PDA

View Full Version : Refinishen of niet, jullie mening..



eazy G
11 juli 2008, 15:27
Ok dan, ik vroeg naar een zaak waar ik mn ES 355 kan refinishen.
Redelijk wat mensen waren geintresseerd in de gitaar en vroegen om foto's.

http://a802.ac-images.myspacecdn.com/images01/1/l_571b3293f1c8856cc5f0a32b301f1829.jpg

1974 GIBSON ES 355, refinishen of niet?

skabouter
11 juli 2008, 15:35
gast wat mooi :) ik zou hem niet refinishen als ik jou was!!

heinz3110
11 juli 2008, 15:35
Apart kleurtje . Lekker zo laten.

skabouter
11 juli 2008, 15:36
heel apart he...wist niet dat Gibson dat ook deed....kvind t meer zo`n Fender `60ies surf kleur :D

reneding
11 juli 2008, 15:36
ik zou hem in zijn originele kleur laten, en het is toch al een mooie kleur

Johnny V
11 juli 2008, 15:43
Als het de originele kleur is ZEKER zo laten. Ik vind het zelfs redelijk mooi.
Met deze (zeldzame?) originele kleur gaat hij ook in waarde stijgen met het ouder worden... Wanneer je hem refinishd zal hij veel van zijn waarde verliezen.

SGbanez
11 juli 2008, 16:04
Dude, niet doen nee!

Ik zou zelf ook niet die kleur uitkiezen, maar origineel zijn ze meer waard, en zo krijgt ie juist mooi geliefkoost uiterlijk :) Die kleur vind ik trouwens helemaal niet lelijk ofzo, het is meer dat ik hem niet als eerste zou uitkiezen.

wietse
11 juli 2008, 16:20
mooi zo laten, bij oude gitaren is het altijd zo, hoe origineler hoe beter.
als je nu geld uitgeeft voor een refinnish dan gooi je dat geld weg plus een heel stuk van de waarde van die gitaar, die zakt enorm namelijk.

en als je echt niet met die kleur kan leven dan kan je hem beter verkopen en voor het geld wat je ervoor krijgt een andere goede in een kleur kopen die je wel aanstaat.

eazy G
11 juli 2008, 16:21
Tsja jullie brengen me aan t twijfelen hehe
Volgens mij is t niet de originele kleur maar ben er onlangs achtergekomen dat deze kleur schijnbaar wel een custom color was in die tijd.
maar je whatever, ik heb zelfs het idee om erin te gaan zagen hehe
wil de neck humbucker vervangen door een dogear of soapbar p90
en misschien nog een midden p.u. ala alvin lee hehe
extra volume knop en een 7-way switch ipv een 3-way switch.
en dan via een morley aby switch doorkoppelen naar mn Marshall JMP en mn Fender Twin. ideale setup man!

tsja dan ie ie wel minder waard maar voor mijzelf is ie dan eigenlijk, qua gevoelswaarde veel meer waard (wat ik toch belangrijker vind dan geld)

skabouter
11 juli 2008, 16:23
als dat zo is moet je het gewoon doen :) Je eigen blijheid gaat voor de waarde!

maar vraag het ons dan niet ;)

eazy G
11 juli 2008, 16:23
mooi zo laten, bij oude gitaren is het altijd zo, hoe origineler hoe beter.
als je nu geld uitgeeft voor een refinnish dan gooi je dat geld weg plus een heel stuk van de waarde van die gitaar, die zakt enorm namelijk.

en als je echt niet met die kleur kan leven dan kan je hem beter verkopen en voor het geld wat je ervoor krijgt een andere goede in een kleur kopen die je wel aanstaat.

als zou ie overgespoten zijn en ik zou hem kunnen ruilen tegen een gloed nieuwe of welke andere originele es 355 dan ook... Ik zou t NOOIT doen.

Dit is de mijne en die vind ik fijn..

Heb al veel oude es 335's en aanverwante types gehad, maar geen enkele was hetzelfde!

