen. Deze modellen zijn beiden met EMG's of met Duncans, en ik zou natuurlijk graag beide versies van de 2 gitaren testen. Jackson RR5 wil ik ook graag eens uitproberen.

Mr.Fingers
14 juli 2008, 20:02
Ben verleden vrijdag nog naar de strings & things geweest. Veel oude instrumenten (Fender Jaguar uit 1963, Fender Jazzmaster uit 1962, Gretsch Committee,...). Niets van ibanez, LTD, ESP,...
Ze verkopen daar vooral "rariteiten" (univox, mosrite, eastwood, London City,...)

toon-
14 juli 2008, 21:00
Ben verleden vrijdag nog naar de strings & things geweest. Veel oude instrumenten (Fender Jaguar uit 1963, Fender Jazzmaster uit 1962, Gretsch Committee,...). Niets van ibanez, LTD, ESP,...
Ze verkopen daar vooral "rariteiten" (univox, mosrite, eastwood, London City,...)
Oei, dan is het toch niets voor mij :)

Wizz
14 juli 2008, 23:45
Mosrite ? Morgen sta ik er op de stoep, echt waar !

Wizz

Mr.Fingers
14 juli 2008, 23:49
nee, het was een eastwood realiseer ik me net... ze hebben er wel wat vintage meuk. En hebben ze het niet, dan zoeken ze het wel

Stefan. Ptzl
20 juli 2008, 01:26
Piens wordt stinkend rijk!!

In deinze hebben ze een bedrijfs helicoptertje :cooler:
Nu ja, ik haalde ook al heel wat spullen uit piens doordat deze zich niet ver van mij vandaan begeefd.

Kleintjes overleven niet circa 50 km rond deinze vrees ik ...