PDA

View Full Version : alnico 2 pro



thekid
12 juli 2008, 22:45
Ik sta op het punt om de alnico 2 pro van sd te bestellen bij music store daar staat achter 4-adrig waar slaat dit op en zijn deze de juiste of zijn er geen andere alnico 2 pro's humbuckers

pasqual
12 juli 2008, 23:25
4 - aderig wil zeggen dat van iedere spoel 2 draadjes komen: de noord -en zuid kant van de spoel. dus een plus en een min van iedere spoel. als je de twee plussen met elkaar verbindt staan de spoelen in serie ( humbucker ).

voordeel van 4 aderig is dat je deze elementen kunt splitten, dus zowel single als humbucker schakelen. moet je wel de juiste schakeling erbij hebben. ( push/pull potmeter, etc... ).

of dit de juiste voor je zijn kan ik niet bepalen want ik weet niet wat jouw voorkeur is qua sound.

groeten Pasqual.

thekid
13 juli 2008, 11:59
Ja ik wil die alnico 's maar dat 4-adrig snapte ik niet goed maar deze zullen wel de enige zijn van de alnico 2 pro reeks. Het is toch niet zo dat er van de alnico 2 pro ook een 3 of 5 adrig humbucker is

pasqual
13 juli 2008, 15:05
dat is geen enkel probleem: de kabeltjes zijn gekleurd en je krijgt er een schemaatje bij. ik kan dekleurcodering niet uit mijn hoofd, maar als jij de pups gewoon in serie wilt aansluiten, zeg maar op de reguliere methode, kun je gewoon de twee massa's ( ik denk zwart en groen ) aan elkaar maken en de twee plussen ( waarschijnlijk wit en rood ) ook. als je nu ff hier klikt:
www.seymourduncan.com en je klikt daarna op "support" en daarna op "wiring diagrams", kun je zo jouw configuratie uitkiezen en zie je vanzelf hoe je alles moet aansluiten. kun je ook meteen controleren of mijn kleurenkennis wel klopt. :seriousf:

groeten Pasqual.

chennie
13 juli 2008, 15:29
Ja ik wil die alnico 's maar dat 4-adrig snapte ik niet goed maar deze zullen wel de enige zijn van de alnico 2 pro reeks. Het is toch niet zo dat er van de alnico 2 pro ook een 3 of 5 adrig humbucker is

Er zijn van de alnico 2 pro geen 2,3,5 aderige uitvoeringen. Je moet het lezen als "deze humbucker heet alnico 2 pro en is van het type 4 aderig" Er zijn dus ook humbucker met bv 2 draadjes. Het gevolg is dat je een humbucker op meerdere manieren kan aansluiten/schakelen met meerdere draadjes. Op de site van SD staat wel hoe je een 4 aderige humbucker standaard aansluit.