PDA

View Full Version : Jouw blijverdjes



EuroCinema
10 juli 2008, 11:53
We kopen, verkopen en ruilen allemaal heel veel gitaren en andere gear. Maar wat zijn voor jou blijverdjes? Dingen die je al heel lang hebt en waarschijnlijk nooit weg wilt doen?
Bij mij: m'n Gibson LP standard (sinds '92) en m'n Crybaby wah (jaar of tien).

Mr.Fingers
10 juli 2008, 11:58
M'n witte telecaster (classic '60), m'n Jazzmaster en m'n USA Jazzbass

euroboy
10 juli 2008, 12:00
mijn thinline en mijn epi LP standard!!!

jonesd
10 juli 2008, 12:00
Mijn telecaster. Speel er al jaren op en hoewel andere gitaren soms passeren is het in 90% van de gevallen mijn main axe en worden de anderen tot back-up gedegradeerd...

Daniël_san
10 juli 2008, 12:05
Mijn Brian Moore, vooral om de veelzijdigheid. Als ik clean speel heb ik bijna altijd de hums gesplit voor overdrive niet. Voor mij ideaal :) (maar dat wilt niet zeggen dat ik nooit meer een andere gitaar erbij koop)

Dekkz0r
10 juli 2008, 12:06
http://www.overdieren.nl/gtr/Dekker.jpg

Mja die keiper he, misschien heb ik wel achterlijk veel geluk gehad hoor. Dit was mijn eerste gitaar en heb ik destijds voor 78 euro op ebay gekocht. Nu vier jaar later speel ik nog steeds heel graag op dit witte beestje, tegenwoordig mooi vergeeld en lekker versleten overal en nergens, deuken en putjes overal, maar dat is gewoon de sharme van deze gitaar geworden :)

Qua hout is deze gitaar gewoon beter dan de sg special (epi) het zal geen exotisch hout zijn, maar t ziet er iig 10x beter uit dan dat taarthout (laagje op laagje) van de SG. Het lijkt iig zeer zeker geen multiplex. Qua bespeelbaarheid, electronica en elementen en de gootste shocker misschien wel de afwerking is deze gitaar gewoon vergelijkbaar of niet beter dan een gemiddelde squier van 200+ euro, heerlijke gitaar iig, en ik vind die headstock ook niet verkeerd. Daarbij is hij ook nog erg stemvast, als ik de tremolo niet gebruik (wat ik idd nooit doe).

Mja maar de grootste reden dat ik em nooit weg zal doen is natuurlijk omdat het mn eerste gitaar is, dus zelfs als ie helemaal ruk was geweest had ie nog lekker onderdeel van mijn minimale collectie geweest :D

Kim Wilson
10 juli 2008, 12:08
Ik speel nog niet zo lang gitaar, en in principe geloof ik niet zo in blijvertjes. Dat komt ook omdat het één plaats moet maken voor iets anders, en als ik iets heb gekocht (of wil ga kopen) wat beter is of beter voldoet dan wat ik heb, dan gaat het huidige object gewoon in de verkoop.

Mijn western zal echter wel een blijvertje worden, denk ik. Mijn eerste eigen gitaar (al hecht ik daar niet zoveel waarde aan), en hij klinkt ook alleszins redelijk, zeker voor een Motion. Kostte geen drol, ik ben er ook niet echt zuinig op, en voor de verkoop levert het al helemaal niks meer op. Dus die blijft wel, totdat ie kapot gaat.

Ik heb met mijn huidige Tele ook wel het idee dat die mag blijven. Ik ben helemaal verliefd op het ding, hij speelt en klinkt zo waanzinnig, zo'n goeie vind ik in deze prijsklasse niet gauw weer.

Bij mijn versterker hink ik een beetje op twee gedachten. Aan de ene kant is het een wereldamp, vooral voor bij ons in de band, en aan de andere kant is een wat meer Marshall-achtige amp misschien wel meer "mijn" geluid. Geld voor twee setjes heb ik voorlopig niet, en een andere amp moet wel zó overtuigend klinken voordat die Bandmaster weggaat, dat ik dat in de nabije toekomst ook nog niet zie gebeuren.

Maar, zeg nooit nooit, want misschien volgt er ooit wel een keer een grote financiele meevaller, en dan kan die Tele ook zomaar vervangen worden door een USA '52, of hoe zo'n ding ook maar heet. En misschien kan ik dan, naast mijn Bandmaster, ook wel gaan experimenteren met diverse Marshall-achtige amps, en de Bandmaster verkopen als ik echt mijn amp heb gevonden. :)

Hendriks
10 juli 2008, 12:11
Mijn Rikkers strat , gekocht van geld uit een erfenis , deze heeft teveel emotionele waarde.

http://img71.imageshack.us/img71/8163/dscn1721lr2.jpg

De linker dus.

EuroCinema
10 juli 2008, 12:18
Mijn Rikkers strat , gekocht van geld uit een erfenis , deze heeft teveel emotionele waarde.

http://img71.imageshack.us/img71/8163/dscn1721lr2.jpg

De linker dus.
Hee een Blues Custom, heb ik ook! Zou zo maar eens een blijvertje kunnen blijken.

TIMBER
10 juli 2008, 12:19
Steek vrij veel tijd in het kopen van een gitaar... en bouw (hoe vreemd dat ook klinkt) op termijn een band op met mijn plank. Dus in principe verkoop ik nooit een plank. Heb er ooit eentje van de hand gedaan en daar zeer veel spijt van gehad. Nooit weer dus..;)

Luke-wannabe
10 juli 2008, 12:20
Ik heb een Epiphone Les Paul, een OLP MM1 en een Squier Standard Strat.

Die zie ik alle 3 niet zo gauw weg gaan omdat daar allemaal grote emotionele waarde aan zit. De LP heb ik van mijn oma haar erfenis gekocht, de OLP heb k op mijn 18de verjaardag van m'n vriendin gekregen en de Squier is mijn eerste gitaar.

JohnLord
10 juli 2008, 12:21
in principe geloof ik niet zo in blijvertjes.

Dat heb ik inderdaad ook. Ik heb al verscheidene gitaren en ook versterkers in de verkoop gedaan die ik toen ik ze net had als blijvertjes betitelde. Is voor mij wel een reden om nooit nieuwe spullen (meer) te kopen, maar spullen die ik met weinig of geen verlies weer kwijt kan.

Hendriks
10 juli 2008, 12:26
Hee een Blues Custom, heb ik ook! Zou zo maar eens een blijvertje kunnen blijken.

Bij mij zou dat ook wel eens een blijvertje kunnen zijn.

Kim Wilson
10 juli 2008, 12:29
Dat heb ik inderdaad ook. Ik heb al verscheidene gitaren en ook versterkers in de verkoop gedaan die ik toen ik ze net had als blijvertjes betitelde. Is voor mij wel een reden om nooit nieuwe spullen (meer) te kopen, maar spullen die ik met weinig of geen verlies weer kwijt kan.
Ja, dat probeer ik ook. Maar naar mate ik langer gitaar speel, weet ik wel hoe langer hoe meer wat ik wil. En mijn Tele heb ik wel nieuw gekocht, omdat ik inmiddels een redelijk beeld had van wat ik wou, en na testen van verschillende gitaren de Baja wel héél dicht bij mijn criteria kwam.

En de OCD heb ik blind besteld, enkel op basis van wat op dit forum is geschreven. Omdat ik inmiddels al een poosje rondhang op dit forum, weet ik ook van welke personen ik de beste informatie kan verwachten. Dat geeft natuurlijk geen garantie, en de kans bestaat dat die OCD tegen verlies weer de deur uit gaat. Maar daar staat tegenover dat ik met een paar dingen ook alweer een beetje geluk heb gehad, en die voor meer geld heb verkocht dan wat ze mij hebben gekost. You win some, you lose some. :satisfie:

yimmywho
10 juli 2008, 12:33
Deze door Bill Nash gebouwde strat ga ik echt nooit verkopen....

http://85.17.225.51/252950001-253000000/252950701-252950800/252950705_5_4HR7.jpeg

Ibanez666
10 juli 2008, 12:39
mn Ibanez LP en Artist gaan noooooooooit meer weg

episua
10 juli 2008, 12:46
Mijn Rickenbacker gaat nooit weg:
http://i79.photobucket.com/albums/j145/episua/totalrick2.jpg

Pepe
10 juli 2008, 12:52
Als ik een bejaardentehuis in moet dan zet ik alle oude gitaren op Ebay, koop van het geld een huisje in Frankrijk en speel dan elke avond in het plaatselijke cafe de glazen van de tafel met mijn '82 JV tele, de trusty old cane & wood Boogie 22 en de Chandler/Butler tube driver.

Mr.Fingers
10 juli 2008, 12:57
Mijn Rickenbacker gaat nooit weg:
plaatje van een bloedlijpe 330
Begrijpelijk!!!! (ziet er wel vrij roze uit, lijkt dit door de foto, of issie dat echt?)

Mja, ik zit een beetje te tobben over m'n 360/12. enerzijds is het een uniek ding, met een unieke sound, maar anderzijds is de sound dan weer te uniek (het is en blijft klinken als een 12 string rickenbacker), wat brede inzetbaarheid beperkt!

humbucker
10 juli 2008, 13:11
Kan je zo'n rickenbacker vergelijken met iets qua sound?

Kaboemba
10 juli 2008, 13:16
Kan je zo'n rickenbacker vergelijken met iets qua sound?

Tuurlijk, je kan het overal mee vergelijken, vraag is echter of het hetzelfde klinkt.

Mr.Fingers
10 juli 2008, 13:17
eigenlijk niet, het is en blijft klinken als een rickenbacker (zeer trebly). Op het brugelement, met de tone volledig open, en een redelijk volume, is het zo schel & hoog, dat je trommelvliezen bijna barsten.


Brugelementsound: http://www.youtube.com/watch?v=z7NwmKC3IR8

Hij kan kalm & warm klinken hoor, maar het blijft een 12-string, dus hij zal altijd die zingende toon blijven houden!

http://www.youtube.com/watch?v=bSPhBVHh74E

Gothra
10 juli 2008, 13:17
Mn Ibanez rg170dx, een shit gitaar maar het is mn eerste elektrische! jaar of 4

Pepe
10 juli 2008, 13:21
Kan je zo'n rickenbacker vergelijken met iets qua sound?

Over een Vox als een "blizzard of nails".

