PDA

View Full Version : Gitaren + effecten



gitaardocphil
12 juli 2008, 14:06
Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen. Geboren in 1955, dus al bijna een bejaarde. Ik ben huisarts van beroep, ik had een zeer goed draaiende praktijk en had verscheidene neven "specialiteiten" zoals HYPNOSE, VERMAGEREN en LASERTHERPIE & KLEINE CHIRURGIE. Tot in SEPTEMBER 2000 een boom over mijn fantastisch goed draaiende praktijk vernield heeft. Ja, met een snelheid van 90km/h frontaal tegen een boom rijden, aquaplaning, doet geen deugd. Resultaat 30 breuken in mijn linkervoet en enkel EN een ontplofte wervel met een stuk in mijn ruggenmerg. Toch herbegonnen vol goede moed na 10 maand en tracht dan alles terug op te bouwen. Het is me gelukt maar juist dat heeft me de das omgedaan. STOP op doktersbevel, eind november 2004. Mijn grote passies zijn
- reizen
- gitaren
- lekker etentje.
Ik heb gedurende de jaren heen een prachtcollectie gitaren ophebouwd met kleppers als een originele Fender Strat uit 1964 en een originele 1968 reissue Gibson Les Paul Custom. Recent heb ik me een duesenberg 49er aangeschaft die al mijn andere gitaren overtreft. Ik ben altijd een PRS man geweest tot mijn 49er. Zo, dat is ongeveer mijn voorgeschiedenis, en ik heb fortuinen betaald voor een extra pensioen in combinatie met een gewaarborgd inkomen zodat ik godzijdank mijn levensstijl min of meer kon handhaven.
Waar ik wou over schrijven is het volgende
Ik heb een Fender Cybertwin 2x65W een MARSHALL AS100D (akoestisch) en nog Valvestate en een LANEY 30W. Effecten zat, zeker in de cybertwin en "floorboards" maar nog niet zolang geleden heb ik
1) mijn KORG PANDORA PX4D teruggevonden EN ook daadwerkelik gebruikt. Ik ben mindervalide maar ik leef nog dag na dag.
2) een DUESENBERG 49er gekocht (de allerbeste gitaar die ik ooit gekocht heb
Aangezien ik meestal helemaal alleen speel, meestal akoestisch (Martin D45V en GIBSON SJ-200 MONTANA GOLD) was het een verademing om omwille van mijn handicap de DUESENBERG gekoppeld aan mijn KORG PX4D aan te sluiten op mijn LANEY. Ik kon en kan nog steeds mijn oren niet geloven: FENOMENAAL wat dat "kasje" kan doen. Een massa aan effecten van jazz, blues over pop en hardrock+metal MET ALS BONUS een rytme sectie: drums in de verscheidene "keys" van E over F# tot G en nog veel meer. Voor het eerst zie ik DUIDELIJK een verschil, ik speel minstens 2x beter. PROBLEEM = wie heeft ervaringmet de opvolger van de PX4D, namelijk de PX5D? Die kan je aansluiten op je PC met een USB interface en een CD-rom met ABLETON LITE.
IS ER IEMAND HIER OP HET FORUM DIE ERVARING HEEFT MET DE PX5D? Graag had ik wat meer informatie gehad. KAN IEMAND ME RAAD GEVEN?
Sorry voor de lange inleiding, ik wou een beeld schetsen van mezelf.
Hartlijk dank

Pepe
12 juli 2008, 14:19
Welkom.

Het kostte me 12 seconden om dit (http://www.sweetwater.com/store/detail/PX5D) te vinden. Dat is toch wat je bedoelde?
Ik ben zelf een sterk voorstander van eerst zelf zoeken, maar dat ben ik.

Lenweë Míriel
12 juli 2008, 19:05
geen ervaring mee.

maar even off topic;
Het is me opgevallen dat je een wat andere manier van schrijven heb die niet geheel leesbaar is. Daarmee bedoel ik vooral het gebruik van hoofdletters maar ook een beetje het missen van alinea's. Je hoefd zeker niet naar iedere zin een regel over te slaan maar zo af en toe maakt het wel wat makkelijker lezen vind ik zelf.
Dus als je daar even naar zou willen kijken zou dat erg fijn zijn.
Verder leuke verzameling :hippie:

RolandT
12 juli 2008, 19:34
hieronder bijvoorbeeld een video over dit toestel:
http://www.youtube.com/watch?v=N5yTBMnIQe0