PDA

View Full Version : Edwards Les Paul (Katanaguitars / Ishibashi)



Aeonis
11 juli 2008, 14:45
Aangezien mijn vorige topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111082) nogal van onderwerp veranderde heb ik voor de duidelijkheid maar ff een nieuw topic aangemaakt.

----------------------

Ik zit er aan te denken om een Edwards Les Paul aan te schaffen vanuit Japan. (zie http://www.espguitars.co.jp/edwards/index.html voor de edwards serie, gebruik de drop down menu's.. LP staat natuurlijk voor de les paul modellen :P)

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met het bestellen van Katanaguitars.com of Ishibashi? Die laatste is zeeeer voordelig. Zo ja, kan je me vertellen hoe dit precies in zijn werk is gegaan? Van bestellen tot levering.

Als je toevallig de trotste eigenaar bent van een Edwards Les Paul laat dan ook even weten wat je er van vind qua kwaliteit/afwerking/sound etc..

----------------------

Dit is overigens de gitaar die ik wil aanschaffen:

Edwards E-LP-92CD (White)

http://www.espguitars.co.jp/edwards/lp/image/E-LP-92CD_WH.jpg

Mahonie hout, ebben toets, gotoh tuners/bridge, bone nut, seymour duncan pickups.

M.v.g,
Aeonis

Dekkz0r
11 juli 2008, 15:12
Heb er nog nooit een in de hand gehad maar VERDOMME wat issie mooi!

JimiDylan
11 juli 2008, 15:22
Die ziet er inderdaad heel erg sexy uit!!

Aeonis
11 juli 2008, 16:10
Inderdaad :)

Als het goed werkt om vanuit japan te bestellen dan kan het zijn dat ik deze in de nabije toekomst ook nog wel eens bestel:

http://www.espguitars.co.jp/edwards/sa/image/E-SA-138LTC_BK.jpg

Ook zeer geil i.m.o :D

JimiDylan
11 juli 2008, 16:45
Ook al gelijk!
Wow! Ziet er goed uit dat merk!!

YannickH
11 juli 2008, 23:37
vriend van me wou een edwards bestellen maar heeft het niet gedaan omdat het tot 1jaar kan duren voordat je ze hebt...

ER_MO
12 juli 2008, 00:28
:nervous: die ziet er lekker uit

Pepe
12 juli 2008, 01:24
Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met het bestellen van Katanaguitars.com of Ishibashi? Die laatste is zeeeer voordelig. Zo ja, kan je me vertellen hoe dit precies in zijn werk is gegaan? Van bestellen tot levering.

Met allebei heb ik zaken gedaan. Tak (van Katana) adverteert op Ebay, daar zijn zijn prijzen iets goedkoper en ik zou gewoon daar bij hem bestellen. Aardig en betrouwbaar.

Ishibashi is een grote keten. Het mailen met de japanse meisjes is al grappig op zich. Ik wed dat ze allemaal witte kniekousjes dragen en een rode band in hun haar :)
Ze leveren geen Fender domestic meer officieel, mag niet van Fender. Maar als je iets besteld staat het binnen 2 dagen op schiphol.

Aeonis
12 juli 2008, 01:30
vriend van me wou een edwards bestellen maar heeft het niet gedaan omdat het tot 1jaar kan duren voordat je ze hebt...

Ik heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ze de gitaar nog in stock hebben, want dan zal het echt geen jaar duren. Hoe weet je dat het zo lang kan duren trouwens? Ik hoor van iedereen dat je de gitaar al binnen 1 a 2 weken hebt, soms zelfs binnen enkele dagen.

Aeonis
12 juli 2008, 01:35
Ishibashi is een grote keten. Het mailen met de japanse meisjes is al grappig op zich. Ik wed dat ze allemaal witte kniekousjes dragen en een rode band in hun haar :)

Haha :) Dat denk ik ook jah. Moet je dit zien: http://www.espguitars.co.jp/artist/index.html ... Het lijkt wel alsof ze allemaal regelrecht uit een anime serie gestapt zijn

Maareh tak heeft op het moment geen witte customs, alleen vintage white en die zijn meer geel dan wit. Ik ga waarschijnlijk bij ishibashi bestellen, ik moet mezelf alleen even een credit card zien te regelen.

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte van het hele proces en als ik de knoop doorhak komen er foto's en een review.

universe777
12 juli 2008, 10:23
Ik houd jullie uiteraard op de hoogte van het hele proces en als ik de knoop doorhak komen er foto's en een review.
Dit zou ik persoonlijk, en ik denk met mij nog wel wat mensen zeer op prijs stellen.
Ik zit al jaren te geilen op zo'n EX-125 explorer en diezelfde LP waar jij voor wil gaan. Heb echter geen idee - en een beetje angst - om hoe zoiets te bestellen uit Japan.

Pepe
12 juli 2008, 11:07
Heb echter geen idee - en een beetje angst - om hoe zoiets te bestellen uit Japan.

.......waarom?

Orpheo
12 juli 2008, 13:03
vriend van me wou een edwards bestellen maar heeft het niet gedaan omdat het tot 1jaar kan duren voordat je ze hebt...
niet via katana guitars :) totaaal geen probleem mee gehad. was er in 2,5 weekje.

wim59
12 juli 2008, 14:26
Hey Aeonis, een beetje late reactie, maar ik zou eens kijken voor een Gibson SG standaard. Wel een beetje duurder dan 1000 euro, maar een super gitaar met een lekker scheurend geluid en zeker beter bespeelbaar dan een Les Paul. Ik heb er zelf eentje gekocht een paar weken geleden. Echt super en vele malen beter dan een Epiphone e.d.

Pepe
12 juli 2008, 14:31
Hey Aeonis, een beetje late reactie, maar ik zou eens kijken voor een Gibson SG standaard. Wel een beetje duurder dan 1000 euro, maar een super gitaar met een lekker scheurend geluid en zeker beter bespeelbaar dan een Les Paul. Ik heb er zelf eentje gekocht een paar weken geleden. Echt super en vele malen beter dan een Epiphone e.d.

...door dit soort reacties voel ik ineens weer symphatie voor een apart expert topic, heel raar...

Orpheo
13 juli 2008, 13:59
Hey Aeonis, een beetje late reactie, maar ik zou eens kijken voor een Gibson SG standaard. Wel een beetje duurder dan 1000 euro, maar een super gitaar met een lekker scheurend geluid en zeker beter bespeelbaar dan een Les Paul. Ik heb er zelf eentje gekocht een paar weken geleden. Echt super en vele malen beter dan een Epiphone e.d.

edwards is, ondanks de prijs, meer gibson custom, dan epiphone. Ik heb een edwards LP jimmy page bespeeld, en die klonk even goed als de customshop R8 die er hing in die zaak, en veel, veel beter dan menig standard. Mijn ouwe edwards ook. ik zit eraan te denken om er weer een te nemen.

Afwerking: perfect
tone: les paul
feel: lekker licht les paultje, geen blok lood om je schouders.

Pepe
13 juli 2008, 14:19
edwards is, ondanks de prijs, meer gibson custom, dan epiphone. Ik heb een edwards LP jimmy page bespeeld, en die klonk even goed als de customshop R8 die er hing in die zaak, en veel, veel beter dan menig standard. Mijn ouwe edwards ook. ik zit eraan te denken om er weer een te nemen.


Ik ken Edwards niet maar de relic JP's - je hebt ze met en zonder ingewikkelde toonregeling- zien er smakelijk uit. De maple top is meer fineer geloof ik en zo lezend zijn de eigenaars ook dik tevreden.
De prijzen liggen rond de 650 en dat is in hetzelfde ballpark als een nieuwe Tokai LS120, een oude Tokai LS60 of een Greco uit de Super Real serie.
In die prijsklasse is er een hoop moois te beleven maar je moet je wel even inlezen. Gelukkig doen de meesten dat niet en kopen een Epi anders zouden die prijzen als paddestoelen omhoog schieten.

