PDA

View Full Version : Pickup voor 7 snaar



the_arod
10 juli 2008, 19:44
Van de zomer komt er een 7-snaar aan, het idee is voorlopig de Ibanez RG 7321. De gitaar heeft een body van basswood met een maple/wallnut neck met een rosewood fingerboard.

Ik heb tal van reviews over deze gitaar gelezen en de meesten waren erg positief na een pickup wissel. Ik ben dan ook van plan om er een nieuw brugelement in te zetten, en daarvoor is wat hulp van anderen best welkom.

Ik ben op zoek naar een pickup die strak genoeg is voor de lage B, het hoeft niet de strakste pickup te zijn die er te vinden is, maar strakheid in termen van een EMG 81 is best mooi. Ik wil een passieve pickup, simpelweg omdat deze een stuk opener zijn. Qua voicing wil ik graag dat zowel bass, mid, als treble goed vertegenwoordigd zijn, als ik Master of Puppets wil spelen scoop ik de mids op de amp wel.

Ik dacht zelf aan de Evolution 7 van Dimarzio, omdat ik de 6-snaar versie van deze pickup heb gehoord in een basswood gitaar en me de sound erg aansprak, maar ik wil geen oogkappen opdoen voor andere opties.

Wat raden jullie aan?? Is er nog meer info nodig??
bij voorbaat dank :)

Thundermane
10 juli 2008, 20:02
Van de zomer komt er een 7-snaar aan, het idee is voorlopig de Ibanez RG 7321. De gitaar heeft een body van basswood met een maple/wallnut neck met een rosewood fingerboard.

Ik heb tal van reviews over deze gitaar gelezen en de meesten waren erg positief na een pickup wissel. Ik ben dan ook van plan om er een nieuw brugelement in te zetten, en daarvoor is wat hulp van anderen best welkom.

Ik ben op zoek naar een pickup die strak genoeg is voor de lage B, het hoeft niet de strakste pickup te zijn die er te vinden is, maar strakheid in termen van een EMG 81 is best mooi. Ik wil een passieve pickup, simpelweg omdat deze een stuk opener zijn. Qua voicing wil ik graag dat zowel bass, mid, als treble goed vertegenwoordigd zijn, als ik Master of Puppets wil spelen scoop ik de mids op de amp wel.

Ik dacht zelf aan de Evolution 7 van Dimarzio, omdat ik de 6-snaar versie van deze pickup heb gehoord in een basswood gitaar en me de sound erg aansprak, maar ik wil geen oogkappen opdoen voor andere opties.

Wat raden jullie aan?? Is er nog meer info nodig??
bij voorbaat dank :)
Ik zelf heb een RG7321 en heb er Evolution 7 in de bridge en een Blaze Neck pickup.
Klinkt zeer goed, bij feedbacked het als een malle, maar dat is hoogst waarschijnlijk een fout van mijzelf.
Maarja het komt er op neer, de Evolution 7 klinkt sick in een RG7321 :)
Met distortion klinkt het lekker zwaar en de cleans zijn gewoon goed, niet zo goed als de distortion.

Dark_Tranquillity
10 juli 2008, 20:26
http://www.lundgren.se/index.asp?folid=22&micid=88

Klinkt geweldig, strakheid van EMG's, wel een duur geintje, maar dan heb je ook wat!

Soulflyhigh
10 juli 2008, 20:30
Blackouts anyone?

Gothra
10 juli 2008, 20:35
Blackouts anyone?
wou ik net gaan zeggen=D

kijk hier ook ff naar, dino cazares met 7string en blackouts
http://www.youtube.com/watch?v=L7oEk47y7W4&feature=related

Dark_Tranquillity
10 juli 2008, 20:42
Er staat duidelijk dat de beste vent geen actieve pickups wil.


(En hou toch eens op Blackout fanboys :D)

Geoffrey
10 juli 2008, 23:05
Blackouts anyone?

De TS heeft al aan dat hij geen actieve elementen wil..
Seymour Duncan heeft wel wat passieve elementen.. misschien gewoon even de site checken: http://www.seymourduncan.com/
Misschien die Invader eens bekijken..?

