PDA

View Full Version : new amp arrived



kirk19
10 juli 2008, 09:59
zoals beloofd wat fotos van de nieuwe amp

http://i106.photobucket.com/albums/m253/cerberus59/PICT1732.jpg

http://i106.photobucket.com/albums/m253/cerberus59/PICT1733.jpg

http://i106.photobucket.com/albums/m253/cerberus59/PICT1735.jpg

scheurt enorm hard, en hij was redelijk van prijs gezien de enorm lage dollar

btw: sorry voor de overbelichting maar fotografie is niet mijn ding

skabouter
10 juli 2008, 10:05
wauw, dat heb ik nou nog nooit gezien! mooi man, vertel er eens wat over?

kirk19
10 juli 2008, 10:07
ja dat kan je ook nog nooit gezien hebben. Het is de 1ste splawn nitro op het europese vasteland.

SPECS:

New Splawn Nitro 100 watt Head
All the Splawn tone with more saturation and
voiced for bigger low end and lower midrange,
Clean w/ Independent EQ, Rhy and Lead channel
with solo boost, resonance control
Overdrive channel has an OD1/OD2
footswitch function
(which gives you a gain setting for rhy and lead sounds)
Effects loop,
Half power switch,
Three button footswitch w/ LED's,
F/S functions
#1 Clean & Overdrive
#2 OD1 & OD2
#3 Solo Boost
Heyboer Transformers
with choice of
Mullard EL34's, Tung Sol EL34B , Sovtek KT88's

gaat beenhard, luider dan elke amp die ik al had. Volgens kenners van het schema een kruising tussen een jcm800 en een soldano slo100 maar serieus opgevoerd

Nocki
10 juli 2008, 10:09
mooi! kan ik ergens clips vinden?

kirk19
10 juli 2008, 10:11
op youtube maar kwaliteit zuigt wat. Op de site van splawn staan er ook.

http://splawnguitars.com/sound_clips.htm

scott bij de voorstelling van de nitro in zijn shop

http://www.youtube.com/watch?v=YFEd342t5Ig

a darker shade of grey
10 juli 2008, 10:12
Op youtube staan er een hele hoop, Scott Splawn is over het algemeen wel goed met zijn promotie. Nu weet ik wel dat de meeste mensen hier youtube totaal geen weergave van een versterker vinden, is ook zo, toegegeven, maar het geeft je wel een idee naar mijn mening. Dus gewoon ff Splawn Nitro intypen. Scheurt inderdaad ziek hard.

bluegate
10 juli 2008, 10:12
Gefeliciteerd! :cooler:

Mooie versterker, ben benieuwd hoe hij klinkt.
Ik lees veel goede dingen over Splawn.

kirk19
10 juli 2008, 10:14
Ik lees veel goede dingen over Splawn.

en zeer terecht dat kan ik je al vertellen

In nederland zijn er nog splawns, ik dacht ergens een promod maar ben niet zeker

a darker shade of grey
10 juli 2008, 10:20
Nogmaals, erg mooie amp.

De prijs hoef ik niet te weten, maar zou je wel misschien een indicatie kunnen geven van wat het kost om hem te laten maken voor europees lichtnet en laten opsturen vanuit Dallas?
En hoelang heb je moeten wachten?

(GAS....klopt!)

kirk19
10 juli 2008, 10:22
pm me even

Jimwoud
10 juli 2008, 10:59
Gefeliciteerd ermee. Vind het toch wel gewaagd dat je hem zo 'blind' durft te kopen. Zou heel graag zo'n ding eens aan de tand voelen. een kruizing van een JCM800 en SLO100 spreekt mij enorm aan. Maar eigenlijk heb ik nu nog niet zo'n amp nodig, maar het GAS is er wel uiteraard.