Hier een Greco Zemaitis uit 2005, ook uit dezelfde prijsklasse. Bleef onverkocht op Ebay. Dit soort gitaren worden in Europa aangeboden voor 2000 euro. (veels te veel dus)
http://img175.imageshack.us/img175/9927/testew5.jpg http://img374.imageshack.us/img374/118/26275144222180a26403ohw0.jpg

De andere is een Zemaitis van Bacchus. staat nu voor nog geen 400 op Ebay.

E-J
13 juli 2008, 15:39
Er zijn veel soorten Edwards gitaren. Het mooie is dat ze niet echt budget spul hebben. Ikzelf heb een LP-85-SD. Een paar maanden geleden werden de prijzen verhoogd van 85.000 naar 92.000 yen en heet dezelfde gitaar nu LP-92-SD. S staat voor Standard, D voor Seymour Duncans. Die pickups heb ik nu vervangen door PAF replica's, humbuckers met een lage output. De originele Seymour Duncans ('59 en JB) vond ik niet zo denderend... dat lag vooral aan het feit dat ik een meer 'vintage' geluid zocht. Die SD's waren verre van slecht hoor...

De 92 serie is wel tamelijk goedkoop vergeleken met de duurdere varianten. De potmeters schijnen niet de beste te zijn. Ik ben nog van plan om eens alles te vervangen door CTS spul, of hoe dat ook heet. Je hebt nog de 98 (nitro laklaag op poly laklaag, na een tijdje slijt de nitro af), de nog duurdere 130 (topspul en 50% duurder dan de 92). Ik geloof dat het Jimmy Page model daar nog boven staat.

Ik weet niet hoe het met de Custom staat die jij wilt, aangezien die een andere top hebben, maar de Standards klinken heel erg helder. Ik heb gehoord dat ze gebaseerd zijn op de jaren '50 Gibson Les Pauls... deze zou ook heel helder klinken. Mark Knopfler, Gary Moore, Peter Green, Scott Gorham en andere gitaristen die een jaren '50 Gibbo hebben, hebben inderdaad een heel helder geluid wanneer ze op deze spelen... nogal anders vergeleken met jaren '70 Gibsons. Kijk eerst of dit karakter je wel ligt. Ik moet er soms nog steeds aan wennen... lijkt wel een Telecaster zo nu en dan.

Waar woon je? Anders kan je mijn Edwards wel eens komen testen in Maastricht.

En... als je het aandurft, gewoon kopen bij Ishibashi. Reken wel op fikse invoerheffingen (ongeveer 30% op prijs gitaar + verzendkosten).

E-J
13 juli 2008, 15:40
Typisch voorbeeld van een jaren '50 Les Paul:

Mark Knopfler met zijn 1959 Les Paul (http://www.youtube.com/watch?v=y1k_NNsPxiI)

Aeonis
13 juli 2008, 16:00
Als je zo'n gitaar uit japan besteld bij Ishibashi of via een ebay user, is dan de transportverzekering automatisch geregeld door EMS? In de zin van, is dit inbegrepen is de prijs van de verzendkosten? (voor als ems bijvoorbeeld aan het smijten is met het pakket en de gitaar beschadigd wordt)

En wordt de invoerbelasting automatisch geregeld, of moet je aangifte doen of iets dergelijks?

pupanus1
13 juli 2008, 16:42
pfwah nou heb ik weer mega Explorer GAS op die Ex-125 Cloudy black

Moet mezelf weerhouden deze niet te kopen ipv de digitech GNX3000 :seriousf:

Orpheo
13 juli 2008, 19:13
Er zijn veel soorten Edwards gitaren. Het mooie is dat ze niet echt budget spul hebben. Ikzelf heb een LP-85-SD. Een paar maanden geleden werden de prijzen verhoogd van 85.000 naar 92.000 yen en heet dezelfde gitaar nu LP-92-SD. S staat voor Standard, D voor Seymour Duncans. Die pickups heb ik nu vervangen door PAF replica's, humbuckers met een lage output. De originele Seymour Duncans ('59 en JB) vond ik niet zo denderend... dat lag vooral aan het feit dat ik een meer 'vintage' geluid zocht. Die SD's waren verre van slecht hoor...

De 92 serie is wel tamelijk goedkoop vergeleken met de duurdere varianten. De potmeters schijnen niet de beste te zijn. Ik ben nog van plan om eens alles te vervangen door CTS spul, of hoe dat ook heet. Je hebt nog de 98 (nitro laklaag op poly laklaag, na een tijdje slijt de nitro af), de nog duurdere 130 (topspul en 50% duurder dan de 92). Ik geloof dat het Jimmy Page model daar nog boven staat.

Ik weet niet hoe het met de Custom staat die jij wilt, aangezien die een andere top hebben, maar de Standards klinken heel erg helder. Ik heb gehoord dat ze gebaseerd zijn op de jaren '50 Gibson Les Pauls... deze zou ook heel helder klinken. Mark Knopfler, Gary Moore, Peter Green, Scott Gorham en andere gitaristen die een jaren '50 Gibbo hebben, hebben inderdaad een heel helder geluid wanneer ze op deze spelen... nogal anders vergeleken met jaren '70 Gibsons. Kijk eerst of dit karakter je wel ligt. Ik moet er soms nog steeds aan wennen... lijkt wel een Telecaster zo nu en dan.

Waar woon je? Anders kan je mijn Edwards wel eens komen testen in Maastricht.

En... als je het aandurft, gewoon kopen bij Ishibashi. Reken wel op fikse invoerheffingen (ongeveer 30% op prijs gitaar + verzendkosten).

30% welnee, 23% :) 20% btw, 3% importbelasting.

Aeonis
13 juli 2008, 19:23
Ga morgen een edwards via ebay bestellen (paypal).. ik houd jullie op de hoogte :)

grayfink
13 juli 2008, 19:47
30% welnee, 23% :) 20% btw, 3% importbelasting.

En 20€ of zo adminstratiekosten, gaat wel richting de 30% in totaal.

Aeonis
13 juli 2008, 19:52
Ik ga uit van 30% :) Dan kan het altijd meevallen..

Bestel hem morgen en dan kon hij vrijdag/zaterdag al in nederland zijn. Hoop dat de gitaar dan niet te lang bij de douane blijft hangen, dan heb ik hem nog voor mn vakantie in huis (ga de 26e naar hongarije)

grayfink
13 juli 2008, 20:33
Bij mij duurde het een dag of 10, versturen ging snel, lag na twee dagen al op schiphol meen ik mij te herinneren, maar bleef een dag of 8 bij de douane liggen geloof ik. Als ik jou was zou ik hem vanavond nog bestellen, misschien zijn er ook een boel douaniers op vakantie, duurt het wat langer... :satisfie:

Aeonis
14 juli 2008, 04:25
Bij mij duurde het een dag of 10, versturen ging snel, lag na twee dagen al op schiphol meen ik mij te herinneren, maar bleef een dag of 8 bij de douane liggen geloof ik. Als ik jou was zou ik hem vanavond nog bestellen, misschien zijn er ook een boel douaniers op vakantie, duurt het wat langer... :satisfie:

Is besteld :)

Aeonis
14 juli 2008, 08:50
Okeej mensen,

Ik heb de gitaar via Ebay besteld en hij is al verstuurd. Heb een tracktrace nummer van EMS ontvangen. Ben heel benieuwd hoe de gitaar overkomt en of hij inderdaad zo belachelijk goed verpakt is als de meeste mensen zeggen.

