PDA

View Full Version : The Stiletto Deuce



Nicolaas
12 juli 2008, 15:01
Heel simpel vraagje,

The Stiletto Deuce is die goed voor Tool, Guns n' Roses etc.
Klinkt die goed op de 50 watt stand, voor als nog is het namelijk alleen kamer niveau.
Gaat dat goed met een 2 x 12 V30. En is het vergelijkbaar met een
50 watt Diezel Einstein? Zit namelijk met een Budget van ong 2500 e.

Thanks!

Bl44t44p
12 juli 2008, 18:03
Wat is in godsnaam het verband tussen Tool, Guns N' Roses en etc. ?

Oftewel, wat voor geluid zoek je?

Tho
12 juli 2008, 18:18
Als je alleen op je kamer speelt zou ik liever een klein transistortje kopen...

a darker shade of grey
13 juli 2008, 10:28
Als je alleen op je kamer speelt zou ik liever een klein transistortje kopen...

Okee ik heb er ff mee gewacht, maar nu ga ik dit toch even afschieten.

Wat is dit nou weer voor nutteloze reactie? Als die jongen een buizenversterker wilt, maar verder nog geen plannen heeft voor bands en optredens, so fucking what? Betekent dat dat je dan maar met een kuttone opgescheept moet zitten omdat je geen band hebt? Dit soort reacties zie ik echt supervaak op het forum. "Als je alleen op je kamer speelt koop je beter een kutversterker." Want? Ben je dan een gitarist die een minder goede tone verdient?

Bedoel er verder niks persoonlijks mee hoor ;)

RolandT
13 juli 2008, 10:55
Klinkt die goed op de 50 watt stand, voor als nog is het namelijk alleen kamer niveau....Gaat dat goed met een 2 x 12 V30. ...Zit namelijk met een Budget van ong 2500 e.Ik heb een Matamp head 50W met een 2x12 V30 cab. 50W is zeker niet voor slaapkamer niveau, daarom is er de optie om een aantal buizen uit te schakelen (en nog wat andere truukjes) om de power min of meer op slaapkamer niveau te brengen.
Vaak werk ik thuis gewoon op mijn 2W Minimat head en mijn 2x12 V30 cab.

Tho
13 juli 2008, 11:06
Okee ik heb er ff mee gewacht, maar nu ga ik dit toch even afschieten.

Wat is dit nou weer voor nutteloze reactie? Als die jongen een buizenversterker wilt, maar verder nog geen plannen heeft voor bands en optredens, so fucking what? Betekent dat dat je dan maar met een kuttone opgescheept moet zitten omdat je geen band hebt? Dit soort reacties zie ik echt supervaak op het forum. "Als je alleen op je kamer speelt koop je beter een kutversterker." Want? Ben je dan een gitarist die een minder goede tone verdient?

Bedoel er verder niks persoonlijks mee hoor ;)

Dat je er niets persoonlijks mee bedoelt zal me een worst wezen, maar posts van anderen lekker verdraaien is ook een vak blijkt wel weer!

Wie heeft het nou over een kutversterker? Ik niet hoor! Volgens mij geef ik geen nutteloze reactie, volgens mij geef ik een soort van advies. In ieder geval iets wat ik NIET zou doen. In mijn boekje is dat geen nutteloze bijdrage. Er zijn namelijk zat goeie transistoramps. Dus denk in het vervolg even na eer je begint te tieren en te vloeken

gerbxcore
13 juli 2008, 11:46
De deuce klinkt evegoed in 50- als in 100watt.

De rest van je vragen kan ik jammer genoeg niet beantwoorden ;)

Chris Winsemius
13 juli 2008, 12:44
Ff kritisch: zeker met twee V30s maakt 'n vermogensverlaging van 100 naar 50 Watt niet echt veel uit (3 dB).

Nu wat zinvollers: probeer gewoon alle amps die op je verlanglijstje staan en kijk/luister dan goed of ze op meerdere volume-nivo's goed blijven klinken. Dus niet alléén "winkel-volume" maar ook slaapkamer-, woonkamer-, kroeg-, oefenruimte- en zaal-volume.

Nicolaas
13 juli 2008, 15:16
Dank u, ten minste een antwoord waar ik wat mee kan! Zit ook nog te denken aan gewoon een Vox AC30 maar kan me niet voorstellen dat je daar een dikke zware toon uit krijgt of wel? Clean is wel mooi op dat ding.

