PDA

View Full Version : maak een sound.



gitarken
11 juli 2008, 20:31
Hoe moet ik sound creeeren van ''the sky is crying'' van stevie ray vaughan?
mijn apparatuur staat hier beneden

Jeroen_TRC
11 juli 2008, 20:43
Heb je een voorbeeld van het liedje misschien?
(youtube?)

gitarken
11 juli 2008, 20:48
http://nl.youtube.com/watch?v=EI9TS4O5Ww4
ongeveer deze sound maar met iets meer sustain zoals op de cd versie

gitarken
11 juli 2008, 20:51
hoe maak je die?

Mr.Fingers
11 juli 2008, 21:25
beginnen met 0.013 snaren (die geven sustain tegen de sterren op), verder een overdrive, en dat zal het zijn...

gitarken
11 juli 2008, 21:27
wat voor een overdrive? ik heb 2 versterker
line6 spider II 150 watt en fender G-DEC junior
1.welke van de twee?
2.welke effecten en welke sound?
bedankt alvast
grtz ken

Mr.Fingers
11 juli 2008, 21:45
jij kent die versterkers beter als ik hoor (speel zelf op een hotrod deluxe), probeer gewoon alles eens af te gaan, en vergelijk via gehoor.

DeiDRagonas
11 juli 2008, 23:16
Grappig... Mijn apparatuur staat hier ook beneden.

Orgasmocaster
12 juli 2008, 00:20
"Can't you see the turd roll down the street"

leif
12 juli 2008, 13:54
beginnen met 0.013 snaren (die geven sustain tegen de sterren op), verder een overdrive, en dat zal het zijn...
Er is er maar een die daar echt mee kan opdrukken!!!

Pepe
12 juli 2008, 14:06
De 10miljoenste gitarist die wil klinken als SRV.
Afgezien dat ik me altijd afvraag waarom je als iemand anders wil klinken gaat je dat met die spullen niet lukken.

Je komt in de buurt met een oude fender buizenamp met gezonde middip die je compenseert met een ts808 of ts9 met een gezonde midhump, goeie alnico V pickups, goeie alder strat, dikke snaren, veel volume en een vibrato in je handen die je pas gaat krijgen na heel veel miles op de meter.

En ondertussen jezelf verdiepen in de Texas blues style.

Of dacht je, ik koop een strat en een ampie en ik ben er?

gitarken
12 juli 2008, 14:14
neenee maar ik dacht voor er naartoe te gaan :p
en voor de santana sound?

The Lo Lands
12 juli 2008, 14:43
Google eerst even en je vind zoveel info over de man!

Hier wat ik snel even op internet tegen kwam:

Stevie Ray Vaughan commissioned Fender to reproduce his famous, battle-scarred Number One Stratocaster shortly before his death. The Vaughan signature Strat was modeled after Stevie’s personal axe and features an early 60s "Oval" neck shape, Pao Ferro fingerboard with flatter 12" radius and larger frets, gold-plated hardware, a black pickguard with the SRV initial logo, and an inverted left-hand vintage tremolo unit. In the foreground are an old Ibanez TS-808 Tube Screamer distortion box and a Crybaby wah-wah pedal, the two effects Stevie used most. In the backline are two of Stevie’s favorite amps: the blackface 1967 Super Reverb and the tweed 1959 Bassman. Stevie used Super Reverbs in addition to his Vibroverbs throughout his career. The Bassman figured prominently in the sessions for In Step. These are the primary instruments used for the guitar tracks of SRV Signature Licks, Volume Two.

Dus dat wordt heeelveel tweaken met je huidige spullen... of verkoop alles en koop zijn spullen. Of je het daar dan mee gaat redden denk ik imo niet ; )

G.G.
12 juli 2008, 23:49
De 10miljoenste gitarist die wil klinken als SRV.

Yep, net als ik. Ik ben nummer 9.675.345.

Begin met een goeie strat, twee tubescreamers (zelfs voor clean heb ik er eentje aan staan om net dat randje te geven), een lekkere buizenversterker. Natuurlijk ook dikke snaren. Zelf speel ik op 0.12 in Eb. 0.13 vind ik nu nog net te dik. Dat komt later wel.