Mr.Fingers
10 juli 2008, 11:06
Iets zegt me dat dit verre van een goedkope bak is


Gefeliciteerd, klinkt erg goed!

kirk19
10 juli 2008, 11:24
veel goedkoper dan je denkt hoor, allemaal dankzij de goedkope dollar

thanks allemaal btw

bass blom
10 juli 2008, 11:34
ja amerika, het nieuwe ontwikkelingsland :D

mooi ding, ademt sjiek aan alle kanten :p

Nielsje
10 juli 2008, 11:36
Leuke specs!

Hoe is het clean van dit monster? Net zoals een JCM 800 (in dat geval zou ik hem namelijk links laten liggen..)

Dude
10 juli 2008, 11:53
Wat een ontzettend lelijk maar gaaf ding zeg ! supercool

Kan je niet gewoon in dit topic vertellen wat die kost ? heeft niemand schade van toch ?

caliban
10 juli 2008, 12:14
Volgens kenners van het schema een kruising tussen een jcm800 en een soldano slo100 maar serieus opgevoerd
Een SLO is een opgevoerde JCM800, dus een kruising daartussen, zou een minder opgevoerde SLO zijn. En daarvan is de nitro een opgevoerde versie, :D klinkt nogal raar. Ik heb horen zeggen dat voor de nitro scott splawn beïnvloed is door de ENGL powerball. En splawn heeft de EQ op de anode van de laatste gainstage staan terwijl de SLO en JCM800 kathodevolgers zijn.

Lexvandoef
10 juli 2008, 12:30
Leuke specs!

Hoe is het clean van dit monster? Net zoals een JCM 800 (in dat geval zou ik hem namelijk links laten liggen..)

Uit een goeie jcm800 kan je echt een goeie clean halen hoor!

@Kirk19, Vet dat je hem nu eindelijk hebt, gefeliciteerd!

Nielsje
10 juli 2008, 12:33
Uit een goeie jcm800 kan je echt een goeie clean halen hoor!

Hm... ben ik niet helemaal met je eens..
psst.. ik ben overgens vandaag ff speuren of ik misschien niet een nieuwe amp moet ;)

Lexvandoef
10 juli 2008, 12:34
Hm... ben ik niet helemaal met je eens..
psst.. ik ben overgens vandaag ff speuren of ik misschien niet een nieuwe amp moet ;)

Smaken verschillen, en je moet de low-input ook gebruiken he ;)

Enne vertel! Wat heb je op het oog, en vooral waarom moet toch de DSL er uit? :)

Nielsje
10 juli 2008, 12:38
Smaken verschillen, en je moet de low-input ook gebruiken he ;)

Enne vertel! Wat heb je op het oog, en vooral waarom moet toch de DSL er uit? :)

Mwoah, zal er hier niet teveel op ingaan, anders wordt het zo'n topic-kaping, maar ik ben bang dat ik m'n 2e kanaal toch niet zo lekker ga krijgen, ga vanmiddag nog ff solderen. En ik wil sowieso iets met een britse sound en een goeie clean, maar dan wel voetschakelbaar :). Marshall wordt lastig, Vintage/Modern is volgens mij niet schakelbaar genoeg (alhoewel hij wel goed schijnt te reageren op het volume van je gitaar), en de JVM vind ik gewoon te lelijk. De Vintage Modern ziet er wel erg goed uit. Kochjes zijn clean wel nice, maar misschien net iets te 'ijzig' en de scheur vind ik niet altijd optimaal. Vox wordt het niet, misschien een 1 kanaals? ik weet het echt niet... en Hook is mij echt te duur.

Orpheo
10 juli 2008, 12:39
@caliban: precies, vond 't al zo raar, die beschrijving. zal vast wel goed klinken :)


en raar, uit mijn ouwe jcm haalde ik altijd wel een mooi clean hoor, geen probleem.