Nicolaas
13 juli 2008, 15:19
Wat is in godsnaam het verband tussen Tool, Guns N' Roses en etc. ?

Oftewel, wat voor geluid zoek je?

Een amp waar ik zowel rock uit kan halen als het zware distortion werk van tool, zal natuurlijk
allebei geweldig zijn maar ben op zoek naar iets wat het dichst in buurt komt.

Tot zover leek een Einstein het beste te passen.

Zo goed genoeg?

Nicolaas
13 juli 2008, 15:34
Als je alleen op je kamer speelt zou ik liever een klein transistortje kopen...

Heb nu een transistor, maar ik kan er echt niet het goeie geluid uit laten komen (een Fender FM 212)
En een vriend van mij heeft een MG50 ook zo dof en levenloos. Roland cubes ook niks.

Dus ik zat gewoon stap verder te denken gelijk klaar voor de komende tijd. Plus dan klikt het ook strakker als ik het opneem.

MattellicA
13 juli 2008, 17:36
Ik heb zo het gevoel dat je met 50/100W buizen in je kamer oftewel:
-Doof gaat worden
-De ramen uit de muur gaat spelen
-De buren aanzetten een woedende menigte te vormen die jouw amp maar al te graag op een stokje boven een vuurtje hangen :satisfie:

Mss kan je beter uitzien naar iets kleiner (bvb. 5/15W)...
En idd distortion/overdrive kan je met gemak uit een pedaaltje halen...

Tho
13 juli 2008, 17:41
Vaak zit er ook een volumeknop op amps. Dan kan je zelf bepalen hoe hard hij gaat

Nicolaas
13 juli 2008, 18:18
Ik heb zo het gevoel dat je met 50/100W buizen in je kamer oftewel:
-Doof gaat worden
-De ramen uit de muur gaat spelen
-De buren aanzetten een woedende menigte te vormen die jouw amp maar al te graag op een stokje boven een vuurtje hangen :satisfie:

Mss kan je beter uitzien naar iets kleiner (bvb. 5/15W)...
En idd distortion/overdrive kan je met gemak uit een pedaaltje halen...

Hahaha, enige buren die ik heb wonen 4 huizen verder op.

En doof word ik met m'n 100 watt FM ook wel, was de luchtmacht niet zo blij mee.
Maarja wat krijg je anders Fenders of Vox, of de Mesa Express.
maar dat klinkt niet echt op 5 watt is wat gehoord heb ten minste.
maarja wie weet is dat wel mijn droom geluid.

Soundscape
13 juli 2008, 18:50
Een attenuator zoals een THD Hot Plate werkt heel goed om een buizenversterker in te tomen en toch die oversturing te krijgen die je normaal op oorverdovende volumes krijgt. Ik gebruik mijn AC 30 alleen thuis en met de Hot Plate ertussen werkt het perfect.
Overigens, er zijn maar zeer weinig transistor versterkers die imo in de buurt komen van een buizenversterker. De oversturing en respons van een buizenversterker is uniek. Dus tenzij je alleen heel cleane of juist alleen extreme high gain sounds wil, is een buizenversterker de beste keuze.

Thijssie
13 juli 2008, 19:28
Hahaha, enige buren die ik heb wonen 4 huizen verder op.
Wat klopt hier niet? :seriousf:

Nicolaas
13 juli 2008, 19:42
Wat klopt hier niet? :seriousf:

Ik woon in een nieuwbouw wijk, waar alle huizen in onze straat gebouwd zijn maar niet verkocht. vandaar dat onze dichstbijzijnde buren 4 huizen verder op wonen :hippie:

Nicolaas
13 juli 2008, 19:43
Een attenuator zoals een THD Hot Plate werkt heel goed om een buizenversterker in te tomen en toch die oversturing te krijgen die je normaal op oorverdovende volumes krijgt. Ik gebruik mijn AC 30 alleen thuis en met de Hot Plate ertussen werkt het perfect.
Overigens, er zijn maar zeer weinig transistor versterkers die imo in de buurt komen van een buizenversterker. De oversturing en respons van een buizenversterker is uniek. Dus tenzij je alleen heel cleane of juist alleen extreme high gain sounds wil, is een buizenversterker de beste keuze.

Kan je een beetje rocken op die AC 30?

