PDA

View Full Version : de koch versterkers?



bagheera
11 juli 2008, 09:44
hello iedereen,

net als veel mensen hier neem ik aan heb ik het verlangen naar een mesa boogie maar heey ik ben 21 en begin nog maar net te werken dus dat geld heb ik gewoon niet.
Nu ben ik op een Koch gestoten een top+versterker 50W voor 1500 EUR dit is al meer mijn straatje.

Ik heb nog maar een paar keer op die Koch gespeeld in de winkel maar dan was het om een gitaar te testen en heb ik niet echt op de versterker gelet.

Nu mijn vraag koch versterkers welke reputatie hebben die ik speel jazz, blues , latin rock funk.

vertel eens to buy or not to buy

( en voordat je het zegt zodra ik de kans heb ga ik testen ) :)

Jimwoud
11 juli 2008, 09:55
Wat voor Koch is het? Twintone? Multitone?

Een mesa Boogie heb je ook voor minder hoor dan 1500,-

jw009
11 juli 2008, 10:02
Even een paar dingen:

- De top is de versterker, en daar onder zit een speakerkast.
- Voor 1500 euro heb je best een 2e hands Mesa top, en een marshall cabinet.
- Als je jazz/blues/latin/funk speelt denk ik niet gelijk aan Mesa Boogie, al zijn sommige modellen wel geschikt hiervoor.
- En gebruik aub wat meer leestekens.

Over welke Koch heb je het? De Multitone toevallig?

Het kan wel met een Koch Multitone maar je hebt zoveel moois op de markt. Kijk eens naar Vox, Orange, Fender.

bagheera
11 juli 2008, 10:02
het is de twintone II ( leent zich naar het schijnt vor veel )

Samder
11 juli 2008, 12:23
Aha de Twintone! Die heb ik ook! Was het cabinet een 2×12' ?

De een heeft een hekel aan het koch geluid, en de ander weer totaal niet.
Persoonlijk vind ik de koch clean erg mooi, heeft veel attack en low end. Het drive kanaal vind ik ook erg mooi, zeer transparant en reageert goed op het terugdraaien van volume op je gitaar. Het drive+ kanaal vind ik echter helemaal niks, zeer fuzzy, niet mijn ding.

Wat ik wel heb gemerkt is dat de koch amps zeer kieskeurig zijn wat betreft drivepedaaltjes. Ik heb een hele tijd op een simpele ds1 gespeeld, maar als je de ds1 voor de Koch knalt is het zo verschrikkelijk lelijk! De maxonOD808 klinkt daarentegen weer super op de Koch!

Ook is de 2×12 versie wat beter te vervoeren en dus beter voor je rug;)
Verder heeft ie nog een powersoak, waarmee je de 50 watt kan omzetten naar 25 watt, dit gebruik ik echter nooit.

Ze worden door Dolf Koch in Nederland gemaakt, dus als er iets aan mankeert kan je op afspraak langsgaan. Ik ben er in ieder geval ZEER tevreden mee:)

http://img231.imageshack.us/img231/5973/afbeeldingkg7.th.jpg (http://img231.imageshack.us/my.php?image=afbeeldingkg7.jpg)

http://img514.imageshack.us/img514/8159/afbeelding001uc9.th.jpg (http://img514.imageshack.us/my.php?image=afbeelding001uc9.jpg)

caliban
11 juli 2008, 12:46
Als je een mesa/boogie wil en 1500 euro hebt moet je gewoon voor een mesa gaan. Voor 1500 kan je tweedehands best veel vinden.

the sure thing
11 juli 2008, 13:17
Ik zou naast Koch ook eens verder kijken. Ik ben een van die mensen die Koch niks vind, zowel niet voor clean als voor scheur. Ik speel errug veel clean (Funk, Jazz, soul) en ben uiteindelijk bij een 2e hands oude Fender bak terecht gekomen.

Ik vind de Koch versterkers er fantastisch uitzien, en sommige gitaristen klinken er geweldig op, maar elke keer als ik m'n gitaar in een Koch prik, krijg ik ruzie en mis ik iets fundamenteels in het geluid.

Voor EUR 1.500 is er 2e hands heel veel lekkers op de markt!

Kim Wilson
11 juli 2008, 13:22
Inderdaad, daar koop je twee Fender Bandmasters voor! :)

Oudere Fender amps (midden jaren 70 en daarvoor) doen het erg goed in de stijlen die je aangeeft. Een Super Reverb is denk ik zo'n beetje de populairste, en daarmee ook gelijk de duurste, maar die moet je wel voor 1200 eu kunnen vinden. Een Twin Reverb kan ook, maar die gaan wel heel erg hard.