Lexvandoef
10 juli 2008, 13:04
Mwoah, zal er hier niet teveel op ingaan, anders wordt het zo'n topic-kaping, maar ik ben bang dat ik m'n 2e kanaal toch niet zo lekker ga krijgen, ga vanmiddag nog ff solderen. En ik wil sowieso iets met een britse sound en een goeie clean, maar dan wel voetschakelbaar :). Marshall wordt lastig, Vintage/Modern is volgens mij niet schakelbaar genoeg (alhoewel hij wel goed schijnt te reageren op het volume van je gitaar), en de JVM vind ik gewoon te lelijk. De Vintage Modern ziet er wel erg goed uit. Kochjes zijn clean wel nice, maar misschien net iets te 'ijzig' en de scheur vind ik niet altijd optimaal. Vox wordt het niet, misschien een 1 kanaals? ik weet het echt niet... en Hook is mij echt te duur.

Je kan ook even een nieuw advies topic opstarten ;)
Of een dagje Feedback/andere muziekwinkel doen met mij na de vakantie, neem ik de Hook wel mee als referentie ;)

kirk19
10 juli 2008, 13:05
het is de nieuwe clean van splawn, pakken beter dan bij een marshall. Ja ik bedoelde eigenlijk opgevoerde slo100. Ik weet ook wel dat de slo een aangepaste marshall is maar ik bedoelde dat de layout van het chassis meer marshall is en de inhoud meer slo vandaar kruising.

Er staat een clean clipje op de site van de nieuwe clean

http://splawnguitars.com/s1.mp3

als je dit geen mooie clean vindt dan is er iets verkeerd me je eisen denk ik

Lexvandoef
10 juli 2008, 13:07
Clean klinkt zo op die mp3 echt meer dan prima!

Jimwoud
10 juli 2008, 13:13
het is de nieuwe clean van splawn, pakken beter dan bij een marshall. Ja ik bedoelde eigenlijk opgevoerde slo100. Ik weet ook wel dat de slo een aangepaste marshall is maar ik bedoelde dat de layout van het chassis meer marshall is en de inhoud meer slo vandaar kruising.

Er staat een clean clipje op de site van de nieuwe clean

http://splawnguitars.com/s1.mp3

als je dit geen mooie clean vindt dan is er iets verkeerd me je eisen denk ik
Ik vind die vergelijking ook altijd maar raar van JCM800 en Soldano. Een Soldano vind ik echt totaal anders klinken.

caliban
10 juli 2008, 14:24
Op sloclone staat er een schema van een splawn quickrod, voor wie het interesseert.
http://sloclone.yesterdaysrevolt.com/download/file.php?id=42
Heb je wel een sloclone account voor nodig. Gewoon aanvragen, kan wel een dag of wat langer duren eer je erop geraakt.

ieme
11 juli 2008, 11:03
Volgens kenners van het schema een kruising tussen een jcm800 en een soldano slo100 maar serieus opgevoerd

beloofd veel goeds

Useless
11 juli 2008, 22:06
het is de nieuwe clean van splawn, pakken beter dan bij een marshall. Ja ik bedoelde eigenlijk opgevoerde slo100. Ik weet ook wel dat de slo een aangepaste marshall is maar ik bedoelde dat de layout van het chassis meer marshall is en de inhoud meer slo vandaar kruising.

Er staat een clean clipje op de site van de nieuwe clean

http://splawnguitars.com/s1.mp3

als je dit geen mooie clean vindt dan is er iets verkeerd me je eisen denk ik

Heb je hem al wat kunnen afstellen naar je zin?
We moeten dringend eens een vergelijk maken tussen de Nitro en de Quick Rod :blast:

sjakie1945
11 juli 2008, 22:54
Welk liedje spelen ze in dat cleane clipje bij 15seconde??

bass blom
11 juli 2008, 22:59
Welk liedje spelen ze in dat cleane clipje bij 15seconde??

http://www.youtube.com/watch?v=WwqhhZnl8G4

sjakie1945
11 juli 2008, 23:00
http://www.youtube.com/watch?v=WwqhhZnl8G4

Juist..da was em:D.. dankje;)... nu ga k toch maar mijn nest in.. :rockon:

pannekoek
11 juli 2008, 23:04
o-m-f-g wat een gruwelijk gaaf scheurmonster!!!!!!

wt kost t? :satisfie:

new deep
11 juli 2008, 23:12
http://splawnguitars.com/cgi-bin/online/storepro.php

gave amp man die nitro..de top kost los zo'n 1231.45 € dus. Lijkt me een aardig goede prijs ben benieuwd wat het vervoer en het ombouwen van de voeding dan kost.