Het is uiteindelijk een 3 pickup White Beauty geworden :)

http://img528.imageshack.us/img528/9765/8f4c3vy2.jpg

Mahonie hout, Gotoh tuners/bridge, 3x seymour duncan pickups, ebben toets, nitro lak

grayfink
14 juli 2008, 09:07
Mooi man! :)

Kakihara
14 juli 2008, 09:27
da's mooi.
Nu komt het moeilijke gedeelte : het wachten ;)

Aeonis
14 juli 2008, 13:27
da's mooi.
Nu komt het moeilijke gedeelte : het wachten ;)
Inderdaad :(

Bart_Blueprint
14 juli 2008, 14:16
Kost zoiets nou? Omgerekend in euro's? Mag ook via PM! :D

JimiDylan
14 juli 2008, 14:20
ik gok rond de 850 euro.

nevyn292
14 juli 2008, 14:33
ik wil ook die hollowbody! dat ding is bloedgeil!

Nino1110
14 juli 2008, 14:33
ik gok rond de 850 euro.

650 inclusief verzenden enzo

Aeonis
14 juli 2008, 15:03
Kost zoiets nou? Omgerekend in euro's? Mag ook via PM! :D
644 euro en 86 cent (gitaar + verzending)

Daar komen dus de importkosten nog bij bovenop.. ik ga uit van de 8-900 euro, ergens daar tussen.

nevyn292
14 juli 2008, 16:07
en bij welke seller heb je hem nou vandaan?

Aeonis
14 juli 2008, 16:29
en bij welke seller heb je hem nou vandaan?Van Hisashi --> http://myworld.ebay.com/hisashi0731/

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 01:06
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een les paul, en volgens velen is de prijs-kwaliteitsverhouding als je zoiets importeert veel beter dan als ik gewoon een epiphone koop. Nou praten jullie over 800 - 900 euro (incl. die 30%). Zijn er ook hoge kwaliteitsjapanners van in totaal rond de 500 - 600 euro? (mijn budget)
Merken/verkopers graag :D

grayfink
15 juli 2008, 01:47
Nee, niet op ebay vanuit japan. Verzenden en BTW komt er namelijk bij. Wel duikt er op marktplaats af en toe wel eens een Greco of Burny voor een redelijke prijs op. Gewoon die sites in de gaten houden dus.

Aeonis
15 juli 2008, 11:04
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een les paul, en volgens velen is de prijs-kwaliteitsverhouding als je zoiets importeert veel beter dan als ik gewoon een epiphone koop. Nou praten jullie over 800 - 900 euro (incl. die 30%). Zijn er ook hoge kwaliteitsjapanners van in totaal rond de 500 - 600 euro? (mijn budget)
Merken/verkopers graag :DVoor een edwards ben je sowieso rond de 800-850 kwijt. Soms zijn er wel wat burny's op ebay te vinden, of je zou kunnen kijken naar Grass Roots, dat is de goedkopere variant van de Edwards, maar die zijn wel stukken minder dan de Edwards geloof ik (qua hardware, lak e.d.).

Je zou ook kunnen kijken naar een Made in Japan Epiphone. Die komen van dezelfde fabriek als de Elitist serie van Epiphone en zijn qua afwerking stukken beter dan een chinese Epiphone.

Kijk anders even op www.ishibashi-music.com en dan bij de engels vertaalde website. Daar staan al hun gitaren in Yen, die kun je via google omzetten naar euro. (google: xxx yen to euro) .. Kopen kan je via e-mail doen, je krijgt echt supersnel een reactie met de totale prijs en alles kan vervolgens via de mail afgehandeld worden. (Betalen met credit card)

Als laatste optie zou je nog even 2-300 euro door kunnen sparen en dan een betere gitaar laten importeren (edwards, tokai, elitist) ....... ;)

E-J
15 juli 2008, 11:08
Ligt toch aan het model Aeonis. Jij hebt een 108, voor een 92-96 ben je meer richting 700 euro kwijt :)

Aeonis
15 juli 2008, 11:30
Ligt toch aan het model Aeonis. Jij hebt een 108, voor een 92-96 ben je meer richting 700 euro kwijt :)

Ah Klopt jah :) Ik kreeg toevallig net een mailtje van Ishibashi dat een 92CD inclusief shipping 89,600 yen zou gaan kosten, wat ongeveer 530 euro is. Tel je daar 30% bij op dan zit je op 689,- en dan kan de prijs altijd nog meevallen, omdat de importbelasting lager kan zijn.

Bart_Blueprint
15 juli 2008, 12:16
Door dit topic heb ik nu serieuze GAS op deze:
http://www.espguitars.co.jp/edwards/sa/image/E-SA-138LTC_BK.jpg

Omgekrekend in euro, inclusief vervoer en belasting ruim 1100,-. Maar man, wat een geil ding!

Aeonis
15 juli 2008, 12:22
Door dit topic heb ik nu serieuze GAS op deze:
http://www.espguitars.co.jp/edwards/sa/image/E-SA-138LTC_BK.jpg

Omgekrekend in euro, inclusief vervoer en belasting ruim 1100,-. Maar man, wat een geil ding!

Haha inderdaad :) Mooiste ES-335 die ik tot nu toe gezien heb :P Met name de binding

Misery Signals
15 juli 2008, 12:38
Iemand die zo'n LP custom model van Edwards heeft, zegt dat ie iets dunner klinkt dan een reguliere LP van bv Gibson, iets transparanter maar niet 100´% dat dik warm geluid. Ik heb ze al gezien, prachtig afgewerkt instrument. Nog niet mee gespeeld echter. Hij heeft ook een LP Standard dus hij zal wel kunnen vergelijken... Wel zotte prijzen alvast.

MS

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 12:56
Aeonis en EJ NL, dank jullie voor al die informatie =p

Dat ik liever geen 800 - 900 euro uitgeef aan een gitaar is niet omdat ik dat niet kan betalen, maar omdat ik het gewoon nogal veel vind voor iemand van 15 die nog niet zo heel goed gitaar kan spelen. Richtte me eerst daarom op een epiphone standard van 400 euro, maar die prijs heb ik al laten varen omdat daarvoor dus blijkbaar geen van die gitaren voor te krijgen zijn waar we het hier over hebben.

Maargoed, van Edwards ligt deze qua uiterlijk het dichts bij wat ik zoek: Edwards / E-LP-92SD. En aangezien de 92CD op die site even duur is, en het neer zou komen op ongeveer 690, kan ik er dus vanuit gaan dat dit bij mij ook zoiets zal zijn, toch?

Nog een vraagje dan, wat is dan de kwaliteit van bijvoorbeeld de 92SD? Is dat echt zo veel beter dan epiphone/in de buurt van Gibson?

Alvast bedankt :)

Oh en heeft iemand een idee of die tuners stemvast zijn?

isa1984
15 juli 2008, 13:30
Voor de liefhebbers: er staat op dit moment op ebay een edwards 335, voor een buy it now prijs van 534 euries, 130 dollar shipping. :strat:

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 14:11
Dit vind ik bijvoorbeeld echt een hele mooie: http://cgi.ebay.com/ESP-Edwards-LP-Super-Flamed-DUNCAN-Long-tenon-mint-VHB_W0QQitemZ270253981513QQihZ017QQcategoryZ33038Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohost ing of http://cgi.ebay.com/NEW-Edwards-ESP-LP-Super-Flame-Honey-SB-DUNCAN-PU-S_W0QQitemZ120282071032QQihZ002QQcategoryZ33038QQs sPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Als je zoiets koopt van ebay, komt er dan nog 30% bij? 584 euro is namelijk echt zeer mooi ($800 dollar + 130 verzendkosten). Of zie ik hier iets over het hoofd?

grayfink
15 juli 2008, 14:27
800$ is ongeveer 590€ met paypal, dan betaal je later aan de koerier ongeveer 160€ bij. 20% btw, 3% importbelasting en wat administratiekosten. reken maar op 750€. Maar volgens mij kun jij je met je 15 jaar best redden met een Epiphone, dat zijn geen slechte gitaren, de verschillen met duurdere gitaren zijn nuances die je pas kunt herkennen als je wat langer speelt. Ik zou een tweedehands Epiphone voor 300€ kopen als ik jou was en lekker sparen voor een topgitaar over een paar jaar.

