PDA

View Full Version : Minder bekend, wel steengoed



EuroCinema
10 juli 2008, 12:56
Hier twee helden van mij waar je relatief weinig over hoort.

Will Bernard (speelt met Charlie Hunter, Stanton Moore, Lonnie Smith)
http://nl.youtube.com/watch?v=SY79V1n4Tds&feature=related

Rodney Jones (ex Dizzy Gillespie en Maceo Parker)
http://nl.youtube.com/watch?v=veT5KDEwrus

Jullie nog tips?

vincent136
10 juli 2008, 16:36
Rodney Jones is wel erg vet als ik dat zo zie, lekkere blues met heel wat jazz invloeden

leif
10 juli 2008, 19:09
Rodney Jones is wel erg vet als ik dat zo zie, lekkere blues met heel wat jazz invloeden
Rodney Jones heeft ook een erg mooie heritage :rockon:

beruk
12 augustus 2008, 15:04
Wilbert Longmire, Cornell dupree en verder de onovertroffen nigerian afrobeat master: Fela Kuti!!!

EuroCinema
12 augustus 2008, 15:18
Jahaa, ik zat net naar Logmire z'n album Revolution te luisteren. Echt schandalig onderbelicht, zoals zoveel van die generatie. Ik PM je even met een linkje trouwens.

Tristan
12 augustus 2008, 16:53
Grant Green vind ik ook tof, en ik weet dat jij hem ook te gek vindt... :D

Daarnaast zat ik gisteren te luisteren naar Christy Doran's New Bag, dat is wel hele nieuwe shit zeg, verfrissend, hij speelt trouwens aanstaande zaterdag op Haarlem Jazz (www.haarlemjazzstad.nl), vandaar dat ik erbij verzeild raakte, zeker het checken waard...

Shawn Lane is ook niet superbekend en die vind ik ook heel erg goed...

Daarnaast Nguyen Le, ook anders dan anders...

En kennen jullie Aka Moon?
Daar speelt soms ene David Gilmore bij, bizarre gitarist, hij speelt overigens ook met Steve Coleman op het album "The Tao of Mad Phat", gaaf album, is ook wel een aanrader...

Soft Machine?
Sommige platen zijn met Allan Holdsworth, maar vooral het album Seventh vind ik helemaal te gek, maar daar staat geen gitaar op dat ik weet...

Meshell Ndegeocello?
Daar speelt David Fiuczynski bij, hele rare vogel, op de plaat Peace beyond passion vind ik 'm wel te gek, maar zijn eigen projecten vind ik helemaal niks, wel een goede plaat, ook wel een aanrader, een beetje Nu-Soul avant la lettre en een stuk hipper eigenlijk (vind ik dan)...

Jaga Jazzist? Geen gitaristenband, maar ongetwijfeld een van de beste live-optredens die ik ooit gezien heb...

B_2_the_a
12 augustus 2008, 16:53
zie me sig

ow wat flauw ;)

Tristan
12 augustus 2008, 17:00
Hebben jullie ook gitaristen dan? :p (geintje) :D

B_2_the_a
12 augustus 2008, 17:01
1tje
meer dan zat

Tristan
12 augustus 2008, 17:03
Wij hebben er ook 1tje, maar die zit nu alleen maar onzin in te tikken achter zijn toetsenbord... :seriousf:

B_2_the_a
12 augustus 2008, 17:04
whahaa
die van knk zit nu als het goed is in de studio zang of gitaarpartijtjes op te nemen...

Tristan
12 augustus 2008, 17:05
@B_2_the_A:
Oh, die is een stuk nuttiger bezig dan... :D

Over Nederlandse bands gesproken trouwens, ik vind Gravy wel vet, die gitarist daarvan is ook te gek...

En State of Monc, geen gitarist, maar die zijn ook echt te gek...

En Sjako, met Wouter Planteijd, te gekke gitarist...

En Eef Albers natuurlijk, als ik 1 gitaarheld heb dan is hij het wel...

beruk
14 augustus 2008, 10:53
Grant Green vind ik ook tof, en ik weet dat jij hem ook te gek vindt... :D
Jaga Jazzist? Geen gitaristenband, maar ongetwijfeld een van de beste live-optredens die ik ooit gezien heb...

Dan moet je met spoed die cd gaan luisteren die ze met motorpsycho hebben gemaakt:
http://www.musicmeter.nl/images/covers/7000/7508.jpg

Tristan
14 augustus 2008, 14:18
Weet ik niet, is dat die derde?
Daar zit inderdaad wat meer gitaar in, maar die vond ik minder dan de eerste (A Livingroom Hush) en de tweede (Stix)...
Of het moet alweer de vierde zijn, dan zal ik 'm eens checken...

beruk
15 augustus 2008, 00:53
nooit genoeg geprezen: Ernest Ranglin een van de founding fathers van ska en rocksteady. Maakt een smakelijke mix tussen calypso en jazz. Gekend ook van die grolsch reclame jaren terug
Ernest speelt ska/jazz (http://www.youtube.com/watch?v=uTbHaA2srRo&feature=related)

EuroCinema
18 augustus 2008, 14:13
Ranglin was van het weekend in Haarlem, maar ik kon er helaas niet bijzijn. :mad:

beruk
18 augustus 2008, 15:12
Hebben wij weer.... :(..

Tristan
18 augustus 2008, 15:15
Daar ben ik niet heengeweest, wel naar Christy Doran, hij speelde ook op Haarlem Jazz, toffe gitarist, zeker het checken waard!