PDA

View Full Version : Volume verschil Draadloos > Draad



Schunhart
12 juli 2008, 14:13
Hey,

Ik heb in mijn rack een Sennheiser EW100 (ouder model dus) hangen. Ik speel nu eigenlijk altijd met m'n zender, omdat ik alle gain-waardes en dergelijke anders moet instellen als ik met een snoer wil gaan spelen. Mijn zender geeft namelijk een veel zwakker signaal af dan een snoer. Dit terwijl ik wel alle gain instellingen op de zender goed heb staan, en het uitgangssignaal van de zender (achterop) op maximaal heb staan.

Is dit een bekend probleem? Hebben de nieuwere zenders hier geen of minder last van? Of doe ik toch iets verkeerd? Ik vind het erg frustrerend namelijk en heb geen zin om m'n halve rack-instellingen te veranderen als ik met een snoer wil spelen.

Groeten,
Ruud

qwertyuiop
17 juli 2008, 08:37
ik heb het ook. maar in mijn rack heb ik het niet, daar gaat het signaal uit de ontvanger in een grx4 van acess electronics. die heeft een ingebouwde buffer en daarmee blijft het signaal altijd redelijk hetzelfde. zelfs als de batterij terugloopt. ik weet niet helemaal zeker of het door die buffer komt, maar ik neem aan van wel. (ben niet zo technisch...)
een beetje signaalverlies door je draadloze systeem hou je altijd wel volgens mij, maar het is bij mij een stuk minder dus.

bij mijn andere systeem gaat het signaal uit de ontvanger in een musicomlab looper die ook een ingebouwde buffer heeft, maar daar werkt het dus niet helaas...
daarom; ik weet niet zeker of het door de buffer van de acess grx4 komt dat het signaal in het rack goed overeind blijft.

heb je hier wat aan?

MSNL
17 juli 2008, 09:08
Ik gebruik ook zo'n oude EW100.
Je kunt het volume van je zender regelen en het volume wat de ontvanger uitstuurt.(bij de EW100 een potmeter achter op de ontvanger) .
Als je zender minder signaal geeft dan je kabel, kun je dus het volume op de ontvanger verhogen of het volume van je zender. De laatste gaat volgens mij maar in van 5 dB en kan soms net te veel zijn dat je gitaarsignaal iets te hard wordt en iets vervormd of comprimeerd als je hard aan slaat.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn alles op hetzelfde niveau af te stellen.

Succes

MSNL