Orpheo
10 juli 2008, 13:23
mijn zwarte custom zal ik nooit wegdoen voor andere gear (tenzij iemand opeens met belachelijke bedragen omt aanzetten). Mijn rooie studio ook niet, heb ik van mijn oma gekregen (net als m'n walnut tele en m'n eden les paul). Ook zal ik m'n purpleburst les paul niet wegdoen; mijn eerste warmoth, en tis gewoon zo'n fijne gitaar :) M'n paarse quilt zal ik ook niet wegdeon. bloe zweet en tranen zit er in die axe. geweldige gitaar gewoon.



ah wat lul ik nou :) geen enkel instrument uit mijn collectie staat op de nominatie om weg te gaan. geen reden toe; ze klinken fantastisch, en het zijn allemaal geweldige gitaren.punt.

Lexvandoef
10 juli 2008, 13:24
Nooit is een beetje een errug lange tijd voor mij, maar in principe ben ik wel plan alle gitaren die ik nu heb een hele lange tijd te houden.
Dat zijn: 1 Orville by Gibson les paul '59 RI, 1 Gibson les paul studio gem, 1 Fender telecaster '62 RI en 1 Fender stratocaster. En mijn Hook Captain gaat er in principe ook niet meer uit.

Pepe
10 juli 2008, 13:30
ah wat lul ik nou :) geen enkel instrument uit mijn collectie staat op de nominatie om weg te gaan. geen reden toe; ze klinken fantastisch, en het zijn allemaal geweldige gitaren.punt.


... haha Orph... als ik deze quote zou aanhalen elke keer wanneer je een geweldige gitaar die je nooit meer wegdoet inruilt voor een andere geweldige...

skabouter
10 juli 2008, 13:31
Ik verkoop mn Ibanez S2120Xav nooit!! uniek ding, zeer kleine oplage, zeldzaam, en helemaal mijn ding met alles erop en eraan! en ook nog eens zeer schoon!
helaas wel wat beschadigingen na 7 jaar, maar das niet anders :)

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/Copyofibanezgras.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/sdgd.jpg

Orpheo
10 juli 2008, 13:35
... haha Orph... als ik deze quote zou aanhalen elke keer wanneer je een geweldige gitaar die je nooit meer wegdoet inruilt voor een andere geweldige...

kut je hebt gelijk.


Er zijn er WELLICHT 2 (1tje geringe kans, andere nog kleinere kans) om verkocht te worden. Mijn rooie custom (geringe kans) en de sg (nog kleinere kans). De goldflake heb ik met pijn in 't hart weg gedaan, omdat dat ding onbespeelbaar was, en iemand anders geen moeite heeft met herfrets (wil ik gewoon nog niet aan; kost heel veel,en dat geld heb ik niet) dus ingeruild voor de rooie custom. M'n sg... de ene dag vind ik 't een geweldig ding, andere dag een verschrikkelijk ding, 'omdat' het een sg is. qua tone is ie altijd geweldig. Maar goed, de meeste gitaren heb ik al wel een flinke poos (van 3 tot bijna 2 jaar). Als de gitaar het 't eerste half jaar uithoudt bij mij, is de kans groot dat ie blijft.

DaveItUp
10 juli 2008, 13:42
M'n 60s epiphone. Ook al heeft ie nog nooit goed gespeeld en moet er al tijden 't een en ander aan gebeuren, ik hou van dat ding.

Mr.Fingers
10 juli 2008, 13:43
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/Copyofibanezgras.jpg


Wat is die bass dat ernaast ligt? een soort van Rivoli?

Mitch
10 juli 2008, 13:45
Mijn De Gier Custom gaat nooit meer weg, dat spreekt voor zich.
De Tele heeft zich meer dan genoeg bewezen, die gaat ook nooit meer weg.
De 'derde' gitaar heeft bij mij altijd gewisseld. Vaak ook gewoon afwezig, twee is eigenlijk genoeg :D
Nu echter, na de vondst van de ouwe Ibanez Les Paul.... zou het wel eens een blijvertje kunnen worden. Eigenlijk gekocht vanwege het bouwjaar en de looks, maar het is na de modificaties een dusdanig breed inzetbare en makkelijk bespeelbare gitaar geworden dat de kans wel érg klein is dat ik die nog weg ga doen.

episua
10 juli 2008, 14:08
eigenlijk niet, het is en blijft klinken als een rickenbacker (zeer trebly). Op het brugelement, met de tone volledig open, en een redelijk volume, is het zo schel & hoog, dat je trommelvliezen bijna barsten.

Als dit alleen over de 12 snarige Rickenbackers ga ik hier redelijk in mee.
Echter speel ik met mijn gewone 6 snarige Rick veel stijlen. Het is wennen en je moet gewoon leren spelen met zo'n gitaar.
Qua sound is de brug pickup minder fel dan die van een gemiddelde tele en heeft het halselement ontzettend veel laag (misschien wel te veel).

Mr.Fingers
10 juli 2008, 14:10
Als je dat eerste linkje van mij aanklikt, zul je merken dat het over de 12-string gaat. Ik heb alleen maar ervaring met de 620/6 (die gitaar van de gitarist van Editors), en die klinkt veel gematigder als een 12-string. Het is inderdaad wennen, maar ze hebben zulke heerlijke halzen, en zulk een mooi design... *drool*

Tristan
10 juli 2008, 14:32
Mijn 50th Anniversary Strat en ES335 gaan nooit weg, en mijn Deluxe Memory Man natuurlijk...

Mr.Bluesbreaker
10 juli 2008, 14:36
Absoluut mijn PRS Classic 24. Ik denk serieus dat als ik die ooit verkoop, ik nooit weer zo'n lekker vertrouwde feel zou krijgen met een nieuwer identiek model, het heeft zoveel ups en downs doorstaan, gaat nooit weg.

Verder mijn Yamaha Compass 8 serie elektro-akoestische. Toen mijn opa nog leefde wilde hij een brommer voor me kopen, alleen dat interesseerde me helemaal niet. Toen hij me vroeg wat ik nog eens graag zou willen, zei ik meteen 'een fatsoenlijke akoestische gitaar'. Het maakte niet uit welke het werd, ik moest degene van hem kopen die ik het liefst zou hebben, dat is nog steeds mijn rode compass. Zo jammer dat hij me nooit echt heeft zien spelen, maar dat cadeau vergeet ik nooit meer.

Qua amps doe ik maar geen uitspraken... dat is altijd een drama bij mij. De boel is altijd stuk of klinkt weer minder, een constante bron van ergernis. Wanneer het te gek wordt beland er dan iets op MP. Ik zou willen dat ik een keer een amp had die gewoon een keer een jaar lang goed bleef klinken en werken.


Edit: moet nog wel worden gezegd: mijn Bogner met Greenbacks cabinet gaat nooit meer weg. Maar die kan ook niet stuk, dus daar heb ik een hele goede band mee.

Kakihara
10 juli 2008, 14:36
Mijn Cuenca, blijft, mijn Blade ook en mijn Vester wordt mijn knutselgitaartje... mijn Vantage gaat waarschijnlijk ook blijven, ik geloof niet dat ik die ooit ga kwijtraken :chicken:

jimihattricks
10 juli 2008, 14:36
Niet in de zin van 1 gitaar (als ik dan zou moeten kiezen, zou ik voor mijn mexicaanse strat gaan, blijft - na 5 jaar van modificaties - een topper!)

Maar bij mij is het meer in de zin van: Fender blijft, Gibson en Epiphone zijn moeten vertrekken..

heb twee lp's en een lucille gehad, maar kon er eigenlijk nooit goed mee overweg..

heb een aantal ruildeals gedaan waardoor ik nu 4 strats heb (allemaal een ander kleurtje :hippie: ), waarvan 3x S-S-S en 1tje x-x-H en kijk uit naar een tele of yet another strat.. een LP junior zou ik wel nog overwegen

les pauls zijn mooi, maar strats klinken imo iets luchtiger, plus ik zie er niet uit met zo'n klein les paultje (mijn vriendin noemde het altijd de kaboutergitaartjes).. die lucille was op zich cool, maar mijn pikzwarte x-x-H strat met gouden hardware is cooler :)

bovendien zijn fenders voor mij minder grote technische mysteries dan les pauls.. ze zijn echt gemaakt om te modden, je kunt overal makkelijk bij, je zet er zonder probleem ff een nieuwe hals op, perfect!

skabouter
10 juli 2008, 14:40
Wat is die bass dat ernaast ligt? een soort van Rivoli? Scherp, bijna! Het is een merkloze Fretless ES335, maar ik heb hem niet meer....ding was goedkoop/slecht en niet af te stellen!

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/ExES335bas1.jpg

AgileGhost
10 juli 2008, 14:49
zo'n klein les paultje (mijn vriendin noemde het altijd de kaboutergitaartjes)..

Hehe, mijn vriendin noemt les pauls "bolletjes" teles "vierkantjes" en strat-types "van die hoorntjes"... ze vindt het "bolletje" het mooist, dat is mijn Ibanez LP.

Ik hou trouwens al mijn gitaren. Ben helemaal tevreden zo, alleen wil ik nog wel eens een goeie versterker.

Pepe
10 juli 2008, 15:25
Hehe, mijn vriendin noemt les pauls "bolletjes" teles "vierkantjes" en strat-types "van die hoorntjes"....

.. zoalang ze het baasje maar geen bolletje noemt...

Orpheo
10 juli 2008, 15:45
Hehe, mijn vriendin noemt les pauls "bolletjes" teles "vierkantjes" en strat-types "van die hoorntjes"... ze vindt het "bolletje" het mooist, dat is mijn Ibanez LP.

Ik hou trouwens al mijn gitaren. Ben helemaal tevreden zo, alleen wil ik nog wel eens een goeie versterker.

de mijne noemt ze gewoon les paul, strat en tele...tis zelfs zo erg dat ze precies weet welke pickup ik in welke gitaar heb...

Kim Wilson
10 juli 2008, 15:47
de mijne noemt ze gewoon les paul, strat en tele...tis zelfs zo erg dat ze precies weet welke pickup ik in welke gitaar heb...
Dat komt waarschijnlijk omdat je het tegen je vriendin ook over niks anders hebt dan je gitaren, de specs en al je modificaties. :D

AgileGhost
10 juli 2008, 15:51
:) dat moet ik niet proberen... wil ik ook niet eigenlijk.

Orpheo
10 juli 2008, 15:52
Dat komt waarschijnlijk omdat je het tegen je vriendin ook over niks anders hebt dan je gitaren, de specs en al je modificaties. :D

hahaha nja ze krijgt er wel wat van mee, maar ze denkt net zo hard mee aan mijn projecten als ik, naar eigen zeggen om me te behoeden voor stomme fouten :D kom ik met 't idee van een tremolo op n LP, komt ze met n videoclipje als geheugensteuntje. laat ze die zien met een enorm droog smoelwerk. clipje waar ik flink pissig raak op een floating trem die maar niet gestemd wil raken :satisfie: maar goed, we hebben t niet alleen over gitaren hoor.

nathandan
10 juli 2008, 15:53
mijn fender stratocaster van 1973

EuroCinema
10 juli 2008, 15:57
de mijne noemt ze gewoon les paul, strat en tele...tis zelfs zo erg dat ze precies weet welke pickup ik in welke gitaar heb...

