PDA

View Full Version : Lost Key



ReinoutV
12 juli 2008, 15:12
Hey allemaal

Ik ben een tijdje niet meer zo actief geweest op het forum. Druk geweest met afstuderen en alles, dat is gelukkig allemaal goed gegaan. Ik heb een stuk opgenomen, dat ik ook op mijn eindexamen heb gespeeld. Ik weet dat het eigenlijk in de rubriek sounds hoort, maar ik denk dat er hier meer akoestisch gitaristen zitten die mij van goede kritiek kunnen voorzien. Je kan het liedje, Lost Key, hier (http://www.reinoutvrijhoef.nl/audio/Reinout_Vrijhoef_-_Lost_Key.mp3) vinden.
Ik hoor heel graag wat jullie ervan vinden, zowel qua compositie/spel als opname/mixing. Ik heb op een ColeClark FL2ac gespeeld, het gebeuren is opgenomen met twee Behringer B5 mic's, een Rode NT1000 en een direct lijntje. De basissound komt van het paartje B5's. Alvast bedankt voor jullie reactie!

Spores
12 juli 2008, 20:16
Klinkt heerlijk!
Ik speel pas een half jaar, dus kan niet echt goede feedback geven over je spel.
Hoorde wel wat kleine foutjes, maar verder best strak gespeeld, ik doe het je nog (lang) niet na :D

De compositie werkt lekker, eigenlijk niets om op aan te merken :)

Als ik het over het geheel hoor over m'n monitor speakers klinktie heel erg netjes.

Ik snap alleen het gefilter bij 2.10 niet zo
Maar dat kan persoonlijke smaak zijn :satisfie:

Het geluid lijkt wel wat afgerond, ik mis net een btje hoog ofzo, hij klinkt wel lekker warm, bas lijkt wel wat ruim, maar komt vast door de stereo opname, anders moet je weer bas appart opnemen, schiet niet op voor je spel (tenzij je ff ook een mono opname maakt en daar de bas uitfilterd) maar zonder al te veel productie technisch geneuzel klinktie eigenlijk al lekker.

--=HANS=--
12 juli 2008, 20:39
Mooi nummer, strak gespeeld en in ieder geval op m`n pc met redelijk goede boxen prima geluid. De enige kritiek die ik kan bedenken is dat ik het misschien een beetje saai vindt, het kabbelt een beetje voort. Van mij mogen er wel wat onverwachte wendingen in zitten, maar das natuurlijk een kwestie van smaak.

En natuurlijk: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!

Spores
13 juli 2008, 07:01
De enige kritiek die ik kan bedenken is dat ik het misschien een beetje saai vindt, het kabbelt een beetje voort.

Daar zat ik nog aan te denken, klinkt wel als een nr waar nog zang bij hoord ofzo, maar eigenlijk is ie gewoon goed geschreven.

ReinoutV
14 juli 2008, 09:25
Bedankt voor jullie reacties. Ik was inderdaad al bang dat het te veel van hetzelfde was, jullie hebben dat voor mij bevestigd. Er zitten inderdaad nog een aantal slordigheden in het stuk, die haal ik eruit als ik de definitieve versie op ga nemen. We gaan weer druk aan het schrijven hier.

--=HANS=--
14 juli 2008, 09:42
Ah joh, je moet maar zo denken, Tubelar bells 1 t/m 36 is ook heeeel erg veel van het zelfde maar Mike Oldfield eet er toch een prima boterham van!

;)

Spores
14 juli 2008, 15:39
Ah joh, je moet maar zo denken, Tubelar bells 1 t/m 36 is ook heeeel erg veel van het zelfde maar Mike Oldfield eet er toch een prima boterham van!
;)

Meesterlijke opmerking :D

blindfaith85
14 juli 2008, 16:00
KLinkt goedhoor! en nem van mij aan je hebt geen mic's van 1.000+ nodig om knap op te kunnen nemen!beetje weten waar ze te plaatsen doet een hoop! heb zelf keer numer opgenomen met samson co2 gitaar en mxl990 voor zang met een beetje extra verb op de zang en klinkt geweldig! en dat zeg ik niet aleen maar ook meneer Tom Pearce enzo! Dus dure gear is niet ales. Maar mooi gedaan man!