The Mess
11 juli 2008, 16:25
Ik zou hem zo laten en dan niet alleen voor het geld (speelt ook mee) maar ik vind 'm wel lekker rockabilly zo :satisfie:
Maar om wat olie op het vuur te gooien: ik denk dat ie zonder slagplaat en met chrome hardware wel mooier zou zijn :D

eazy G
11 juli 2008, 16:25
maar vraag het ons dan niet ;)

tsja ik ben er ook al bijna zeker van hoor maar er vroegen in mn andere post wat mensen om een foto dus dacht maak maar een nieuwe topic aan..

Bovendien was ik wel benieuwd naar de reacties!

wietse
11 juli 2008, 16:26
als dat zo is moet je het gewoon doen :) Je eigen blijheid gaat voor de waarde!

maar vraag het ons dan niet ;)

juist, maar ik blijf het doodzonde vinden, maar goed ben dus ook een verzamelaar.
trouwens volgens mij hoef je als je er een dogear of p90 in zet niet te zagen, dan moet je juist opvullen, die elementen zijn kleiner dan een humbucker.(smaller)

eazy G
11 juli 2008, 16:27
Ik zou hem zo laten en dan niet alleen voor het geld (speelt ook mee) maar ik vind 'm wel lekker rockabilly zo :satisfie:
Maar om wat olie op het vuur te gooien: ik denk dat ie zonder slagplaat en met chrome hardware wel mooier zou zijn :D

Hij is idd wel erg rockabilly ja die looks, ziet er ook wel oud/vintage uit.
Dat is de enige plus die ik zie aan deze kleur hehe
maar in t zwart tegen al dat chroom (EDIT: VERKLEURD GOUD! HEHE)en vergeelde binding, 3 pu's!!

Man evil guitar

eazy G
11 juli 2008, 16:29
juist, maar ik blijf het doodzonde vinden, maar goed ben dus ook een verzamelaar.
trouwens volgens mij hoef je als je er een dogear of p90 in zet niet te zagen, dan moet je juist opvullen, die elementen zijn kleiner dan een humbucker.(smaller)

oow ik dacht dat ik de routings iets langer moest maken en ook wat smaller.
dus zowel zagen en opvullen?

Micro-e
11 juli 2008, 16:37
Wat een FUCKING vette kleur!! :soul:
Zeker zo later

Luke-wannabe
11 juli 2008, 17:02
Ok dan, ik vroeg naar een zaak waar ik mn ES 355 kan refinishen.
Redelijk wat mensen waren geintresseerd in de gitaar en vroegen om foto's.

http://a802.ac-images.myspacecdn.com/images01/1/l_571b3293f1c8856cc5f0a32b301f1829.jpg

1974 GIBSON ES 355, refinishen of niet?
Hell no wat een prachting!!

fuchs
11 juli 2008, 17:04
Niks aan doen!!! Barbaar!!

Dekkz0r
11 juli 2008, 17:08
Ik zou hem zo laten en dan niet alleen voor het geld (speelt ook mee) maar ik vind 'm wel lekker rockabilly zo :satisfie:
Maar om wat olie op het vuur te gooien: ik denk dat ie zonder slagplaat en met chrome hardware wel mooier zou zijn :D

+1 voor de kleur

+1.000 voor de slagplaat

macwilliams
11 juli 2008, 17:15
Niks aan doen!!! Barbaar!!

Eazy moet op de brandstapel!!!!!!!!!


Nee man het is echt een heel mooi ding om te zien zo.
Advies kan ik je niet geven alleen vertellen dat ik het nooit zou doen iig.

barno
11 juli 2008, 17:28
eazymans, are you BLIND ?

dit is een 335 uit de duizend man, ik kom het vuurtje aansteken aan je brandstapel als je dit refinished !

Mr.Fingers
11 juli 2008, 17:45
KRANKZINNIG!!!!

