PDA

View Full Version : Wil wel eens beginnen klooien met effectjes



MatthiasDR
12 juli 2008, 18:10
Ok, Ik wil dus beginnen effecten te gebruiken, en liefst een multieffect, om toch wat meer low budget te blijven. Ik speel op een lampenversterker, 15watt met een erg warme cleane sound. Iemand een leuk idee om te gebruiken op een lampenversterker, dat geen stukken van mensen kost. Liefst zou ik tog hebben dat de effecten degelijk genoeg zijn om er mee op te treden.
Mvg :hippie:

Spitfire
12 juli 2008, 18:14
Lijkt me dan ideaal om een Boss ME-50 of ME-20 te kopen en daar eens mee te experimenteren. Naar verloop van tijd krijg je dan wel door welke effecten je veel en weinig gebruikt en dan kun je eventueel overschakelen naar losse pedaaltjes.

MatthiasDR
12 juli 2008, 18:18
Lijkt me dan ideaal om een Boss ME-50 of ME-20 te kopen en daar eens mee te experimenteren. Naar verloop van tijd krijg je dan wel door welke effecten je veel en weinig gebruikt en dan kun je eventueel overschakelen naar losse pedaaltjes.
jah maar heb gehoord dat de ME-series echt balen zijn om live te spelen, dat ze te traag reageren.

Ibanez666
12 juli 2008, 18:19
Een multi effect is leuk en handig, maar als je maar een paar dingen gaat gebruiken zou ik gewoon een paar losse pedaaltjes kopen. Welke effecten denk je te gaan gebruiken?

MatthiasDR
12 juli 2008, 18:24
Een multi effect is leuk en handig, maar als je maar een paar dingen gaat gebruiken zou ik gewoon een paar losse pedaaltjes kopen. Welke effecten denk je te gaan gebruiken?
geen idee :s, ben volledig nieuw in dit volledige effectengebeuren, het enigste wat ik nog maar gebruikt heb is een disto-pedaaltje

J-sus Rulez
12 juli 2008, 18:29
Bad monkey is een zeer goed pedaaltje voor een zeer goede prijs!!!

Ibanez666
12 juli 2008, 18:33
geen idee :s, ben volledig nieuw in dit volledige effectengebeuren, het enigste wat ik nog maar gebruikt heb is een disto-pedaaltje

Met een distortion kom je al een heel eind. Als je ook soleert is een booster handig en verder, sja een wah misschien? Ik heb bijvoorbeeld ook een flanger en een chorus maar die gebruik ik nauwelijks, dus in de praktijk heb je vaak minder nodig dan je denkt. Ik zou ook met minder toekunnen, maar ik ben nou eenmaal een pedal'-junkie

J-sus Rulez
12 juli 2008, 18:37
Gwn Distortion/overdrive + lekkere boost en de rest om lekker te spelen...