PDA

View Full Version : Enkele vraagjes:)



joonepoon
12 juli 2008, 13:56
Hallo!(: Ik ben van plan een gitaar te bouwen. Een Les Paul! :cooler: Dat klinkt voor velen van jullie lekker standaart, maar anderen zullen mij zeker begrijpen, want de les paul is een van de geilste gitaren ter wereld! (:Maargoed, ik ben geen topic begonnen om LP's op te hemelen, maar om enkele vraagjes te stellen! Ik heb mijn hout al gekocht, en aangezien ik niet geheel voor mijn top kon slagen heb ik een vrij onbekende houtsoort in de gitaarbouw gekozen. Ik maak me niet echt zorgen om het geld, dus ik kan altijd nog een ander stuk hout kopen!(: Als hals en body heb ik Honduras mahony gekocht;-) En als top een stuk makoré[douka] en 2 stukken maple[flamed en birdseye] aangezien ik d'r nog niet uit ben welke ik mooier vind!(: het is de bedoeling dat de zijkanten van het donkerdere douka worden gemaakt, en in het midden 1 grote streep, of 2 kleinere en een iets grotere streep komen. Een beetje het doorlopende hals gevoel, maar dan zonder de doorlopende hals!(: maar nu vraag ik me af of makoré/douka wel zo geschikt is als top!(:
De enige informatie die ik d'r over kan vinden op internet is dat hij vrij goed te bewerken is!(: misschien kan iemand me hierbij helpen?(:

Ik twijfel verder ook nog over een bigsbytremelo, of een simpele standaart LP tailpiece!(: het is voor mij hetzelfde verschil als een simpele Gucci ring of een simpel ringetje bij een bijou vandaan..:P maar ik vraag me dus af of de Bigsby wel bij mijn ontwerp staat!(: ik heb 4 ontwerpjes gemaakt met photoshop om het idee beetje een idee te krijgen hoe het d'r uit zo zien!(: ik kan deze plaatjes ook nog wel plaatsen als jullie willen?;-) Devraag is dus of een bigsby wel praktisch is, wat zijn de voorbeelden enw at voor soort Bigsby moet d'r op een LP?

Waarschijnlijk post ik met de tijd wat meer vraagjes, maar deze 2 zit ik al een tijdje mee;)xx

Mr.Fingers
12 juli 2008, 14:05
http://www.pisotones.com/Alfonso/OldBlack/OldBlack-1.jpg

tuurlijk staat een bigsby op een Les Paul!!! :D

voordelen:

het ziet er lijp uit (met al dat chroom)
je hebt een tremolo op je gitaar zitten
de sustain is nog beter als bij een gewone stoptail

nadelen:

besnaren is niet zo makkelijk (je moet de ringetjes over de pennen van de bigsby richten, en ze blijven niet echt zitten)
je kan er geen divebombs mee doen, hoogstens wat "wiggle waggle", een hele toon naar beneden & boven

joonepoon
12 juli 2008, 23:17
Watvoor bigsby heb ik dan nodig?:) een B6, B7 of een B70?;-) De B5 vind ik namelijk niet mooi!:) verder heb ik een vraagje over de topkam.. Wat voor 1 kan dr het beste kopen? eentje waar al sleuven in zitten, of eentje zonder? aangezien het afhankelijk is van de breedte van de hals neem ik aan?:)xx