:) Mijn meisje komt ook doodleuk terug uit Paradiso met "je had het leuk gevonden, de gitarist had net als jij een Epiphone en een crybaby." Maar ik weet ook van welk merk haar handtas en schoenen zijn. Kwestie van interesse!

Dekkz0r
10 juli 2008, 16:16
:) Mijn meisje komt ook doodleuk terug uit Paradiso met "je had het leuk gevonden, de gitarist had net als jij een Epiphone en een crybaby." Maar ik weet ook van welk merk haar handtas en schoenen zijn. Kwestie van interesse!

Meeste mannen kennen alleen het prijskaartje :P

Kim Wilson
10 juli 2008, 16:18
Meeste mannen kennen alleen het prijskaartje :P
Dacht je dat? ;)

Dekkz0r
10 juli 2008, 16:25
Dacht je dat? ;)

Mja of iig weten ze wat de vrouwen ZEGGEN wat ze er voor betaald hebben ;) net als dat wij moeten liegen over de aankoopprijs van die veel te dure gitaar ;)

jonesd
10 juli 2008, 16:27
De regel is dat je er bij een paar schoenen altijd "per schoen" moet bijdenken...

Kim Wilson
10 juli 2008, 16:29
Ja, en bij gitaren "per element".

JohnLord
10 juli 2008, 16:47
Gelukkig ben ik ondanks mijn gitaarverslaving nog altijd haar blijvertje...

EuroCinema
10 juli 2008, 16:50
Haha god weet wat die dames nu over ons zitten te bespreken op het Viva-forum. In het onderwerp "zijn hobby versus je relatie" :)

JV
10 juli 2008, 16:50
http://85.17.225.14/83900001-83950000/83909401-83909500/83909496_6_RVf2.jpeg

deze gaan nooit meer weg in ieder geval. gretsch atkins 6120, dean hardtail (bespeeld door michael angelo batio ooit :p) en fender bassman '59 RI 4x10

Jeroen_TRC
10 juli 2008, 16:51
http://www.overdieren.nl/gtr/Dekker.jpg



Dinand, ik wist niet dat jij ook op 't forum zat! :D
:seriousf:

Dekkz0r
10 juli 2008, 16:56
Dinand, ik wist niet dat jij ook op 't forum zat! :D
:seriousf:


Ik ben véél knapper joh ;)

maar uuhhhh, doe mij zijn chick maar 8-)

toon-
10 juli 2008, 16:56
Mijn Stagg met gebroken hals :D
Valt niet meer op te spelen, ik laat hem ook niet repareren omdat het een slechte gitaar is. Hij hangt gewoon aan de muur en ik vind het wel iets hebben.

Verder ook nog m'n BC Rich, hoe foeilelijk ik die ook vind en hoeveel slechter hij wel niet zal zijn dan mijn volgende gitaar die ik binnen een week of 2 heb, ik zal ze denk ik nooit wegdoen. Had ze een aantal maanden geleden op ebay gezet, maar wat ben ik blij dat ze niet verkocht is geraakt :)

B_2_the_a
10 juli 2008, 16:57
scherp jeroen!

mijn blijvertjes:
eko tramp 2, simpelweg omdat dat ding zoveel mojo heeft en hij in een te slechte staat is om te verkopen
mijn klassieke gitaar, mijn eerste en zal ook mijn laatste zijn (snappie?)
mijn richwood tele, naastdat ik hem doro alle mods echt niet meer kan verkopen is het gewoon mijn droom tele in een budget uitvoering! Als er uit een signature model van mij uitkomt is het deze tele maar dan in topkwaliteit ;)

voor de rest, was mijn bas een blijvertje alleen de dief dacht daar anders over

macwilliams
10 juli 2008, 17:32
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/Gibson/DSC07221-1.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/Gibson/DSC07171.jpg

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/geschuurd.jpg


Blijvertjes.

bert k
10 juli 2008, 17:43
Als ik een bejaardentehuis in moet dan zet ik alle oude gitaren op Ebay, koop van het geld een huisje in Frankrijk en speel dan elke avond in het plaatselijke cafe de glazen van de tafel met mijn '82 JV tele, de trusty old cane & wood Boogie 22 en de Chandler/Butler tube driver.
Dat plannetje kan je vergeten, je moet het bejaardenhuis in! :D

Ik heb een heel stel gitaren, die geen van allen meer weggaan, gitaren verkopen heb ik altijd spijt van gekregen.
Maar twee blijven sowieso, daar ben ik mee getrouwd: Mijn Charvel Model 4, ik heb hem al meer dan twintig jaar, en ik ben nog nooit een betere tegengekomen. En mijn Les Paul Custom, die ik eigenlijk helemaal niet zo veel gebruik, maar hij was van mijn vriendin, een erfstuk, dus ernstig emotionele waarde.

skabouter
10 juli 2008, 17:47
precies bert! dat zijn ook beiden super gitaren! koester ze!

Dekkz0r
10 juli 2008, 18:05
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/Gibson/DSC07171.jpg



Blijvertjes.[/QUOTE]

ga je me slaan als ik zeg dat ik die rooie 10x mooier vind dan die zwarte custom? ik vind die rooie echt supergeil :D:D en die bc superlelijk, maar daar zal vast een verhaal achter zitten :hippie:

Mr.Fingers
10 juli 2008, 18:07
...En mijn Les Paul Custom, die ik eigenlijk helemaal niet zo veel gebruik, maar hij was van mijn vriendin, een erfstuk, dus ernstig emotionele waarde.

Begrijpelijk, die emotionele waarde. Ik heb er vanmiddag eventjes een 1974-er bespeeld, en ik begrijp echt niet hoe je zo iets vrijwillig rond je nek kunt hangen, ik voelde m'n linkersleutelbeen kraken... :)

YannickH
10 juli 2008, 18:12
deze gaan nooit weg:
http://i38.tinypic.com/6yffyw.jpg
http://i37.tinypic.com/anbono.jpg
http://i33.tinypic.com/21kwmis.jpg

men gibson classic 1960 tobacco burst
men vox dynamic bas amp 75watt(46jaar oud)
men epiphone mII special(men eerste gitaar)

Mr.Fingers
10 juli 2008, 18:26
Die VOX :o:o:o:o

Teleholic
10 juli 2008, 18:39
Ik heb heel wat gekocht en verkocht door de jaren heen en de enige gitaar waarvan ik echt overtuigd ben dat ik 'm nooit van mn leven wegdoe is mijn G&L Asat Classic. Flauw he?!

robby-C.rock
10 juli 2008, 18:49
mijn blijvertjes zijn een oerlelijke STAGG les paul (mijn 1e gitaar) en mijn epi LP custom (ben er erg tevreden mee en het is mijn 1e en tot nu toe enige goede gitaar)

:hippie:

Orpheo
10 juli 2008, 18:50
Begrijpelijk, die emotionele waarde. Ik heb er vanmiddag eventjes een 1974-er bespeeld, en ik begrijp echt niet hoe je zo iets vrijwillig rond je nek kunt hangen, ik voelde m'n linkersleutelbeen kraken... :)

dat heb ik nu met jazzmasters ;) zo godsgruwelijk *niet mooi*

Mr.Fingers
10 juli 2008, 18:54
dat heb ik nu met jazzmasters ;) zo godsgruwelijk *niet mooi*

ik heb het niet over "niet mooi", want ik vind het heerlijke planken van uitzicht (die dubbele binding, die split diamond, die decadent mooie headstock met 5-voudige binding, het goud over zwart, de blockinlays,...) Maar waarom in 's hemelsnaam maken ze die dingen zo fùçµ!ng heavy???

jonesd
10 juli 2008, 19:17
ik heb het niet over "niet mooi", want ik vind het heerlijke planken van uitzicht (die dubbele binding, die split diamond, die decadent mooie headstock met 5-voudige binding, het goud over zwart, de blockinlays,...) Maar waarom in 's hemelsnaam maken ze die dingen zo fùçµ!ng heavy???
Even off topic: jij hebt blijkbaar een leuke middag achter de rug! Les paul, ES 175...

Wat heb je nog getest?

Mr.Fingers
10 juli 2008, 19:23
Even off topic: jij hebt blijkbaar een leuke middag achter de rug! Les paul, ES 175...

Wat heb je nog getest?

Les Paul Custom, Les Paul '56 (met 2 P90's), Gibson ES175, Fender Telecaster Deluxe & Fender Jaguar

Orpheo
10 juli 2008, 19:38
ik heb het niet over "niet mooi", want ik vind het heerlijke planken van uitzicht (die dubbele binding, die split diamond, die decadent mooie headstock met 5-voudige binding, het goud over zwart, de blockinlays,...) Maar waarom in 's hemelsnaam maken ze die dingen zo fùçµ!ng heavy???

tja das waar, maar ik refereerde vooral naar de keuze. ik kies ervoor,vanwege de tone, dan maar flink trainen en eraan wennen.

drap
10 juli 2008, 19:41
Ze hoeven alleen helemaal niet zo zwaar te zijn en komt ook helemaal niet persé ten goede van de 'tone'.

Op de vraag van dit topic, zeg nooit nooit, maar de kans is redelijk groot dat m'n stratje een blijvertje (met een t) is.

Orpheo
10 juli 2008, 19:46
Ze hoeven alleen helemaal niet zo zwaar te zijn en komt ook helemaal niet persé ten goede van de 'tone'.

Op de vraag van dit topic, zeg nooit nooit, maar de kans is redelijk groot dat m'n stratje een blijvertje (met een t) is.

niet mee eens. ik heb gemerkt dat hoe zwaarder de gitaar, hoe dikker en strakker de tone is. en dan niet aankomen met 'stop je lood in je gitaar'. maar goed, drap en ik zijn wel vaker het niet eens met elkaar wat dit betreft :)

drap
10 juli 2008, 19:49
Goed hout is niet loeizwaar, dat is gewoon een feit. Dan kan je lullen als Brugman. Mooi voorbeeld zijn ouwe tele's. Die dingen kun je haast met één vinger optillen.

Igos du Iskana
10 juli 2008, 19:57
Mijn blijvertje is een Epiphone SG special. Een walgelijk simplistisch stuk gelamineerd hout, geen afwerking, routs voor de pickups gewoon grof uitgebeiteld en meegespoten, maar hij speelt net zo vlot en soepel als een amerikaanse telecaster van €700 (heb ze pas bij de gitaarboer vergeleken). Ik heb er pas nieuwe elementen ingebouwd, en zeker met een p-90 in de nek en een scheurmonster in de brugpositie is het een heerlijk instrument.