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 14:38
800$ is ongeveer 590€ met paypal, dan betaal je later aan de koerier ongeveer 160€ bij. 20% btw, 3% importbelasting en wat administratiekosten. reken maar op 750€. Maar volgens mij kun jij je met je 15 jaar best redden met een Epiphone, dat zijn geen slechte gitaren, de verschillen met duurdere gitaren zijn nuances die je pas kunt herkennen als je wat langer speelt. Ik zou een tweedehands Epiphone voor 300€ kopen als ik jou was en lekker sparen voor een topgitaar over een paar jaar.

Op zich ben ik het grotendeels eens met wat je zegt, maar ik wil langzamerhand toch graag naar een gitaar werken waar ik echt van plan ben lang zoet mee te zijn. Als ik een epiphone koop, weet ik zeker dat ik na een tijdje toch wat gebreken ga ontdekken. De tuners zijn van horen bijvoorbeeld niet zo heel goed, en ivm met optreden met een bandje zou ik dan toch weer nieuwe tuners erop willen zetten, en nieuwe pickups, enz. Dan werk ik toch verder naar een duurdere gitaar, dus daar komt de gedachte een beetje vandaan om maar gelijk een hele goede te kopen.

Wat ik wel altijd nog kan doen is een tweedehands epiphone kopen met het idee hem een half jaartje later in de verkoop te zetten, met de hoop dat ik dan beter weet wat ik wil qua neck enzo.

Maargoed, bedankt voor je hulp trouwens.

E-J
15 juli 2008, 14:39
Kamikazeguitar, check je PM...

grayfink
15 juli 2008, 14:53
Op zich ben ik het grotendeels eens met wat je zegt, maar ik wil langzamerhand toch graag naar een gitaar werken waar ik echt van plan ben lang zoet mee te zijn. Als ik een epiphone koop, weet ik zeker dat ik na een tijdje toch wat gebreken ga ontdekken. De tuners zijn van horen bijvoorbeeld niet zo heel goed, en ivm met optreden met een bandje zou ik dan toch weer nieuwe tuners erop willen zetten, en nieuwe pickups, enz. Dan werk ik toch verder naar een duurdere gitaar, dus daar komt de gedachte een beetje vandaan om maar gelijk een hele goede te kopen.

Wat ik wel altijd nog kan doen is een tweedehands epiphone kopen met het idee hem een half jaartje later in de verkoop te zetten, met de hoop dat ik dan beter weet wat ik wil qua neck enzo.

Maargoed, bedankt voor je hulp trouwens.

Toen ik een paar jaar geleden weer met een bandje begon kocht ik een Chinese Epiphone, daar zaten Grover tuners op, die waren prima.
De pickups klonken wel een beetje modderig naar mijn smaak, maar echt niet heel erg slecht of zo, sound is ook een kwestie van smaak. En pickups kunnen vervangen worden.
Met jouw budget kun je trouwens ook een tweedehands (waardevaste!)Gibson LP studio aanschaffen, misschien ook een plan.
Ik zou als 15-jarige niet mijn hele budget spenderen aan het importeren van een Japanse gitaar waarvan je nog maar moet afwachten of hij helemaal aan je verwachtingen voldoet. :confused: Maar goed, het is jouw geld natuurlijk.

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 15:14
Toen ik een paar jaar geleden weer met een bandje begon kocht ik een Chinese Epiphone, daar zaten Grover tuners op, die waren prima.
De pickups klonken wel een beetje modderig naar mijn smaak, maar echt niet heel erg slecht of zo, sound is ook een kwestie van smaak. En pickups kunnen vervangen worden.
Met jouw budget kun je trouwens ook een tweedehands (waardevaste!)Gibson LP studio aanschaffen, misschien ook een plan.
Ik zou als 15-jarige niet mijn hele budget spenderen aan het importeren van een Japanse gitaar waarvan je nog maar moet afwachten of hij helemaal aan je verwachtingen voldoet. :confused: Maar goed, het is jouw geld natuurlijk.

Het punt met een studio is dat het qua uiterlijk niet echt mijn smaak is, oa geen bindings en gouden hardware. Ik heb ook het aanbod gekregen van EJ NL om bij hem een Edwards Les Paul te komen testen, dus dan weet ik in ieder geval wat ik koop. Maar toch, ik ben inderdaad nog aan het twijfelen wat nu het verstandigst is, maar ik wil gewoon echt graag gelijk een les paul die 100% naar m'n wens is :D

Aeonis
15 juli 2008, 15:23
Om precies dezelfde redenen als jou ben ik voor een Edwards gegaan :D

Ik vond de studio's te kaal, geen binding etc.. En zo'n chinese epi zou ik later ook gaan upgraden en dan zit je al bij de prijs van een betere gitaar.. Ook zou ik als ik zo'n epi had na een paar maanden al wat beters willen hebben haha.

Als ik de verhalen moet geloven blijven Edwards gitaren ontzettend goed in tune.

Maar inderdaad, om als je 15 bent al wat via internet uit japan te laten komen..... Als je het dan toch zou doen, dan zou ik het niet via ebay doen, maar via Ishibashi. Dat is een erg grote bekende winkel en mocht er iets gebeuren onderweg (schade o.i.d.) dan ben je bij hun het beste af qua afhandeling.

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 15:38
Om precies dezelfde redenen als jou ben ik voor een Edwards gegaan :D

Ik vond de studio's te kaal, geen binding etc.. En zo'n chinese epi zou ik later ook gaan upgraden en dan zit je al bij de prijs van een betere gitaar.. Ook zou ik als ik zo'n epi had na een paar maanden al wat beters willen hebben haha.

Als ik de verhalen moet geloven blijven Edwards gitaren ontzettend goed in tune.

Maar inderdaad, om als je 15 bent al wat via internet uit japan te laten komen..... Als je het dan toch zou doen, dan zou ik het niet via ebay doen, maar via Ishibashi. Dat is een erg grote bekende winkel en mocht er iets gebeuren onderweg (schade o.i.d.) dan ben je bij hun het beste af qua afhandeling.

Dat is inderdaad precies wat ik ook heb, dat een studio die mooie afwerking net mist. En inderdaad, als ik een epi zou hebben zou ik toch in m'n achterhoofd hebben dat dit niet precies is wat ik wilde ^^

Ik was dus ook al benieuwd wat nou aan te raden was, ishibashi of ebay. Daar is het antwoord :D . Hoewel ebay wel zeer verleidelijk blijft vanwege de stand van de dollar =p

Aeonis
15 juli 2008, 15:50
Dat is inderdaad precies wat ik ook heb, dat een studio die mooie afwerking net mist. En inderdaad, als ik een epi zou hebben zou ik toch in m'n achterhoofd hebben dat dit niet precies is wat ik wilde ^^

Ik was dus ook al benieuwd wat nou aan te raden was, ishibashi of ebay. Daar is het antwoord :D . Hoewel ebay wel zeer verleidelijk blijft vanwege de stand van de dollar =p

Klopt, maar de Japanse Yen doet het ook niet zo goed ;)
En in het algemeen is Ishibashi toch wel ietsje goedkoper dan ebay naar mijn mening.. Je zal alleen geen tokai's/burny's/greco's bij Ishibashi vinden.

