PDA

View Full Version : Boss DS1 keeley mod klinkt raar



KoenB
10 juli 2008, 20:30
Ik heb een tijdje geleden mijn boss DS1 voorzien van de robert keeley mod.

http://www.instructables.com/id/How-to-convert-your-DS-1-to-Keeley-All-seeing-eye-/

Hij is er een stuk harder van geworden en dat was ook de reden dat ik hem wou modden. Mn DS1 was namelijk erg zacht als hij aan stond. Zelfs als de level knop maximaal stond was hij nog steeds een flink stuk zachter dan als ie uit stond.

De sound zou ook flink veranderen. Ik heb filmpjes op youtube gekeken, hij klonk een stuk lekkerder. Mijne klinkt echter ontzettend modderig en dof. Zelfs met de toneknop een flink eind naar rechts klinkt ie nog blubberig (en dan komt er ook akelig veel hoog uit rollen). Weet iemand welk onderdeel hier veel invloed op heeft, of heb ik misschien iets fout gedaan. Ik ben een leek kwa verstand van signaalbewerking en dergelijke, solderen kan ik wel maar daar houd het op.

Chris Winsemius
10 juli 2008, 20:42
Terugsturen naar Keeley?

MattellicA
10 juli 2008, 21:20
Hij heeft het zelf gedaan, Chris..

Chris Winsemius
10 juli 2008, 21:30
Hij heeft het zelf gedaan, Chris..

Excuses, ook richting TS, post was 'n flauwe grap.

@TS:

Ik vermoed dat je:
- 1 of meerdere onderdelen verkeerd hebt geplaatst
- ergens 'n slechte soldeerverbinding hebt

Alles dubbelchecken dus.

MattellicA
10 juli 2008, 21:35
@ Chris: tis je vergeve :soul:

mss even een foto poste van de pcb?

Negative K3 fan
10 juli 2008, 21:53
misschien was hij reeds kapot (zoals je aangeeft, laag volume) en heb je een kapot pedaal gemod waardoor je een gemod kapot geluid krijgt?

dacrow
8 april 2009, 22:08
misschien was hij reeds kapot (zoals je aangeeft, laag volume) en heb je een kapot pedaal gemod waardoor je een gemod kapot geluid krijgt?

Inderdaad, hij kan NIET stil klinken met de level pot open !!!
No way hosé :)

Gebruik je een juiste voedingsadapter?

MattellicA
8 april 2009, 22:15
DoohhH.... :seriousf:

Zou het nog steeds niet opgelost zijn denk je?

KoenB
9 april 2009, 18:24
Inmiddels is het ding opengesloopt, de hele guts in de prullenbak gepleurd, MXR envelope filter gebouwd en er in gepropt. Het geheel staat nu in de lak, foto's komen binnenkort.

kudo's voor nutteloos bumpen :rockon:

fredjuh
9 april 2009, 21:00
lekker impulsief:D