PDA

View Full Version : 2e versterker.



gitarken
11 juli 2008, 13:07
Ik ben dus op zoek naar een tweede versterker.
-ik heb gitaar: fender strat
versterkers: line6 spider II 150watt en fender G-dec junior
-budget: maximum 700euro maar liefst goedkoper
-meestal een jazz bluesy geluidje en clean en soms ook lead klanken voor heftige solo's.
-mag tweedehands maar liever nieuw.
-liefst een warme niet te elektronische klank.
-iets compleet anders dan mij line6.
alvast bedankt
grtz ken

Mr.Fingers
11 juli 2008, 13:12
Fender Blues Jr.
Fender HotRod Deluxe (tweedehands)

Kim Wilson
11 juli 2008, 13:15
Ik zou zeggen, probeer een mooie Peavey Delta Blues of Classic 30 op de kop te tikken. Goeie clean, heerlijke crunch (veel beter dan van de geopperde Fenders) en met een pedaaltje ervoor is er ook zeker een mooie leadsound uit te halen. Echt een volwassen sound voor minder dan een Fender Hotrod.

reneding
11 juli 2008, 13:52
fender blues junior ongeveer 500 euro
vox AD100 (heeft enkele effecten bij lange na niet zo veel als line 6 die je al hebt, maar klinkt toch wel heel anders) ook 500 euro
marshall MG100 380/400 euro voor combo en voor half stack(top met MGcabinet) ongeveer 600 euro of misschien de marshall AVT50 voor ongeveer 500 euro

Kim Wilson
11 juli 2008, 14:03
René, lees zijn eisen nog eens door. Die jongen heeft IMO niks aan een Marshall MG of AVT. Hij wil een bluesy geluid, een warme clean en beter dan zijn Line6. Het heeft geen zin om alle amps van rond €500 hier te gaan roepen. :satisfie:

reneding
11 juli 2008, 14:07
René, lees zijn eisen nog eens door. Die jongen heeft IMO niks aan een Marshall MG of AVT. Hij wil een bluesy geluid, een warme clean en beter dan zijn Line6. Het heeft geen zin om alle amps van rond €500 hier te gaan roepen. :satisfie:
ja oke ik had inderdaad een beetje (te) vluchtig door gelezen :p excuseer, dan het houden op de fender blues junior? maar die AVT zijn toch best ook te doen voor zijn soort muziek er zit een buis in en bij heel lichte oversturing klinkt dat best lekker met blues, vind ik dan:p

Steven Otto
11 juli 2008, 14:09
Steven zegt, kijk ook eens naar een Peavey Valveking, dan wel niet als combo, dan wel niet als head met 4x12.

humbucker
11 juli 2008, 14:24
Kijk ook eens naar een vox AC15, heeft een heerlijk clean en als je er een boostertje en lead gaat er ook mee (mits pedaaltje). Natuurlijk moet de typische "vox-sound" je wel liggen.

Succes!

Kakihara
11 juli 2008, 14:32
ff mezelf quoten :)


Laatst 2 Laney's aan de tand gevoeld : de LC15 en de VC30. Ik vond de LC een heel erg mooi clean hebben, terwijl ik onder de indruk was van het scheurkanaal van de VC en die laatste klonk clean ook niet slecht. Misschien dat die LC15 wat is, icm een Marshall Guv'nor of Bluesbreaker-pedaaltje ?
LC15 - eventueel met R(everb) - is gebaseerd op de Vox AC15, maar heeft (naar mijn mening) niet dat scherpe hoog

Jimwoud
11 juli 2008, 14:39
ff mezelf quoten :)


LC15 - eventueel met R(everb) - is gebaseerd op de Vox AC15, maar heeft (naar mijn mening) niet dat scherpe hoog
Ik heb hem ook gehad, vond het niet veel, een AC15 klinkt veel volwassener, maar nog steeds niet echt dik te noemen.

eazy G
11 juli 2008, 19:35
Fender Blues Jr.
Fender HotRod Deluxe (tweedehands)

juist! of een blues deluxe 40 w 1 speaker, lekker ding man!

check: http://www.youtube.com/watch?v=I-Bf21xInXo&feature=related

allhoewel deze gast enkel clean speelt zit er ook een drive kanaal op voor wat meer crunch!

er staat meer op youtube krijg je een beetje een indruk
maar als dat niet blues/jazz is dan weet ik t niet meer eigenlijk hehe

zijn ong. 500 op tweedehands op mp, geen geld..

eazy G
11 juli 2008, 19:37
Bovendien doet de blues deluxe het thuis perfect maar oook auf das podium.
meteen klaar als je met je maten ergens een podium in NL gaat trashen, toch hehe

eazy G
11 juli 2008, 19:38
of beter gezegd als je met je maten ergens in NL een koelkastje leeg gaat drinken en ook ff spelen hehe

gitarken
11 juli 2008, 20:33
en de sound van the sky is crying van stevie ray vaughan zou ik ook graag uit men amp kunnen krijgen.
maar dus ik ga eens een fender deluxe gaan testen

Kim Wilson
11 juli 2008, 21:58
Ik heb zelf de Hotrod Deluxe gehad, en de Peavey Classic 30 ook al eens getest, en die Peavey vond ik (zeker op het drivekanaal) veel volwassener en overtuigender klinken dan de Fender. Die Hotrods en Blues deluxes blijven op e.o.a. altijd een beetje een schreeuwerig karakter houden.

eazy G
12 juli 2008, 02:24
"schreeuwerig" tsja tis maar hoe je het ziet ik noem dat
"die versterker gaat meer over zn nek". Dat zoek ik juist in een amp eigenlijk een beetje een levende sound! Voor blues uitermate geschikt zelfs voor slide of mondharmonica! Maar zon Hotrod Deluxe is anders ook wel een goeie keuze!
Is die Peavey eigenlijk nie gewoon een soort van Fender blues deluxe imitatie?

Kim Wilson
12 juli 2008, 09:55
Nee, met schreeuwerig bedoel ik niet oversturend. Er blijft altijd een bepaalde mid-hoog in zitten, die ik als niet prettig ervaar. Daarbij vond ik hem erg lang clean blijven, en het clean klinkt op zich best aardig, maar het stoorde me op den duur. Die Peavey klonk echt veel mooier uitgebalanceerd. Hij haalt het niet bij mijn Fender Bandmaster, maar hij kwam een eind in de buurt.

J-sus Rulez
12 juli 2008, 11:12
epiphone socal + 412 cabine

gitarken
15 juli 2008, 15:39
dus je denkt dat die fender blues deluxe het zal doen?
heb je hier nog andere (betere/goedkopere) alternatieven voor?
alvast bedankt
grtz ken