Misery Signals
11 juli 2008, 23:47
Euh...

Als die voor de Europese markt is op bestelling, zal de voeding van daaruit al wel in orde gemaakt zijn zeker?

MS

new deep
11 juli 2008, 23:50
Ok zou helemaal cool zijn dan :)

kirk19
12 juli 2008, 12:32
er staat achteraan een voltageswitcher op zoals bij die oude marshalls. Speelt goed, klinkt super. Kost met vervoer en tax niet veel meer dan het bedrag dat jij noemt

new deep
12 juli 2008, 14:53
zeer gaaf allemaal, ga ik zeker in de gaten houden!

casper innosence
12 juli 2008, 17:27
Damn, voor tijden terug de Splawns al op t ESP forum gezien. Lijken me wel echt amps die ik vet zou vinden klinken. Zou willen dat ik t geld en t lef had om dr 1 zo naar europa te halen.

kirk19
12 juli 2008, 18:03
ze zijn het wachten en de centen zeer zeker waard!!! Verwacht wel geen engl oversaturated gain ( de nitro GEEN engl powerball afkooksel!! ), de amp heeft eerder de britse gain structuur maar dan zwaar opgevoerd. Scheurt als geen ander die amp en voor die prijs kan je denk ik qua sound en kwaliteit in europa niet snel een waardig alternatief vinden

caliban
12 juli 2008, 22:12
( de nitro GEEN engl powerball afkooksel!! )
Ik heb het maar van horen zeggen over de powerball. Scott zou geïnspireerd zijn erdoor, daarom is het geen afkooksel.

kirk19
13 juli 2008, 10:16
ik weet het. Dat de nitro op de engl lijkt wordt veel gezegd op het net maar ik heb beide en ze lijken niet echt op elkaar qua sound

Liquid_Metal
13 juli 2008, 10:31
gefeliciteerd met deze zeer mooie amp! kBen zelf ook nog op zoek naar een nieuwe amp (waarschijnlijk een stack) en deze ga ik zeker in de gaten houden. ATM niet in de positie om clips te luisteren maar dat ga ik als ik weer thuis ben zéker even doen.

kirk19
14 juli 2008, 15:14
dank je. Zeker de clips beluisteren, de meeste klinken echt goed maar je moet er wel van houden... Ik heb zelf daarnet de amp voor de 1ste keer op serieus volume gehoord en jezus wat scheurt die amp hard zeg. Niet te geloven die toon. Ik denk dat dit nu mijn main amp wordt in mijn setup ipv de triple recto.

caliban
14 juli 2008, 16:19
dank je. Zeker de clips beluisteren, de meeste klinken echt goed maar je moet er wel van houden... Ik heb zelf daarnet de amp voor de 1ste keer op serieus volume gehoord en jezus wat scheurt die amp hard zeg. Niet te geloven die toon. Ik denk dat dit nu mijn main amp wordt in mijn setup ipv de triple recto.
Gaat de recto de deur uit?

kirk19
14 juli 2008, 17:03
dat heb ik niet gezegd maar er gaat zeker geswitched worden in de opstelling. Vroeger was de recto mijn main sound maar nu gaat de clean en de rythem van de splawn het overnemen. Solosound neig ik eerder naar een mengeling van de beide of eens de ene en dan weer de andere amp gebruiken. Clean en rythem krijgt de recto serieus op zijn donder van de splawn