Ik zou iig op zoek gaan naar een 50 watt Fender amp, om die eens te testen. Ik denk dat dat wel zal werken voor wat jij ermee wilt. :)

BeeJee
11 juli 2008, 13:23
Ik heb dezelfde ervaring als the sure thing met Koch. Alhoewel ik het clean nog wel ok vind. Maar qua drive-sounds vind ik het echt totaal niet mijn ding. Is de gainstructuur die me niet ligt. De twintone vind ik wat dat betreft iets beter uit de verf komen dan de multitone.

zjanke
11 juli 2008, 14:55
Koch is inderdaad "love'm or hate'm". Voor alleen clean zou ik inderdaad ook een keer naar andere merken kijken, zeker met dat budget.





















Als het perse een cleane Mesa moet zijn weet ik er nog wel een :cooler:

JeanPaul du Vinnie
11 juli 2008, 16:28
Als je een mesa/boogie wil en 1500 euro hebt moet je gewoon voor een mesa gaan. Voor 1500 kan je tweedehands best veel vinden.
Wat hij zegt.

bagheera
12 juli 2008, 14:30
Koch is inderdaad "love'm or hate'm". Voor alleen clean zou ik inderdaad ook een keer naar andere merken kijken, zeker met dat budget.


Als het perse een cleane Mesa moet zijn weet ik er nog wel een :cooler:


Vertel ik ben benieuwd ?? :)

bagheera
12 juli 2008, 14:38
Dus ik ben net gaat testen.
What I like about her :

In de studio heb je genoeg aan de head alleen hoef ik niet zo te sleuren aan de bak.
Hij is Clean ( wel een beetje transparant )
Je kan er een midi aparaat op aansluiten.
De buizen zijn op voorhand gebetst.
Die versterker kan inderdaad alle stijlen aan.
Aan de achterkant zit een extra volume knop die een boost geeft wanneer je bij de voetpedaal op het knopje duwt handig voor solo.
De watt schakelaar ik weet niet wanneer maar misschien komt hij vanpas

What I don't like about her:

De transparantheid van de clean sound maar dat kon wel aan het feit liggen dat ik het volume laag probeerde te houden
Ja verder weet ik het nog niet zo
misschien gewoon: het is geen mesa boogie.

Conclusie hij ligt nog op tafel als mogelijke aankoop maar we zoeken nog verder.

the sure thing
12 juli 2008, 18:19
Hoort het geluid niet veruit op nr. 1 te staan? En dat valt jou wat tegen.....

pimmetje
12 juli 2008, 18:46
Ik gebruik nu al een aantal jaar naar volle tevredenheid een Koch twintone... de twee-kanaalsversie. Ik zocht vooral een compact, degelijk alleskunnertje voor erbij en die twintone had absoluut 't basisgeluid wat ik zocht en was zeer flexibel inzetbaar bij verschillende bands/stijlen. (later nog een paar yellowjackets erbij om nog meer mogelijkheden te maken, maar zonder die dingen kan er al veel mee).

Maar het lijkt me idd duidelijk: als 't geluid nu al niet helemaal is wat je zoekt, moet je de amp gewoon niet kopen.... ff doorzoeken naar iets dat 't wel helemaal voor je is.

bagheera
12 juli 2008, 23:29
geluid niet meevallen is veel gezegd, ik kan het moeilijk uitleggen maar de versterker vinden die echt helemaal goed klinkt is niet makkelijk misschien net als bij een nieuwe wagen even wennen

voorlopig laat ik koch even bezinken en kijk ik wat ik nog kan testen ik vind fender te moeilijk om af te stellen die dingen zijn gewoon te luid ik heb er een paar geprobeerd.

Kim Wilson
13 juli 2008, 09:42
Een mastervolume is daar de oplossing voor. Werkt bij mij ook perfect.

yhcmarc
13 juli 2008, 13:46
Ik gebruik er zelf eentje als deze: http://link.marktplaats.nl/178600518 thuis, supercleane amp, is gewoon een twin reverb kloon maar dan met EL34 (en niet el84 zoals de add vermeld). Ik denk dat je deze voor +- 300 euro op de kop kan tikken, mv mod of een loadbox erbij en je kan alle kanten op. Ik gebruik hem thuis met een Weber mass erop, klinkt echt dikke prima.

the sure thing
13 juli 2008, 20:40
Een mastervolume is daar de oplossing voor. Werkt bij mij ook perfect. Yep. Nou liggen Kim Wilson en ik qua amp nogal op 1 lijn :). Een mastervolume laten inbouwen kost weinig geld (minder dan EUR 100,-).