PDA

View Full Version : electronica kennis gezocht



Hendriks
12 juli 2008, 20:46
Vandaag mijn TS8 kit (TS 808 clone van General Guitar Gadges) voltooid , tenminste dat dacht ik . Gitaar aangesloten , voeding erop , versterker aan , alle pots op nul van de kit , schakelaar indrukken ,led gaat branden en langzaam de pots open. Vreugde allom alles werkt , heerlijke overdrive.
Vervolgens de switch ingedrukt , prachtig true bypass , switch weer ingedrikt,*%6&%%$%#@! k*t , helemaal niets meer.
Kasje weer open , alles zit nog op zijn plaats.

Wat kan eraan de hand zijn ?

G.G.
12 juli 2008, 20:51
Vandaag mijn TS8 kit (TS 808 clone van General Guitar Gadges) voltooid , tenminste dat dacht ik . Gitaar aangesloten , voeding erop , versterker aan , alle pots op nul van de kit , schakelaar indrukken ,led gaat branden en langzaam de pots open. Vreugde allom alles werkt , heerlijke overdrive.
Vervolgens de switch ingedrukt , prachtig true bypass , switch weer ingedrikt,*%6&%%$%#@! k*t , helemaal niets meer.
Kasje weer open , alles zit nog op zijn plaats.

Wat kan eraan de hand zijn ?

Ik heb hetzelfde gehad met de BYOC. Probleem bleek heel simpel te zijn. Met het plaatsen van het printje schoot een draadje op een potmeter los.

Of je hebt iets gefrituurd.

Hendriks
12 juli 2008, 20:58
Ik heb er dus echt heel weinig verstand van , maar wat zou gefrituurd kunnen zijn , weerstanden kunnen wel tegen een stootje ,maa transistors en de ic lijken mij wat gevoeliger. Ik heb de soldeerbout op 350 graden gehad.

Ik vind het zo vreemd dat hij het eerst wel deed.

aad
12 juli 2008, 21:45
alles zit nog op zijn plaats.

Wat kan eraan de hand zijn ?

Als je zelf al twijfelt of alles wel op zijn plaats blijft bij het intrappen van je pedaal zou het (denk ik) heel goed kunnen dat er iets dus niet meer op zijn plaats zit. M.a.w. een (soldeer)verbinding werkt niet. Of er is iets dat sluiting maakt. Eerst niet nu wel.
Dit zijn irritante storingen die soms moeilijk te vinden zijn.

Het feit dat je soldeerbout op 350gr stond zegt niet alles! Dan nog kun je een "koude las" maken. Even licht bewegen op het juiste moment en pats! daar is-ie.

Dus verbindingen goed nakijken!

caliban
12 juli 2008, 22:17
Het is een heel werk en zeker met zoveel componenten op zo weinig plaats, maar je kan best je verbindingen eens nakijken. Vooral de aansluiting van kabeltjes op de print. De componenten zouden normaal wel contact moeten maken ook al is je soldering misschien niet perfect.

Hendriks
12 juli 2008, 22:19
Bedankt zal morgen alles nalopen /meten.