PDA

View Full Version : versterker



gitarken
10 juli 2008, 21:41
ik ben op zoek naar een nieuwe versterker
(zie men andere topic topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111111&page=4&pp=10) )
ik heb een line 6 spider II en een fender g-dec junior.
ik wil dus iets totaal anders.
als gitaar gebruik ik een fender strat

J-sus Rulez
10 juli 2008, 21:42
iets totaal anders? wat zoek je? welke muziek speel je ? etc ...

gitarken
10 juli 2008, 21:53
-muziek: meestal blues,jazz,rock en soms metal ook veel solo's
-iets totaal anders dan een line 6 spider II
-..
bedankt alvast
grtz ken

J-sus Rulez
10 juli 2008, 21:54
er zijn zoveel versterkers anders...

-wil je buizen of transistor?
-wat is je budget?
- wil je vooral clean of heviger?
- moet ie goed met pedaaltjes kunnen omgaan?
...

gitarken
10 juli 2008, 21:57
-voorlopig heb ik geen pedaaltjes maar kan nog komen.
-vooral een blues sound(jazz) en soms clean maar ook een goede solo(lead) klank.
-doet er niet toe buizen of transistors nu heb ik 1 met gewone speakers.
grtz ken
-onder de 600euro ofzo

wiegersma
10 juli 2008, 22:19
peavey valveking

kenx
10 juli 2008, 22:33
-doet er niet toe buizen of transistors nu heb ik 1 met gewone speakers.


Het verschil tussen buizen en transistor zijn NIET de speakers hé...
Vele mensen beweren dat een buizenamp veel beter/mooier klinkt dan een transistor. Al heb ik het zelf ook al ondervonden...
Bij een buizenamp moet je ongeveer de buizen na +- 4jaar veranderen, dit is dan weer redelijk duur, maar dit komt wel de sound ten goede...
Btw, hier op het forum vind je veel info over de
buizenversterker <---> transistorversterker hoor :)

Verder raad ik je een marshall aan, zo lang je maar weg blijft van de mg-series...

grtz

MattellicA
10 juli 2008, 22:38
Ga testen: vooral deze is proberen...

Peavey Valveking
Epiphone Blues Custom
Epiphone SoCal
...
Een voor een buizenamps; geeft IMO het mooiste geluid... Veel warmer/dynamischer :hippie: maar ga gwn teste, en vraag ook de verkopers om raad...

MarkV
10 juli 2008, 22:41
Tweedehands Peavey Classic 30. Lijkt me prima geschikt voor je (jazz/blues), behalve voor metal solo's dan... Maar goed, een versterker die beide kan (jazz/blues en metal solo's) hebben m.i. te vaak teveel compromissen.

MattellicA
10 juli 2008, 22:50
Zorg dat je iig een zalige clean hebt, de crunch/disto/overdrive enzoverder... haal je dan beter uit een pedaaltje...

dus bvb BC30: heb je nog 200 € over voor pedaaltje(s)....

Pepe
10 juli 2008, 23:04
ik ben op zoek naar een nieuwe versterker
ik heb een line 6 spider II en een fender g-dec junior.
ik wil dus iets totaal anders.


We mogen zomaar iets roepen en dan ga je dat kopen?
grappig...

MattellicA
10 juli 2008, 23:05
Dumble!!! :hippie:

Han S
10 juli 2008, 23:53
Man, dat gelul over versterkers slaat nergens op, er zijn zo veel versterkers en zo veel verschillen, daar kom je op deze manier nooit achter. Gewoon luisteren en als je het echt mooi vindt en je kunt het betalen, doen. Je leeft maar één keer, maak er een feest van.

Chris Winsemius
10 juli 2008, 23:56
Trainwreck!!!!!

pannekoek
11 juli 2008, 02:28
iedereen ook altijd met de valveking of epiphone versterkers, elke topic krijgt bijna hetzelfde antwoord :hippie:


mijn tip:

hiwatt g100, kost 300 euro en echt ene veelzijdige (transistor) versterker die ook lekker hard (en zacht) kan, top klank voor een top prijs.

DeiDRagonas
11 juli 2008, 02:57
Fender Blues Junior!!

:rockon:

Geweldig topic dit!!

R

Kim Wilson
11 juli 2008, 08:35
Mijn tip: een mooie Vox AD50VT of AD100VT. Ik denk dat de TS nog een behoorlijke beginner is, en dus nog niet weet welke sound hij zoekt. Ook zal een buizenamp niet tot zijn recht komen. Ik weet niet of de TS in een band speelt, maar voor thuis is een buizenbak (zeker voor een beginner) geen goeie optie. Dus vandaar de Vox. Hier kan hij heerlijk rommelen met verschillende amptypes en effecten, en het gaat ook nog eens hard zat als ie toch eens in een bandje gaat spelen.

Kakihara
11 juli 2008, 09:19
Laatst 2 Laney's aan de tand gevoeld : de LC15 en de VC30. Ik vond de LC een heel erg mooi clean hebben, terwijl ik onder de indruk was van het scheurkanaal van de VC en die laatste klonk clean ook niet slecht. Misschien dat die LC15 wat is, icm een Marshall Guv'nor of Bluesbreaker-pedaaltje ?

Dirk_Hendrik
11 juli 2008, 09:33
Deze gaat lekker dicht. Slecht gestelde openingsvraag en dus veel crappy reacties. Bedankt voor hen die wel de moeite namen met een poging er nog iets van te maken.