Laat die eens gewoon zo! wat een geile kleur!

barno
11 juli 2008, 18:36
oow ik dacht dat ik de routings iets langer moest maken en ook wat smaller.
dus zowel zagen en opvullen?

voor een P90 moet je idd iets langer uitfrezen, dacht wel dat P90's ook in humb vorm bestaan (maar het gaat je waarschijnlijk ook om de look van de dogears) Dogears gaan wel juist de breedte coveren van een humb gat.

eazy G
11 juli 2008, 18:47
voor een P90 moet je idd iets langer uitfrezen, dacht wel dat P90's ook in humb vorm bestaan (maar het gaat je waarschijnlijk ook om de look van de dogears) Dogears gaan wel juist de breedte coveren van een humb gat.

Als dat zo is is dat mooi meegenomen! ik heb ook even gedacht aan die phat cats of kent armstrong humbucker p90's maar een echte oude p90 klinkt toch net wat beter. Qua elementen gaat t me niet zo om de looks maar meer wat practisch is en goed klinkt.

Ik zal zodadelijk (want volgens mij hebben ze koopavond) nog ff de vox humana bellen wat die customizin' gaat kosten hehe als jullie geintresseerd zijn wat hun ervan zeggen en wat t kost, kan ik dat hier wel posten.

wietse
11 juli 2008, 19:30
voor een P90 moet je idd iets langer uitfrezen, dacht wel dat P90's ook in humb vorm bestaan (maar het gaat je waarschijnlijk ook om de look van de dogears) Dogears gaan wel juist de breedte coveren van een humb gat.

en dogears monteer je gewoon bovenop de gitaar, dus niks gaten veranderen, denk dat je als er bijv wel iets van het oudere humbuckergat zichtbaar is er het best een plaatje van slagplaatmateriaal onder kan stoppen om dat af te dekken.
op die manier is de gitaar later weer zonder grote problemen en zichtbare schade origineel te maken.

Herman
11 juli 2008, 19:36
Ben ik nou een van de weinigen die deze kleur niks aan vind?:chicken:

Ik denk dat ik hem zelf origineel zou laten vanwege de reden dat de waarde nogal wat zakt.

Ik zou hem denk ik wel al een stuk mooier vinden als je die slagplaat eraf haalt. :)

Johnny V
11 juli 2008, 20:01
deze es355 refinishen en costumizen is zo een beetje als een les paul 1959 in t' zwart spuiten en er dan EMG's in steken...

inderdaad DOODZONDE

hezz
11 juli 2008, 20:05
Prachtige kleur man!

DeiDRagonas
11 juli 2008, 20:28
deze es355 refinishen en costumizen is zo een beetje als een les paul 1959 in t' zwart spuiten en er dan EMG's in steken...

inderdaad DOODZONDE


+1

Slagplaat eraf en niks meer aan doen..
Ben nu wel heel benieuwd of de kleur nu wel of niet origineel is btw.

Roy.

Jay75
11 juli 2008, 20:38
Tja dude, Die elementen zou ik doen, daar zeur je al zolang over maar die kleur is wel echt keivet like i said before! Maarja, jij hebt dat zwart in je hoofd, anders photoshop eens wat je ermee wil hehe

Cheers

Jim Haagmans
11 juli 2008, 21:00
Tsja jullie brengen me aan t twijfelen hehe
Volgens mij is t niet de originele kleur maar ben er onlangs achtergekomen dat deze kleur schijnbaar wel een custom color was in die tijd.
maar je whatever, ik heb zelfs het idee om erin te gaan zagen hehe
wil de neck humbucker vervangen door een dogear of soapbar p90
en misschien nog een midden p.u. ala alvin lee hehe
extra volume knop en een 7-way switch ipv een 3-way switch.
en dan via een morley aby switch doorkoppelen naar mn Marshall JMP en mn Fender Twin. ideale setup man!

tsja dan ie ie wel minder waard maar voor mijzelf is ie dan eigenlijk, qua gevoelswaarde veel meer waard (wat ik toch belangrijker vind dan geld)

KETTERIJ!! OP DE BRANDSTAPEL MET JE!! :stop:

hehe nee zelf weten dude :soul: ik vind m zo in ieder geval tering geil

Kakihara
11 juli 2008, 21:02
Ik zou ze wel willen zien in een groen jasje met roze hartjes... geintje
Gewoon zo laten joh...