AgileGhost
10 juli 2008, 19:59
niet mee eens. ik heb gemerkt dat hoe zwaarder de gitaar, hoe dikker en strakker de tone is. en dan niet aankomen met 'stop je lood in je gitaar'. maar goed, drap en ik zijn wel vaker het niet eens met elkaar wat dit betreft :)

De vraag is, wil je een dikke en strakke tone? Wie zegt dat dik en strak "beter" is?

Orpheo
10 juli 2008, 20:06
De vraag is, wil je een dikke en strakke tone? Wie zegt dat dik en strak "beter" is?

ja, ok. ik dus wel :) daarom heb ik t liefst massa :) voor country wil je dat zeker niet. wil je juist licht en twang. voor blues wil je een warm, open geluid dat lekker weg-cruncht. maar in mijn speelstijl heb ik juist dik en strak nodig, zonder dat t een brei word.


@ drap: ja ik weetdat jij geilt op tele's. ik vind tele's verschrikkelijk klinken. lichten al helemaal. een lichte LP vind ik echt niet lekker klinken. ik heb er echt wel flink wat getest, ik weet waar ik 't over heb. licht=veel ruimte tussen de porien (veel lucht), en dat trilt makkelijker. denk maar aan een blok beton; dat trilt ook niet makkelijk. dus; hoe zwaarder, hoe groter de dichtheid (DOH! volume is gelijk), hoe minder lucht in de body, hoe minder makkelijk het resoneert/trilt, hoe meer energie '' in de snaar' blijft ztten om te trillen, hoe beter de sustain (das de wetenschap in ieder geval, en dat werkt redelijk goed in de praktijK! neckjoints even genegeerd). HOe tone werkt, is een lastiger verhaal, maar ook zoiets. daarom VIND ik dat zware les pauls lekkerder klinken dan lichte les pauls.

G.G.
10 juli 2008, 20:14
Ff een plaatje geschoten van wat sowieso moet blijven (op die Fenderversterker na dan)


http://img144.imageshack.us/img144/5456/p1010533uz5.jpg

De rest van de collectie is vervangbaar, deze twee gitaren niet en de Madamp ook niet.

drap
10 juli 2008, 20:14
Ik weet niet wat jij er allemaal bij haalt Morpheus, maar ik noemde een ouwe tele alleen als voorbeeld. Nooit geweten dat ik tele fan pur sang ben. Ik heb er zelfs momenteel niet eens eentje. Prima ook dat jij zware Les Pauls het summum van 'tone' vindt, maar het zit grotendeels toch echt tussen je oren naar mijn idee.

En nu rustig ademen, lees de post nog eens rustig door Morph, voor het je weer een weekje ban kost.

@G.G: Die blauwe Esquire van je, da's een zelfbouwertje? Zo ja, m'n complimenten!

leif
10 juli 2008, 20:16
http://img166.imageshack.us/img166/7937/stratocaster1qn5.jpg

Orpheo
10 juli 2008, 20:24
Ik weet niet wat jij er allemaal bij haalt Morpheus, maar ik noemde een ouwe tele alleen als voorbeeld. Nooit geweten dat ik tele fan pur sang ben. Ik heb er zelfs momenteel niet eens eentje. Prima ook dat jij zware Les Pauls het summum van 'tone' vindt, maar het zit grotendeels toch echt tussen je oren naar mijn idee.

En nu rustig ademen, lees de post nog eens rustig door Morph, voor het je weer een weekje ban kost.

@G.G: Die blauwe Esquire van je, da's een zelfbouwertje? Zo ja, m'n complimenten!

ik bén morpheus niet, en ik reageer niet agressief, noch op de man af. Ik zeg alleen mijn mening.

verder; ik heb je al gezegd dat ik een hoop les pauls getest heb, van 70ies customs tot nagelnieuwe customs. ik denk dat ik nu ongeveer zo'n 100 les pauls getest heb, als het er niet meer zijn. (waarbij ik er zelf een stuk of 20 gehad heb ofzo). Ik heb gemerkt dat massa zeker wel iets te maken heeft met tone. of 't goed of slecht is in het algemeen, laat ik in het midden, maar ík vínd dat het beter is, voor mijn spel, mijn sound, en mijn muziek. en als jij er anders over denkt; jongen, zal me een biet wezen. als jij geen loodzware LP wilt, boeie. neem ik 'm wel.


en als iemand vindt dat ik 'm beledigd heb met deze post, hoor ik 't heel graag.

drap
10 juli 2008, 20:27
Nu heb ik het ook al gehad over wat ik wel of niet wil hebben Morph? Echt, ik weet niet wat je er allemaal bij haalt.

Afijn, genoeg geouwehoerd. Sommige mensen moet je tegen hunzelf in bescherming nemen.

Orpheo
10 juli 2008, 20:32
Nu heb ik het ook al gehad over wat ik wel of niet wil hebben Morph? Echt, ik weet niet wat je er allemaal bij haalt.

Afijn, genoeg geouwehoerd. Sommige mensen moet je tegen hunzelf in bescherming nemen.

ik zal het zo zeggen; als je niet graag op tele's speelt, dan zijn die 1400 euro's wel heel erg verspild geld he?

G.G.
10 juli 2008, 20:32
@G.G: Die blauwe Esquire van je, da's een zelfbouwertje? Zo ja, m'n complimenten!

Jep, net als die strat ernaast. Hals van die esquire moet nog gelakt worden, maar dat gaat nadat ik 100% tevreden ben over het neckprofiel gebeuren.

drap
10 juli 2008, 20:39
ik zal het zo zeggen; als je niet graag op tele's speelt, dan zijn die 1400 euro's wel heel erg verspild geld he?

Ik weet niet, volgens mij heb ik daarnaast een strat en een SG. Ik weet niet van een speciale voorkeur, maar wellicht weet je meer dan ik, dat kan.


Jep, net als die strat ernaast. Hals van die esquire moet nog gelakt worden, maar dat gaat nadat ik 100% tevreden ben over het neckprofiel gebeuren.

Is het een beetje een dikke hals, of een bescheiden C'tje? Ik vind de binding ook erg mooi lijken. Wat heeft het je zo ongeveer gekost al met al?

QueenSRVJW
10 juli 2008, 20:44
Mijn onlangs gekochte Fender Classic Player strat 60 gaat denk ik niet meer weg;)

eazy G
10 juli 2008, 21:20
Gibson es 335 '79 en een Gibson es 355 '74, de rest gaat weg!

joskedentweede
10 juli 2008, 21:24
Fender Tele en Marshall JMP '72, de rest is vergankelijk...

Mitch
10 juli 2008, 21:31
Orpheo, ik weet niet hoe je de topic titel interpreteert, maar volgens mij ging het niet om denkbeelden en voorkeuren maar om individiuele gitaren. ;)
Dit is gewoon een 'persoonlijk' topic over het gitaarbezit, niet een platform om je bekende voorkeur voor zware LP's verder aan te scherpen. On topic please.

kalmah
10 juli 2008, 21:46
Tijdje terug van alles getest: PRS, Gibson LP standard, Duesenberg, Framus Diablo custom.. Ik vond het verschil met m'n Epiphone LP Standard met seymour Duncan custom5 pu's geen 1500 euro waard. Zeg niet dat mijn Epiphone beter klonk, maar vond het het geld gewoon niet waard en na al dat getest kwam ik erachter dat mijn gitaar eigenlijk helemaal niet slecht klinkt.
Dus is m'n Epiphone een blijver:)

macwilliams
10 juli 2008, 23:02
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/Gibson/DSC07171.jpg



Blijvertjes.


ga je me slaan als ik zeg dat ik die rooie 10x mooier vind dan die zwarte custom? ik vind die rooie echt supergeil :D:D en die bc superlelijk, maar daar zal vast een verhaal achter zitten :hippie:

Die rooie is ook mooi, anders had ik hem niet gekocht
Die zwarte is gewoon oud en goed, museumstuk die ik
onlangs voor "weinig" op de kop heb getikt.
Daar kan ik wel superlatieven gaan aanhalen maar
dan zou het nog te kort schieten. Bijna net zo oud als
ikzelf.

Die BC is een van onschatbare persoonlijke waarde
Het is mijn tweede gitaar en de eerste waar ik mee
optrad. En het is de gitaar die mijn vader voor mij
gekocht heeft!

Dekkz0r
10 juli 2008, 23:15
Die rooie is ook mooi, anders had ik hem niet gekocht
Die zwarte is gewoon oud en goed, museumstuk die ik
onlangs voor "weinig" op de kop heb getikt.
Daar kan ik wel superlatieven gaan aanhalen maar
dan zou het nog te kort schieten. Bijna net zo oud als
ikzelf.

Die BC is een van onschatbare persoonlijke waarde
Het is mijn tweede gitaar en de eerste waar ik mee
optrad. En het is de gitaar die mijn vader voor mij
gekocht heeft!


mja idd, gewoon sentiment, dat heb ik ook met mijn eerste gitaar, en die is nog maar 4 jaar oud :P

Maar speelt die zwarte ook beter dan die rooie?

barno
11 juli 2008, 00:18
Alles mag weg als ik er iets beters voor in de plaats krijg, behalve de witte strat (eerste strat en heavily modded). de 335 van 67 zal niet vlug weggaan vermits ik niet zie wat er beter zou kunnen zijn ... :)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DSC00545web.jpg

macwilliams
11 juli 2008, 00:59
mja idd, gewoon sentiment, dat heb ik ook met mijn eerste gitaar, en die is nog maar 4 jaar oud :P

Maar speelt die zwarte ook beter dan die rooie?

Dat weet ik nu nog niet, moet er eerst lang op gespeeld hebben.
Die zwarte moet toch even op mijn smaak afgesteld worden.

prs
11 juli 2008, 01:00
Dit is mijn blijvertje! Gekregen toen ik 15 was....mijn derde gitaar toen. Inmiddels ben ik 24.:)

'86 PRS Custom 24!

http://img89.imageshack.us/img89/886/prszijbodytu2.jpg

YannickH
11 juli 2008, 02:30
Dit is mijn blijvertje! Gekregen toen ik 15 was....mijn derde gitaar toen. Inmiddels ben ik 24.:)

'86 PRS Custom 24!

http://img89.imageshack.us/img89/886/prszijbodytu2.jpg

hehe dat wil ik ook wel krijgen :satisfie:

Kakihara
11 juli 2008, 11:07
Alles mag weg als ik er iets beters voor in de plaats krijg, behalve de witte strat (eerste strat en heavily modded). de 335 van 67 zal niet vlug weggaan vermits ik niet zie wat er beter zou kunnen zijn ... :)

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/DSC00545web.jpg

Moest ik geld hebben, ik zou direct bieden op die FatKing, man wat is die lekker !