Soundscape
13 juli 2008, 19:57
Zeker wel, maar die van mij is geen standaard AC 30, maar de AC 30 Brian May Ltd. Edition. Deze versie heeft maar 1 knop (alleen volume), de rest is afgesteld volgens de specs van dhr. May (geen geklooi met eq en dus foolproof :chicken: ). Verder zit er alleen een normal channel in en een ingebouwde treble booster. Het geluid is, je raadt het al, Brian May-achtig. Let wel, je klinkt alleen als de man als je een Red Special gitaar hebt en zijn handen zou hebben. :)

Anyway een treble booster voor een AC 30 geeft waarschijnlijk een vergelijkbaar resultaat. Heel karakteristiek geluid; je moet er van houden, maar dan heb je wel een distortion die behoorlijk uniek is. Het is geen high gain, maar meer een soort overdrive. Voor solo's en meer gain gebruik ik daarom een SD-1 erbij. Een Vox zal tenslotte nooit een Rectifier of Marshall JCM zijn (hoewel je met de juiste pedalen uiteraard de nodige gain eruit kunt persen).

minoin
13 juli 2008, 21:06
Als je toch 2500 te besteden hebt, zou ik een Stiletto Deuce en een THD Hot PLate of zo'n Koch Loadbox aanschaffen! Ubertone op een fatsoenlijk volume!

Nicolaas
14 juli 2008, 00:30
Dat is een serieus goeie optie!

Ik zat zwaar te twijfelen om het wel te doen, maar met zo'n ding
er tussen kan ik gewoon een tube amp halen. Maar van die 2500 e
moet ik ook nog een cab er bij hebben. Word wel krap, maarja als
je toch zo veel geld uit geeft kunnen die gasten van Musicstore.de
wel een beetje korting geven toch?

Marc Oblivian
14 juli 2008, 11:49
Als je nou gewoon die nieuwe EVH top met bijpassend cabinet koopt, ben je voor 2500 euro helemaal klaar.
Tool en GnR zijn daar makkelijk uit te halen.
Ook nog een hele leuke tip (zeker om Tool te spelen)..er staat een Diezel Herbert voor 2000 euro op Gitaarmarkt. 2x12 cab erbij en voor 2500 heb je een set waar je de rest van je leven mee kan doen.
Amp is overigens niet van mij of iemand die ik ken, dus heb er verder geen belang bij.....

Nicolaas
14 juli 2008, 15:17
Herbert! Helemaal vet, dan word ik zeker doof :listen:
Maar zal dan ook maar eens die EVH checken.

kirk19
14 juli 2008, 15:29
check ook de elmwood bonneville of modena heads met dat budget, die zijn ook steengoed en verkrijgbaar bij vdhaar. Luister maar eens naar clips van die amps

Nicolaas
14 juli 2008, 16:09
Als je nou gewoon die nieuwe EVH top met bijpassend cabinet koopt, ben je voor 2500 euro helemaal klaar.
Tool en GnR zijn daar makkelijk uit te halen.


Zeker de moeite waard, maar er is geen 2 x 12 bij te krijgen. 40 kilo elke
keer naar de zolder sjouwen zie ik ook niet zitten. Maar welke speakers
gaan goed samen met de EVH? Kijken of ik dan een ander merk cab met
de beter speakers er onder kan proberen.

Marc Oblivian
15 juli 2008, 09:49
Je kan er uiteraard een 2x12 van een ander merk bijkopen. EVH maakt inderdaad geen 2x12.
De speakers in de EVH cab zijn een soort greenbacks (customspeakers).
Greenbacks in een 2x12 levert wel minder belastbaarheid op (maximaal 60 watt onder een top die 100 watt levert...).
Kool en Elfring in Heiloo maken hele mooie speakercabinetjes voor een scherpe prijs...kan je zelf je speakers kiezen.
www.kool-elfring.com
Mesa, Engl, VHT en uiteraard Bogner maken ook goede 2x12 cabinetjes, zijn (nieuw) wel allemaal duurder dan kool en elfring.

