PDA

View Full Version : Dimarzio DP103 PAF



P-Five
12 juli 2008, 10:19
Hallo,

Ik heb een DP103 PAF in de halspositie gemonteerd. Nu is het net of dit element een ingebouwde overdrive/distortion heeft. Het geluid overstuurd bij normaal volume. Ik moet de volume knop op mijn gitaar op 5 zetten om een normaal clean geluid te krijgen. Op zich is die oversturing niet verkeerd en zeer muzikaal en goed bruikbaar hoor. Maar ik vraag me toch af: Is dat normaal voor dit type element?

Het andere element in de brugpositie is een Dimarzio Air Classic. Die klinkt bij normaal volume niet overstuurd. Een optie is nog om beide elementen van positie te wisselen: DP103 PAF in de brug en de Air Classic in de neck.

Bedankt,
P-Five

pasqual
12 juli 2008, 23:36
de dp 103 is een vintage output element en heeft een weerstand van 7,5
en een output van 250, dus dat is niet echt veel. dus eigenlijk zou hij nauwelijks vervorming moeten geven als je clean speelt dacht ik zo. als het niet teveel moeite is zou ik ze ff omwisselen en luisteren wat het resultaat is.
misschien bevalt het juist wel.

succes en groeten Pasqual.

P-Five
13 juli 2008, 15:00
Om een lang verhaal kort te maken:
Het neck element stond gewoon te dicht op de snaren - te hoog dus.

De gitaar is een Hagstrom Swede. De vorige eigenaar had de elementen vervangen en ook de pick-up-ringen verwijdert. Ik heb NOS Pick-up-ringen uit Zweden laten komen en twee Dimarzio's besteld. Als je nu de neck-pick-up mooi laat lijnen met de bovenkant van de ringen dan ziet dat er natuurlijk heel mooi uit maar dan overstuurd de pick-up. Nu ligt de pick-up heel diep in de body maar de twee pick-ups zijn kwa volume wel in balans en daar gaat het om, toch?

Bedankt,
P-Five