TimoSomers
10 juli 2008, 23:40
De picksups die in een Ibanez Universe zitten zijn GEWELDIG. Beste 7 snarige pickups i.m.o.. Dimarzio Blaze zijn dat volgesmij.

idno
11 juli 2008, 08:25
http://www.lundgren.se/index.asp?folid=22&micid=88

Klinkt geweldig, strakheid van EMG's, wel een duur geintje, maar dan heb je ook wat!

Meshuggah!!! :rockon:


Deze elementen hebben dacht ik een zeer hoge output, ik denk dat het moeilijk gaat worden hier een bijpassend neck-element te vinden.

misschien zijn idd de Dimarzio Blaze (standaard in Universe) elementen een optie? of misschien de JB van Seymour Duncan?

Dark_Tranquillity
11 juli 2008, 11:20
Deze elementen hebben dacht ik een zeer hoge output, ik denk dat het moeilijk gaat worden hier een bijpassend neck-element te vinden.


Lundgren levert er ook een passende neckpickup bij.

pol
11 juli 2008, 11:29
zal wel meevallen met die output. zo enorm kan dat niet zijn bij een passieve, teveel wikkelingen en de pickup wordt te dof.

Dark_Tranquillity
11 juli 2008, 11:33
Klopt, ze klinken geweldig trouwens!

Thundermane
11 juli 2008, 13:16
Ik denk inderdaad dat je moet kiezen tussen de Lundgren pups en de Dimarzio pups, ik zelf ben wel echt weg van de Evolution 7
Blaze is ook nice.

idno
11 juli 2008, 14:07
Ik dacht dat er iemand op het forum was die een Seymour Duncan '59 in de brug had.

mij lijkt een Custom, Custom 5 of Custom Custom ook nog wel wat.

pannekoek
11 juli 2008, 14:18
seymour duncan blackouts???

humbucker
11 juli 2008, 14:21
seymour duncan blackouts???

omg, lees je ook wel eens iets voordat je post?

Thundermane
11 juli 2008, 14:31
seymour duncan blackouts???
Jij geilt ook alleen op duncan blackouts, je gaat er zeker ook mee naar bed.
Ze zijn goed, maar kom op man...

pannekoek
11 juli 2008, 14:41
Jij geilt ook alleen op duncan blackouts, je gaat er zeker ook mee naar bed.
Ze zijn goed, maar kom op man...


srry ik las over t hoofd dat ie geen actieve pups wilde, relaxed :hippie:

Thundermane
11 juli 2008, 14:49
srry ik las over t hoofd dat ie geen actieve pups wilde, relaxed :hippie:
ja sry gozer, ik ben over het algemeen erg bot, en heb daarnet slecht gesprek gehad met me baas :p

urezna
11 juli 2008, 16:52
de Evo7 is idd te gek voor het scheurwerk, maar let wel op, hij geeft erg veel output en klinkt in mijn ogen daardoor clean wat minder...

Overweeg ook eens Dimarzio Air Norton... Ik heb zelf zowel evo7 als airnorton op een 7snarige (beiden alleen met mahonie body) en met distortion klinken ze wel anders maar allebei erg lekker!!!
de airnorton is iets tammer, maar daardoor ook iets opener...

Thundermane
11 juli 2008, 19:45
Air norton klinkt inderdaad wel lekker, maar de meeste mensen die een 7string kopen gaan toch wel voor scheurwerk.

the_arod
12 juli 2008, 01:56
de Evo7 is idd te gek voor het scheurwerk, maar let wel op, hij geeft erg veel output en klinkt in mijn ogen daardoor clean wat minder...

Overweeg ook eens Dimarzio Air Norton... Ik heb zelf zowel evo7 als airnorton op een 7snarige (beiden alleen met mahonie body) en met distortion klinken ze wel anders maar allebei erg lekker!!!
de airnorton is iets tammer, maar daardoor ook iets opener...
wat ervaar je dan als het grote verschil??
is er verschil in strakheid/muddyness??