Nocki
11 juli 2008, 11:17
Ik begrijp dit topic niet helemaal :)

Kim Wilson
11 juli 2008, 11:17
:seriousf:

Mr.Fingers
11 juli 2008, 11:33
Barno... Die gibson ES135 :o. Ik wist helemaal niet dat je er een had! (jezus, ik heb nu al GAS!!! (ruilen voor een fat-strat?:D))

Falcon
11 juli 2008, 11:35
Als ik een bejaardentehuis in moet dan zet ik alle oude gitaren op Ebay, koop van het geld een huisje in Frankrijk en speel dan elke avond in het plaatselijke cafe de glazen van de tafel met mijn '82 JV tele, de trusty old cane & wood Boogie 22 en de Chandler/Butler tube driver.

+1

Mijn JV tele is ook absoluut een blijvertje . Er komt ooit nog een JV strat als zusje.

Kakihara
11 juli 2008, 12:06
Barno... Die gibson ES135 :o. Ik wist helemaal niet dat je er een had! (jezus, ik heb nu al GAS!!! (ruilen voor een fat-strat?:D))
Volgens mij is die fat-strat van jou willens nillens ook een blijvertje :D

Mr.Fingers
11 juli 2008, 12:14
Volgens mij is die fat-strat van jou willens nillens ook een blijvertje :D

TRUT!!! ;)

Een beetje, het ding is redelijk "fucked-up" qua originaliteit (6-punts trem door 2-punts vervangen), '70ies hals, faseschakelaar voor het middelste element, gereliced DOOR EIGEN MISBRUIK on stage!...). Niemand die zo iets wil kopen (niettegenstaande ze erg mooi klinkt, en erg vlot speelt. Ik heb een enorme haat-liefde verhouding met dat ding. Ik wil zo graag eens iets met humbuckers, maar anderzijds is het dan weer een heerlijke gitaar om mee te raggen.

http://img230.imageshack.us/img230/4940/imag0679zs2.jpg
http://img235.imageshack.us/img235/5546/imag0680nt5.jpg
(achter iedere deuk/slijtplek zit een mooi verhaal)

Inderdaad, willens nillens zal dit ook een blijverdje blijven...

barno
11 juli 2008, 13:55
Barno... Die gibson ES135 :o. Ik wist helemaal niet dat je er een had! (jezus, ik heb nu al GAS!!! (ruilen voor een fat-strat?:D))

ja, heb ik al +10 jaar (nieuw gekocht) en is behoorlijk getekend door stagelife. niet kenners denken steeds dat ie ouder is als de 67'er ... / P90 ingezet: very decent axe. Niks te ruilen, toch niet voor een oridinaire strat :)

vind nog steeds dat de 135 Gibson's best kept secret is: nog steeds relatief cheap maar een echte player, zeer veelzijdig ook.

@ Kakihara
die Guttlin Fat King doe ik niet weg enkel om de reden dat er qua afwerking nog wat beginnersfoutjes inzitten. Maar het is wel een absolute tone monster. De full hollow body met extra diepe kast : heaps of Mojo. gebruik hem momenteel vooral voor slide: the Devil himself woont in die body ... :)

Kim Wilson
11 juli 2008, 14:08
Onze andere gitarist heeft ook een ES135, en idd, heerlijke gitaren.

zeppo
11 juli 2008, 14:24
Mijn Peavey Odysseys:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/ody_group.jpg

De oude Hagström Superswede:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/Hagstrom%20SuperSwede%20Coll.jpg

Mijn Peavey T-60's

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/t60black.jpg

drap
11 juli 2008, 18:12
Ik begrijp dit topic niet helemaal :)

Hoezo, ik denk dat jij van dit forum nog het meest vaak 'dit is een blijvertje' hebt gezegd :satisfie:

casper innosence
11 juli 2008, 18:56
Mijn ESP Viper standaard met SD's, mn gemodde Soldano Avenger en mn Orange gaan nooit meer weg. Zo tevreden over deze combinatie. Er zal hooguit wat bijkomen. Ik denk aan een ESP Eclipse en een Telecaster

Nocki
11 juli 2008, 19:46
Hoezo, ik denk dat jij van dit forum nog het meest vaak 'dit is een blijvertje' hebt gezegd :satisfie:

Dat zou ik bijzonder vinden... Ben beniewd of je die woorden terug kan vinden.
Wel ben ik heel enthousiast geweest over veel dingen, en nog. Maar over blijvertjes heb ik het niet vaak gehad. de enige blijvers die ik heb gehad waren de smartwood, standard faded en de mark IV die zijn erg lang gebleven...

wiegersma
11 juli 2008, 19:54
De blijvertjes voor mij zullen mijn, redelijk geragde, tobaccoburst Gibson Les Paul Standard en mijn zwarte Vester Les Paul Custom met EMG's zijn.

Mijn Peavey Special 112 is ook een blijvertje, want da's mijn eerste echte versterker (daarvoor speelde ik over een platenspeler, buizen!!)

Thundermane
11 juli 2008, 20:42
Voor mij is mijn RG7321 een blijvertje, 1 omdat ik er zodanig aan heb zitten klooien dat toekomstig geknutsel fataal kan zijn :p
Dat ding kan ik niet zo goed meer verkopen omdat hij er bepaald gebruikt uitziet, allemaal lak eraf etc.
En ik ga ehm dus niet verkopen omdat ik dan minder geld ervoor kan krijgen dan dat hij waard is... daarnaast klinkt ie wel sick.

G.G.
12 juli 2008, 10:39
Is het een beetje een dikke hals, of een bescheiden C'tje? Ik vind de binding ook erg mooi lijken. Wat heeft het je zo ongeveer gekost al met al?

Nee, een lekker dik profiel (D aan de baskant en een beetje V aan de hoge kant)

Kosten zijn moeilijk te berekenen, maar ongeveer dit: (uit een ander topic)


Misschien leuk voor de meelezende starters zelfbouwers, een globale kostenindicatie:


Halshout €25
Toets €14
frets €10
Halspen €8
Topkam graphtech €5
Tuners €25
Neckplate en schroeven €6
stringtree €2

Bodyhout +/- €50 voor een eendelig stuk essen
Brug €30
Slagplaat €15
Controleplate, knoppen en switchtip €20
Pots en switch €22
Jack-in en kuipje €8
Strapbuttons €3
Binding €6
Lak +/- €30

Setje GFS +/- €50

Totaal is +/- €329 (excl. Bier, schuurpapier, staalwol, gereedschap etc)

drap
12 juli 2008, 11:24
Dat zou ik bijzonder vinden... Ben beniewd of je die woorden terug kan vinden.
Wel ben ik heel enthousiast geweest over veel dingen, en nog. Maar over blijvertjes heb ik het niet vaak gehad. de enige blijvers die ik heb gehad waren de smartwood, standard faded en de mark IV die zijn erg lang gebleven...

Het was ook een grapje Nock, maar je hebt wel redelijk vaak aangegeven dat dit het toch echt helemaal is en pak 'm beet een maand later was het weer verkocht :satisfie:

@G.G.: Da's echt spotgoedkoop! :eek:

G.G.
12 juli 2008, 12:05
@G.G.: Da's echt spotgoedkoop! :eek:

ja, da's het voordeel als je het zelf maakt (grootste deel van de prijs zit hem in de manuren)

Voor dit bedrag heb ik een 1delige body, Wilkinsonbrug met brass compensated saddles, Wilkinson mechanieken, graphtech kam, dual action halspen, CTS pots en switch, nitrocellulose lak etc..

Dat andere blijvertje, die strat zit op ongeveer €550, maar die heeft dan ook nogeens een Diego Deluxe tremelo en Sperzel lockingtuners

Pepe
12 juli 2008, 12:16
Mijn Peavey Odysseys:

http://www.xs4all.nl/%7Everhaag/gear/images/ody_group.jpg





Ik heb zelf niks met Peavey maar ik mag graag iemand zien die een eigenwijze smaak heeft, zeker als het een off beat model betreft.
Beetje karakter wordt ik wel vrolijk van.

jero
12 juli 2008, 14:03
de Ultravibe en de Suhr strat :)

Thundermane
12 juli 2008, 14:09
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Gitaren/Gibson/DSC07171.jpg

Hey die ziet er lekker uit, als ik zo mag raden, smaakt hij een beetje naar rode wijn :)
yum!!!
ik ben een echte metalhead maar die ziet er toch echt wel lekker uit

Soundscape
12 juli 2008, 20:52
Mijn Fender American Deluxe Stratocaster 50th Anniversary (zo, da's een mond vol...) gaat sowieso niet weg. Dat is (op dit moment) mijn main gitaar.

Anyway wat lul ik eigenlijk, ze gaan allemaal niet weg, want ik krijg er vast spijt van als ik dat zou doen. :satisfie:

vulvasonic
12 juli 2008, 22:54
Om uiteenlopende redenen zijn al deze gitaren hieronder blijvertjes, behalve de Music Master, die is namelijk niet van mij.
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

E-J
12 juli 2008, 23:19
Gek genoeg heb ik geen spullen waarvan ik denk: deze heb ik nog steeds over... pak hem beet... 10 jaar. Je weet nooit wat op je pad komt :).

Arjan12
20 augustus 2008, 15:06
Ik ben op het moment heel erg tevreden met mijn Tele:

http://i16.photobucket.com/albums/b31/sloggi/DSCF2395.jpg


Misschien gaat hij ooit de deur uit om mijn droomgitaar te financieren, misschien ook niet:

http://www.classicaxe.com/images/Fend-mrcnVntg62CstmTlcstr3TnSnbrst.jpg

Een Vintage '62 Custom...

mikeyaxeman
20 augustus 2008, 15:21
Om uiteenlopende redenen zijn al deze gitaren hieronder blijvertjes, behalve de Music Master, die is namelijk niet van mij.
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

Leuk die Music Master heb gisteren op die van mijn vriendin zitten pingelen in precies dezelfde kleur en ergens uit de 70's afkomstig.
Heeft ze van haar vader gekregen moet nodig een afstelbeurtje en nieuwe snaren hebben maar echt een player dat ding. :cooler:

Fuhgawz
20 augustus 2008, 15:58
Ik heb nog een oud rot Hagstrom SG model wat echt fantastisch speelt!! Die gaat nooit meer weg. Ik zal eens wat foto's maken.

