PDA

View Full Version : line 6 POD 2.O goed of niet ?



bagheera
12 juli 2008, 14:48
Dus ik speel regelmatig in een studio opname studio.
De gast waarmee ik werk, de producer gewoon eigelijk die zei in de plaats van een nieuwe versterker te kopen, koop gewoon een line 6 POD 2.O
In mijn gitaarwinkel kan ik het kopen voor 125 EURO
nu vraagje zijn er hier mensen die zo eentje hebben en is hij goed?
Ik heb gehoord dat mesa boogie één van de versterker modulaties lijkt het op " the real thing "
Welke zijn er nog ?

Vertel maar wat jullie ervan vinden, voor ik echt ga testen ( ik vind het zo vervelend de winkel binnen te gaan die man alles uit de doos laten halen om dan te zeggen ik vind het maar niets vandaar )

Ik ben benieuwd

bagheera
12 juli 2008, 23:32
is er wel iemand die er een heeft hier ? :)

DeiDRagonas
12 juli 2008, 23:43
( ik vind het zo vervelend de winkel binnen te gaan die man alles uit de doos laten halen om dan te zeggen ik vind het maar niets vandaar )


Hallo gast, daar zijn ze toch voor!!??? Wat is t probleem om iets uit te testen, da's normaal hoor!

Ik heb de POD 2.0 ook. Zelfs een tijdje live gebruikt... Voor studiowerk is t een geniaal apparaat, maar live heeft t toch beperkingen vond ik. Hoewel je ook live met wat tweaken een heel eind komt, is t geluid uit een echte amp vaak lekkerder. Alleen de veelzijdigheid kan geen amp tegenop natuurlijk... Ik gebruikte hem in een coverband waar ik heel veel verschillende sounds nodig had.

Wat betreft studiogebruik... De simulaties vind ik echt goed. Zo goed zelfs dat je in het uiteindelijke resultaat geen verschil kunt horen.. LET WEL.. mits je een beetje een redelijke engineer/producer hebt dus, want t vergt wat werk! Ik kan echter met honderd procent zekerheid zeggen dat bij mijn producties niet te horen is of ik de POD gebruikt heb of een echte amp (Wat ppl ook zeggen, laat je niets wijs maken. Ik ben duizend procent zeker daarvan).

Ik vind de echt vette overdrives wel iets minder btw. Ik gebruik hem voornamelijk clean of met een lichte crunch.. Echt een goed metal geluid haal je er niet uit naar mijn mening. Daarvoor moet je toch echt een lekkere speaker en twee SM57's hebben als je t mij vraagt.

Grt Roy.

meul
13 juli 2008, 01:19
De 2.0 is intussen al weer wat ouder. er zijn intussen ook een xt en de huidige x3 uitgekomen

heb zelf lang marshal 800,900 en valvstate gespeeld. de simulaties van de 2.0 vind ik persoonlijk niet heel erg herkenbaar. maar eigenlijk vind ik dat ook helemaal niet zo interessant, als je 2.0 de ipv realthing equivalent gewoon als handig goed klinkend ding benaderd heb je een veelzijdig apparaatje voor weinig geld. als ik zelf sound zoek met een simulator laat ik de realthing zoektocht ook los en ga gewoon lekker prutsen tot ik wat bruikbaars heb.
voor metal sounds zal je beter uitkomen met de xt of x3. maar in de 2.0 zitten weer mooie bleusy sounds die ik nog niet uit de nieuwere versie heb weten te toveren. tis maar wat je nodig hebt en mooi vind. toch maar gaan uitproberen en vergelijken met andere simulators.

bagheera
13 juli 2008, 19:50
bedankt
eerste werk nieuwe amp
dan ook maar meteen eens gaan testen op die pod
Metal is niet mijn stijl dus die sounds heb ik ook niet nodig, blues, jazz, latin rock en funk zijn dan weer wel mijn ding

greets


zijn er volgens jullie andere merken met gelijkaardige producten die het vermelden waard zijn?

Jeroen_K
14 juli 2008, 01:19
heb op de pod 2.0 en pod x3 live gespeeld, vond de 2.0 een beetje plastic klinken, de x3 live daarentegen vond ik super, terwijl ik normaal echt niet van modeling hou. hij was ook zeer gebruikersvriendelijk. Ik had dat ding nog nooit gezien en kon binnen 5 minuten een simpel custom setupje maken.

het beste klinken ze beide natuurlijk met een line6 cabinet, omdat die heel neutraal zijn en zo de modulatie beter klinkt.
maar het gaat vooral om wat je zelf vind, dus ga lekker naar feedback en plug ze allebei in een line6 412 cabinet en speel er lekker op of vraag de verkoper om uitleg. Vinden ze daar echtn iet raar hoor.

je hebt natuurlijk ook de boss gt8, maar daarbij zei zelfs de verkoper bij feedback dat hij er geen zak van snapte en ik het maar eens rustig moest doorlezen (ik kreeg gelijk een goede indruk van modulatie). je kan hem testen, maar ik vond de x3 live 1000 keer beter, en zelfs de pod2.0 vond ik makkelijker en beter klinken dan dat.


ik zou lekker gaan testen ;)

Edit:

Dat de x3 alleen voor metal is is onzin, er zitten 78 amps en 98 effecten in,.. daar zitten echt wel dingen bij om blues mee te spelen.

