PDA

View Full Version : EMG Pickups



tommeke19
12 juli 2008, 13:15
Hallo,

Ik ben opzoek naar EMG pickups want deze zijn (van horen zeggen) de beste :dontgeti: ik weet niet of dit zo is, maar ik speel op dit moment met pickups van ibanez (weet niet hoe deze noemen)
Zou ik deze vervangen door EMG pickups of niet.
ik speel punk maakt het dan uit wat voor pickups ik er in steek?

ALvast bedankt



Tom :speed:

Dark_Tranquillity
12 juli 2008, 13:23
Zoekfunctie, hier is al zo veel over geschreven.

Roel#1
12 juli 2008, 13:27
Vind je zelf dat je wat tekort komt in je geluid?
Mis je iets van distortion/tone/diepgang?
Is een stompbox misschien een oplossing? (Luister eens op de websites van bv. Digitech naar stompboxen.)
Kijk dan of je het geluid vind wat je zoekt.

Succes is je queeste
Zoeken naar "het" geluid voor je gitaar is een geweldige (en soms dure expeditie)

wiegersma
12 juli 2008, 13:57
Als je echte punk speelt, dan zijn de pickups van Ibanez, in mijn optiek, ook goed.
Het gaat erom of jíj je geluid goed vindt of niet. De een zweert bij EMG en een ander vindt het juist helemaal niks.

Ace 1.15.19
12 juli 2008, 14:13
Maar wat ik een probleem vind:

Ik zou graag DiMarzio Super Distortions in mijn gitaar willen omdat ik benieuwd ben naar het geluid. Ik zou een overstuurde vintage setje pickups willen zoals je die in de eerste KISS klassiekers hoort. Ik weet nu dus nog niet wat voor resultaat het gaat geven in mijn gitaar. Nou ben ik niet echt van plan om eerst een setje pickups te kopen, mijn gitaar uit elkaar halen, nieuwe pickups te installeren om er vervolgens achter te komen dat dit nieuwe geluid het toch nét niet is.

Bovendien zou ik mijn goede gitaar niet 'zomaar' willen gebruiken om andere elementen uit te testen.

Thundermane
12 juli 2008, 14:55
Beste tommeke, ik zou niet gaan voor EMG als ik jou was.
Ik zelf ben helemaal weg van EMG pickups en ik speel ook in een punkband.
Maar daarnaast speel ik ook metal, en dan kan een EMG niet kwaad in een punkband, maar wij spelen dan ook niet alleen punk.
Anyway, als je passieve pickups hebt in je gitaar, kun je het beter houden bij passieve pickups.
Met name omdat je punk speelt, daar passen passieve pickups beter bij en kun je de crunch en distortion beter halen uit de versterkers en effectboxjes zelf.
Ik zou als ik jou was eerder kijken naar Dimarzio of Seymour Duncan pickups.
Ik speel bij dat punkbandje van mij ook met die EMG pickups maar met EMG pickups kun je juist wat moeilijker van die punk techniekjes spelen.
Ik heb daarnaast ook een 7snarige gitaar met Dimarzio pickups en die is eigenlijk veel geschikter maar die maakt piepjes, maar dat is mijn eigen domme fout.

Sami
12 juli 2008, 17:41
Ik heb laatst emg's in mijn ibbi laten zetten en ik vind het fantastische elementen. Met vette distortion blijft de toon goed overeind en ook clean vind ik ze heel goed klinken.

Iedereen vind andere elementen goed, maar als zakk wylde, Kirk hammet en Michael padget het goede elementen vinden zullen het ook wel goede elementen zijn. Of het de elementen van jouw smaak zijn dat is altijd maar afwachten. Goede tip ga gewoon gitaristen bekijken die emg's hebben en kijk of jij het geluid wat vind.

succes ermee in ieder geval.

Tho
12 juli 2008, 17:43
Voor punk zou ik toch iets nemen wat minder strak klinkt dan EMG...