WillemdaGuide
20 augustus 2008, 16:03
Speel inmiddels bijna 14 jaar, en heb, zeker in het begin, onwijs veel gekocht, verkocht, ingeruild en noem maar op. Inmiddels durf ik over mijn electrische te zeggen dat ik klaar ben, LP standard, LP studio, SG standard, Fender Strat (mex), Jazzbass special en goedkopie ibanez akoestische. Ik heb deze, op de strat na, allemaal al langer dan vijf jaar en ook nooit meer verder gekeken, geen behoefte. Het enige wat ik er nog bij wil is een goeie tele, let wel, erbij, niet ipv.

marter544
20 augustus 2008, 16:15
Ik heb 3 gitaren gehad (in de bijna 4 jaar ongeveer dat ik nu speel). M'n eerste, een goedkope Ibanes GRX40, die wonder boven wonder goed speelt, en prima klinkt, maar de trem moet je van afblijven. Dit is een blijvertje, het is m'n eerste, eerste optredens mee gedaan, en onverkoopbaar door mijn onvoorzichtige modificaties. Heb nu precies een jaar geleden een Schecter Tempest Custom gekocht, dat is zeker een blijver (getest tussen ongeveer gelijkwaardige gitaren, de PRS SE, en een Gibson Les Paul studio, en met deze had ik gelijk de spreekwoordelijke "klik"). Tussendoor nog een 7-snaar gehad van Ibanez, maar ik ben toch niet zo van de 7-snaren, dus die is weer weg. Binnenkort komt er een Tele met P90's bij, dat zal ook, waarschijnlijk, een blijver zijn.

richwoodplayer
20 augustus 2008, 17:08
Om uiteenlopende redenen zijn al deze gitaren hieronder blijvertjes, behalve de Music Master, die is namelijk niet van mij.
http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/GitaarFamilie.jpg

die gibson double cutaway is vet! :satisfie:

LP_CL
20 augustus 2008, 17:15
Ik denk dat ik hier mijn SL2H wel mag tussen plaatsen. Die doe ik nooit meer weg.
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/3.jpg
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/4.jpg

RobertoL
20 augustus 2008, 17:22
Wat de blijvertjes zijn? Ik denk dat ik never nooit een gitaar ga wegdoen.

pol
20 augustus 2008, 17:28
voor genoeg geld is alles hier wel te koop, maar dan moet ik het nog krijgen.
Ik klink toch altijd +- hetzelfde, maakt me niet zo uit, het zijn maar werktuigen.

Ash ketchum
20 augustus 2008, 19:14
Mijn SG Classic, gekregen van mijn ouders in 2002. Andere gitaren die ik daarna heb gekocht worden getest met deze gitaar als maatstaaf.

http://interval0.rendered.startpda.net/12600001-12650000/12618321_700_700_HaKt.jpeg

Daarnaast mijn squier tele, mijn eerste electrische, gekocht in 98/99 en sindsdien vanalles aan versleuteld. Het is eigenlijk een fijn ding dat jammer genoeg te weinig word gebruikt.
Op deze foto is de refinish nog "vers". Door een flinterdunne nitro-laklaag en misbruik en is hij aardig gerelict.

http://modulo3.rendered.startpda.net/27700001-27750000/27703392_700_700_vh6Y.jpeg

hansli
20 augustus 2008, 21:47
Wat echt nooit meer weggaat zijn mijn 3 sandberg bassen, alledrie edwin van huick signature, zal es kijken of ik vanavond een foto kan plaatsen.....
De fijnste bassen die ik ooit gehad heb, en het is zo'n heelijk stel: 1 ervan is fretless gemaakt, 1 heeft de E in D gestemd, is daar ook speciaal op afgesteld, en de andere is "gewoon".......
Volgens mij zouden ze nu een jaar of 15 moeten zijn, en ik heb zo'n gevoel dat ze er alleen maar mooier op gaan worden :rockon:

En mijn ibanez artcore, de 1e fijne gitaar waar ik ooit op gespeeld heb.....

En een oud barrel van een klassieke aria, zeker 30 jaar oud, ergstuk van een goede vriend die ooit zelfmoord gepleegd heeft, een zeer dierbare herinnering, die ik nog steeds goed behandel, ze krijgt binnenkort zelfs weer eens een nieuw setje snaren........

Orpheo
21 augustus 2008, 02:21
mijn zwarte custom gaat echt nooit meer weg. Mijn 'naakte wijven' les paul en m'n purplemistburst ook niet. Ik denk dat de koa ook niet weg gaat; hij speelt gewoon zo verdomd lekker, en klinkt net zo lekker als dat ie speelt en (imho) eruit ziet (ik vind 'm namelijk geweldig mooi). Mijn tobaccoburst speelt en klinkt zo geweldig goed, die wil ik eigenlijk ook niet kwijt. M'n fireburst... das een wat lastiger gitaar, maar die heeft ook z'n charme (enorme veelzijdigheid, speelt als boter, en voelt lekker), alleen effe wat dikkere snaren. deze voelen aan als elastiekjes...

M'n vee gaat ook nooit meer weg, omdat die gewoon niet te slijten is :seriousf: maar hij klinkt en speelt ook gewoon te lekker. Over een jaar of 5 effe nieuwe frets erop (stainless steel 6100, superjumbo's!), en dan speelt ie een stuk beter.

Mijn SG wil ik ook niet kwijt. speelt en klinkt te lekker, die hals is echt heerlijk dik, en de lak is onderhand gepolijst door 't spelen :d (was satin gelakt).

Mijn rooie studio gaat ook echt niet weg. headstock crack, gaten voor knopjes, rare stikkers... wie wil 'm? maar oh oh oh wat klinkt ie lekker! dik, snijdend, strak, los. hij kan alles aan, wat ik er maar in prop, hij gooit er alles weer uit zoals ik t hebben wil!

Mijn rooie (en natural!) customs gaan ook niet weg, omdat ik die fout niet nog eens maak.

Kortom, alleen de explorer staat op de nominatie om weg te gaan : D

bagheera
21 augustus 2008, 02:34
Indie first anniversary limited editon ( voor het moment 45 stuks gemaakt en ze zullen werken tot een maximum van 200 stuks )
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSCF1715.jpg
dan nog mijn eerste gitaar, en elke gitaar die ik van mijn grootvader gekregen heb conclusie ik denk niet dat ik veel weg ga doen

Pepe
21 augustus 2008, 02:51
Dit setje neem ik mee naar het bejaardentehuis. De JV tele en JV strat en de bassman. De tele heeft alle exen, vliegveld transportbanden en rokerige ratteholen overleefd van de afgelopen 25 jaar en nog steeds kirt ze als een nachtegaaltje of een dog in heat, naargelang haar bui.
De strat heb ik geadopteerd, zonder logo, electronica en stemsleutels uit Duitsland gehaald maar eenmaal opgetuigd gaf ze alle heren van Fender het nakijken.
En dan die Bassman. Ik gebruik hem nauwelijks wegens te zwaar maar zoals Lex Bolderdijk ooit eens zei: ruilen voor mijn boogie?

http://img210.imageshack.us/img210/1333/78026520wd4.jpg

pupanus1
21 augustus 2008, 08:27
M'n eerste electrische gitaar Aria Pro II RS-Wildcat, gekregen van m'n ouders. En het beestje speelt gewoon goed :)

Tin
21 augustus 2008, 11:27
Mijn Ibanez RG570

Die gitaar heeft werkelijk een van de meest fantastische halzen waar ik ooit heb gespeelt.

almarvk
21 augustus 2008, 11:33
M'n ESP LTD EC400ATBK gaat nooit meer weg. Wat een super Les Paul model. Speelt super en voelt ook nog 's super aan.

Daarnaast heb ik ook nog een Ibanez SA160QMTE. Die gaat nooit meer weg, eigenlijk puur vanwege de kleur.

AriaProII
21 augustus 2008, 11:33
Mijn eerste gitaar: mn Aria Pro II Les Paul Custom. Het hout (pancake mahonie), de elemten (SD), de snaren (heavy bottom), en de laatste afstelbeurt maken dit beestje een prima ding.

Hardguitar
21 augustus 2008, 11:33
Mijn Fender AM:)!

Speelt heerlijk,lekker geluid en heb er godsamme lang voor moeten werken :satisfie:

Jorikjet
21 augustus 2008, 19:26
mijn stratocaster, maar dat is vooral omdat hij zo beschadigd is dat het te weinig op zal brengen als ik hem verkoop :satisfie:

het echte blijvertje door is mijn gibson les paul goldtop. misschien dat ik er nog wel eens andere elementen in gooi, maar daardoor hou ik de gitaar nog wel dus.

hansli
21 augustus 2008, 19:33
mijn stratocaster, maar dat is vooral omdat hij zo beschadigd is dat het te weinig op zal brengen als ik hem verkoop :satisfie:

Puhpuhpuh.....
Relishen is toch de grote mode tegenwoordig?
Dat ding moet goud waard zijn, als'ie maar genoeg beschadigd is :sneaky:

no 1 hops
21 augustus 2008, 19:49
En dan die Bassman. Ik gebruik hem nauwelijks wegens te zwaar maar zoals Lex Bolderdijk ooit eens zei: ruilen voor mijn boogie?

http://img210.imageshack.us/img210/1333/78026520wd4.jpgen zoals buddy guy zei.
het liefst had in hem in de muur vast gemetseld.
(iedereen wilde hem ff lenen en nooit bracht iemand hem weer terug)

HANNESSTINKT
21 augustus 2008, 20:44
MIJN Boss BF-2 (japan) en mijn Fender Bigblock precision bass
Die gaan mee me graf in dat is 100 % zeker :satisfie:

frekie
21 augustus 2008, 20:57
Gitaren komen en gaan. De gitaren waar je het meest op speelt brengen ook het meest op dus die moeten dan maar weg. De gitaren waar je het minst aan hecht blijven dan over.
Wat blijft zolang ik electrisch gitaar speel: Marshall Studio 15, zeldzaam en uniek 15 W buizencombo met 2 X 6V6 eindtrap. Met de V30 speaker op de koptelefoon uitgang kan ik op huiskamer nivo het Marshall geluid krijgen.
Marshall The Guvner overdrive pedaal, de mk1 dus. Wordt al lang niet meer gemaakt. Met dit bakkie kan ik bij sessies uit iedere amp wel een geluid krijgen.

Harm
21 augustus 2008, 22:36
Mijn blijvertjes:

Nik Huber Orca....
http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/Gitaren%20nieuw/IMG_2394.jpg

Fernandes Vandenberg (tenzij er een idioot belachelijk veel gaat bieden):
http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/Gitaren%20nieuw/FernandesVandenberg.jpg

En de goede oude Van Halen (2 weggedaan, deze blijft!!!):
http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/Gitaren%20nieuw/Boekelo068.jpg

Harm

Braindead
21 augustus 2008, 22:40
Hey Harm, wat is dat voor gitaar die Nik Huber Orca? Ziet er wel vet uit!

