PDA

View Full Version : Serienummer gecheckt, maar klopt niet.



Ace 1.15.19
10 juli 2008, 18:33
Sinds een paar dagen ben ik informatie op gaan zoeken over de Gibson Nighthawk. Nou heb ik hier op het forum al heel veel dingen kunnen vinden. Ik heb er namelijk één gezien bij de gitaarwinkel in ons dorp. De verkoper zei dat hij uit begin jaren '90 is. Ik heb op deze site (http://www.gibsoneurope.com/smartsite.dws?id=4015) gekeken hoe ik het serienummer van een Gibson kan achterhalen.


In 1977 introduceerde Gibson een rangschikkingsmethode die nu nog in gebruik is. Dit actuele systeem maakt gebruik van een ingedrukt acht-cijferige code die zowel serie als dateringsfuncties heeft.

Het schema is als volgt:

YDDDYPPP
YY is het productiejaar
DDD is de dag van het jaar
PPP is de vestigingsomschrijving en/of de instrumentenrang.

Sinds 1989 worden akoestische gitaren die bij ons in Bozeman, Montana gebouwd worden, gerankschikt van 001-499. Elektrische Gitaren die gebouwd werden bij Gibson USA in Nashville worden genummerd van 500-999. Voorafgaand aan 1984 duiden de getallen 001-499 op productie in Kalamazoo, en 500-999 wijzen op productie in Nashville. De serienummers van de Custom, Art en Historic divisie variëren afhankelijk van de productielijn. Heruitgegeven historische gitaren vertonen historisch nauwkeurige serienummers.

Voorbeelden:
70108276 betekent een instrument dat gebouwd werd op 10 januari 1978, in Kalamazoo en was het 276ste genummerde instrument die dag.
82765501 betekent een instrument dat gebouwd werd op 3 oktober 1985, in Nashville en was het 1ste genummerde instrument die dag.
Het serienummer van desbetreffende gitaar is 91943375. Dit betekend dus dat hij van 13 juli 1993 is. Het PPP gedeelte van het serienummer geeft echter aan dat het een akoestische gitaar moet zijn. Namelijk:


Elektrische Gitaren die gebouwd werden bij Gibson USA in Nashville worden genummerd van 500-999.
Deze Nighthawk is genummerd met 375, dus er klopt ergens iets niet. Heeft iemand hier meer verstand van?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Thijs.

Orpheo
10 juli 2008, 18:45
Since 1989, all Gibson acoustics are built in Bozeman, MT and all Gibson electrics are built in Nashville or Memphis. Ranking numbers for Bozeman start each day at 001 and the electrics may start as low as the 300s.


no problemo dus. de NL site is vaker wat onnauwkeurig dan de USA site. darnast; het zijn maar serienummers. daar zijn ze nooit prcies mee geweest.

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 18:46
Het is ook niet erg, maar ik was gewoon benieuwd waar die vandaan zou komen. :D

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 18:58
Wat is ongeveer een goede prijs voor zo'n tweedehands beestje in goede staat? Her en der wat kleine beschadigingen en putjes maar dat hoort erbij natuurlijk.

De verkoper hier in Deurne vroeg er € 750,- voor.

Orpheo
10 juli 2008, 19:02
pff 750? teveel. vee te veel. 550 max. het waren toen geen populaire gitaren, en nu nog steeds niet echt. als je een singlecut wilt, neem je een les paul. als je een lichte gitaar wilt met een vlakke top, nemen de meesten een SG of een LP special ofzo.

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 19:03
Wil je zeggen dat het een gitaar van niks is?

Orpheo
10 juli 2008, 19:10
Wil je zeggen dat het een gitaar van niks is?

hoor je me dat zeggen? ik zeg niks over de kwaliteit. ik zeg wel iets over de prijs. hij zal niet voor 750 weggaan (nja, vast wel, maar met moeite). Voor 750 heb je een gave les paul in je klauwen, of een supergave sg. een nighthawk is gewoon niet populair. was ie niet toen hij gelanceerd werd, en is ie nog steeds niet echt .je ziet 'm af en toe wel eens opduiken bij gigs enzo, maar vooral omdat het een lichte gitaar is die lekker wegpingelt. 550 is een redelijk gangbare prijs, imho.