Voor edwards modellen kan je trouwens naar www.espguitars.co.jp/edwards gaan, en dan de drop down menutjes gebruiken voor de modellen.. (LP = les paul uiteraard :))

Aeonis
15 juli 2008, 15:52
Ik kreeg trouwens wel een mailtje van Ishibashi dat de 92CD modellen niet op voorraad zijn bij Ishibashi, deze komen als ze ze bestellen in augustus binnen. Wat de andere modellen betreft weet ik zo niet of ze op voorraad zijn..

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 15:58
Klopt, maar de Japanse Yen doet het ook niet zo goed ;)
En in het algemeen is Ishibashi toch wel ietsje goedkoper dan ebay naar mijn mening.. Je zal alleen geen tokai's/burny's/greco's bij Ishibashi vinden.

Voor edwards modellen kan je trouwens naar www.espguitars.co.jp/edwards gaan, en dan de drop down menutjes gebruiken voor de modellen.. (LP = les paul uiteraard :))


Ik kreeg trouwens wel een mailtje van Ishibashi dat de 92CD modellen niet op voorraad zijn bij Ishibashi, deze komen als ze ze bestellen in augustus binnen. Wat de andere modellen betreft weet ik zo niet of ze op voorraad zijn..

Lang leve de euro :D

Ik heb medelijden, zo lang wachten op een gitaar is moeilijk ;o

Ik heb de 92SD op het oog, geen idee of die ook uitverkocht is.

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 16:08
Weet jij (of iemand anders) trouwens of er duidelijke verschillen zijn tussen de E-LP-98LTS en de E-LP-92SD? Ik vind de kleur van de tweede nét wat mooier, en qua uiterlijk zijn de zebra pickups ook helemaal top :D. Hoe klinken die?

Of zijn het dezelfde pickups met een ander uiterlijk? Volgens de info is er in ieder geval geen verschil. Sorry ben qua pickups echt een noob :dontgeti:

Dekkz0r
15 juli 2008, 16:11
Weet jij (of iemand anders) trouwens of er duidelijke verschillen zijn tussen de E-LP-98LTS en de E-LP-92SD? Ik vind de kleur van de tweede nét wat mooier, en qua uiterlijk zijn de zebra pickups ook helemaal top :D. Hoe klinken die?


Shit, ik weet niet meer waar, maar over die laatste heb ik iemand gister horen (zien dus) lullen, ff searchen zou ik zeggen...

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 16:11
Shit, ik weet niet meer waar, maar over die laatste heb ik iemand gister horen (zien dus) lullen, ff searchen zou ik zeggen...

Oke thx ^^

Aeonis
15 juli 2008, 16:32
Weet jij (of iemand anders) trouwens of er duidelijke verschillen zijn tussen de E-LP-98LTS en de E-LP-92SD? Ik vind de kleur van de tweede nét wat mooier, en qua uiterlijk zijn de zebra pickups ook helemaal top :D. Hoe klinken die?

Of zijn het dezelfde pickups met een ander uiterlijk? Volgens de info is er in ieder geval geen verschil. Sorry ben qua pickups echt een noob :dontgeti:Het zijn precies dezelfde pickups.. Edwards hebben over het algemeen Seymour Duncan SH-1n en SH-4 pickups. De zebra pickups zijn inderdaad vet ;) Ik vind ze zelf mooier.

Het grootste verschil tussen de 98LTS en de 92SD is de lak. De 92SD heeft een poly-finish en de 98LTS heeft een poly finish met een klein laagje nitro. Waarom ze nou nitro over poly doen, geen idee.... Poly verkleurd over het algemeen niet, wat sommigen jammer vinden bij bijvoorbeeld witte gitaren. Nitro laat het hout meer "ademen", wat een voordeel is qua geluid.

De 98LTS heeft echter poly + nitro, dus ik denk dat het helemaal niets uit maakt, aangezien het geen volledige nitro lak heeft.... het scheelt je in de portemonnee als je voor de 92SD gaat en als je hem dan ook nog eens mooier vindt ;) .. Qua hout en hardware etc is hij in ieder geval identiek.

Hier een filmpje van de 92SD: http://nl.youtube.com/watch?v=C-mAwJmu4tc
Hij heeft de 85SD in vintage honeyburst, maar dat is precies dezelfde gitaar. Het getal voor de SD staat voor de adviesprijs van ESP, dat was voorheen dus 85.000 Yen en nu 92.000 Yen...

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 16:42
Het zijn precies dezelfde pickups.. Edwards hebben over het algemeen Seymour Duncan SH-1n en SH-4 pickups. De zebra pickups zijn inderdaad vet ;) Ik vind ze zelf mooier.

Het grootste verschil tussen de 98LTS en de 92SD is de lak. De 92SD heeft een poly-finish en de 98LTS heeft een poly finish met een klein laagje nitro. Waarom ze nou nitro over poly doen, geen idee.... Poly verkleurd over het algemeen niet, wat sommigen jammer vinden bij bijvoorbeeld witte gitaren. Nitro laat het hout meer "ademen", wat een voordeel is qua geluid.

De 98LTS heeft echter poly + nitro, dus ik denk dat het helemaal niets uit maakt, aangezien het geen volledige nitro lak heeft.... het scheelt je in de portemonnee als je voor de 92SD gaat en als je hem dan ook nog eens mooier vindt ;) .. Qua hout en hardware etc is hij in ieder geval identiek.

Hier een filmpje van de 92SD: http://nl.youtube.com/watch?v=C-mAwJmu4tc
Hij heeft de 85SD in vintage honeyburst, maar dat is precies dezelfde gitaar. Het getal voor de SD staat voor de adviesprijs van ESP, dat was voorheen dus 85.000 Yen en nu 92.000 Yen...

Danke schon :D
Klinkt goed op het filmpje! Trouwens, ben jij Xantulle? ^^

Aeonis
15 juli 2008, 16:48
Danke schon :D
Klinkt goed op het filmpje! Trouwens, ben jij Xantulle? ^^

Inderdaad :) Maar ik ben uiteindelijk voor ebay gegaan, aangezien ik een sneeuwwitte gitaar wilde en ik die 3 pickup die ik op ebay zag echt helemaal te gek vond. Jammer genoeg hadden ze deze niet bij Ishibashi, is een limited edition uit 2007, dus toen maar de ebay gok genomen. Mn gitaar zit inmiddels al in het vliegtuig :) Hopen dat ie heel over komt.

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 17:12
Inderdaad :) Maar ik ben uiteindelijk voor ebay gegaan, aangezien ik een sneeuwwitte gitaar wilde en ik die 3 pickup die ik op ebay zag echt helemaal te gek vond. Jammer genoeg hadden ze deze niet bij Ishibashi, is een limited edition uit 2007, dus toen maar de ebay gok genomen. Mn gitaar zit inmiddels al in het vliegtuig :) Hopen dat ie heel over komt.

Drie keer raden waar jij aan denkt als er weer eens een vliegtuigongeluk in het nieuws komt :D

Aeonis
15 juli 2008, 19:08
Drie keer raden waar jij aan denkt als er weer eens een vliegtuigongeluk in het nieuws komt :DAls het een vrachtvliegtuig is denk ik meteen aan de verzekering :roll:

Pepe
15 juli 2008, 20:00
Waarom ze nou nitro over poly doen, geen idee.... Poly verkleurd over het algemeen niet, wat sommigen jammer vinden bij bijvoorbeeld witte gitaren. Nitro laat het hout meer "ademen", wat een voordeel is qua geluid..

Ja maar dat is niks anders dan bij een merk als Fender, die doopt sinds de sixties hun bodies in fullerplast en hoe weinig "thinskin" nitro je ook gebruikt voor welke customshop dan ook, de fullerplast laat geen ademen toe.