[QUOTE=Harm]Mijn blijvertjes:

Nik Huber Orca....
http://i39.photobucket.com/albums/e151/dinkla/Gitaren%20nieuw/IMG_2394.jpg

Harm
21 augustus 2008, 22:45
Hey Harm, wat is dat voor gitaar die Nik Huber Orca? Ziet er wel vet uit!

[QUOTE=Harm]Mijn blijvertjes:

Nik Huber Orca....


Specs: Orca, met dolphin inlay, braz. toets, Korina body en neck maple topje en charcoal burst... Heerlijk gitaartje...

Harm

Eko
21 augustus 2008, 23:51
Ik ben heel voorzichtig geworden met vertellen wat blijft en wat gaat. Ik kan me nu meer permiteren dus een gitaar kan ook gewoon blijven omdat hij mooi is. Het geld is al uitgegeven en niet direct meer nodig.
Wat zeker niet meer weggaat:
Mijn beide Marble amps. Heeft me een half leven gekost om amps te vinden die doen wat ik wil en waar ik alles mee kan , met of zonder pedalen.
Qua gitaren , De Gretsch , De AV `62 tele , De SRV en de ColeClark. Deze axes worden dagelijks gebruikt, ook op het podium.
De rest is mooi om te hebben vanwege de herinnering, maar niet meer dan dat.

Luke-wannabe
22 augustus 2008, 14:52
Dit setje neem ik mee naar het bejaardentehuis. De JV tele en JV strat en de bassman. De tele heeft alle exen, vliegveld transportbanden en rokerige ratteholen overleefd van de afgelopen 25 jaar en nog steeds kirt ze als een nachtegaaltje of een dog in heat, naargelang haar bui.
De strat heb ik geadopteerd, zonder logo, electronica en stemsleutels uit Duitsland gehaald maar eenmaal opgetuigd gaf ze alle heren van Fender het nakijken.
En dan die Bassman. Ik gebruik hem nauwelijks wegens te zwaar maar zoals Lex Bolderdijk ooit eens zei: ruilen voor mijn boogie?

http://img210.imageshack.us/img210/1333/78026520wd4.jpg
Wat intens vet!! Is dat zo'n tubedriver..?

Braindead
23 augustus 2008, 02:00
Respect!


[QUOTE=Braindead]Hey Harm, wat is dat voor gitaar die Nik Huber Orca? Ziet er wel vet uit!



Specs: Orca, met dolphin inlay, braz. toets, Korina body en neck maple topje en charcoal burst... Heerlijk gitaartje...

Harm

Pepe
23 augustus 2008, 12:42
Wat intens vet!! Is dat zo'n tubedriver..?

nee, een Ibanez tubeking. Die schijnt losjes gebasseerd te zijn op de tubedriver maar dat hoor je niet terug, meer gruizelig Marshall.

Kaïn
23 augustus 2008, 12:54
http://www.asthenia.nl/gallery/gallery/Live/2008/07/05/Dynamo%2C%20Eindhoven/images/05.jpg
Mijn Bo~el MC7. Daar heb ik mijn ballen voor uit mn broek gewerkt. Zit een hoop bloed zweet en tranen in.

Chris Winsemius
23 augustus 2008, 13:01
Gitaren als blijvers ici:

- m'n allereerste gitaar (klassieke Ibanez, voor de heb/aandenken)
- m'n allereerste elektrische (oude Aria, wordt nu opgeknapt)
- 2 onbekend merk/DIY akoestische gitaren wegens klank, looks en bespeelbaarheid
- frankenstein Strat #1 (met oa. de hals van m'n eerste USA Fender Strat, gewoon zeer goed uitgevallen "project")
- Gibson H.C. R7 Les Paul (na 'n zoektocht van jaren naar 'n echt goede LP)
- oude Silvertone gitaar (voor iets unieks en wegens het feit dat ik die op 9-11 in NYS heb gekocht)
- 1 van m'n Squier Teles (wegens uniek custom-made Strat-hals-element en het feit dat ik die gitaar met 'n neefje en m'n wijlen grootvader heb gekocht)

Misschien dat frankenstein #2 (beetje als #1 maar dan met maple-neck/etc.) ook 'n echte blijver wordt. Voor de rest moet ik eens kijken wat ik met de rest van mijn gitaren/bassen doe, er komt waarschijnlijk nog 'n blijver aan v/e klus bij 'n gitaarbouwer (LP Junior achtig).

RoelTM
23 augustus 2008, 13:05
http://img503.imageshack.us/img503/7514/dsc00035fp9.jpg


de Jack Benner custom sport stripe Stratocaster (met slagplaat van hassent ;) )

mijn allereerste gitaar, ik denk dat die niet zo snel weggaat...

barno
23 augustus 2008, 13:14
http://img503.imageshack.us/img503/7514/dsc00035fp9.jpg


de Jack Benner custom sport stripe Stratocaster (met slagplaat van hassent ;) )

mijn allereerste gitaar, ik denk dat die niet zo snel weggaat...

fijn stratje, alleen, wie heeft je verteld dat die schilderstape wel leuk is? not :)

RoelTM
23 augustus 2008, 14:11
hoe ziet iedereen toch meteen op die kleine foto dat het schilderstape is ;)

maar misschien haal ik 't er nog wel vanaf...
lijkt alleen wel een stuk mooier zo... :hippie:

robert-gitarist
23 augustus 2008, 14:18
Mijn blijvers zijn absoluut mijn Epiphone Les Pauls. Verder blijft mijn Ibanez LP custom en een Eagle doorzichtige strat (plexi) lekker in de collectie zitten. De rest wisseld af en toe nog wel eens. Epiphone SG blijft denk ik ook maar lekker :)

Mr.Fingers
23 augustus 2008, 14:18
er zit een kleine bobbel in de tape, vlakbij de neck (bovenste streep), en je ziet dat het redelijk mat is, en het is blauw, en ik heb ook zo'n rol... Dan is het gewoon maar even logisch nadenken :D

RoelTM
23 augustus 2008, 14:24
misschien (waarschijnlijk) blijft er nog wel wat blauw over van mijn refleXion...
maar dat is dan metallic, en gespoten op een slagplaatje
zou dat wel mooi lijken?

(ok, alles lijkt mooier dan een stukkie tape, maar wel met veel liefde en precisie aangebracht :D )

barno
23 augustus 2008, 14:49
misschien (waarschijnlijk) blijft er nog wel wat blauw over van mijn refleXion...
maar dat is dan metallic, en gespoten op een slagplaatje
zou dat wel mooi lijken?

(ok, alles lijkt mooier dan een stukkie tape, maar wel met veel liefde en precisie aangebracht :D )

je kan ook het hele idee van die stripes laten varen ... :) en anders es googlen op sportstripes cars, zie je mss wel interessantere dingen

RoelTM
23 augustus 2008, 19:07
je kan ook het hele idee van die stripes laten varen ... :)
ik denk dat dat de beste oplossing is ;)

Badman
27 augustus 2008, 12:15
Nog een blijverdje:

http://img172.imageshack.us/img172/4090/dscn0492sl2.jpg

Badman
27 augustus 2008, 12:18
En nummer 2 nog eens :)

http://img370.imageshack.us/my.php?image=dscn0621ng1.jpg

sweet ;)

Hendriks
27 augustus 2008, 12:36
Deze heb ik nog niet eens in huis (vrijdag halen).maar kon wel eens een blijvertje worden . Ik heb nu eenmaal een zwak voor japanse Fenders.

Fender telecaster 55 RI (japan) , ash body . Deze kom je niet zoveel tegen , zijn gefabriceerd voor de Japanse markt.

Deze gaat het vast goed doen naast de rikkers strat.

http://img127.imageshack.us/img127/646/dscf16261ml4.jpg

frankiiee
27 augustus 2008, 13:06
WWWOOHHHOOOOWWW beauty

Hendriks
27 augustus 2008, 13:39
WWWOOHHHOOOOWWW beauty

Tja , ik was ook op slag verliefd.

JeroenSchaaf
27 augustus 2008, 14:00
Alweer een gaaf ding!!!

Luke-wannabe
27 augustus 2008, 14:00
Alweer een gaaf ding!!!
Joene post nou eens die Les Paul die je gekocht hebt!

JeroenSchaaf
27 augustus 2008, 14:02
Joene post nou eens die Les Paul die je gekocht hebt!
Ik heb de gitaar thuis liggen, en ben bij me vriendin... Sorry! mischien dat ik zo nog even naar huis ga!

Ik moet morgen auditie doen voor de pop academie, dus moet nog even me Stratje + pedalboard halen!

Luke-wannabe
27 augustus 2008, 14:04
Post dan meteen een paar mooie kiekjes! Een mooie LP isnietlelijk!

Okee back ontopic, folks!

Veekeren
27 augustus 2008, 14:39
Ik ben ook zo'n type die de term "blijvertjes" niet écht kent. Ik heb dat niet echt met spullen. Ik ben wel materialistisch hoor, word enorm blij van mooie gitaren en mooie spullen die ik erg graag wil - maar uiteindelijk is het allemaal hout, metaal en plastic...

Maar dergelijke lulverhalen interesseert niemand, dan toch even de 2 gitaren die het dichtst bij "blijvertjes" in de buurt komen :D

Ten eerste mijn Fender USA Tele. Verhaal er achter kennen sommigen wellicht nog wel, mijn vriendin had een (voor ons) lelijke Strat gekregen. Aangezien zij niet speelt mocht ik hem hebben, maar ze vond eigenlijk dat ik hem voor iets leuks moest proberen te ruilen. Het was dat zij daar mee kwam, maar ik ging daar niet tegenin - ik ben geen Strat man en ik vond hem dus lelijk :) Ik heb altijd al een ash tele gewild, kwam er nooit van omdat ik altijd humbucker gitaren nodig had. Maar alsof het zo moest zijn kreeg ik vrij snel een aanbod om de strat voor deze tele te ruilen:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/DSC07558.jpg

De andere gitaar is mijn Gibson Les Paul Classic. Een sunburst LP is voor mij de oer-LP, en ik kon deze voor een goed bedrag kopen van een mede-forummer. De gitaar speelt fantastisch, enorm stemvast en klinkt geweldig. Gemaakt in de vroege dagen van de LP Classic (afdeling die later de custom shop is geworden) en met de upgrades nu nauwelijks beter te maken:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/DSC00039.jpg

gitaarvrouwtje
27 augustus 2008, 14:41
ik heb niet zo veel gitaren ,maar ik zie me de gitaren die ik nu heb eigenlijk zowiezo nooit meer weg doen
de eerste is een oud bakkie..een spaanse gitaar , nylon string dus, vol krassen enzo,..maar die kreeg ik een paar jaar geleden van mn man samen met een briefje, voor kerst..in het briefje stond..deze gitaar is een begin van je stap terug de muziek in..ik doe je er gitaarles bij kado..een betere gitaar komt later wel..
het was zijn manier om mij een duw in de rug te geven om weer dat te gaan doen wat ik al zolang had verwaarloosd doordat we kids kregen etc

een half jaar later kocht hij een richwood western voor me..die heb ik ook nog, een leuke gitaar voor dat geld..niet GEWELDIG maar toch..ik oefen er wel regelmatig op..

en dit jaar kocht hij me mijn huidige gitaar, de guild waar ik zo blij mee ben
die gaat ook nooit weg
zit een verhaal aan..en hij speelt super
:)
joene succes!!

