PDA

View Full Version : VOX AD15VT vs roland cube 30



Wildchild
11 juli 2008, 07:43
Graag had ik jullie meningen over deze 2 amps eens gehoord.
Iemand ervaring met deze amps?

Tnx

guitartub
11 juli 2008, 08:27
Zijn twee totaal verschillende bakken die echt niet met elkaar te vergelijken zijn. De Cube 30 is een transistor met digitale mogelijkheden en staat goed aangeschreven. Ik heb zelf de cube 60 waar ik zeer tevreden over ben. Aan de andere kant zet je een buizenversterker, net zo geliefd als de cube series maar met een totaal andere sound. Ik heb zelf de Vox AD60 die ik voor hele andere muziek gebruik als de cube. Wat zoek je precies?

guitartub
11 juli 2008, 08:29
Oeps foutje, dacht dat je het over de AC15 had!! Sorry, maar de rest blijft hetzelfde.

Jeroen_TRC
11 juli 2008, 08:31
Nou zoveel verschillen ze niet hoor!
De vox geeft een wat warmer geluid, de roland een wat 'harder' geluid.
Ik ben _zelf_ meer fan van de vox, gewoon omdat die sound mij beter ligt.
'T is gewoon een kwestie van uitproberen en dan kiezen ;)

J-sus Rulez
11 juli 2008, 11:27
+ 1 voor de roland!

:D

jonesd
11 juli 2008, 11:30
Hoewel ik een onvoorwaardelijke vox-fan ben (met name de ac30 en ac-15), gaat mijn voorkeur uit naar de cube.

Ik heb beide al bespeeld en de cube reageert natuurlijker voor mij, minder "digitaal".

J-sus Rulez
11 juli 2008, 11:33
Maar ikzelf heb het gevoel (toen ik nog aan het testen was bij roland) dat ik beter af was met een cube 60 dan met een 30...
Heb je deze (de 60) al getest?

Wildchild
11 juli 2008, 15:38
Zijn twee totaal verschillende bakken die echt niet met elkaar te vergelijken zijn. De Cube 30 is een transistor met digitale mogelijkheden en staat goed aangeschreven. Ik heb zelf de cube 60 waar ik zeer tevreden over ben. Aan de andere kant zet je een buizenversterker, net zo geliefd als de cube series maar met een totaal andere sound. Ik heb zelf de Vox AD60 die ik voor hele andere muziek gebruik als de cube. Wat zoek je precies?

Wel ik zoek een oefenversterker die zowel bues-rock als metal aankan ( 30 Watt is dus méér dan voldoende).

darkrazer
11 juli 2008, 18:24
Als je strake high-gain zoek zou ik de cube nemen, of een Vox uit de XL serie, anders gewoon de Vox. Ik kan hem aanraden, ik heb hem zelf ook, het duurt even voordat je er echt goed mee overweg kan, maar daarna is hij qua clean en crunch veel beter dan de cube. Ook voor hardrock vind ik persoonlijk beter aangezien hij een jcm800 model heeft.

JelmerOnGuitar
11 juli 2008, 18:55
Hey,

Heb zowel ervaring met de cube (mijn eerste amp) als met de Vox.. (heb momenteel een AD100vth)..

Ik zou écht meteen voor de vox gaan.
Allebei hebben ze nabootsingen van verschillende bestaande amps, met allemaal een eigen style... En ik vind dat de vox dat gewoon veel mooier laat klinken.. De cube klinkt vet digitaal vind ik:S... Dat vind ik niet mooi... Aan de Vox heb je heel wat meer.

Mocht je veel met pedaaltjes werken, dan is het wel ff góed uitzoeken hoe je dat combineert met je vox... Want als je dat een beetje random doet, dan klinkt het nergens na. Je moet er echt voor gaan zitten welke cleane pre-amp je daarvoor gebruikt, en met welke instellingen.
Maar diens er dus niet voor terug wanneer dit de eerrste keeer niet zo mooi klinkt dan je zou verwachten van je pedaaltjes... Want die tone die je wil vind je écht wel:D!!

Mijn keuze: de Vox, prima transistor bak!

guitartub
12 juli 2008, 11:27
Wel ik zoek een oefenversterker die zowel bues-rock als metal aankan ( 30 Watt is dus méér dan voldoende).

Ik denk dat dat met beide prima kan. Laat ik het anders stellen. Ik zou mijn Cube 60 wel in mijn rockband inzetten als vervanger of zelfs naast mijn Vox. Anderszijds zou ik de Vox niet inzetten in mijn jazzband puur omdat ik het clean van de Vox voor Jazz niet mooi genoeg vind. Lijkt me een duidelijk verhaal. Dus als ik je voor jouw stijlen iets mag aanbevelen is dat de VOX!