PDA

View Full Version : Klasse pre-amps: Groove Tubes Trio, Kasha Rockmod



maestro_nl
25 februari 2003, 10:03
Zelf heb ik een Kasha Rockmod II en de Groove Tubes Trio.
Onbekend maakt onbemind.
Iemand deze pre-amps ooit gehoord?

marc_o
25 februari 2003, 10:44
De groovetubes wel, die is te gek, maar van de Kasha heb ik nog nooit gehoord...wat doet ie goed?

JJL
25 februari 2003, 10:44
Zelf ken ik de Kasha niet. De Groove tubes heb ik wel eens gehoord. Heb zelf een IE4 gehad die best wel beviel. Heb je die preamp ook vergeleken met andere preamps ?

JJL
25 februari 2003, 10:47
Ik vond de GT altijd een beetje teveel kwekken. Volgens mij had van Weelden ook een kopie gebouwd...hij had de kanalen veelzeggende namen gegeven...kwik, kwek en kwak.

maestro_nl
25 februari 2003, 10:50
De Kasha is geimporteerd uit de U.S.A.
De voeding is aangepast.
Is 1,5 he. 3 kanaals. 5 preamp buizen.
Kanaal 2 en 3 komen behoorlijk in de buurt van een rectifier. Heb zelf trouwens ook een Triaxis.
http://www.fotoalbumonline.tv/~maestro_nl/Kasha%20Rockmod%20II

JJL
25 februari 2003, 10:54
Gebruik je van alle preamps (live) alle kanalen of heb je 1 preamp speciaal voor een apart geluid ?

maestro_nl
25 februari 2003, 11:05
'k heb de Trio vergeleken met:

*Rocktron/Egnater IE4
Goede karakters, 2he, midi,
maar clean van Trio vind ik mooier, meer 3d
Ch. 3 van Trio klinkt vetter.

*Rocktron/Egnater VP4
Klinkt moderner dan IE4, wel lijken de kanalen erg opelkaar. IE4 meer karakter.

*Soldano SP77, Soldano X88r, Soldano X99
Allemaal 2he en dun clean, niet mooi.
Crunch is gewoon goed. Lead valt toch tegen. Niet zo vet en dik en fluid als Trio.
Beste koop is de SP77. Sound is niet wezenlijk anders in de duurdere Soldano's
Wel vreemde EQ. Bass reageert als mid, mid als treble en treble als presence. Mist dus laag.

*Marshall jmp-1
Eigenlijk maar 1 sound. 1 he, Midi
Mist punch en klinkt meer als transistor.
Voor heavy rock met veel EQ misschien wel goed.

*Marshall 9001
Buizen preamp, 1he. Te compact en compressed. Dan liever de jmp-1

*Ada mp-1
tja, zie jmp-1. Nuno haalt er wel 1 leuke sound uit.

*ENGL 530,580
Goed voor metal. Zelfde verhaal als Soldano. 530 beste koop. Alleen het 2 kanalen met 2 boost werkt voor mij niet goed. Je doet consessies. Beste koop voor metal.

*Carvin Q-amp:
Erg korrelige gain. Misschien leuk voor Status Quo/Normaal werk. Lead is echt niet vet.

* Triaxis:
Erg duur! Te veel geluidsmogelijkheden. Moet je echt voor gaan zitten. Typisch Boogie. Wanneer je hoog tikkie wijzigd veranderd het mid ook mee.

* Ernst Fliek: Rover
Goed, maar naar mijn smaak minder karakter dan een Trio, Soldano of IE4

* Egnater M4
Principe is geweldig!
Nergens te krijgen in de EU

* Randall RM4
Is gekocht van Eganter himself.
Moeten goedkopere componenten inzitten waardoor ie minder klinkt dan de Eganater

* Peavey Rockmaster
One trick pony. Metal. Niet duur als occ.

Samengevat:
Trio beste clean.
Crunch klinkt compact als een Marshall.
Lead klinkt gewoon erg vet en fluid.

Candyman
25 februari 2003, 11:12
Heb je de GT Trio ooit vergeleken met een Custom Audio 3+ SE?

maestro_nl
25 februari 2003, 11:31
Ha,ha
Ik wilde net het vorige bericht nog aanpassen

extra:
* Hughes * Kettner Access
Klinkt als transistor. Goed voor funk.

