PDA

View Full Version : Het begin is er!



drap
9 juli 2008, 20:31
....................

Trocar
9 juli 2008, 20:44
Wordt vervolgd!
Da's je geraaie ook! ;) Mogen we al meer weten over finish/kleur etc.?

Mafia66
9 juli 2008, 21:18
Dat ziet er wel vet uit, hoeveel gaat het je kosten als ik vragen mag?

humbucker
9 juli 2008, 21:21
http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/IMG_1165_3.jpg


nu nog frets, tuners, elektronica en elementen en dan zo laten! Dat zou pas origineel zijn :D!

Nee maar echt vet zo'n projectje! Ook leuk dat je de foto's van het bouwproces krijgt. Laat ons maar lekker meevolgen. Heerlijk zo!

Riky
9 juli 2008, 21:41
super drap!! Volgens mij gaat dat wel wat worden!! mooie orginele kleur btw!!

Funkblaster
9 juli 2008, 22:05
oeh gaaf! dat wordt eeen sexy machine

Kakihara
9 juli 2008, 22:13
da's mooi hout :o

Hendriks
9 juli 2008, 22:18
Opgestuurd en al, met koffer, €1400,-

Dat valt mij mee.

Mitch
9 juli 2008, 22:18
Very cool, ik ben benieuwd naar de volgende foto-serie! Scherpe prijs trouwens.

Luke-wannabe
9 juli 2008, 23:11
Wat een intens tof ding Drap. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!!!

Chris Winsemius
9 juli 2008, 23:16
Drap: tof!!!

Mocht je 'n x in de buurt van Vlissingen komen: zeker bij Sjak langsgaan! Kleine, maar zeer drukke winkel en Sjak & crew zijn gewoon zeer geschikte mensen.

Krijg hier nogmaals/weer extra GAS van hoewel ik vandaag net 'n Sorrento heb gescoord en er 'n LP R7 op komst is. Ik wil iig. 'n toffe Strat door Sjak laten bouwen in CMW blauw/paisley en daarna waarschijnlijk 'n Tele of Esquire.

Mitch
9 juli 2008, 23:18
Hé, Lex van zijn Sorrento afgeholpen? Lang leve GN forum :D

Dweezman
9 juli 2008, 23:21
prachtige, PRACHTIGE kleur!

Chris Winsemius
9 juli 2008, 23:26
Hé, FNaRK van zijn Digitech afgeholpen? Lang leve Libelle forum :D

Doe 'ns ff normaal ja!!!
Ik ga maar op de rapporteerknop drukken...
:D


Hé, Lex van zijn Sorrento afgeholpen? Lang leve GN forum :D

Yep! Was al enige tijd hollowbody-loos dus deze blijft in de GN familie! :)

budje
10 juli 2008, 00:26
Drap: tof!!!

Mocht je 'n x in de buurt van Vlissingen komen: zeker bij Sjak langsgaan! Kleine, maar zeer drukke winkel en Sjak & crew zijn gewoon zeer geschikte mensen.


en z'n koffie is geweldig :-)

Lexvandoef
10 juli 2008, 00:59
Hé, Lex van zijn Sorrento afgeholpen? Lang leve GN forum :D

Haha jep, lang leve de gitaarnet familie :D

@Chris, dat blauwe lampje is cool! Tis een combi van blauw/wit/paars. En Nielsje vind het niks :seriousf:

RobertoL
10 juli 2008, 09:19
Vet man, mooie kleur. Ik hou van groen, omdat je die niet zo veel ziet.

The Mess
10 juli 2008, 09:30
Bij voorbaat mijn excuses als dit topic toch in het zelfbouwgedeelte behoort te staan. Ik bouw 'm niet zelf, dus weet niet echt of ie goed staat. Maar goed, dat zien we dan wel weer.


Sjak gebruikt mooi hout! Ik was een tijdje terug in z'n winkel en toen had ie ook een tele body vast met een GESTOORDE tekening.
Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien als ie gelakt wordt.
Misschien zit de eigenaar in spé ook wel op het forum trouwens... dus als ie dit leest wil ik foto's zien :satisfie:

Kim Wilson
10 juli 2008, 09:40
Ziet er nu al erg veelbelovend uit, Drap! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Ibanez666
10 juli 2008, 10:30
goed man, veel plezier ermee!

Hendriks
10 juli 2008, 15:44
Ik kan mijn MIJ strat ruilen tegen een MIJ Esquier , word nu wel heel moeilijk om te weerstaan.


http://img148.imageshack.us/img148/3729/telcasteresquiremij9341rs6.jpg

Deze dus (foto is van huidige eigenaar) .

G.G.
10 juli 2008, 19:07
Wordt mooi Drap. Mooi stukkie essen. Eigenlijk jammer om onder dekkende lak te verbergen. Dat probleem had ik ook met mijn Esquire. Blijf vooral vorderingen posten.

euroboy
10 juli 2008, 19:16
Ik kan mijn MIJ strat ruilen tegen een MIJ Esquier , word nu wel heel moeilijk om te weerstaan.


http://img148.imageshack.us/img148/3729/telcasteresquiremij9341rs6.jpg

Deze dus (foto is van huidige eigenaar) .


Gewoon doen tele's zijn de oergitaren (samen met LP's). En ik vindt teles ook veel cooler klinken dan een strat ik zou het doen maar denk er zelf wel goed over!!

Mr.Fingers
10 juli 2008, 19:22
Doen man!!! Honey Blonde met zwarte plaat = OERESQUIRE!!!! (ik ben serieus jaloers, niemand wil mijn strat hebben :()

JV
10 juli 2008, 20:35
waarom zit er een pickupswitch op een esquire?

grayfink
10 juli 2008, 20:43
waarom zit er een pickupswitch op een esquire?

