PDA

View Full Version : Boss NoiseSuppressor probleem...



cruncher
13 juli 2008, 09:43
Ik heb een probleempje met mijn Boss NS-2. De volgorde van de NS-2 is: Gitaar→NS-2 input→ Send:EHX SmallStone, MXR EVH Phaser,BadMonkey,MIAudio Crunchbox→terug naar return van de NS-2→Boss DD-3 in de out van de NS-2, out van de DD-3 in de amp input.

Nu klinkt het alsof de NS-2 werkt als een boostertje; het geluid krijgt meer treble en de volume neemt toe. Dat is niet wat ik wil. Ik heb al veel zitten te kloten met de instellingen en volgorde van de pedalen maar niets helpt.

Iemand een idee?

Sinner
13 juli 2008, 12:24
KLinkt alsof hij kapot is.

Met je volgorde is niks mis. Ik gebruik'm op een vergelijkbare manier: alle "ruisende" pedalen in de loop en dan naar de delay. Wrkt prima.

Heb je de juiste voeding enzo?

cruncher
13 juli 2008, 14:35
Nu al kapot? Ik heb hem net 1 dag.....

cruncher
13 juli 2008, 14:47
Of valt dit probleem ook onder tonesuck???

Nitefly7
13 juli 2008, 16:26
met goede kabels, heb je volgens mij geen NS-2 nodig, als ik je pedalen zie..!

cruncher
13 juli 2008, 16:35
Het is eigenlijk alleen de CrunchBox die wat ruis geeft.

Ibanez666
13 juli 2008, 18:31
Ik heb de NS-2 gehad en vond het drie keer niks. En eigenlijk heb ik hem ook niet nodig, zelfs niet met de rits pedalen in mn sig....

Ik zou sowieso alleen de crunchbox en de bad monkey in de loop van de NS-2 doen..

cruncher
13 juli 2008, 22:15
Ik heb de NS-2 gehad en vond het drie keer niks. En eigenlijk heb ik hem ook niet nodig, zelfs niet met de rits pedalen in mn sig....

Ik zou sowieso alleen de crunchbox en de bad monkey in de loop van de NS-2 doen..

Waarom vond jij hem niks?

cruncher
13 juli 2008, 22:32
Ik zou sowieso alleen de crunchbox en de bad monkey in de loop van de NS-2 doen..

In welke volgorde zou jij het aansluiten dan? Want de EHX SmallClone en de MXR EVH klinken het lekkerste als ze helemaal vooraan staan. Ik gebruik de MXR EVH vaak samen met de CB...Zet ik de MXR EVH achter de CB dan klinkt hij lang zo lekker niet.

cruncher
14 juli 2008, 16:59
Ik heb hem eruit geknikkerd! Dan maar wat ruis! ;)

Ibanez666
14 juli 2008, 17:24
Ik heb hem eruit geknikkerd! Dan maar wat ruis! ;)

my thoughts exactly ;-)

jimihattricks
15 juli 2008, 13:33
Of valt dit probleem ook onder tonesuck???

de NS-2 is in die zin een tonesucker omdat hij inderdaad bij een lange reeks pedalen zorgt voor een kleine volume- en hoogmidboost..

ik gebruik hem om mijn drive-sectie te temmen, en kan inmiddels niet meer zonder die volume/hoogmidboost, zo zie je maar weer

overigens is de NS-2 geen wonderpedaal zoals sommigen lijken te denken, het haalt niet opeens de ruis weg die je hebt tijdens het spelen.. alleen kaptie het geluid af wanneer je niet aan het spelen bent, that's all