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 19:13
Mijn reactie was wellicht wat te fel omdat je direct alternatieven voor een Nighthawk aanbood. Sorry daarvoor.

Ik ben een groot fan van Gibson, uiteraard de Les Paul. Zijn de Les Pauls in de prijsklasse van € 750,- van goede kwaliteit? Ik meende dat je voor een Gibson (nieuw) toch al snel een euro of 1000 à 1500 kwijt was.

Orpheo
10 juli 2008, 19:20
Mijn reactie was wellicht wat te fel omdat je direct alternatieven voor een Nighthawk aanbood. Sorry daarvoor.

Ik ben een groot fan van Gibson, uiteraard de Les Paul. Zijn de Les Pauls in de prijsklasse van € 750,- van goede kwaliteit? Ik meende dat je voor een Gibson (nieuw) toch al snel een euro of 1000 à 1500 kwijt was.

ik zal 't zo zeggen: ik heb voor mijn LP studio 450 euro betaald, en ik kom maar zelden een gitaar tegen die beter is, of minstens zo goed. LP studios kosten nieuw ongeveer 1000E. 2ehands gaat daar altijd 1/3e vanaf, en met mazzel meer, omdat ie gebruikt is enzo. En ja, die zjin gewoongod, niks mis mee hoor. alleen wat kaal; geen binding. maar verder: topgitaren. (vraag maar aan macwilliams op dit forum). Een standard kost een smak meer, en vaak is dat niet eens omdat ze beter zijn qua tone. binding kost gewoon meer, flametop kost meer, en meer plus meer is bij gibson HEEEEEEEL veel meer!

en een standard faded is ongeveeer 1300 euro, nieuw, en een standard 2000 (give or take a penny).

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 19:22
Ik doe een moord voor een orginele Gibson Les Paul. Ik lijk wel gek dat ik nu een Nighthawk zou willen kopen terwijl ik voor hetzelfde bedrag een LP kan krijgen.

Orpheo
10 juli 2008, 19:27
Ik doe een moord voor een orginele Gibson Les Paul. Ik lijk wel gek dat ik nu een Nighthawk zou willen kopen terwijl ik voor hetzelfde bedrag een LP kan krijgen.

eerlijk? ja inderdaad :)

kijk hier eens:

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1210 (met wat pingelen is er wel 50E af te snoepen! heeft echter wel een mahonie top ipv esdoorn)

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2893 (studio, dus met maple top!)

Orpheo
10 juli 2008, 19:31
http://link.marktplaats.nl/170316031

http://link.marktplaats.nl/176909125

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=91990

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=91427


mods, geen enkele is van mij. ik help de TS alleen een handje.

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 19:32
mods, geen enkele is van mij. ik help de TS alleen een handje.
Wat aardig :D ik ga een kijkje nemen. Bedankt!

[edit] Sow die laatste is stoer. Alleen jammer dat het zo ver weg is...

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 20:36
Dus het komt erop neer dat ik voor € 750,- euro een aardige (of zelfs een goede) Gibson tweedehands kan scoren.
Ik ga mijn budget denk ik nog wat uitbreiden aangezien ik vanaf volgende week vakantiewerk ga doen en ik die Nighthawk uit mijn hoofd ga zetten, althans proberen. Wordt wel moeilijk denk ik, vond het juist zo'n stoere gitaar die je ook niet veel ziet.

Orpheo
10 juli 2008, 20:39
je moet t zelfweten, maar ik zou voor de les paul gaan, mar goed, ik ben ook n les paul verslaafde, ghehe

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 20:41
Als er één gitaar is waar ik van ga kwijlen is het de LP wel. Al die puntige dingen en Jackson en Ibanez enzo vind ik persoonlijk verschrikkelijk.

jonesd
10 juli 2008, 20:45
Die nighthawk zou ik inderdaad uit je hoofd zetten. Een vroeger bandlid van mij heeft er zo eentje en die klinkt ten eerste voor geen meter, ten tweede ziet het er niet uit (althans IMO)...

