PDA

View Full Version : nieuw stratje



euroboy
11 juli 2008, 10:06
Ja nu ga ik een nieuw stratje erbij krijgen ook!! Ik had een gibson melody maker (1 maand geleden 2dehands gekocht) die geruild voor een epiphone (LP standard) en 300 euro opleg. Enkele dagen geleden een thinline gekocht en nu kan ik mijn epiphone ruilen voor een stratje :) Maar ik heb enkele vragen (Gaat over een japan strat) : is het waar dat de niet reissue modelen slecht zijn ? Wat is zoiets nu ongeveer waard,... Gewoon wat info zou leuk zijn

:hippie: :hippie: (mijn eerste stratje :satisfie: )

euroboy
11 juli 2008, 10:08
Het gaat dus over sit stratje!! (http://www.2dehands.be/fender-stratocaster-made-in-35041022.html?qq=fender stratocaster japan)

Nino1110
11 juli 2008, 10:11
Mooi ding, van die 300,- koop je een versterker en rock on!

Kim Wilson
11 juli 2008, 10:11
De MIJ Standards zijn prima gitaren, hoor. Ik heb er ook één gehad, en dat ding klonk en speelde hartstikke goed. Nu bleek dat een Tele meer mijn ding is, dus heb ik de Strat verkocht aan iemand hier op het forum (Bart_Blueprint), en die speelt er nog steeds naar alle tevredenheid mee.

Het grote verschil is de body. Een MIJ Std heeft een basswood body, en een reissue is van alder. Alder is wat helderder en directer dan basswood, die laatste klinkt enigszins wollig. Maar desalniettemin klinken ook de Standards heel behoorlijk.

Mijn gitaar heb ik destijds verkocht voor €450.

EDIT>
Als je hem voor €400 kunt kopen, ben je zeker niet duur uit. Er zit zelfs een koffer bij. Doen dus! Wel eerst even testen, trouwens. ;)

euroboy
11 juli 2008, 10:16
Mooi ding, van die 300,- koop je een versterker en rock on!


Met die 300 (en opleg van mezelf heb ik die thinline gekocht) Ik heb een Amp voor alle duidelijk heid en hij is wat beter dan een amp van 300.....

grayfink
11 juli 2008, 10:19
...Het grote verschil is de body. Een MIJ Std heeft een basswood body, en een reissue is van alder...


Mijn reissue MIJ is van ash, zijn meerdere variaties hoor. Aan het moderne logo te zien is dit idd een standard en die zijn doorgaans van lindenhout/basswood.
Basswood wordt door velen als een wat minder toonhout gezien. Onterecht, maar klinkt doorgaans wat minder helder dan alder geloof ik. Niet slechter, maar anders. Pickup's zijn een bepalender element voor de sound imo.

Hendriks
11 juli 2008, 10:43
RI's kunnen zowel Basswood als alder body's hebben er zijn er inderdaad ook met Ash.
Dit is een standaard met basswood body en die zijn helemaal niet verkeerd , grote verschil met de RI's vind ik de elementen , deze zijn naar mijn mening op een RI veel beter.

Standaards zijn er in vele uitvoeringen : met stamped zadels en zonder , met 8 gaats slagplaten maar ook met 11 gaats . Ze zijn meestal te herkennen aan de stringtree's , dit zijn er op een standaard altijd 2 en aan het logo op de headstock.

Hendriks
11 juli 2008, 10:44
Mijn reissue MIJ is van ash, zijn meerdere variaties hoor. Aan het moderne logo te zien is dit idd een standard en die zijn doorgaans van lindenhout/basswood.
Basswood wordt door velen als een wat minder toonhout gezien. Onterecht, maar klinkt doorgaans wat minder helder dan alder geloof ik. Niet slechter, maar anders. Pickup's zijn een bepalender element voor de sound imo.

Inderdaad Basswood is "anders" niet "minder".

Kim Wilson
11 juli 2008, 10:44
Dat klopt niet, hoor. Mijn Standard had echt maar één stringtree. Het logo is waar je ze vooral aan kan herkennen.

Hendriks
11 juli 2008, 10:48
Er is een site,waar veel over de MIJ's te vinden is:deze (http://homepage.ntlworld.com/john.blackman4/)

Hendriks
11 juli 2008, 10:51
Dat klopt niet, hoor. Mijn Standard had echt maar één stringtree. Het logo is waar je ze vooral aan kan herkennen.

Het kan best dat er uitzonderingen zijn.