PDA

View Full Version : Zonder LIne out aansluiten op PA



J-sus Rulez
12 juli 2008, 21:42
of is dit complete waanzin?

Ik ben van plan om een (geweldige) epiphone blues custom aan te schaffen en aangezien al onze mixers etc aangesloten zijn op boxen/PA zou ik ook graag deze versterker aansluiten op PA.
Want wij zouden ook graag willen opnemen (met tascam us 1641) en willen niet echt met microfoons gaan zitten kloten...

HOe kan ik dit doen?

J-sus

Chris Winsemius
12 juli 2008, 21:43
Iets als de Hughes & Kettner Red Box gebruiken.

MattellicA
12 juli 2008, 21:44
Niks gezegd :cooler:

J-sus Rulez
12 juli 2008, 21:54
Dus je sluit gewoon je gitaar aan op dat baksken.. en dan je kabeltje nr je speakers steek je in dat bakje en dan naar je PA?

En kan je als je dat doet op een of andere manier je versterker als monitor behouden? of toch niet?

J-sus Rulez
12 juli 2008, 22:03
En kan je dan de rod box (classic) ook als gewone DI box gebruiken?

Chris Winsemius
12 juli 2008, 22:05
Dat apparaat wordt tussen je versterker en de speaker van je versterker aangesloten (speaker moet altijd aangesloten zijn anders sloop je je versterker) en op dat kastje zit 'n zgn. XLR-uitgang die naar de PA of recorder gaat inclusief een nagebootste speaker-kleuring (anders klinkt het echt verschrikkelijk).

Je versterker blijft dus normaal werken, het geluid blijft ook/daarnaast gewoon uit die speaker(s) komen.

Chris Winsemius
12 juli 2008, 22:13
En kan je dan de rod box (classic) ook als gewone DI box gebruiken?

Door de gitaarspeaker-kleuring: nee.

J-sus Rulez
12 juli 2008, 22:24
Maar heb je een DI box nodig om op te nemen of je gitaar(elektrisch en acoustisch) aan te sluiten op PA?

dus akoustisch : met de DI van de red box naar de pa
elektrisch: enkel met de speakersimulator (heeft geen DI nodig?) naar pa?

Chris Winsemius
12 juli 2008, 22:46
XLR-uit is gebalanceerde DI out.

Akoestisch/bas/toetsen/etc. : reguliere DI-box
Elektrische gitaar: Red Box of vergelijkbare speaker-simulated DI-box