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 20:47
Als ik die reacties op het forum zo zie vinden veel mensen hem ontzettend lelijk. Het is inderdaad net een onderuitgezakte LP maar ik vind hem niet lelijk, wel apart. Ik heb heel het forum doorgespit met de zoekfunctie en alles wat met Nighthawk te maken had aangeklikt. Het verbaasde me hoe weinig mensen er maar te spreken zijn over dit model. Veel negatief commentaar op het uiterlijk maar de bespeelbaarheid en het geluid schijnen best goed te zijn.

jonesd
10 juli 2008, 20:49
Qua geluid vind ik het irritant dat de twee laagste snaren afschuwelijk modderig klinken, zowel bij hoge als bij lage gain standen.

Bovendien kun je live geen nummer uitspelen zonder dat de G-snaar ontstemd is...

grayfink
10 juli 2008, 20:53
Bovendien kun je live geen nummer uitspelen zonder dat de G-snaar ontstemd is...

Dat heeft zeer waarschijnlijk niets met de gitaar an sich te maken, maar eerder met te veel wikkelingen op de tuner of een slechte topkam of oude snaren of een combinatie van die dingen.
Anyway, lelijk ding, koop maar gewoon een Gibson LP studio.

De mijne was nieuw lekker maar 650€ :-)

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 20:56
Waarom is GAS zo moeilijk om mee om te gaan? :nervous:

Ace 1.15.19
10 juli 2008, 21:11
Het probleem bij mij is dat ik elke keer tegen mezelf zeg: dít is de gitaar waar ik voor ga sparen en die komt bij mij in huis. Enige tijd later (nadat ik mezelf al een paar keer heb opgevreten) denk ik echter: waarom zou ik die eigenlijk kopen? Dan zet ik me er overheen en daarna heb ik er geen omkijken meer naar. Een Gibson LP daarentegen heeft altijd op mijn verlanglijstje gestaan en misschien dat het er deze vakantie van komt!

Ondertussen gaat dit al behoorlijk off-topic. :p

Orpheo
10 juli 2008, 21:24
Qua geluid vind ik het irritant dat de twee laagste snaren afschuwelijk modderig klinken, zowel bij hoge als bij lage gain standen.

Bovendien kun je live geen nummer uitspelen zonder dat de G-snaar ontstemd is...

nooit last van gehad :)

eazy G
11 juli 2008, 02:31
waarom zoekt iedereen het altijd in nieuwe gitaren enzo??
Ik snap t niet echt goed..
de meeste mensen hebben de droom een echte (vintage) gibson te hebben maar iedereen die het niet helemaal kan betalen komt automatisch bij zon studio uit?
pretty darn boring if you ask me!

Ik zeg niks over de qualiteit van zon studio want die kunnen idd goed zijn, maar er is zo veel meer te krijgen van gibson wat veel beter is voor hetzelfde bedrag als dat van een nieuwe studio.
kijk bv eens naar een Gibson "the Paul" uit de 70's een echte vintage gibson die op Marktplaats regelmatig voorbij komt voor zon 750/900 euro
of een Gibson Marauder die je met mazzel al voor zo'n 500 op de kop kan tikken! Maar er zijn nog wel wat meer modellen in die prijsklasse.

deze vintage gitaren zijn net met wat meer finese gemaakt dan de standaard lopende band studio die je bij feedback ofzo koopt. (beter hout etc)
Je voelt het dus echt aan de gitaar en hoe die speelt.

Zoiezo is een "ingespeelde" gitaar echt zo zo veel fijner dan een nieuwe!!
Nieuwe schoenen zijn ook lekkerder als je ze ingelopen hebt.
Dat geld ook voor een gitaar alleen de meeste gitaristen komen niet aan het aantal speeluren (lees:jaren) dat nodig is om hun gitaar ingespeeld te krijgen.

pannekoek
11 juli 2008, 02:42
Ik doe een moord voor een orginele Gibson Les Paul. Ik lijk wel gek dat ik nu een Nighthawk zou willen kopen terwijl ik voor hetzelfde bedrag een LP kan krijgen.


er zijn al nieuwe gibson les paul studio faded voor 800 euro nieuw ;)

DeiDRagonas
11 juli 2008, 03:06
waarom zoekt iedereen het altijd in nieuwe gitaren enzo??
Ik snap t niet echt goed..
de meeste mensen hebben de droom een echte (vintage) gibson te hebben maar iedereen die het niet helemaal kan betalen komt automatisch bij zon studio uit?
pretty darn boring if you ask me!

