PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



WICKED
11 juli 2008, 19:07
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe akoestische gitaar te kopen. Nou heb ik natuurlijk wel ingelezen maar ik zit een beetje met een probleem. Ik wil graag gewone popliedjes op de gitaar kunnen spelen zoals racoon/anouk of the kooks (harde slag gitaar). MAAR ook verder veel tommy emmanuel en af en toe gypsy muziek. Nou weet ik niet welke gitaar geschikt is voor al deze verschillende stijlen. Mijn budget is 600 euro. Ik wil wel echt een goede gitaar hebben want ik speel al wat jaartjes en ik wil er ook mee opnemen en optreden. (moet ik trouwens daarvoor een element laten inbouwen of kan het anders doorversterkt worden?) Is dit budget oke voor mijn doelen? Heeft iemand verder nog tips? Dank!

Mr.Fingers
11 juli 2008, 19:13
Als je zo een beetje van alles wil, zou ik een OOO model durven aanraden. Ik heb vanmiddag op een PARKWOOD IPW520 gespeeld, een "exacte" kopie van de Martin OOO, met massief boven, onder & zijbladen. Kost iets van een 500€. Is een heerlijke gitaar voor slag (klinkt zeer vol & gebalanceerd, daar waar een dreadnought modderig durft te worden), met genoeg definitie voor fingerpicking. Is zonder element, maar je kan optreden met een micro ervoor, of er een klankgatelement in schuiven.

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/CORT+PW+520NAT.JPG

WICKED
11 juli 2008, 19:18
mooie gitaar bedankt! heb je nog een tip voor winkels waar ik heen moet?

J-sus Rulez
11 juli 2008, 19:19
een microfoon ervoor? krijg je toch feedback?

WICKED
11 juli 2008, 19:21
tja ik kan het proberen als het lastig wordt kan ik er altijd nog een elementje op doen.

Jeroen_TRC
11 juli 2008, 19:22
Je hebt toch van die speciale elementen die je er gemakkelijk op schroeft?
Tjah zonde van het bovenblad, maar je moet wat ;)

Mr.Fingers
11 juli 2008, 19:22
Niet als je weet waar je je microfoon moet zetten, en hoe j'm moet instellen. Ik speel al jaren akoestisch met een micro ervoor, en dat gaat perfect!

WICKED