PDA

View Full Version : Potmeters Fender American Strat



Rutger Molenberghs
10 juli 2008, 17:38
Een tijdje geleden heb ik mijn een Fender American Standard Strat gekocht. Voor een spotprijsje omdat er een aantal dingen aan rammelden. De brug heb ik gemakkelijk kunnen vervangen, maar nu moet er nog een potmeter vervangen worden. Eén van de vorige eigenaars heeft de middelste potmeter (tone) vervangen door een push/pull van uiterst bedenkelijke kwaliteit. Nu wil ik daar graag terug een gewone inzetten, maar ik vraag mij af welke potmeters Fender hiervoor gebruikt. Gaat om 250k lineaire of 250k logaritmische potmeters? Het probleem is dat ik dit niet kan afleiden aan de andere tonepot, omdat dit zo'n speciaal 'no load' geval is.
In een aantal topics heb ik gevonden dat het gevonden dat tonepots blijkbaar beter logaritmisch zijn, maar ik wil graag weten wat Fender hier zelf voor gebruikt.

Kakihara
10 juli 2008, 18:17
Ik geloof (nu ja, ik ben bijna zeker ;) )dat het deze (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_158_90&products_id=3968) is

Rutger Molenberghs
10 juli 2008, 18:41
Dat is inderdaad een tonepot, maar die wordt gebruikt voor de tweede tone (is een no-load geval).

no 1 hops
11 juli 2008, 09:28
zoek anders even bij fender op de site naar het diagram en onderdelen lijst van jouw gitaar. staat alles bij vermeld