Ik zeg niks over de qualiteit van zon studio want die kunnen idd goed zijn, maar er is zo veel meer te krijgen van gibson wat veel beter is voor hetzelfde bedrag als dat van een nieuwe studio.
kijk bv eens naar een Gibson "the Paul" uit de 70's een echte vintage gibson die op Marktplaats regelmatig voorbij komt voor zon 750/900 euro
of een Gibson Marauder die je met mazzel al voor zo'n 500 op de kop kan tikken! Maar er zijn nog wel wat meer modellen in die prijsklasse.

deze vintage gitaren zijn net met wat meer finese gemaakt dan de standaard lopende band studio die je bij feedback ofzo koopt. (beter hout etc)
Je voelt het dus echt aan de gitaar en hoe die speelt.

Zoiezo is een "ingespeelde" gitaar echt zo zo veel fijner dan een nieuwe!!
Nieuwe schoenen zijn ook lekkerder als je ze ingelopen hebt.
Dat geld ook voor een gitaar alleen de meeste gitaristen komen niet aan het aantal speeluren (lees:jaren) dat nodig is om hun gitaar ingespeeld te krijgen.


Jij pakt ook liever een stramme ouwe tang die je moeder had kunnen zijn dan een jong strak vrouwtje? Achjaaa.. Ieder zn ding he... :cooler:

Jay75
11 juli 2008, 08:54
Jij pakt ook liever een stramme ouwe tang die je moeder had kunnen zijn dan een jong strak vrouwtje? Achjaaa.. Ieder zn ding he... :cooler:


Jij snapt er dus niks van wat Easy G bedoelt, voor het geld van een nieuwe kan je een megavette ECHTE gitaar kopen ;)

Verder tja, zo'n studio is wel beter dan zo'n nighthawk en mocht je m niet bevallen ben je de gitaar ook eerder weer kwijt misschien.

eazy G
11 juli 2008, 14:21
Jij snapt er dus niks van wat Easy G bedoelt, voor het geld van een nieuwe kan je een megavette ECHTE gitaar kopen ;)

Verder tja, zo'n studio is wel beter dan zo'n nighthawk en mocht je m niet bevallen ben je de gitaar ook eerder weer kwijt misschien.

Thanks Jay!
Tsja helaas zullen de mensen die nog nooit langdurig een "ingespeeld" instrument hebben bespeeld, ook nooit weten dat dit gewoon veel fijner aanvoelt.

Wisten jullie trouwens dat keith richards van elke vintage gitaar die hij koopt op papier wil hebben van wie de gitaar is geweest, en zodat ie dan weet wat voor good of bad "vibes" er in die gitaar zijn gegaan!
dat is niet voor niks, ik heb vintage gitaren gehad waarbij ik t gevoel had dat de gitaar mij wat leerde!
Is dat misschien die "mojo" waar iedereen t over heeft?
volgens mij wel hehe
woordenboek Mojo = A magic charm or spell

Ace 1.15.19
11 juli 2008, 14:57
Zit er groot verschil in de Studio, Standard, Special of Custom? Wat ik bedoel is: is een Studio over het algemeen beter als een Special?

Ik houd niet zo van een Les Paul Special omdat die geen gecarvde top heeft. Wat zijn de verschillen tussen een Studio en een Custom? Andere houtsoorten en andere hardware? Ik vind een Custom of Standard het mooiste maar die zitten geloof ik ook in een hogere prijsklasse.

DeiDRagonas
11 juli 2008, 16:01
Thanks Jay!
Tsja helaas zullen de mensen die nog nooit langdurig een "ingespeeld" instrument hebben bespeeld, ook nooit weten dat dit gewoon veel fijner aanvoelt.

:seriousf:

Ik weet precies wat Easy G bedoelt.. lol.. Ben t er alleen niet mee eens.. Doe mij maar een nieuw exemplaar, dan voeg ik de mojo met de jaren wel toe. Ik krijg er een slecht gevoel bij als een ander mn lieve schatje ook bespeeld zouden hebben.. Net alsof je een afgelikte boterham bespeeld. Tja, daar kun je t mee eens zijn of niet... Maar om nou te zeggen dat oude meuk perse beter is met meer mojo.. Dacht het niet.

