PDA

View Full Version : Advies voor 2de bass



unixjim
11 juli 2008, 22:40
ik ben nu een bezitter van een prachtige Dean Edge 09, een minimumbudgetgitaar.

nu wil ik toch, omdat ik ook lessen doe. een betere kopen. ook omdat deze een lastige fretbuzz heeft (als dat zo heet tenminste, hij trilt tegen de fret).

nu is toch de keuze gevallen om binnen 3 maanden een nieuwe te halen.

Budget is tot 350 euro, tientje meer of minder maakt natuurlijk niet uit.

nou twijfel ik aan het model, ik ben niet zo'n hele fan van het Fender gebeuren (vraag mij niet waarom, ik weet dat ze super zijn), ik speel geen Jazz en Blues, maar meer Rock, en lichte metal.

ik zit te twijfelen tussen de volgende modellen, eigenlijk is twijfel niet het juiste woord, want ik denk dat het de eerste word. alleen mochten jullie andere meningen daarover hebben, voel je vrij om het te posten.


Epiphone Thunderbird IV Reverse Vintage Sunburst

ik vind de Thunderbird een leuk uitziende gitaar, voor een goede prijs (bij musicstore dan)
alleen zijn er problemen met de neckdive, maar aangezien ik toch net ga beginnen zou ik daar in principe aan kunnen wennen.

Dean Z Bass X CBK

Een Explorer bass, ik vind de Explorer de best uitziende gitaartjes die er zijn, met de Thunderbird op gedeelt tweede.
Kwaliteit weet ik niet, de Bass die ik nou heb is te standaart, dus ik weet het ook niet van deze of Dean wel goed is.

verder heb ik niet speciaal wat op het oog, er zijn uiteraart verschillende Thunderbird versie's maar daar zit niet behoorlijk verschil in.

hopenlijk hebben jullie goede tips.

Vriendelijke groet Jim

Saf
11 juli 2008, 23:35
heb nog neit op die dean gespeelt maar mijn ervaring met dean is dat ze veel kwaliteit voor het geld leveren. Ik vind de thunderbird echt te gek, (helaas voor mij kan ik geen betaalbare lefty vinden) maar het geluidi s wel iets waar je van moet houden.

yhcmarc
12 juli 2008, 10:09
nou twijfel ik aan het model, ik ben niet zo'n hele fan van het Fender gebeuren (vraag mij niet waarom, ik weet dat ze super zijn), ik speel geen Jazz en Blues, maar meer Rock, en lichte metal.


De naam jazzbass zegt niets over de stijl muziek die je er mee moet spelen ;) http://www.myspace.com/omission is fender jazzbass all the way. Voor rock zou een jazz of precision ideaal zijn, voor metal een precision of iets met humbuckers zoals bv. een musicman kloon. Als ik metal zou spelen zou ik denk ik eerder mijn Gibson RD Artist bass pakken dan mijn fender.

Voor dat bedrag zou ik iig 2e hands gaan kijken, nieuwe kun je er niet echt al te veel voor halen.

Wat trouwens ook een heel erg goede bas in die prijsrange en 2e hands zeer goed te verkrijgen is een ibanez ATK300 (+- 300 euro), dat zijn echt monsterbassen met veel geluidsmogelijkheden en die blaast 100% zeker weten al jou kandidaten van het podium af ;). Alhoewel ik de mijne vrij weinig gebruik doe ik dat ding nooit weg, superbas.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar je mag best een keer mijn bassen een keertje komen proberen.

Roro92
12 juli 2008, 16:25
Yhcmarc, zo goed zijn die ATK's niet te krijgen op het moment hoor.

MP is ATK loos, helaas, ik heb het geld zo goed als binnen.

yhcmarc
12 juli 2008, 16:55
Yhcmarc, zo goed zijn die ATK's niet te krijgen op het moment hoor.

MP is ATK loos, helaas, ik heb het geld zo goed als binnen.

geduld is een schone zaak jongeman ;)

Duff
12 juli 2008, 17:01
Ga er eerst op spelen, kijk wat relaxed speelt. Kijk ook naar dingen die net buiten je budget vallen en test die want 2de hands zakt de prijs meestal naar een acceptabel niveau.

harm001
12 juli 2008, 19:07
Als ik jou was zou ik eens bij Ibanez gaan kijken, is vaak veel kwaliteit voor weinig geld. Of anders gewoon een keertje naar een winkel en gewoon elke bass uitproberen.

en Fretbuzz(zoals jij het noemt) kan ook aan de kromming van de hals liggen, Moet je mieschien maar eens laten bijstellen, of zelf doen(wat ik je niet kan aanraden als je hiermee geen ervaring hebt)

veel sccs bij je zoektocht 8-)

Demonturtle
12 juli 2008, 19:25
epiphone thunderbird, zonder twijfel

Roro92
12 juli 2008, 19:34
geduld is een schone zaak jongeman ;)

Als ik daardoor beloond wordt met een hele mooie of misschien zelfs een USA made.

Ik wacht graag :cooler.