*Custom Audio CAE3
Clean goed. Crunch niet mooi. Lead vreselijk.
Hoe meer gain hoe viezer het geluid.
Meerder keren getest.
Ik snap niet hoe Steve Lukather en MegaDeth hier hun sound uit halen.
Misschien stiekem gecustomized? Of in studio toch een echte Fender of echte Soldano?

Let wel: dit is mijn smaak.

Ibanez RuleZ
25 februari 2003, 15:09
hmm, ik mis best wel wat dingen: de mesa Quad, ok, wordt niet meer gemaakt, maar is echt ook een om mee te nemen, en zeker een leuke om naast de triaxis te zetten qua geluid.

Die custom audio heb ik nog nooit bespeeld, maar wel iemand mee bezig gehoord, om kippenvel van te krijgen: fantastisch geluid. beter dan mijn quad. Ik snap niet dat je daar geen fatsoenlijk geluid uit hebt gekregen!

Harrald

maestro_nl
25 februari 2003, 16:03
CAE-verhaal snap ik ook niet...
En toch 3 maand geleden bij BassConnection weer getest. Mijn Kasha en Trio ook ingeplugt...
Collega gitarist was erbij en heeft het zelf ook getest. Tijden terug bij Dick Dijkman zelfde.

kokeleko
25 februari 2003, 19:26
Heb ooit een keer een GT Trio geprobeerd met en Dual 75 eindtrap ( had mijn amp bij de reparateur en mocht dit setje als leenset gebruiken ), was mij al met al te , hoe moet ik het zeggen , te korrelig . Dat van die Jmp-1 en die Rockmaster klopt ook wel , vooral die Jmp-1 , eigenlijk maar 1 sound in diverse gain gradaties . Heb nu een Rocktron/Egnater ie4 met een VHt 2/50/2 , en dat bevalt mij stukken beter , en met die eindtrap , klinkt het mij vet zat . die Kasha Rockmod had ik weleens iets van gelezen , heb je dat ding bij Bass Connection weg?

maestro_nl
25 februari 2003, 21:24
Ja, bij BC. Iets van gelezen? Waar dan?
Want zoek maar s met google of yahoo op Rockmod en Kasha. Is bijna niets van te vinden.
De firma bestaat niet meer. Bij mijn weten ook alleen in U.S.A. leverbaar geweest.
Vandaar ook de 220v aanpassing.
Zie pics op eerder genoemde link.

kokeleko
26 februari 2003, 10:19
Heb er hier over gelezen : http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Kasha/Rockmod_II_Preamp-01.html , en gewoon met Google ,rockmod, veel lees plezier.

dml
26 februari 2003, 12:31
JJL: kwik, kwek en kwak > En jij bent zeker Dagobert Duck, maar dan zonder de pegels, hahahaha.

Hmmm, GT Trio is perfect voor mensen die een betere Fender-sound willen, opener, dynamischer dan welke Fender amp dan ook. Het ontwerp van de Trio is ook op Fender gebaseerd en de ontwerper had de Fendersound ook voor ogen. Lekker prikkend clean, kanaal 2 leuk voor de SRV-sound, kanaal 3 ook heel aardig.

Chiel
28 februari 2003, 12:38
Moet zeggen dat ik het niet helemaal eens kan zijn wat betreft die CAE. Eerste kanaal mist veel te veel ballen, tweede is juist super en m.n. voor leadpartijen. De derde is té Highgain en wat te Fuzzy.

Soldano SP77 mist idd Bass. Heb 'm zelf op 100% staan en de rest op 50%. Clean is zwaar ruk, lead is gewoon goed.

De Fliek Rover heeft een geweldig prachtig clean. Mooiste wat ik tot nu toe heb mogen horen uit een 19" Preamp (wel met VHT eindtrap en BagEnd speakers). Chrunch is eveneens fantastisch, beetje een Bogner/Diezel mix. Derde kanaal is matig en deze gebruik ik zelf dan ook nauwlijks. Leadgeluid is niet highgain, en heeft erg veel mid en presence. Prikt echter overal doorheen op een laag volume maar je moet er wel van houden.