Wat betreft de LP's: De specials vind ik dus gewoon niks. Eigenlijk budget rommel als je t mij vraagt. Als je een goede studio of standard koopt zit je goed imo. De customs zijn wel mooi maar te duur voor wat je krijgt denk ik.

Grt Roy!

eazy G
11 juli 2008, 16:53
:seriousf:

Ik weet precies wat Easy G bedoelt.. lol.. Ben t er alleen niet mee eens.. Doe mij maar een nieuw exemplaar, dan voeg ik de mojo met de jaren wel toe. Ik krijg er een slecht gevoel bij als een ander mn lieve schatje ook bespeeld zouden hebben.. Net alsof je een afgelikte boterham bespeeld. Tja, daar kun je t mee eens zijn of niet... Maar om nou te zeggen dat oude meuk perse beter is met meer mojo.. Dacht het niet.

Wat betreft de LP's: De specials vind ik dus gewoon niks. Eigenlijk budget rommel als je t mij vraagt. Als je een goede studio of standard koopt zit je goed imo. De customs zijn wel mooi maar te duur voor wat je krijgt denk ik.

Grt Roy!

Blijkbaar heb je nog nooit gevoelt wat ik bedoel.
Ik zie enkel nieuwere gitaren in je lijstje staan.
Heb je al ooit zon afgelikte boterham gehad of langdurig bespeeld?

DeiDRagonas
11 juli 2008, 17:14
Blijkbaar heb je nog nooit gevoelt wat ik bedoel.


Ik weet prima wat je bedoeld.. Dat zei ik al. Ben geen beginner meer en weet gitaren op waarde te schatten wat betreft de mojo die ik erbij voel. Ook kan ik t gewoon betalen als ik zou willen.. Alleen tja.. Ben het niet met je eens.

Niet voor niks staan er alleen maar nwe gitaren in mn lijste heh.. ;)

Roy.

eazy G
11 juli 2008, 17:26
geen antwoord op de vraag...

je hebt t dus nooit een oude gehad, sry maar je denkt het te weten.
Ik respecteer je mening uiteraard volkomen en als je je er lekker bij voelt moet je het zeker doen. Maar ik zou toch eens zon afgelikte boterham proberen.

Ik heb meerdere nieuwere Gibsons gehad en destijds kunnen vergelijken met de oudere die ik toendertijd had. tis echt gewoon geen vergelijk..
Mijn nieuwere gibsons voelden als Epi's in vergelijk met die oudere gibsons

los van de mojo waren die gitaren gewoon beter gemaakt en afgewerkt.
tis echt gewoon zo..



Ik weet prima wat je bedoeld.. Dat zei ik al. Ben geen beginner meer en weet gitaren op waarde te schatten wat betreft de mojo die ik erbij voel. Ook kan ik t gewoon betalen als ik zou willen.. Alleen tja.. Ben het niet met je eens.

Niet voor niks staan er alleen maar nwe gitaren in mn lijste heh.. ;)

Roy.

macwilliams
11 juli 2008, 17:30
geen antwoord op de vraag...

je hebt t dus nooit een oude gehad, sry maar je denkt het te weten.
Ik respecteer je mening uiteraard volkomen en als je je er lekker bij voelt moet je het zeker doen. Maar ik zou toch eens zon afgelikte boterham proberen.

Ik heb meerdere nieuwere Gibsons gehad en destijds kunnen vergelijken met de oudere die ik toendertijd had. tis echt gewoon geen vergelijk..
Mijn nieuwere gibsons voelden als Epi's in vergelijk met die oudere gibsons

los van de mojo waren die gitaren gewoon beter gemaakt en afgewerkt.
tis echt gewoon zo..
Hoe oud zijn die gitaren van jou dan?
Ik heb hier 2 gibsons LP een custom uit begin '70 en een studio uit '91
Maar de afwerking van beide zijn perfect en behalve de vorm doet niets me denken aan epiphone?

eazy G
11 juli 2008, 17:40
Hoe oud zijn die gitaren van jou dan?
Ik heb hier 2 gibsons LP een custom uit begin '70 en een studio uit '91
Maar de afwerking van beide zijn perfect en behalve de vorm doet niets me denken aan epiphone?

