PDA

View Full Version : Waar zet ik mijn gitaar?



Yll
10 juli 2008, 12:41
Hallo iedereen (:

Ik heb een "limited space" in mijn kamer, dus had ik een idee om mijn gitaar op de muur te hangen, en daarbij een paar oude LP's te kopen, en die ernaast op te hangen. Dan zit m'n gitaar dus tegen de muur, samen met een stuk of 5 LP's. Dat ziet er volgens mij wel stoer uit, maar weten jullie hoe ik m'n gitaar erop zet? Aangezien ik hem nog gebruik, moet ik hem er makkelijk af kunnen halen, maar ik wil ook niet dat hij 's nachts omvalt.

Alvast bedankt :)

Yll

PS Ik heb een Stratocaster, mocht dat uitmaken :P

HertogJanNL
10 juli 2008, 12:45
5 Les Pauls aan de muur? ;)

Maar serieus: check deze link:
http://feedback.nl/?b=KM1628000055&a=

Is goed eraf te halen en omdat die twee balken flexibel zijn kan je elke gitaar erop hangen, ongeacht wat voor vorm de headstock heeft.

Yll
10 juli 2008, 12:53
http://en.wikipedia.org/wiki/LP_album

Ik denk dat je dat al begreep :P


Ik heb de link bekeken, maar als hij zo tegen de muur zit, hangt mijn gitaar niet met z'n rug tegen de muur aan, als je snapt wat ik bedoel. Of kun je dat aanpassen?

Mr.Fingers
10 juli 2008, 12:57
nee, je hebt dan nog een 5-tal centimeter over tussen de rug & de muur

wietse
10 juli 2008, 12:59
Ik heb de link bekeken, maar als hij zo tegen de muur zit, hangt mijn gitaar niet met z'n rug tegen de muur aan, als je snapt wat ik bedoel. Of kun je dat aanpassen?

hoe bedoel je?
ik gebruikte vroeger deze hangers ook altijd tot ik zoveel gitaren kreeg en ze nu zijdelings hangen.
bij deze hangers hangt de gitaar mooi met de rug naar de muur, of anderoms als je dat leuk vindt.

Yll
10 juli 2008, 12:59
Ok, dan denk ik dat ik binnenkort een Feedback winkel op ga zoeken :P

Nu ik toch een topic gemaakt heb; weet iemand ook een winkel waar je Long-playing Albums kan kopen (AKA LP :P)?

Ik heb op marktplaats gezocht, maar daar reageren ze niet.

Anyway, heel erg bedankt :)

@Wietse: ja, ik dacht dat ze zo vastzaten, maar ze zijn dus blijkbaar flexibel.

M@rtijn
10 juli 2008, 13:01
Ok, dan denk ik dat ik binnenkort een Feedback winkel op ga zoeken :P

Nu ik toch een topic gemaakt heb; weet iemand ook een winkel waar je Long-playing Albums kan kopen (AKA LP :P)?

Ik heb op marktplaats gezocht, maar daar reageren ze niet.

Anyway, heel erg bedankt :)

Dan bel je die lui die de LP's aanbieden toch gewoon op?

JipStoop
10 juli 2008, 13:02
Misschien zo'n platenruilbeurs ?

TheGoliath
10 juli 2008, 13:02
Waar woon je? Anders weet ik nog wel een winkel in Krommenie (Zaanstad)...

wietse
10 juli 2008, 13:06
Nu ik toch een topic gemaakt heb; weet iemand ook een winkel waar je Long-playing Albums kan kopen (AKA LP :P)?


rommelmarkten, kringloopzaken, 2ehands cd/lp winkels etc keuze zat.
nieuw heeft de mediamarkt ze zelfs weer (duur)

Yll
10 juli 2008, 13:14
Nieuw is geen optie, aangezien ik ze niet ga spelen (maar gewoon als sier)

Ja en in tweede hands winkels vind ik meestal niet wat ik zoek. Ik vroeg laatst iemand op een vlooienmarkt of hij LPs van Led Zeppelin had, en hij reageerde met "als ik ze had, zou ik ze niet verkopen". En gelijk heeft ie! :rockon:

Maar ik heb iemand gevonden die gelijk terug reageerd :D

Dus heel erg bedankt :)

wietse
10 juli 2008, 13:38
Nieuw is geen optie, aangezien ik ze niet ga spelen (maar gewoon als sier)

Ja en in tweede hands winkels vind ik meestal niet wat ik zoek. Ik vroeg laatst iemand op een vlooienmarkt of hij LPs van Led Zeppelin had, en hij reageerde met "als ik ze had, zou ik ze niet verkopen". En gelijk heeft ie! :rockon:

Maar ik heb iemand gevonden die gelijk terug reageerd :D

Dus heel erg bedankt :)

als ik ze heb voor de handel dan verkoop ik ze gewoon voor 2,50 per stuk net als de andere elpees die ik verkoop.
alleen heel zeldzame dingen wil ik nog wel eens wat meer voor vragen, heb trouwens geen idee of ik op het moment led zep er tussen heb zitten wel wat rush.
als het je puur om de hoezen gaat dan moet je effe zoeken want met slechte of geen inhoud kosten ze ook bijna niks want voor de meeste mensen zijn ze om te draaien.

hezz
10 juli 2008, 16:37
Er zijn naar mijn idee toch zat LP zaken in heel Nederland, in elke stad wel minstens 1. Utrecht zijn er immens veel, gewoon langs de gracht lopen in het centrum. Ook modernere zaken hebben in Utrecht ook nog wel eens een kelder met allerlei LP's. In Eindhoven had je in de kleine berg ook veel goede, nu is de Bullit echter wel gesloten maar heb je verder op de hoek nog de (naar mijn mening) betere. In andere steden moet ook makkelijk wat te vinden zijn hoor, ook voor een lage prijs.