budje
11 juli 2008, 21:16
Natuurlijk niet refinishen, gek!!! :satisfie:

macwilliams
11 juli 2008, 21:25
Natuurlijk niet refinishen, gek!!! :satisfie:
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/banpleasegif.jpg

Saf
11 juli 2008, 21:39
laat eens een kenner kijken of het nu wel of niet de orginele kleur is als het de orginele custom kleur is, ben je in mijn ogen redelijk vreemd bezig als je hem zwart spuit. is het niet de orginele kleur en is hij ooit in een grauw en grijs verleden in de kleur gerefinished zou ik zeggen gaan met die banaan. Ik vind het overigs een heerlijke kleur. tenminste niet zo'n eenheids worst als een sunburst, rode of zwart.

Van de andere kant is het jouw gitaar en als jij geen waarde hecht aan orginaliteit, waarde en zeldzaamheid. Maar gewoon een gitaar ziet zoals hij bedoeld is om op te spelen geef ik je 100% gelijk en maak het zoals je hem het liefste wilt hebben. Het is tenslotte jouw gitaar en als je zeker weten dat dit een gitaar for life is wat zal je, je dan druk maken over een waardedaling bij verkoop.

Jay75
11 juli 2008, 22:43
laat eens een kenner kijken of het nu wel of niet de orginele kleur is als het de orginele custom kleur is, ben je in mijn ogen redelijk vreemd bezig als je hem zwart spuit. is het niet de orginele kleur en is hij ooit in een grauw en grijs verleden in de kleur gerefinished zou ik zeggen gaan met die banaan. Ik vind het overigs een heerlijke kleur. tenminste niet zo'n eenheids worst als een sunburst, rode of zwart.

Van de andere kant is het jouw gitaar en als jij geen waarde hecht aan orginaliteit, waarde en zeldzaamheid. Maar gewoon een gitaar ziet zoals hij bedoeld is om op te spelen geef ik je 100% gelijk en maak het zoals je hem het liefste wilt hebben. Het is tenslotte jouw gitaar en als je zeker weten dat dit een gitaar for life is wat zal je, je dan druk maken over een waardedaling bij verkoop.

Beter kan je het niet verwoorden man!!

bass blom
11 juli 2008, 23:06
ja, zo laten, het is een lelijke kleur maar toch een erg mooie gitaar zo!

en mocht de kleur origineel zijn mep je een derde van de waarde af als het niet meer is door een refinish.

eazy G
12 juli 2008, 02:15
Zoals ik in mn eerder posts al vermelden vermoed ik dat ie gerefinished is.
Als het echt een custom color is zie ik daar ook de waarde wel van in en zou het idd zonde zijn als ik hem overspuit.
Maar ik zou het dan nog meer zonde vinden dat ik hem niet zwart kan spuiten omdat ie zo origineel is hehe. beetje raar misschien maar denk er echt zo over.

Geef echt niks meer om gitaren en originaliteit, heb echt vele originele gitaren gehad en nog steeds een paar. Maar daar kun je niet mee rocken op t podium, zit ik meer op mn gitaar te letten dan op t publiek bij wijze van spreken.
Constant bang dat er wat bier opkomt of wat dan ook. trieste bedoeling vind ik dat, zon ding moet een gebruiksvoorwerp zijn en gemaakt naar de hand van de gebruiker. En als ie kapot gaat of breekt moet ie gewoon weer gemaakt worden zodat ik er verder op kan.

Daarbij zullen mij gitaren allemaal voor mn zoontje zijn later, nu 1,5 dus dat duurt nog wel ff hehe!

Saf
12 juli 2008, 09:18
dan moet je het gewoon doen, vind ik. Ee ngitaar is tenslotte gemaakt om bespeeld te worden

Kim Wilson
12 juli 2008, 10:09
Blauw(-groen)e hollowbody's zijn cool!

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_0526.jpg