Pff ik weet allemaal niet meer wat ik allemaal had maar wel gewoon ook allemaal 70's Gibsons zoals enkele in mn lijstje en ook die burgundy es 335 die jay nu heeft, wat ik zo nog weet had ik aan nieuwere ooit oa een '86 gibson es 355, '86 Gibson Firebird en een Gibson LP special '84, die waren niks zelfs in vergelijk met mn cheap ass '78 marauder hehe (die ik voor 450 verkocht heb). Ik weet t niet maar op 1 of andere manier voelt zon oude gewoon beter en lekkerder aan ofzo. heb jij dat niet? met jou custom?

macwilliams
11 juli 2008, 17:42
Pff ik weet allemaal niet meer wat ik allemaal had maar wel gewoon ook allemaal 70's Gibsons zoals enkele in mn lijstje en ook die burgundy es 335 die jay nu heeft, wat ik zo nog weet had ik aan nieuwere ooit oa een '86 gibson es 355, '86 Gibson Firebird en een Gibson LP special '84, die waren niks zelfs in vergelijk met mn cheap ass '78 marauder hehe (die ik voor 450 verkocht heb). Ik weet t niet maar op 1 of andere manier voelt zon oude gewoon beter en lekkerder aan ofzo. heb jij dat niet? met jou custom?

Ja eigenlijk wel.....

(mac realiseert zich dat hij bevangen is door de magie van een leeftijds genoot/custom)

Ace 1.15.19
11 juli 2008, 18:25
Dit is een Gibson Les Paul Standard - Heritage Cherry Sunburst, right?

http://img158.imageshack.us/img158/739/aceli2.jpg

Zijn die prijzig nieuw/tweedehands? Er staan er nu twee op marktplaats in die kleur. Jammergenoeg niet zo'n mooie vlam in de top zoals de foto hierboven.

Numero uno (http://link.marktplaats.nl/169976310)
Numero dos (http://link.marktplaats.nl/162146929)

eazy G
11 juli 2008, 18:32
Dit is een Gibson Les Paul Standard - Heritage Cherry Sunburst, right?

http://img158.imageshack.us/img158/739/aceli2.jpg

Zijn die prijzig nieuw/tweedehands? Er staan er nu twee op marktplaats in die kleur. Jammergenoeg niet zo'n mooie vlam in de top zoals de foto hierboven.

Numero uno (http://link.marktplaats.nl/169976310)
Numero dos (http://link.marktplaats.nl/162146929)


dat op de foto is een 3 pickup LP custom, die op marktplaats zijn standards.
Als je er een koopt gewoon een in usa kopen, cheaper en veel meer keuze.
maar goed dat is weer een andere topic hehe

DeiDRagonas
11 juli 2008, 19:00
geen antwoord op de vraag... je hebt dus nooit een oude gehad

Sorry hoor Eazy, maar dit klinkt zooo kleuterschool! Moet ik je nu gaan bewijzen dat ik wel ervaring heb met vintage gitaren ofzo? Ik ben wel klaar met posten in dit topic geloof ik hoor, de groetjes..

Roy.

JeroenSchaaf
11 juli 2008, 19:07
Geloof me roy heeft ook wel wat oude barrels in handen gehad ;)

Maar hij vind een nieuwe gitaar lekkerder? klaar toch!

Mijn 28 jaar oude fendertje weet hij ook te waarderen... en ga zo maar door...

eazy G
11 juli 2008, 19:11
Sorry hoor Eazy, maar dit klinkt zooo kleuterschool! Moet ik je nu gaan bewijzen dat ik wel ervaring heb met vintage gitaren ofzo? Ik ben wel klaar met posten in dit topic geloof ik hoor, de groetjes..

Roy.

Dude, sorry hoor.. maar je hoeft je niet aangevallen te voelen.
Ik concludeer enkel uit jou woorden en je lijstje dat je geen oude gibson hebt of hebt gehad waarschijnlijk. niet dat dat erg is ofzo helemaal niet maar als je die wel hebt of hebt gehad kun je dat toch ook gewoon zeggen. Dan verschillen we blijkbaar van mening, zo simpel is dat.
Het gaat hier helemaal niet wie het meeste "vintage ervaring" heeft ofzo

Ik denk gewoon dat je pas een goed oordeel kunt geven als je alles goed geprobeerd en bespeeld hebt, ja en onder goed proberen bedoel ik dus niet ff bij de feedback wat gitaren proberen of ff een gitaar lenen van een van je maten hehe

DeiDRagonas
11 juli 2008, 19:13
Ejj Joene, kameratski..