Nitro ziet er wel mooier uit, als je daar van houdt.

KamikazaGuitar
15 juli 2008, 21:03
He Aeonis, ik was wat aan het rondneuzen op mylespaul forums, drie keer raden wie ik daar tegen kwam ^^

Maargoed, iemand had daar wel een goed punt, hij zei:

Katana: You get to see the guitar you're buying. A little more expensive. He's a busy guy, hard to communicate with him, I think because he's always out and about finding guitars to sell. Has a great track record, deal with him on ebay, only.

Ishibashi: A little cheaper. You don't get to see what you're buying, but if it's a Custom you're getting, big deal. I personally would want to see the guitar if it's a burst, tho.

Daar zit wel wat in, ik ben nogal mierenneukerig met zo'n burst, dus dan zou ik wel graag zien dat hij precies de kleur is zoals ik 'm wil. Misschien toch maar via Ebay bestellen dan?

E-J
15 juli 2008, 22:05
Is het wel zo dat gitaren met een Poly lak niet zo mooi agen als dit?

http://www.snowywhite.com/files/photographs/Guitar/4.jpg

Shit... groot plaatje.

Aeonis
16 juli 2008, 01:04
He Aeonis, ik was wat aan het rondneuzen op mylespaul forums, drie keer raden wie ik daar tegen kwam ^^

Maargoed, iemand had daar wel een goed punt, hij zei:

Katana: You get to see the guitar you're buying. A little more expensive. He's a busy guy, hard to communicate with him, I think because he's always out and about finding guitars to sell. Has a great track record, deal with him on ebay, only.

Ishibashi: A little cheaper. You don't get to see what you're buying, but if it's a Custom you're getting, big deal. I personally would want to see the guitar if it's a burst, tho.

Daar zit wel wat in, ik ben nogal mierenneukerig met zo'n burst, dus dan zou ik wel graag zien dat hij precies de kleur is zoals ik 'm wil. Misschien toch maar via Ebay bestellen dan?Zou kunnen als dat in je budget valt :)
Dit is dezelfde gitaar via Katanaguitars: Klik hier (http://cgi.ebay.com/NEW-Edwards-ESP-LP-Super-Flame-Honey-SB-DUNCAN-PU-S_W0QQitemZ120282071032QQihZ002QQcategoryZ33038QQs sPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem).. Reken er wel op dat je dan alsnog zo rond de 750-800 euro zult zitten en wat de burst betreft, hij ziet er op zijn foto's ook elke keer anders uit naar mijn mening ivm licht hoek etc.. maar inderdaad, je ziet de gitaar voordat je hem koopt.
(alhoewel ik denk dat de gitaren van hetzelfde model edwards er niet echt heel verschillend uit zullen zien qua burst, maar zou best kunnen hoor geen idee)

KamikazaGuitar
16 juli 2008, 11:48
Hmm, dat is idd wel weer 100 euro duurder dan. Mocht ik voor een edwards lp gaan, misschien staan er dan iets goedkopere op ebay.

Aeonis
16 juli 2008, 12:58
Hmm, dat is idd wel weer 100 euro duurder dan. Mocht ik voor een edwards lp gaan, misschien staan er dan iets goedkopere op ebay.Katanaguitars is denk ik wel de betrouwbaarste gitaarbron op ebay. Er hebben echt ontzettend veel mensen al een gitaar bij hem gekocht.

Of je hem goedkoper vind weet ik zo niet, maar als je hem echt voor een mooie prijs wil zou je toch voor ishibashi kunnen gaan. Heb je wel een stukje zekerheid als er onderweg iets met de gitaar gebeurd, dan krijg je je geld terug of ze sturen zo een nieuwe op heb ik gehoord.

En zullen die bursts echt zoveel van elkaar verschillen? Vintage honeyburst = Vintage honeyburst .. maarjah, kheb nie echt verstand van bursts, dus zou best kunnen hoor :)

E-J
16 juli 2008, 12:59
Ja... de prijzen zijn flink omhoog gegaan. Meer vraag. Mijn volgende gitaar zal waarschijnlijk eveneens een witte Custom van Edwards worden ;).

Aeonis
16 juli 2008, 21:35
Ja... de prijzen zijn flink omhoog gegaan. Meer vraag. Mijn volgende gitaar zal waarschijnlijk eveneens een witte Custom van Edwards worden ;).
Vintage White denk ik, of niet? :)

E-J
16 juli 2008, 22:29
Vintage White denk ik, of niet? :)

Yep... die heeft gek genoeg een andere pickup in de brug. I.p.v. de SD JB een SD Duncan Distortion...

Ach, dit zal nog wel een hele tijd duren. Maar een Les Paul met een wat modernere klank staat nog zeker op mijn verlanglijstje!

Aeonis
17 juli 2008, 00:16
Jul 14 14:20
Posting/Collection

NAGOYA Branch
Aichi prefecture
450-8799

------------------------

Jul 14 23:08
Dispatch from outward office of exchange

CHUBU INTERNATIONAL Branch
Aichi prefecture
479-0199

------------------------

Jul 16 14:08
Arrival at inward office of exchange

AMSTERDAM EXP NETHERLANDS

------------------------

Jul 16 14:08
Awaiting presentation to customs commissioner

AMSTERDAM EXP NETHERLANDS
Is me dat es ff snel... 2 dagen :P.. hopen dat hij niet te lang bij de douane blijft liggen.. als ze hem morgen al versturen heb ik hem vrijdag :P zo niet dan zal het waarschijnlijk volgende week worden..

grayfink
17 juli 2008, 00:20
....morgen al versturen ....

:D Wishful thinking, maar ik help het je hopen. Bij mij bleef hij iets meer dan een week liggen.

Pepe
17 juli 2008, 00:41
AMSTERDAM EXP NETHERLANDS[/code]
Is me dat es ff snel... 2 dagen :P.. hopen dat hij niet te lang bij de douane blijft liggen.. als ze hem morgen al versturen heb ik hem vrijdag :P zo niet dan zal het waarschijnlijk volgende week worden..

...zoals ik zei, van Japan naar Schiphol in 2 dagen. Hopelijk krijg je volgende week bericht dat er iets aangekomen is voor je, en anders die week daarna, en dan moet je papieren en copieen terugsturen en dan nog een paar dagen wachten tot het wordt aangeboden. Wel geld hebben klaarliggen want anders nemen ze het weer mee.

Ik ben wel eens naar shiphol gereden, wijs je die gitaar aan. Ja, zegt zo'n mannetje dan... daar staat ie he....groene krokodil.

Aeonis
17 juli 2008, 00:53
...zoals ik zei, van Japan naar Schiphol in 2 dagen. Hopelijk krijg je volgende week bericht dat er iets aangekomen is voor je, en anders die week daarna, en dan moet je papieren en copieen terugsturen en dan nog een paar dagen wachten tot het wordt aangeboden. Wel geld hebben klaarliggen want anders nemen ze het weer mee.

Ik ben wel eens naar shiphol gereden, wijs je die gitaar aan. Ja, zegt zo'n mannetje dan... daar staat ie he....groene krokodil.

lol @ groene krokodil :D... maar gaat het echt met papieren en zo?.. versturen ze je papieren, moet je geld overmaken, dan moeten hun het bevestigen en dan als ze tijd hebben sturen ze hem een keer op? Daar gaan inderdaad dagen overheen..

In het buitenland is het allemaal beter geregeld dan.. komt de post aan de deur met elektronisch pin-apparaatje en kan je meteen betalen en ontvangen.

