PDA

View Full Version : reverb effect voor zang?



Damster
13 juli 2008, 01:12
Ik vroeg me af of er ook effecten zijn speciaal voor zang.
Aangezien er op onze mengtafel geen effecten zitten
dacht ik aan een reverb effect ofzo.
Iemand die me hier meer over kan vertellen?
bvd

Han S
13 juli 2008, 01:37
Jawel hoor, er zijn hardware effectprocessors in elke prijsklasse, van minder dan 100 euro tot de Lexicon L960 van meer dan 30.000.

Ik heb een Lexicon PCM90 waarmee je galmen kunt maken van een coffin tot en met de St Peters of St Johns cathedral en dan kun je ook nog bepalen op welke rij banken je zit.

Die apparaten sluit je aan op een mengpaneel waarbij een effect of aux uitgang van de mengtafel naar de ingang van de processor gaat en de uitgang(en) van de processor op een effect return van de mengtafel of op twee kanalen als je er toch genoeg hebt.

Eigenlijk hoort dit draadje in recording denk ik.

JvD.
13 juli 2008, 02:05
Er zijn hele gave multieffect zang pedaaltjes van TC Electronics. Je kunt dan netzo als met je gitaar effecten bedienen met je voet. youtube maar eens. ze maken leuke previews. ik wil al heel lang de "Create" maar het is erg duur.

DeiDRagonas
13 juli 2008, 02:45
Inderdaad, keus genoeg. En t is maar hoe duur je t zelf wil maken. Voor live gebruik heb ik een heel simpel phonic kastje vaan zo'n 10cm breed en 1U hoog.. Koste nog geen 70,-... Niks instelbaar.. Gewoon een paar presets en dry/wet knopje. En klinkt voor live gebruik echt bruikbaar ook nog, idiot proof zeg maar. Dat is de ehhmm.. ff kijken... Micro 6 nogwat..

Roy.

JvD.
13 juli 2008, 02:47
Inderdaad, keus genoeg. En t is maar hoe duur je t zelf wil maken. Voor live gebruik heb ik een heel simpel phonic kastje vaan zo'n 10cm breed en 1U hoog.. Koste nog geen 70,-... Niks instelbaar.. Gewoon een paar presets en dry/wet knopje. En klinkt voor live gebruik echt bruikbaar ook nog, idiot proof zeg maar. Dat is de ehhmm.. ff kijken... Micro 6 nogwat..

Roy.
heb je wat meer info over dat kastje? ik ben benieuwd!

Damster
13 juli 2008, 18:48
Zoiets bedoel ik wel idd
geen 3.000 mogelijkheden en niet te duur
iemand nog meer voorbeelden?
vind ze moeilijk te vinden op internet.

Epic
14 juli 2008, 11:28
Alesis Nanoverb (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/5361.html)

J-sus Rulez
14 juli 2008, 11:33
Mogelijk is dit iets? : http://www.thomann.de/be/behringer_minimix_mix800_vox800.htm

Joey Handsome
14 juli 2008, 12:28
heb je wat meer info over dat kastje? ik ben benieuwd!

Een vriend van me heeft dat ding. Er zompig van klank. Ik zou voor dat geld gewoon een tweedehands Lexicon galm aanschaffen. Misschien dat je dan twee tientjes meer kwijt bent, maar het scheelt wel.