ALS je die Fender ooit weg doet.... Ehm, zet ik er twee humbuckers in ;) Je weet toch.. hihi.

Maar maf toch...? En nog tegen me zeggen ook dat ik eens zo'n oud geval moet proberen.. Tsss.. lol.

Ik zeg btw ook niet dat ze perse slechter zijn ofzo.. Voor mij alleen wel. Mijn Gibby uit 2006 heeft al genoeg mojo.. En allemaal door mij toegevoegd.

(edit: Ben idd niet verder gekomen dan een paar weken een vintage gitaar lenen..Klopt.)

R

eazy G
11 juli 2008, 19:26
Ejj Joene, kameratski..

ALS je die Fender ooit weg doet.... Ehm, zet ik er twee humbuckers in ;) Je weet toch.. hihi.

Maar maf toch...? En nog tegen me zeggen ook dat ik eens zo'n oud geval moet proberen.. Tsss.. lol.

Ik zeg btw ook niet dat ze perse slechter zijn ofzo.. Voor mij alleen wel. Mijn Gibby uit 2006 heeft al genoeg mojo.. En allemaal door mij toegevoegd.

R

Ach ja maakt niet uit man tis maar waar je blij mee bent.
maar wat voor oude gibson heb je dan ooit gehad als ik vragen mag.
dude ik wil je echt niet aanvallen ofzo, ik ben geintresseerd in je mening en vraag wat je referentiekader is en hoe je tot die mening komt.

Ace 1.15.19
11 juli 2008, 19:58
http://img128.imageshack.us/img128/580/2691318896g3dmfn4.jpg


dat op de foto is een 3 pickup LP custom, die op marktplaats zijn standards.
Als je er een koopt gewoon een in usa kopen, cheaper en veel meer keuze.
maar goed dat is weer een andere topic hehe
Uit het Ace Frehley: Rocket Ride Tour 2008 topic:


Naast de rokende Les Paul en de verlichte Les Paul speelde Ace de hele avond op een prachtige Standard die ook nog eens fantastisch klonk.
Aan de rook uit de gitaar kun je al zien dat het Ace Frehley is. Maar om reacties als 'waarom wil je een gitaar zoals je idool' even achterwege te laten heb ik alleen de gitaar uit de foto geknipt. Die derde pickup is dus gewoon een Ace Frehley mod, maar het is toch een Standard?

Correct me if I'm wrong. :soul:

DeiDRagonas
11 juli 2008, 20:08
http://img128.imageshack.us/img128/580/2691318896g3dmfn4.jpg


Uit het Ace Frehley: Rocket Ride Tour 2008 topic:


Aan de rook uit de gitaar kun je al zien dat het Ace Frehley is. Maar om reacties als 'waarom wil je een gitaar zoals je idool' even achterwege te laten heb ik alleen de gitaar uit de foto geknipt. Die derde pickup is dus gewoon een Ace Frehley mod, maar het is toch een Standard?

Correct me if I'm wrong. :soul:

Nee.. Kijk naar die headstock bijv. Dit is toch echt een Custom.

R.

Ace 1.15.19
11 juli 2008, 20:11
Dan zat Les Paul R8 er langs met zijn beschrijving maar dat geeft niet ;).

Maar wat zijn dan de major verschillen tussen een Standard en een Custom?

grayfink
11 juli 2008, 20:12
Yup, binding om de headstock, blockinleg vanaf de 1e fret. Een LP custom.

DeiDRagonas
11 juli 2008, 20:15
Maar wat zijn dan de major verschillen tussen een Standard en een Custom?

De headstock incl andere tuners.. Blokinleg en binding.. Andere toets vaak... Orp?

eazy G
12 juli 2008, 02:51
De headstock incl andere tuners.. Blokinleg en binding.. Andere toets vaak... Orp?

kortom een stuk vetter hehe

Ace 1.15.19
12 juli 2008, 14:38
Een Les Paul in Tri-Burst uitvoering, zijn die zeldzaam?