PDA

View Full Version : Meul [Vrezmnajak!]



meul
12 juli 2008, 00:50
Luitjes,

ik zeg hallo...nou ja... heb nieuw dingetje geschreven..
'Vrezmnajak!' (spread the name) :)

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/sound/meul%20-%20Vrezmnajak!.mp3

Bedankt voor het luisteren en eventuele reacties.

Groetjes,
Jan

Gert-Jan
12 juli 2008, 08:14
Hey Meul,

Tja, ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik er van moet zeggen.

Kijk (luister) ik sec naar deze productie dan is het gewoon weer goed. Muzikaal, mix-technisch ok, creatief etc etc.

Maar zet ik hem naast de andere producties dan vind ik het niet vernieuwend. Na de eerste maten weet je wat er gaat komen; intro met iets weirds (wel leuk altijd), thema met blazers, thema met dikke gitaar, variaties op thema, rustpunt, gitaarsolo, thema climax, eind

Deze volgorde hoor ik in de meeste producties die je hier post. Dus ondanks dat het een fantastische prestatie is (wederom) zou ik graag eens iets totaal anders van je willen horen....maar hey...wie ben ik ;-)

peter_heijnen
12 juli 2008, 10:08
Hey Jan grote held, helemaal te gek weer en zwaar genieten (ik durf mijn player weer eens niet handmatig te stoppen, ik zit alweer vast....)! :)

Ben je wat meer in de harmonieen gaan zitten deze keer?

Goh, wat zou ik jou toch graag een keer voor het metropole orkest willen zien staan. Lijkt jou dat niet ook iets?

Edit: Geweldig, hoor ik daar zelfs wat U2 onder de solo? :)

meul
12 juli 2008, 12:09
@ Gert-Jan

Hai Gert, Sja.. ik moet je zeggen dat nu ook niet zo goed weet wat hier op terug moet zeggen. Je beschuldigd me de dus van een eigen stijl die muzikaal, creatieve, en mixtechnisch in orde is. Kijk, ik pretendeer geen vernieuwer te zijn, ik ben een muzikant en maak muziek die ik leuk vind en mij speel technisch goed ligt. Dat het jou niet meer zo boeit kan ik alleen maar respecteren, maar de tip eens iets totaal anders te maken vind ik geen muzikaal argument. Dit is ook iets te makkelijk naar mijn mening, dat zou jij als muzikant toch moeten weten?

@ Peter

Hey Peet, Zit ik meer in de harmonieën dit maal? Analyse laat ik laat ik met een gerust hart aan jou over gezien jou bijdragen aan muziektheoretische draadjes op dit forum. Natuurlijk lijkt het me leuk om met het metropool te spelen. Maar misschien iets te veel eer. Er zit inderdaad wat britpop achtige backing onder het solootje. In eerste instantie had ik een shredd solo in gedachten op dat punt, maar die britpop ingeving gooide de boel helemaal open en stuurde me een heel andere kant op.

Gr,
jan

bass blom
12 juli 2008, 12:31
hij is weer vet hoor :cheerup:

MichaelSS
12 juli 2008, 12:36
Geweldig :D

peter_heijnen
12 juli 2008, 12:46
Natuurlijk lijkt het me leuk om met het metropool te spelen. Maar misschien iets te veel eer.
Voor hun mss? :)

Zonder gekheid, waarschijnlijk is het orkest net iets te log voor wat jij maakt, heeft niets met kwaliteit te maken maar met fysiek. Een toparrangeur zou daar vast wel een mouw aan kunnen passen, maar daar ga je dus al, dat kost niet weinig centjes.

Ik wil wel eens een cd'tje aan een maatje geven die in het orkest zit, mag dat?

VHsologitarist
12 juli 2008, 13:25
Klinkt lekker Meul zoals ik van je gewend ben...
zal het tegen iedereen zeggen... VREES MN KAJAK!!!!

gr
FER

Gert-Jan
12 juli 2008, 16:21
@ Gert-Jan

Hai Gert, Sja.. ik moet je zeggen dat nu ook niet zo goed weet wat hier op terug moet zeggen. Je beschuldigd me de dus van een eigen stijl die muzikaal, creatieve, en mixtechnisch in orde is. Kijk, ik pretendeer geen vernieuwer te zijn, ik ben een muzikant en maak muziek die ik leuk vind en mij speel technisch goed ligt. Dat het jou niet meer zo boeit kan ik alleen maar respecteren, maar de tip eens iets totaal anders te maken vind ik geen muzikaal argument. Dit is ook iets te makkelijk naar mijn mening, dat zou jij als muzikant toch moeten weten?