Pepe
17 juli 2008, 01:18
Wel, men vermoed een gitaar als dat er niet opstaat en men wil graag weten over welk bedrag btw betaald dient te worden. Je moet daarom een bewijs van betaling overleggen, copie van Paypal of Ebay veiling.
Aan de hand daarvan gaat men hard aan het rekenen. De factuur die daar uit rolt moet betaald worden bij aflevering.

grayfink
17 juli 2008, 08:18
Nee hoor, als de verkoper zijn administratie heeft geregeld is dat niet zo. Dan komt gewoon de koerier aan huis, met een rekening die je contant voldoet en klaar is Kees. Als je bij een particulier koopt, zal het wel zo gaan als jij zegt, bij een goede Ebay-store is het geen punt volgens mij.
Nou moet ik zeggen dat ik maar één keer een gitaar uit Japan heb gehaald, maar dat verhaal van Pepe herken ik niets in, terwijl ik ook op dit forum heb gevraagd hoezitdatnouzoongeveerprecies.

Aeonis
17 juli 2008, 10:26
Nee hoor, als de verkoper zijn administratie heeft geregeld is dat niet zo. Dan komt gewoon de koerier aan huis, met een rekening die je contant voldoet en klaar is Kees.Maar dan krijg je toch alsnog een brief in huis? anders weet je niet hoeveel geld je thuis moet hebben.. ik heb echt geen 150~ euro contant thuis liggen.

------

Ik kan ze natuurlijk even bellen en vragen hoe lang het duurt :) of zou dat niet slim zijn?

Aeonis
17 juli 2008, 16:58
Ik heb net even gebeld, gezegd dat ik een pakketje uit Japan verwacht en dat hij al in Amsterdam ligt.. Ik heb gevraagd of ze een indicatie konden geven van hoe lang het gaat duren. De douane vertelde me meteen dat ik contact moet opnemen met TNT post. Alle internationale pakketten liggen namelijk bij TNT post en vervolgens moet de TNT aangifte doen bij de douane voor de invoerkosten. Als dat gedaan is kan het pakket naar de klant en kunnen de invoerkosten betaald worden.

TNT vertelde me dat de richtlijn voor het afleveren van zo'n pakketje 10 dagen is. Mocht ik na 10 dagen nog niks ontvangen hebben dan kon ik met de helpdesk bellen en konden ze er vaart achter zetten.

Bah :( Ik weet dat geduld een schone zaak is, maar dat geldt niet voor een nieuwe gitaar! :roll:

Ik kreeg van de medewerker trouwens wel een code voor tracktrace.nl, dus zodra daar iets op verschijnt weet ik dat de gitaar snel bij me zal zijn :)

grayfink
17 juli 2008, 17:05
Ik zou toch wel even regelen dat ik geld in huis had, anders nemen ze hem weer mee terug :D

Aeonis
17 juli 2008, 17:07
Ik zou toch wel even regelen dat ik geld in huis had, anders nemen ze hem weer mee terug :DDat ga ik inderdaad ff doen :)

Aeonis
17 juli 2008, 18:32
Ik hoop in ieder geval dat ik hem voor de 28e binnen heb.. dan ga ik namelijk 10 dagen naar Hongarije :(

Stel hij komt later binnen en er mankeert wat aan, dan moeten mijn ouders gaan constateren wat er mis is aan de gitaar i.v.m. de paypal claim (je kunt tot 30 dagen na aankoop aangeven dat ie kapot is, dan zoeken hun het wettelijk uit en krijg je dus makkelijker je geld terug als die japanners niet meer reageren).. mijn aankoopdatum is 14 juli zie ik net, btje krap maar kan wel :)

Maargoed.. Krijg natuurlijk veel liever de gitaar zelf binnen, kan ik kijken hoe hij verpakt is en of er wat aan mankeert, aangezien mijn ouders het verschil tussen een acoustische en een elektrische gitaar niet eens kunnen zien.

Plus dan kan ik ff foto's maken van de doos en de verpakking, misschien wel handig voor mensen hier die er over nadenken om een gitaar uit japan te bestellen, maar het een beetje eng vinden. :)

Pepe
17 juli 2008, 19:18
Nee hoor, als de verkoper zijn administratie heeft geregeld is dat niet zo. Dan komt gewoon de koerier aan huis, met een rekening die je contant voldoet en klaar is Kees. Als je bij een particulier koopt, zal het wel zo gaan als jij zegt, bij een goede Ebay-store is het geen punt volgens mij.
Nou moet ik zeggen dat ik maar één keer een gitaar uit Japan heb gehaald, maar dat verhaal van Pepe herken ik niets in, terwijl ik ook op dit forum heb gevraagd hoezitdatnouzoongeveerprecies.

Ik hoop dat het zo uitpakt, de laatste 10 internationale zendingen boven de 200 euro gingen zoals ik zei.
Er is voor de douana geen verschil tussen Ebay store en particulier, dat is er in werkelijkheid ook niet aangezien stores van particulieren kunnen zijn. Maar ook echte winkels maken geen verschil, waarom ook.
Het punt is, men wil bewijs. Doauna is niet gek. Men weet dat er lagere bedragen op pakketten staan dan in werkelijkheid betaald is.
Vraag het Zjanke hier, die werkt bij de Douane. Die heeft dit al uit ten treure verteld.

Aeonis
21 juli 2008, 22:54
Jul 21 20:44
Departure from inward office of exchange

AMSTERDAM EXP NETHERLANDS
Hoppa :D

grayfink
21 juli 2008, 22:59
Woehie! Hij komt er aan! Morgen de hele dag bij de voordeur de wacht houden.:D :cheerup: :cheerup::cheerup:

Aeonis
21 juli 2008, 23:08
Woehie! Hij komt er aan! Morgen de hele dag bij de voordeur de wacht houden.:D :cheerup::cheerup:
Morgen lijkt me iets te optimistisch of niet? :???:

grayfink
21 juli 2008, 23:09
Nou nee, een pakket versturen duurt meestal één dag. Zo groot is Nederland niet.

Aeonis
21 juli 2008, 23:12
Nou nee, een pakket versturen duurt meestal één dag. Zo groot is Nederland niet.
Hmm.. Ik denk dat het pakket eerst naar een post-opslagpunt in mijn regio gaat en dan de dag erna verstuurd wordt... Maar misschien heb ik mazzel, veel mensen op vakantie, weinig post? :P ..

Maargoed, ik heb een Nederlandse tracktrace code gekregen van tnt, kan morgen zo kijken wat er staat :) wie weet

Aeonis
22 juli 2008, 09:50
Zending gesorteerd in sorteercentrum 22-07-2008 Zwolle , intern transport pakketten

Frisods
22 juli 2008, 12:20
Spannend, ben benieuwd!!

Aeonis
22 juli 2008, 12:25
Spannend, ben benieuwd!!
Anders ik wel ;)

Als ik geluk heb komt hij vandaag al binnen, omdat hij vanochtend om 8 uur al bij het sorteercentrum was. Zo niet komt hij sowieso morgen binnen :)

Jeroen76
22 juli 2008, 14:41
Ja hoor die gaat vandaag wel binnenkomen. Zwolle is immers het laatste sorteercentrum. Vanaf daar worden de bussen geladen. Gitaren meestal onderop helaas :confused:

Jeroen

grayfink
22 juli 2008, 17:19
Nog geen witte rook?

Frisods
22 juli 2008, 19:18
hmm, misschien wel zwarte rook? las zojuist op www.nu.nl dat er een busje van TNT in de fik was gevlogen, volgens bronnen was het omdat mensen zochten naar een gitaar?
haha Zou wel Master zijn!!