Thundermane
12 juli 2008, 17:50
Ja heeft niemand zitten luisteren naar mij? :/
EMG is gewoon niet bepaald punk.

Roel#1
13 juli 2008, 13:05
Zakk Wylde, Kirk hammet en Michael Padget zijn nou niet echt punkrockers :satisfie:

Ik zou voor stompboxen gaan kijken. Gewoon naar de gitaarwinkel en uitproberen maar.

Liquid_Metal
13 juli 2008, 15:01
Het gaat erom wat jij het mooist vind klinken en dat kan alleen jij bepalen. En de beste manier om daar achter te komen is door veel verschillende dingen te proberen. Amps, gitaren, speakers, cabs, tops, stompboxes, gitaren, plectra, snaren, kabels; ze zijn allemaal te varieren.
Zelf speel ik op een Ibanez met Custom EMG's, dus dat zijn passieve EMG's die speciaal voor Ibanez gemaakt zijn. Goedkoper dan echte EMG's maar ik vind ze fantastisch. Als je actief wilt raadt ik je aan ook eens te kijken naar de Seymour Duncan Blackouts. Als ik nieuwe elementen haal worden het die of de EMG 85 en 81's.

Thundermane
13 juli 2008, 15:24
Het gaat erom wat jij het mooist vind klinken en dat kan alleen jij bepalen. En de beste manier om daar achter te komen is door veel verschillende dingen te proberen. Amps, gitaren, speakers, cabs, tops, stompboxes, gitaren, plectra, snaren, kabels; ze zijn allemaal te varieren.
Zelf speel ik op een Ibanez met Custom EMG's, dus dat zijn passieve EMG's die speciaal voor Ibanez gemaakt zijn. Goedkoper dan echte EMG's maar ik vind ze fantastisch. Als je actief wilt raadt ik je aan ook eens te kijken naar de Seymour Duncan Blackouts. Als ik nieuwe elementen haal worden het die of de EMG 85 en 81's.
Negeer je de EMG 60 gewoon? :stop:

toon-
13 juli 2008, 15:26
Punk, met EMG's gespeeld, wil ik echt niet horen :D

Thundermane
13 juli 2008, 15:29
Punk, met EMG's gespeeld, wil ik echt niet horen :D
:p haha ik doe het echter wel met mijn punkbandje... anderzijds, die EMG pickups maken er andere muziek van ^^ het word eerder ehm... punkmetal xD

Tho
13 juli 2008, 17:30
Punk, met EMG's gespeeld, wil ik echt niet horen :D

Waarom? Als je EMG's hebt speel je niet automatisch snoeiharde metal hoor, je kan nog steeds gewoon punk spelen :???:

toon-
13 juli 2008, 17:36
Waarom? Als je EMG's hebt speel je niet automatisch snoeiharde metal hoor, je kan nog steeds gewoon punk spelen :???:
Weet ik wel, mits een goede amp instelling kun je 'alles' op 'alles' spelen.
Was ook niet echt gemeend bedoeld, meer een aanduiding naar de TS dat ie toch beter wat anders koopt voor punk.

Sorry voor de onduidelijkheid ;)

Chroxy
13 juli 2008, 17:37
pennywise?.. Punk met EMG's?

Dark_Tranquillity
13 juli 2008, 17:53
Waarom? Als je EMG's hebt speel je niet automatisch snoeiharde metal hoor, je kan nog steeds gewoon punk spelen :???:

*Gniffel*

Inderdaad een opmerkelijke bewering.

EMG 89 met split in de brug, en een 60 in de nek positie! :O

Thundermane
13 juli 2008, 17:54
*Gniffel*

Inderdaad een opmerkelijke bewering.

EMG 89 met split in de brug, en een 60 in de nek positie! :O
Wtf nou kijk, daar is een goed idee!

Tho
13 juli 2008, 17:56
Wtf nou kijk, daar is een goed idee!

:seriousf:!!!