PDA

View Full Version : A band, D band, E band bij EW IEM 300?????



Johnny Ramone
11 juli 2008, 10:07
Hoe belangrijk is en wat betekent in godsnaam A band, D band en E band bij de in ear EW IEM 300 G2 van Sennheiser???

EN, is de G1 versie nu zoveel minder???

Ik moet op zeer korte termijn zoiets aanschaffen, dus alle tips zijn welkom! Kost veel geld dus wil een goede investering doen en niet gewoon een half jaar iets uitproberen.

boss
11 juli 2008, 17:05
Hoe belangrijk is en wat betekent in godsnaam A band, D band en E band bij de in ear EW IEM 300 G2 van Sennheiser???Dat betekend dat de zenders in verschillende frequentie gebieden werken.
Op deze pagina tref je de verschillende varianten van de IEM300G2:
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/root/21510#
Rechts onderaan op deze pagina kan je de meer gedetailleerde informatie vinden over de verschillende banden.
A = Frequency range 518...554 MHz
B = Frequency range 626...662 MHz
C = Frequency range 740...776 MHz
D = Frequency range 786...822 MHz
E = Frequency range 830...866 MHz

EN, is de G1 versie nu zoveel minder???

Ik moet op zeer korte termijn zoiets aanschaffen, dus alle tips zijn welkom! Kost veel geld dus wil een goede investering doen en niet gewoon een half jaar iets uitproberen.Wij werken nu al een aantal jaren met de eerste versie naar volle tevredenheid.
Naast twee In-Ear sets draaien er dan ook nog een gitaarset en een microfoon.
4 maal draadloos dus tegelijkertijd, allemaal uit de eerste serie van Sennheiser.
Bij de aankoop van deze 4 sets is er toen helemaal niet gekeken naar de frequentiebanden moet ik eerlijk toegeven.
Maar toch werkt het probleemloos. Uiteraard is er bij het instellen van de sets wel opgelet dat ze alle 4 op een andere frequetie draaien.

Als tip nog het volgende:
(onderstaande is uit geheugen, de sets staan niet in de buurt)
Je kan stereo of mono werken met de In-Ear sets. Maar ook.... mixed modus.
Dat betekend dat je op het linkerkanaal de totaal mix zet (in mono) en op het rechterkanaal je eigen stem (bijvoorbeeld).
Met de pan functie op de ontvanger kan je dan de balans regelen tussen de beide signalen. En zo eenvoudig je mix bijregelen op de bodypack.

Toen destijds de sets op de markt kwamen werd er enige tijd later een set aangeboden (door Sennheiser) met 2 ontvangers (bodypacks).
Want je kan in de mixed modus natuurlijk ook 2 mono mixen aansturen, en dan vervolgens op de ene bodypack de balans volledig links zetten, en op de andere volledig rechts.
Twee verschillende draadloze in-ear mixen uit 1 zender!!!

Hopelijk heb je iets aan deze info.

EDIT: Het heet niet mixed modus maar "Focus".
Terug gevonden in de handleiding van de G1 versie hier:
http://www.sennheiser.nl/nl/icm_nl.nsf/resources/EW300IEM.pdf/$File/EW300IEM.pdf

Johnny Ramone
11 juli 2008, 18:50
Bedankt! Duidelijk!

Ik zie bij je gear dat je een GCX gebruikt, en een G-Major. Ik krijg volgende week een GCX en een Ground Control. Is de de combinatie GCX en G-Major oké?? Geen storingen, ruis, etc... ik denk er namelijk over na om mijn Chorus, delay en reverb de deur uit te doen en ook een G-Major te gaan gebruiken. Ik heb geen verstand van midi, helemaal niet! maar dat komt wel denk ik, nu hoop ik dat midi compatible van al die apparaten mij in staat stelt eigen gemaakte presets van de G-Major met de Ground Control te selecteren, kan dat?

boss
11 juli 2008, 19:16
Bedankt! Duidelijk!

Ik zie bij je gear dat je een GCX gebruikt, en een G-Major. Ik krijg volgende week een GCX en een Ground Control. Is de de combinatie GCX en G-Major oké?? Geen storingen, ruis, etc... ik denk er namelijk over na om mijn Chorus, delay en reverb de deur uit te doen en ook een G-Major te gaan gebruiken. Ik heb geen verstand van midi, helemaal niet! maar dat komt wel denk ik, nu hoop ik dat midi compatible van al die apparaten mij in staat stelt eigen gemaakte presets van de G-Major met de Ground Control te selecteren, kan dat?Graag gedaan!
Wat betreft de GCX - G-Major: mijn G-Major hangt niet in een loop van de GCX. Die zit rechtstreeks in de FX-loop van mijn Koch.
In de loops van de GCX zitten de pedaaltjes die dus pre-gain zitten (tussen gitaar en amp).
De G-Major zit dus post-gain, na de pre-amp van de koch.
Het oproepen van presets met de Ground Control pro is een eitje, maar daar is het ook voor bedoeld hé. ;)
Het met 1 klik oproepen van presets gaat verder dan alleen de G-Major.
Bijvoorbeeld 1 klik en: Crunch kanaal van de Koch, Bad Monkey (pedaaltje), preset 2 van de G-Major met daarin reverb en delay.
En weer 1 klik en dan heb ik: Clean op de Koch, Chorus van G-Major + langere delay met een ander tempo.
Daar ga je nog veel plezier aan beleven!! :)