Aeonis
22 juli 2008, 23:10
Dag mensen,

Ik kon niet eerder reageren, maar vanmiddag tegen 5 uur stond er een jongeman van de TNT voor de deur!! ;)

Nadat ik de importkosten betaald had, haalde de man een grote doos met "fragile, guitar" uit zn busje. De doos zag er goed uit en ik kreeg uiteraard een glimlach op mn gezicht :)

Ik pakte meteen mn camera om speciaal voor jullie wat foto's te schieten ;)

Aeonis
22 juli 2008, 23:11
Zie hier de doos:

http://img204.imageshack.us/img204/3158/img4444to8.jpg

Alle formulieren waren aanwezig op de doos, wat natuurlijk gunstig is voor een snelle afhandeling bij de douane (mijn paypal betaling, beschrijving van inhoud "edwards 3-pu guitar" etc..)

Ik heb de doos aan de zijkant open gemaakt en moest behoorlijk wat moeite doen om de inhoud er uit te trekken (zat zeer strak in de doos). Tot mijn verbazing haalde ik er een stevige hoop bubblewrap uit, met daarin iets wat totaal niet op een gigbag leek:

http://img372.imageshack.us/img372/5661/img4446nl2.jpg

Uit deze bubblewrap haalde ik een zeer mooie bruine koffer. De glimlach op mijn gezicht werd groter, aangezien ik hier totaal niet op gerekend had!

http://img142.imageshack.us/img142/8311/img4447uf1.jpg

Ik opende de koffer en zag het volgende:

http://img142.imageshack.us/img142/146/img4450zg8.jpg

Aeonis
22 juli 2008, 23:11
Na 5 minuten naar de mooie kleur te hebben gestaard besloot ik om er onder te kijken ;).

Aanschouw:

http://img381.imageshack.us/img381/7771/img4451ws8.jpg

Een Edwards White Beauty Les Paul! ;)

De snaren waren netjes losser gedraaid en na een grondige inspectie heb ik geen enkel krasje gevonden! Ze ziet er serieus perfect uit. De frets zijn super, de binding is zeer nice, de lak is super.

De verhalen die ik had gelezen over de afwerking van Edwards gitaren zijn naar mijn mening totaal niet overdreven, de gitaar ziet er gewoon super uit :D

Aeonis
22 juli 2008, 23:13
http://img201.imageshack.us/img201/4772/img4452cl7.jpg

http://img78.imageshack.us/img78/3981/img4454rh0.jpg

http://img68.imageshack.us/img68/3161/img4455rp1.jpg

http://img77.imageshack.us/img77/2324/img4456bm2.jpg

Aeonis
22 juli 2008, 23:13
http://img146.imageshack.us/img146/4499/img4472qv8.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/5642/img4474pk9.jpg

http://img229.imageshack.us/img229/6074/img4475ql4.jpg

http://img255.imageshack.us/img255/6766/img4489ym8.jpg

Rewind
22 juli 2008, 23:14
WOOOOHOOOO

Vette shit!!!!

Gefeliciteerd man!

Gas, gas, en een negatief bankkrediet :(


Moet ik deze post verwijderen? Voor ruimte voor NOG MEER fotos!!!!!

Aeonis
22 juli 2008, 23:14
De hals is zeeeer fijn. Naar mijn mening heeft hij de perfecte dikte, iets dunner dan een 50's style gibson lp hals en iets dikker dan de 60's lp hals.

De gitaar is wel zwaar, maar toch zeker lichter dan een gibson of epiphone les paul custom! Hij weegt +- 4 kilo.

Ik heb helaas nog weinig tijd gehad om er op te spelen aangezien we hier midden in een verbouwing zitten, maar de gitaar heeft geen fret buzz, toggle/pots/pickups werken uiteraard, intonatie is uitstekend en volgens mij blijft hij zeer goed in tune! De gotoh tuners reageerden i.i.g. prima en mn stemapparaat ging totaal niet tekeer.

Hij heeft ook zeker het warme volle les paul geluidje, maar ik kan verder nog weinig zeggen over het geluid. Wel heeft hij een veel betere sustain dan mn Ibanez RG321 MH. De actie was naar mijn mening ietsje te hoog, maar dat is zo bij te stellen.

Ik moet wel zeggen, het plastic op de gitaar (treble rhythm plaatje bij toggle en de afdekplaatjes op de achterkant zijn niet al te best. Zeker niet voor een land dat bekend staat om zijn mooie action figures en gigantische robots. De snaren waren ook niet al te best, maar er zit nu een mooi setje 0.10 ernie ball (skinny top, heavy bottom) op.

Wat vinden jullie er van? ;) .. Ik kan mijn ogen er i.i.g. niet vanaf houden haha :D

Aeonis
23 juli 2008, 00:02
WOOOOHOOOO

Vette shit!!!!

Gefeliciteerd man!

Gas, gas, en een negatief bankkrediet :(


Moet ik deze post verwijderen? Voor ruimte voor NOG MEER fotos!!!!!
Haha nee hoor ;) Heb nu wel genoeg foto's geplaatst :P

Deze arme student is inderdaad een stuk armer geworden... Maar het was het meer dan waard ;)

Ik ben zeer blij dat ik een gitaar uit japan heb besteld en respect voor Hisashi!! Z'n beschrijving van de gitaar was perfect, hij reageerde snel op mijn emails en een uurtje na aanschaf had ik al een track & trace nummer. De gitaar is vorige week maandag verzonden, lag vorige week woensdag al in Amsterdam, kwam gisteren door de douane en de postbode stond vandaag om 5 uur voor de deur! Bovendien heeft hij hem in een hardshell case verstuurd, terwijl ik verwachte dat hij in een gigbag zou komen. Geluk gehad denk ik :)

Gekocht via: http://myworld.ebay.com/hisashi0731

grayfink
23 juli 2008, 00:13
Prachtig ding, mooi man. Dat je er maar veel plezier van mag hebben :)

Speulert
23 juli 2008, 00:14
Wat een juweel!

zjanke
23 juli 2008, 08:42
Ik heb normaal niks met witte les pauls of een uitvoering met drie elementen, maar de combinatie is dan weer wel erg mooi!



Vraag het Zjanke hier, die werkt bij de Douane. Die heeft dit al uit ten treure verteld.

Daar werk ik niet, ik werk bij een van de grote koeriersbedrijven en ik heb vanuit een vorige functie wel heeeeel veel met die jongens te maken gehad en ik weet dus wel ongeveer hoe het werkt.

dadelijk denkt iedereen nog dat ik een ambtenaar ben :dontgeti:

almarvk
23 juli 2008, 09:24
Wat een super gaaf ding! En een zeer nette prijs voor zo'n gitaar incl koffer! Ik weet nog niet of ik 'm in het wit zo gaaf vind, maar ik geef 'm toch voordeel van de twijfel.

Have fun with it!

RobertoL
23 juli 2008, 10:03
Een witte LP! Stoer!

Aeonis
30 september 2008, 00:44
Nog een plaatje van mn Edwards White Beauty LP ;)

http://img515.imageshack.us/img515/3493/img4617bedwardskw3.jpg

Heb de slagplaat er af gehaald :) Veel mooier naar mijn mening..

Rock on!

Pepe
30 september 2008, 01:37
en niet te vergeten die Hendrix/Gilmour strap

waar hebbie die vandaan?

Riky
30 september 2008, 10:33
Fucking Hell wat een lijpe gitaar!! Ziet er echt super uit!!!!

Aeonis
30 september 2008, 10:42
en niet te vergeten die Hendrix/Gilmour strap

waar hebbie die vandaan?Het is een "Minotaur Dave" strap. Inderdaad een kopie van de strap van Hendrix, die Gilmour nu heeft :)

Gekocht bij thomann: http://www.thomann.de/nl/minotaur_dave_black.htm

Vind deze strap er echt super uit zien en ik wilde graag een brede (leder) strap aangezien zo'n les paultje nog wel aardig op gewicht is :)