PDA

View Full Version : lelijk geluid



MartijnZeij
11 juli 2008, 17:07
Wanneer mijn vingers verplaats op mijn gitaren hoor je dat erg duidelijk. Hoe kan ik dat verhelpen?

Alvast bedankt

Bl44t44p
11 juli 2008, 17:14
Meer spelen zodat je snaren 'ouder' worden ;)

eddyvanbuiten
15 juli 2008, 13:51
Wanneer mijn vingers verplaats op mijn gitaren hoor je dat erg duidelijk. Hoe kan ik dat verhelpen?
Alvast bedankt

vingergeluidsdempers werken ook erg goed

Trocar
15 juli 2008, 14:17
Je vingers optillen ipv schuiven.

Jason34
15 juli 2008, 15:51
Ik heb daar ook best veel last van, ook dat ik met bepaalde riffs op een of andere manier mijn vinger niet goed van de snaar af haal, dan blijven meerdere snaren doorklinken die je dus eigenlijk niet moet horen. Ik ben dan ook wel een beginner maar zijn er eigenlijk trucjes voor om je vinger goed van de snaar te halen zodat je die snaar niet meer hoort? Vooral uiteraard met distortion?

Wiellem
16 juli 2008, 20:19
Meer oefenen en snelheid daarbij krijgen denk ik, uiteindelijk gaat het vanzelf.

aaronstonebeat
16 juli 2008, 21:29
1. Alleen maar aanslaan wat nodig is

2. Alles wat je aan je handen hebt gebruiken om ongewenste geluiden te dempen. 'Ongebruikte vingers van de linkerhand (incl. duim) en palm en vingers van de rechterhand; voor, tijdens en na het aanslaan van akkoorden en of losse tonen.

Met veel gain spelen is een klein beetje de kunst van het tegenhouden van ongewenst geluid: als je niets doet, begint de gitaar al oorverdovend te brullen of te gillen.

Werkt voor mij iig