Gr,
jan

Hey no offense!! Ik zeg niet dat het me niet (meer) boeit. Je hebt in het verleden diverse stijlen gecomponeerd en wat mij opvalt is dat je laatste producties dezelfde stijl hebben (en dat is dan ook nog mijn beleving)....das geen verwijt.....want zoals ik al heb gezegd zijn het stuk voor stuk wonderwerken.....persoonlijk (als muzikant) zou ik het leuk vinden (weer) eens totaal iets ander te horen van jouw hand. Das geen kritiek maar meer een wens.....you're still my hero!!

meul
12 juli 2008, 21:21
@ BassB, Hee, dank je wel!

@ MichaelSS, ook jij bedankt!

@ VHsologitarist, en nogmaals! :)

@ Gert, Je vind nu eenmaal wat je vind en dit was jouw oordeel. En dat is verder helemaal prima! Ik kan er alleen niet al te veel mee omdat ik juist de mengelmoes leuk vind en naar mijn idee al veel stijlen door elkaar pleur. Gezien jouw voorspelbaarheids aanmerking krijgt dit schijnbaar steeds meer eigen gezicht en persoonlijk ben ik daar wel blij mee. Het is ook steeds weer een moment opname die zich niet zo laat sturen. ik ga geen funk zitten schrijven als ik rock voel. en structuren wijzen zichzelf in het proces. Ik reageerde verbaast (zeker niet pissig) omdat ik ervan uitging dat je weet hoe dit werk omdat je zelf muziek maakt.

@ Peter, een eer voor het metropool? hahaha..het word mooier en mooier :)
Ik vermoed dat die gasten dit zo weg toeteren, dat zijn echt niet de eerste de beste die daar zitten.Voor wat betreft de top arrangeur, ik heb iemand zeer dichtbij mij die dit professioneel zou kunnen arrangeren voor echte blazers, daar zal het zeker niet op stuk lopen. ik vraag me alleen onmiddelijk af waarom metropool profs hun schamele tijd hieraan zouden willen besteden. Uiteraard mag je een cd'tje geven. Ik kan ook even de originele wav,jes voor je fikken als je dat nodig, handig of gewoon leuk vind. Pm of mail me anders even als je zin en tijds hebt.

gr,
Jan

glennshred
12 juli 2008, 22:31
woow man machtig deze 'Vrezmnajak!..

Misschien niet te geloven maar ik krijg hier zelfs een paar tranen in men ogen
tijdens het schrijven van deze reply !!!
Ik vond het.. het allerbeste wat ik al gehoord heb van jou
je andere stukken zijn ook geweldig maar alles lijkt veel strakker en
nog emotioneler..

die wissellingen vind ik knap.. die piano, en de rest..
die mix in zen geheel is ook altijd zo knap gedaan,
wat ik graag zou willen spelen zijn bepaalde stukken die jij naar
voor brengt die ik niet kan beshrijven, heeft iets te maken met de
combinatie bas en gitaar: die zijn geweldig in balans en juist zwaar
genoeg, die mix zou ik ook wel ééns graag willen toepassen in men muziek.

heb er erg van genoten jan en morgen zal dat niet anders zijn :rockon:

groeten
glenndavinci

benwave
12 juli 2008, 23:07
Hoi Jan

Ook ik vind hem weer geweldig. En ik ben het met het eigen gezicht helemaal eens.
Twee maten en je weet dat jij bent...prachtig man zo`n super eigen stijl.
Jij zegt niet vernieuwend....ik zeg toch lekker van wel..
Je herkent altijd wel wat van een ander in elke muziek..normaal lijkt mij dat.
Maar het is zoooo Jan meul zooo herkenbaar..mooi Jan

groeten Ben

meul
14 juli 2008, 00:14
@ Glenn, hee jongen, bedankt voor je mooie reaktie! en ook met die coole Belse touch in je zinnen :p erg leuk dat ik iemand (jou) ergens heb kunnen raken. dat geeft me veel voldoening!

@ Ben, hoi ben, Ik ben mijzelf ook niet zo bewust van deze zogenaamde eigen stijl. het is dat veel mensen deze lijn beschrijven in replies. het is ook lastig je eigen ontwikkeling objectief te bekijken. ik ben in iedergeval blij dat jij hem weer oke vind.

gr,
j

Riky
14 juli 2008, 12:51
F*ck! Dit is echt weer super strak!! Knal zowat weer van mn stoel door die mega strakke beat! Spanning opbouwende stukken en dan juist weer overschakelen naar rustige melodische stukjes!
Appart gecombieert met die blazers! Heel erg knap gedaan zeg!! Super!!