Thundermane
12 juli 2008, 11:17
wat ervaar je dan als het grote verschil??
is er verschil in strakheid/muddyness??
De air norton klinkt inderdaad cleaner.
Maar de Evolution 7 klinkt dan ook krachtiger, hij steekt er gewoon boven uit, daarnaast is de air norton meer clean, dat zegt niet dat de Evo 7 clean niet aan kan.

the_arod
15 juli 2008, 17:13
Vandaag even bji Peer Dellen binnengelopen en zijn eerste woorden na het beluisteren van m'n verhaal waren: Custom van SD.
Mensen met ervaring met deze Pickup??
Of mensen die ervaring hebben met de 6snaar versie van deze en ook de Dimarzio Evolution??

De Beer
16 juli 2008, 14:12
Ik dacht dat er iemand op het forum was die een Seymour Duncan '59 in de brug had.Ja hierzo!

Is wel een RG1527, maar houttechnisch gezien het zelfde.
Ik heb er zelf geen andere in gehad dus echt vergelijken kan ik het niet, maar het is strakker dan de Ibi V pups in z'n 6 snarige broertje. meer definitie, clean stukken mooier en betere coiltap resultaten.

Thundermane
16 juli 2008, 17:07
ja de Rg1527 is een mooi dingetje, het was t ehm dat ik niet genoeg had voor die gitaar, anders was ik nu misschien nu meer into tremolo`s ^^

De Beer
16 juli 2008, 18:03
Die van mij komt ook van marktplaats hoor(via een tipgever alhier), scheelt bakken met geld dus was er na een paar maandjes weer wat ruimte voor een Telecaster.(ook van marktplaats) :sssh:

urezna
18 juli 2008, 14:28
wat ervaar je dan als het grote verschil??
is er verschil in strakheid/muddyness??

nee, duidelijk verschil in strakheid merk ik niet. Ik heb een Boss GT-6 ertussen zitten en met de evo kan ik de voorversterking gerust een tandje lager zetten. De GT-6 gebruik ik overigens niet als modelling amp of distrotion, die komt van mn versterker zelf. alleen als effect dus.

ik vind ze beiden even lekker klinken, maar clean heb ik soms wat moeite met de evo, die erg hard door kan komen.

ik ben trouwens destijds tot de evo7 gekomen omdat ik de gewone evo (6 snaar) op mijn jem zo lekker vond klinken. Hoewel dat ander hout was (linde) herkende ik de klank wel toen ik de evo7 op mahonie had gebouwd.

zoals gezegd, het zijn beide erg lekker klinkende elementen, de evo scheurt nog wat meer, maar dat heeft voor mij ook een nadeel, namelijk als je clean speelt.
het is maar net wat je belangrijker vindt.

the_arod
18 juli 2008, 16:20
dankjewel voor je uitleg :)

Thundermane
18 juli 2008, 17:16
zoals gezegd, het zijn beide erg lekker klinkende elementen, de evo scheurt nog wat meer, maar dat heeft voor mij ook een nadeel, namelijk als je clean speelt.
het is maar net wat je belangrijker vindt.
Inderdaad, ik zou willen zeggen dat de evolution 7 in alles excelleert, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Dat ding is snoeihard en komt wat mij betreft soms iets te hard er boven uit wanneer ik clean speel.
Als je voorzichtig bent, kan de clean zeker wel goed zijn, maar in verhouding steekt de clean vaak te hard boven andere cleans uit.

Ik zou als ik jou was echter niet de evolution nemen of de norton, ik zou een setje Blaze pickups kopen, de Blaze Neck en de Blaze Bridge pickup.
Die klinken ook beter bij elkaar.

the_arod
18 juli 2008, 21:19
Blaze heb ik ook veel goeds over gelezen :)

maar wat de zaak misschien verandert is dat mijn vader binnenkort voor werk even naar Amerika moet en dan is het een serieuze optie om hem een Schecter te laten meenemen, kosten evenveel in dollars als in euro's, maar ik moet nog even kijken hoe dat zit met ransport en dat soort zaken.

Thundermane
18 juli 2008, 22:38
Blaze heb ik ook veel goeds over gelezen :)

maar wat de zaak misschien verandert is dat mijn vader binnenkort voor werk even naar Amerika moet en dan is het een serieuze optie om hem een Schecter te laten meenemen, kosten evenveel in dollars als in euro's, maar ik moet nog even kijken hoe dat zit met ransport en dat soort zaken.
Schecter maakt prima gitaren!
Zou vet zijn als je er eentje hebt :D