Er staan geloof ik nu twee EVH tops op gitaarmarkt/marktplaats. Duurste is 1500, de andere 1295 ofzo...
Die Diezel is natuurlijk wel wat exclusiever (en duurder:-) Als je die koopt, adviseer ik ivm het 180 watt vermogen van de top wel minimaal een 2x12 met V30 speakers (belastbaar tot 120 watt).

vidar
15 juli 2008, 12:01
Hey Nicolaas, Ik heb zelf de Stiletto Deuce.
Ik weet niet of je hier al gezocht hebt naar topics erover maar hier nog even een uitgebreide review van mij over de stiletto in combinatie met de Engl 212 V30 die ik eronder heb staan:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106833&highlight=Stiletto+Deuce

en in vergelijk met nog enkele andere tops:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97437&highlight=Stiletto+Deuce

Ik ben zelf enorm te spreken over deze versterker. Ook ik speel vooral veel thuis. Toch merk ik dat ik de 50 watt stand niet tot nauwelijks gebruik: ik speel meestal op een aardig maar draaglijk volume. En dan vindt ik de 100 watt stand beter klinken. De enige keer dat ik de 50 watt stand aanzet is eigenlijk als ik hem echt hard kan zetten en dan op het crunchkanaal. Geeft een wat losser geluid. Over het algemeen klinkt hij mijns inziens beter op 100 watt.
Ik ben ook erg tevreden over de Engl VH 212 Pro, klinkt super. Ik zou je wel aanraden om een aantal cabs te gaan testen want er zit aardig wat verschil tussen.

jonesd
15 juli 2008, 13:23
Een ac30 op slaapkamerniveau klinkt IMO minder goed dan een goedkope transistor...

Nu, misschien dat met een attenuator iets valt op te lossen (ik heb het zelf nog niet geprobeerd) maar zonder zou ikzelf er nooit aan denken om te oefenen op mijn vox.

Die versterker heeft nu eenmaal volume nodig om "ballen" te hebben...

Nicolaas
15 juli 2008, 13:29
Hey Nicolaas, Ik heb zelf de Stiletto Deuce.
Ik weet niet of je hier al gezocht hebt naar topics erover maar hier nog even een uitgebreide review van mij over de stiletto in combinatie met de Engl 212 V30 die ik eronder heb staan:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106833&highlight=Stiletto+Deuce

en in vergelijk met nog enkele andere tops:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97437&highlight=Stiletto+Deuce

Ik ben zelf enorm te spreken over deze versterker. Ook ik speel vooral veel thuis. Toch merk ik dat ik de 50 watt stand niet tot nauwelijks gebruik: ik speel meestal op een aardig maar draaglijk volume. En dan vindt ik de 100 watt stand beter klinken. De enige keer dat ik de 50 watt stand aanzet is eigenlijk als ik hem echt hard kan zetten en dan op het crunchkanaal. Geeft een wat losser geluid. Over het algemeen klinkt hij mijns inziens beter op 100 watt.
Ik ben ook erg tevreden over de Engl VH 212 Pro, klinkt super. Ik zou je wel aanraden om een aantal cabs te gaan testen want er zit aardig wat verschil tussen.


Thanks! Ga ik eens even lekker door lezen. Ik zag namelijk dat die bij feedback belachelijk goedkoop is.

vidar
15 juli 2008, 14:04
Veel plezier :) lees ook je PM even!

kirk19
15 juli 2008, 14:10
wel opletten want de goedkope stiletto's zijn vaak de 1ste versies. De versie met II boven de input is imo ( ik heb beide naast elkaar al eens gehoord ) stukken beter dan de 1ste versie. De reden waarom deze versie I goedkoper is, is omdat deze in de states ooit eens uitverkocht is aan 999 dollar het stuk en veel verdelers hebben er dan naar hier gehaald om de prijs te drukken maar je hebt dan wel een oud model. De gain stage II kom je wel tegen voor 1999 als je goed zoekt ( nieuw dan wel ). Dus let op het model en vergelijk beide want de ene vindt de I beter dan de II en sommige zeggen het omgekeerde

vidar
15 juli 2008, 14:22
niet alle stage II's hebben trouwens een II boven de input en het gaat bij de stage II ook niet om extra gainstages geloof ik, vooral om een revoicing.

kirk19
15 juli 2008, 14:29
normaal gezien is die II boven de input de enige manier om ze te herkennen. Het was een vrij drastische revoicing dus wel de moeite om te vergelijken. De II heeft iets meer gain dan de I

Nicolaas
15 juli 2008, 15:41
Oh thanks, had ik natuurlijk nooit met m'n dikke kop aan gedacht!

kirk19
15 juli 2008, 16:08
volgens hun site zijn er 5 van de 6 modes gerevoiced, dus het verschil is redelijk significant

Nicolaas
15 juli 2008, 20:35
Ja dat idd wel de moeite waard. Thanks voor de tip.