Orpheo
27 augustus 2008, 14:45
Ik ben ook zo'n type die de term "blijvertjes" niet écht kent. Ik heb dat niet echt met spullen. Ik ben wel materialistisch hoor, word enorm blij van mooie gitaren en mooie spullen die ik erg graag wil - maar uiteindelijk is het allemaal hout, metaal en plastic...

Maar dergelijke lulverhalen interesseert niemand, dan toch even de 2 gitaren die het dichtst bij "blijvertjes" in de buurt komen :D

Ten eerste mijn Fender USA Tele. Verhaal er achter kennen sommigen wellicht nog wel, mijn vriendin had een (voor ons) lelijke Strat gekregen. Aangezien zij niet speelt mocht ik hem hebben, maar ze vond eigenlijk dat ik hem voor iets leuks moest proberen te ruilen. Het was dat zij daar mee kwam, maar ik ging daar niet tegenin - ik ben geen Strat man en ik vond hem dus lelijk :) Ik heb altijd al een ash tele gewild, kwam er nooit van omdat ik altijd humbucker gitaren nodig had. Maar alsof het zo moest zijn kreeg ik vrij snel een aanbod om de strat voor deze tele te ruilen:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/DSC07558.jpg

De andere gitaar is mijn Gibson Les Paul Classic. Een sunburst LP is voor mij de oer-LP, en ik kon deze voor een goed bedrag kopen van een mede-forummer. De gitaar speelt fantastisch, enorm stemvast en klinkt geweldig. Gemaakt in de vroege dagen van de LP Classic (afdeling die later de custom shop is geworden) en met de upgrades nu nauwelijks beter te maken:

http://i12.photobucket.com/albums/a210/Veekeren/DSC00039.jpg

en ik dacht dat je class 5 ook in dit rijtje thuishoorde, maar blijkbaar heb je die verkocht, of staat ie inde verkoop. hoezo eigenlijk?

Heibel
27 augustus 2008, 14:52
Eigenlijk heb ik maar één gitaar waar ik nooit afscheid van zal nemen, omdat ik ermee vergroeid ben. Squier strat e-serie japan..Overal waar ik dat ding mee naar toe neem voel ik me thuis..Al veel aan versleuteld en weer terug naar origineel..Ik moet mijn lief alleen binnenkort gaan herfretten wil ik er nog lang plezier aan beleven...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IWXN8JKP.jpg

Veekeren
27 augustus 2008, 14:54
en ik dacht dat je class 5 ook in dit rijtje thuishoorde, maar blijkbaar heb je die verkocht, of staat ie inde verkoop. hoezo eigenlijk?

Ja... mn Class5... verhaal apart eigenlijk. Ik vind het een supergitaar, laten we dat voorop stellen. Qua geluid superieur (iig diverser) aan mijn Classic, en hij is mooier. Maar ik vind het dan ook één van de mooiste gitaren die ik ken.

Alleen... ik speel er nauwelijks op. In mijn band vind ik hem voor schrale podia eigenlijk te duur, maar belangrijker - mijn Classic klinkt beter in combinatie met mijn Rectifier voor de band. Had de Class5 beter geklonken dan had ik hem wel gebruikt, maar de Class5 klinkt een stuk sprankelender. Nu is dat niet negatief, in principe vaak positief en als ik lead zou moeten spelen zou ik het beter vinden, maar voor de dikke volle akkoorden die ik vaak speel klinkt de Classic nou eenmaal voor mij beter.

Tel daarbij op dat ik de komende tijd enkele duizenden euro's kwijt ga zijn aan verhuizen en je komt bij de reden waarom hij in de verkoop staat. Heb hem net weer op het net gezet, als hij voor dit bedrag niet weg gaat houdt het ook echt op...

Orpheo
27 augustus 2008, 14:59
Ja... mn Class5... verhaal apart eigenlijk. Ik vind het een supergitaar, laten we dat voorop stellen. Qua geluid superieur (iig diverser) aan mijn Classic, en hij is mooier. Maar ik vind het dan ook één van de mooiste gitaren die ik ken.

Alleen... ik speel er nauwelijks op. In mijn band vind ik hem voor schrale podia eigenlijk te duur, maar belangrijker - mijn Classic klinkt beter in combinatie met mijn Rectifier voor de band. Had de Class5 beter geklonken dan had ik hem wel gebruikt, maar de Class5 klinkt een stuk sprankelender. Nu is dat niet negatief, in principe vaak positief en als ik lead zou moeten spelen zou ik het beter vinden, maar voor de dikke volle akkoorden die ik vaak speel klinkt de Classic nou eenmaal voor mij beter.

Tel daarbij op dat ik de komende tijd enkele duizenden euro's kwijt ga zijn aan verhuizen en je komt bij de reden waarom hij in de verkoop staat. Heb hem net weer op het net gezet, als hij voor dit bedrag niet weg gaat houdt het ook echt op...

tja als t moet dan moet 't, maar ik zou 't niet kunnen.

Veekeren
27 augustus 2008, 15:04
tja als t moet dan moet 't, maar ik zou 't niet kunnen.

Ja ach, wat ik ook in de eerste post zei: uiteindelijk is het voor mij hout metaal en plastic.

Komt bij dat ik graag nog eens een Les Paul met met een mooie zwart / charcoal gevlamde top wil :D Weet nog niet waar ik die vandaan kan halen, kom ze nooit tegen. Ik vind het niet erg om die Class5 kwijt te zijn en een stapje dichterbij deze gitaar te zijn. Keuzes, keuzes...

Orpheo
27 augustus 2008, 15:13
Ja ach, wat ik ook in de eerste post zei: uiteindelijk is het voor mij hout metaal en plastic.

Komt bij dat ik graag nog eens een Les Paul met met een mooie zwart / charcoal gevlamde top wil :D Weet nog niet waar ik die vandaan kan halen, kom ze nooit tegen. Ik vind het niet erg om die Class5 kwijt te zijn en een stapje dichterbij deze gitaar te zijn. Keuzes, keuzes...

de ouwe joe perry sig is dat dan. en anders deze:

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/plusback2809.jpg

http://www.swapzone.co.uk/images/joe_flame.jpg

de laatste is de joe perry dus, maar al bijna 10 jaar niet meer in productie. soms zie je ze 2ehands nog wel.

Hendriks
27 augustus 2008, 15:13
Wat moet je nou met een Gibson als je zo'n pracht van een telecaster hebt.
Die Les Paul komt vast ook aan de muur te hangen om stof te verzamelen.

Veekeren
27 augustus 2008, 15:18
de ouwe joe perry sig is dat dan. en anders deze:

de laatste is de joe perry dus, maar al bijna 10 jaar niet meer in productie. soms zie je ze 2ehands nog wel.

Ja daar heb ik ook wel eens over nagedacht... Maar ik wil het dan eigenlijk wel echt zoals ik het wil, en niet zoals Joe Perry het wil :D Dat houdt in een (liefst natural) binding en een fantastisch gevlamde top - en dan niet met vele dunne strepen maar iets groffer. Je kent het, je hebt iets in je hoofd, en je wilt het liever niet anders dan dat ;)


Wat moet je nou met een Gibson als je zo'n pracht van een telecaster hebt.
Die Les Paul komt vast ook aan de muur te hangen om stof te verzamelen.

:D Thuis speel ik bijna alleen maar op de tele, en ook wel de Class5. Maar in mn band zal deze tele nooit tot zn recht komen, ik maak me geen zorgen over mn Classic ;)

Pepe
27 augustus 2008, 21:15
niet zoiets dus?

http://img110.imageshack.us/img110/5867/dsc04781bn3.jpg

Veekeren
27 augustus 2008, 22:08
niet zoiets dus?


Idd, niet zoiets ;) Wil wel graag een gevlamde top, maar niet van die dunne streepjes... beetje meer zoals dit (al is dit slecht gefotografeerd):

http://www.nngguitar.net/pic/A299090.jpg

Nobler
28 augustus 2008, 15:18
Ik doe niet zo makkelijk iets weg, dus het meeste wat ik gekocht heb zijn alleen al daarom blijvertjes. Dit gaat in ieder geval op voor mijn Epiphone Scroll 450 uit 1978 en mijn merkloze LP Goldtop immitatie uit de jaren '70. Ik sluit echter niet uit dat ik die ooit wegdoe als er een aardig bod wordt gedaan. Wat ik in ieder geval niet wegdoe is mijn Epiphone EA-250 uit de jaren '70 die ik in 1986 kocht, en mijn Epiphone Sheraton II uit de jaren '80 die ik in 1993 kocht, omdat ze lekker spelen en geen verzamelaarswaarde hebben. De Sheraton vind ik nog steeds mijn fijnst spelende en klinkende gitaar. Van mijn Gibson ES-335 weet ik het nog niet. Hij ziet er schitterend uit en inmiddels speel ik er lekker op, maar als ik een lekker spelende ES-335 uit rond 1964 tegenkom die betaalbaar is zal ik deze er wel op inruilen als het kan. Blijvertjes qua versterkers zijn mijn eerste versterker (een door iemand anders zelf gebouwde buizenversterker top van omstreeks 5 watt), mijn Yamaha G5 transistor oefenversterkertje en de Vox AC30 die ik in 1980 voor fl. 150,- kocht.

Ibanez666
28 augustus 2008, 15:25
de ouwe joe perry sig is dat dan. en anders deze:

http://www.maxguitarstore.com/store/products_pictures/plusback2809.jpg

http://www.swapzone.co.uk/images/joe_flame.jpg

de laatste is de joe perry dus, maar al bijna 10 jaar niet meer in productie. soms zie je ze 2ehands nog wel.


Ik heb ooit eens bijna de Joe Perry met Bigsby gehad. Kostte bijna 5000 euro

blademan
1 september 2008, 20:10
tja, blijvertjes, dat zouden deze wel eens kunnen zijn. Een nieuwe Fret-King Esprit 5 (blue series) en mn Classic Player 50s Telecaster, samen met mn Yamaha SG1000s uit 1984 (die ik mee neem mn graf in, haha)
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN3189.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN2273.jpg