Tony L
14 juli 2008, 14:24
Veeeeeeeet gedaan man!!! Het klopt wel wat iedereen zegt, je hebt je eigen style en dat hoor je in het begin van het nummer al (zeer positief). Wordt het geen tijd om een CDt'je uit te brengen? Of heb je al wat op je naam staan?? Kan me bijna niet voorstellen dat er geen publiek is hier voor. Echt super strak gedaan! Je weet verschillende stylen zo te combineren dat het hele liedje tot op de laatste seconde super boeiend blijft. Knap hoor!

beruk
14 juli 2008, 14:40
Helemaal: :blast: :blast:
Ik vind het wel wat deze cocktail van jazz en metal:
volgend jaar op het north sea jazz festival, dan heb ik weer een reden om te gaan.
Solo zou ik nog iets verder proberen te gaan naar jazz...

FrankS
14 juli 2008, 18:23
Haha jezus, Meul.. ik durf me niet eens voor te stellen wat er in je brein om gaat met het maken hiervan. Geniaal! Hoe leip het nr ook is, het klopt gewoon helemaal, de stukken zitten perfect in mekaar verweven, super creatief. Zoiets als dit kun je ook niet eerst in je hoofd bedenken volgens mij. Gewoon gaan opnemen en kijken waar het schip strandt, ofnie? :) Briljant. Nog een keeeerr :D

[edit]oja ik zal zsm je banner aanpassen! had de mail gelezen maar nog niet beantwoord, excuses

meul
15 juli 2008, 10:48
@ Riky, hey jonk, bedankt voor je reaktie!

@ Tony L, hey daar, al een beetje op weg met je eigen ding? Ik heb al een cd, ik moet hem alleen nog ff naar de winkel brengen ;)

@ beruk, bedankt voor je reaktie, volgend jaar?, tof!, hoe laat moet ik er zijn?

@ FrankS, hey franky, Het is heel verschillend hoe dingen ontstaan, soms zitten delen in mijn hoofd, soms onstaan ze met spelen of vanuit een idee voor een arrangementje, definitieve structuren onstaan vaak pas later. maar dat is eigenlijk een open deur.

(EDIT) No problemo!

Groetjes,
J

Nellyrocks
15 juli 2008, 15:52
He Jan,

Ik ga hem nu maar voor de tweede keer luisteren. Heerlijke dikke productie. Heel gaaf. Die solo vind ik trouwens heel mooi. Minder snel maar naar mijn idee meet to the point.
Het lijkt me echt gaaf als je dit met een orkest zou doen trouwens. Ik zie dat wel voor me. Beetje Zappueus ding met meer gain.

pgm10th
15 juli 2008, 21:57
En natuurlijk kom ik er weer eens telaat achter dat meneer weer wat gepost heeft.
Hij is weer lekker man.
Waar doe jij je blazers mee?
Want die klinken ook weer erg strak, en die kan ik niet uit east/west orchestra halen.

anyway,
Hij beukt lekker weg.

Laterzzzzzz weer,

meul
16 juli 2008, 11:17
@ Nelly, Hey Nel, alles oke? zapp met meer gain :-)

@ Pgm, Hey den, ik dacht dat jij op vakantie was. vraag me maar niet waarom ik dit dacht, want ik heb werkelijk geen idee.. de blazers doe ik met een akai library. die blazers uit east west zijn ook wat minder geschikt voor dit soort partijtjes.

gr,
jan

Gert-Jan
18 juli 2008, 21:46
@ Nelly, Hey Nel, alles oke? zapp met meer gain :-)

@ Pgm, Hey den, ik dacht dat jij op vakantie was. vraag me maar niet waarom ik dit dacht, want ik heb werkelijk geen idee.. de blazers doe ik met een akai library. die blazers uit east west zijn ook wat minder geschikt voor dit soort partijtjes.

gr,
jan


Hey Meul, ik dacht dat jij met Garriton werkte? Of ben je daar inmiddels vanaf gestapt? Tja Akai is ook wel erg lekkah moet ik zeggen....

meul
19 juli 2008, 09:13
Hey Meul, ik dacht dat jij met Garriton werkte? Of ben je daar inmiddels vanaf gestapt? Tja Akai is ook wel erg lekkah moet ik zeggen....

Vroeger voor strijkers wel ja, nu met east-west. voor puntige blazers die akai toestand, deze is al behoorlijk oud, er zal intussen vast iets beters zijn