Ik speelde er zelf vooral metal op, je hebt gelijk dat hij daar erg goed in is, maar een vriend van me (waar de x3 van is) speelt hendrix en blues op dat ding, klinkt hartstikke goed. hij is dus echt veelzijdig, maarja wat verwacht je dan met zoveel mogelijkheden =D

Epic
14 juli 2008, 11:13
POD 2.0 is al een oud model. Je ziet ze op marktplaats voor 75-100 euro.
Het is een leuk apparaat op met koptelefoon te oefenen en opnames te maken, alleen het haalt het qua geluid niet bij een echte versterker.
Gewoon proberen in die winkel en dan 100 euro bieden of zo.

de VOX tonelab is ook een gelijkwaardig apparaat.

stratje
14 juli 2008, 11:29
Hoi,

Graag wil ik de schrijver van dit topic een beetje helpen en zelf er ook beter wijs uit raken...

Als ik hier alles doorlees kan ik samenvatten dat pod 2.0 wat achterhaald is maar dat de xt en de x3 betere versies zijn van de 2.0

Toch is er tussen de xt en x3 nog een aardig prijsverschil...

Als de xt goed is... krijg je dan met de x3 geen overkill aan mogelijkheden...

Eén van de antwoorden verbaasd me een beetje... het bluesy zou goed zijn met de 2.0 en minder met de xt... terwijl het een versie hoger is?

al merci en huiteraard de bedoeling dat onze vraagsteller er ook wat aan heeft!

g
stratje

Jeroen_K
14 juli 2008, 12:15
Als de xt goed is... krijg je dan met de x3 geen overkill aan mogelijkheden...


De overkill aan mogelijkheden wordt nooit groter dan de overkill aan mogelijkheden tussen echte versterkers. x3 heeft vooral een betere gebruikersvriendelijkheid en betere simulation. het klinkt een stuk echter dan de xt, al is het natuurlijk niet te vergelijken met een echte amp.

DeiDRagonas
14 juli 2008, 13:22
Eén van de antwoorden verbaasd me een beetje... het bluesy zou goed zijn met de 2.0 en minder met de xt... terwijl het een versie hoger is?

Ja, ik vind de metal geluiden van de 2.0 duidelijk minder dan de latere versies, maar de cleane en crunch/blues geluiden vind ik t beste in de 2.0.

Waarom dat zo is weet ik niet, maar het is me wel vaker opgevallen bij fabrikanten.. Dat de eerdere versie van iets soms toch het beste klinkt. (soms dus heh...)

Grt Roy!

bagheera
14 juli 2008, 13:29
En wat betaal ik zo ongeveer vor een xt of x3

fijn dat er zoveel reactie op komt een echte hulp kan ik wel zeggen

bedankt

Jeroen_K
14 juli 2008, 13:47
xt: 299
xt live: 349
xt pro (rack versie): 599

x3: 399
x3 live: 499

Dit zijn de prijzen bij Feedback, had je zelf ook kunnen zoeken.

bagheera
14 juli 2008, 16:00
dat is inderdaad waar toch bedankt voor de moeite

Jeroen_K
14 juli 2008, 16:07
no problem ;)

stratje
14 juli 2008, 17:04
den x3 nog beter !
en volgens een nederlandse studiomuzikant is de xt al zo bewonderenswaardig...
ik ga ook één aanschaffen en weet niet goed te kiezen...
volgend jaar den x4 x5 en zo blijf je bezig...
als den 2.0 goed is ben ik er goedkoop vanaf...

Zelf speel ik in een rockgroepje ... momenteel gp 16 maar dat apparaat is echt al oud...

g
stratje...

meul
15 juli 2008, 11:04
Eén van de antwoorden verbaasd me een beetje... het bluesy zou goed zijn met de 2.0 en minder met de xt... terwijl het een versie hoger is?



Het is altijd weer een kwestie van smaak, ik spreek nu niet zozeer over de kwaliteit van de simulaties. de xt en x3 zijn overall gewoon krachtiger en hebben meer mogelijkheden. maar omdat ik zelf de 2.0 xt en x3 niet vergelijk met het realthing gebeuren beperk ik me tot wat ik lekker vind spelen en voor mij bruikbaar is. in dat kader is het gewoon net wat je zoekt en is de 2.0 t.o.v de nieuwere xt en x3, gewoon anders, zonder direct waardeoordeel waar de 1 dit lekkerder vind en de ander dat.

Klopgeest
15 juli 2008, 12:33
Ik heb ook een pod 2.0 en het is inderdaad maar net wat je wensen zijn (en maatstaven). Het zou zo fijn zijn als er nog een EQ op zou zitten... wat voor moeite is dat nou vraag je je af. Want vaak heb ik dat m'n sound het dan net niet is zeg maar... En bij de nieuwere pods zit volgens mij ook nog steeds geen post EQ...

Misschien dat ik voor zo'n Roalnd VG99 ga in de toekomst, ook al is het een stuk duurder.

no 1 hops
15 juli 2008, 17:46
je vroeg ook om andere apparaten
zelf ben ik fan van de GNX serie van digitech.
zou een tonelab denk ik ook willen proberen maar wat ze bij die engelsen niet begrijpen dat je misschien ook met een audio in zou willen meespelen over hoofdtelefoon.
en dan kan die niet, line 6 en gnx wel.
wat betreft de gnx, je hebt dan een pedaal die je aan kunt sluiten op pc om nog meer en makkelijker sounds te maken.
want met een desktop pod denk ik dat je uiteindelijk pedaal functie zult missen
dus zou , wat je ook kiest zien voor een pod in pedaal vorm

stratje
22 juli 2008, 13:09
xt: 299
xt live: 349
xt pro (rack versie): 599

x3: 399
x3 live: 499

Dit zijn de prijzen bij Feedback, had je zelf ook kunnen zoeken.

Hoi,

De prijsverschillen tussen de verschillende xt's (de gewone en de pro) vind ik vrij groot. Men vertelde me dat de binnenkant van deze identiek is...

Maar de xt en de xt pro is zowat het dubbele... vanwaar het verschil? ligt dat enkel aan een paar extra uitgangen of ...

g
stratje