EDIT: je hebt een Line6 versterker. Daar moet toch wel iets uit te halen zijn (heb een hekel aan moddeling, maar je kan er wel veel mee).

DeiDRagonas
13 juli 2008, 00:03
@TS..

Sorry hoor dude, maar als je er ff voor gaat zitten hoor je toch zelf wel of er enigszins iets op lijkt? Gebruik gewoon je beste paar sounds en wees tevreden. Je gaat met die simpele spulletjes (no offence trouwens) echt geen SRV of Santana geluid krijgen hoor... Die gasten hebben niet voor niks voor duizenden euro's aan apparatuur. En zelfs al had je dat... Het zit hem voor een groot gedeelte in de vingers. Om zo te klinken als SRV en Santana neem je dus gewoon het beste geluid uit je Spidertje en probeer je zoals hun te spelen.

Kan er nix anders van maken, sorry...

R

gitarken
14 juli 2008, 18:12
simpele spulletjes? een goeie strat: fender american strat 60th anniversairy limited edition vind ik geen simpel/slechte gitaar zelle men versterker eigenlijk ook niet maarja :p

Madcow
14 juli 2008, 20:17
men bedoelt hiermee dat het geluid in je vingers zit. als je niet gaat raken/chucken zoals svr doet, dan zul je ook nooit het geluid krijgen.

DeiDRagonas
14 juli 2008, 23:32
simpele spulletjes? een goeie strat: fender american strat 60th anniversairy limited edition vind ik geen simpel/slechte gitaar zelle men versterker eigenlijk ook niet maarja :p

Idd wat Madcow zegt...

Enne.. In verhouding met de setup van Stevie of iemand als Santana.. Zijn dat wat jij en ik hebben hele HEEELE simpele spulletjes hoor.. ;)

Grt Roy!

FruscianteFan
14 juli 2008, 23:43
Er is er maar een die daar echt mee kan opdrukken!!!Dat ben ik dan. Want SRV is niet meer. Vind dunner dan 012 niet fijn...

G.G.
15 juli 2008, 06:11
Dat ben ik dan. Want SRV is niet meer. Vind dunner dan 012 niet fijn...

Ik vind dunner ook niet fijn. Enige nadeel van 0.12: laatste dagen heel veel gespeeld en mijn vingertoppen zijn echt helemaal aan gort gespeeld.

FruscianteFan
15 juli 2008, 11:46
Daar heb ik nou helemaal geen last van.

gitarken
15 juli 2008, 14:28
ok dat wil ik wel begrijpen maar mijn gitaar zit toch al op een hoog niveautje?
grtz ken

Tubescreamer
15 juli 2008, 14:31
Begin eerst maar eens even met deze man na te doen, SRV komt daarna vanzelf (nou ja vanzelf....)
http://www.youtube.com/watch?v=h5dpp2iCRwM

gitarken
15 juli 2008, 16:12
ok dat wil ik wel begrijpen maar mijn gitaar zit toch al op een hoog niveautje? nee? de prijs was alesins hoog genoeg.
grtz ken

Luke-wannabe
15 juli 2008, 16:34
Je gitaar is opzich niks mis mee, maar als je niet kunt spelen, kun je net zo goed op een stagg spelen. Klinkt het zelfde.

gitarken
15 juli 2008, 16:40
maar ik kan wel spelen zelle:p

Tubescreamer
15 juli 2008, 17:24
maar ik kan wel spelen zelle:p
Maar natuurlijk niet zoals Albert King of SRV. Of wel? ;)

gitarken
15 juli 2008, 17:30
euh neen :p

Tubescreamer
15 juli 2008, 18:21
Al naar 't clipje van Albert King gekeken wat ik gepost had daarstraks? Wel doen hoor! Verplichte kost!

gitarken
15 juli 2008, 18:23
Al naar 't clipje van Albert King gekeken wat ik gepost had daarstraks? Wel doen hoor! Verplichte kost!
jaja
spr aja

G.G.
15 juli 2008, 19:36
Gitarken, mijn advies: Kijk eens naar een lekker klein buizenversterkertje en een overdrive pedaaltje in combinatie met je strat. Ga puzzelen en begin met een lekker clean geluid en ga dan het "randje" toevoegen en daarna de echte scheur.