Die zit er niet op.

grayfink
10 juli 2008, 20:44
Ontopic: Zait dur gaud uut miejong!

grayfink
10 juli 2008, 20:49
Nietes! Je switcht er niet mee van elemant. Het is een soundswitch.

JV
10 juli 2008, 20:51
geen world domination mode :(

G.G.
10 juli 2008, 21:16
Die zit er niet op.

Op mijn Esquire wel hoor :)

Chris Winsemius
10 juli 2008, 22:37
Op mijn Esquire wel hoor :)

Nep! Echte kerels hebben genoeg aan één element!

















:D Geintje!

JV
10 juli 2008, 22:46
het liefst het element vuur

http://www.palmgracht.nl/~luc/rammstein%20brandende%20gitaar.jpeg

Chris Winsemius
10 juli 2008, 23:25
Dit is wat er op de Fender site staat, beter kan ik het niet uitleggen:

Custom-Wired 3-Position Blade:
Position 1. Volume Control, (Dark Vintage Circuit), No Tone Control
Position 2. Volume Control withOUT Cap. and Tone Control with Cap.
Position 3. Volume Control Only No Cap. , No Tone Control

Bovenstaand (met verbetering) is de oude schakeling, de waarde v/d weerstand in pos. 1 verschilt ook subtiel door de jaren heen.

Huidige schakeling op mijn Trèsquire ™ © * is:
1) Volume en Tone aan
2) alléén Volume aan
3) element direct naar de uitgang, pots/etc. volledig ontkoppeld

Wil over 'n tijdje nog wat andere variaties/mogelijkheden uitproberen.

* leuke side-note; met 'n tip van Sjak heb ik dat ook als logo op de kop staan, in Fender-style letters!

Mitch
31 juli 2008, 23:55
Zo tof hè, dat soort half-af-foto's! Voorpret!

Chris Winsemius
1 augustus 2008, 00:03
Echt gaaf!
Na de R7 ga ik ook voor 'n custom Zwier gitaar maar dan wel (grotendeels) rechtshandig :)

Chris Winsemius
1 augustus 2008, 00:09
Ik kan je Zwier aanraden hoor. Hij is echt goedkoop en bouwt ook voor bekende artiesten in Nederland, waaronder uiteraard de tele's van Paskal Jakobsen waardoor ik besloten heb het bij Zwier te laten doen. En de gitaar van Odijk, die heb ik in het echt gezien en gehoord. Puik ding! Indirekt is dit de tweede gitaar dankzij Odijk. M'n SG ging ook via Zwier, ook dankzij Mark (of Marc?).

+1!

Ik ken Sjak al sinds eind jaren 80/begin jaren 90 en laat daar diverse gitaren onderhouden/etc.

ACSlater
1 augustus 2008, 00:51
Echt mooi! Ben niet zo kapot van de kleur die je gekozen hebt maar smaken verschillen gelukkig. Met de prijs die je ervoor betaald wordt het wel erg aantrekkelijk om er zelf een te laten bouwen.
Heb je ook nog aangegeven wat voor halsprofiel je erop wilde?

vulvasonic
1 augustus 2008, 01:02
Ik heb ooit nog maandenlang gedroomd van een tele (en een strat) in EXACT dezelfde kleur waar jij nu voor gekozen hebt. Ik ben ZEER benieuwd naar het eindresultaat!

En voor nu, alvast GEFELICITEERD! :cooler:

barno
1 augustus 2008, 02:24
olijfgroen rules, zat onlangs met idee om een van mijn zelfbouws in combinatie olijfgroen / vintage white te doen.

ik kijk uit naarhet eindresultaat. wat blijft er dat toch verkeerd uitzien, zo'n linkshandige gitaar :) maar ziet er wel naar uit dat je een topinsturment in handen gaat krijgen.

Kim Wilson
1 augustus 2008, 12:17
Kun je niet vragen of Zwier hem transparant olijfgroen kan maken?

Ziet er trouwens al zeer veelbelovend uit! Gaaf man!

bass blom
1 augustus 2008, 12:37
ja, plat olijfgroen oogt meer vintage, spannend drap :p

jimihattricks
1 augustus 2008, 12:49
Nieuwe foto's!

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/IMG_1492_1.jpg

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/IMG_1493_2.jpg

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/IMG_1494_3.jpg

http://i90.photobucket.com/albums/k265/drap_2006/IMG_1495_4.jpg

ligt t aan mij of heeft jack een foutje gemaakt met het plaatsen van de brug..?

.Stax.
1 augustus 2008, 12:58
Ziet er inderdaad uit als schitterend vakwerk!! Veel plezier ermee straks!

jimihattricks
1 augustus 2008, 13:07
De brug zit er nog niet vast op. Hij moet immers nog gespoten worden.

dat snap ik, maar als je naar onderstaande foto kijkt zie je dat de brug aansluit op de slagplaat.. en jack lijkt de bevestigingsgaten zo te hebben geboord (als ik naar de 3e pic kijk) dat er een speling overblijft

geen probleem hoor, maar zou mij wel storen... of is dat zijn persoonlijke touch? kan ook natuurlijk

zie hier een '55 esquire
http://www.12fret.com/usedSoldGallery/fenderEsquire7018.jpg

jimihattricks
1 augustus 2008, 14:58
Bij het derde plaatje zit er nog geen schroef in. Je ziet nog niet eens een gat voor het element. Alles wordt ook naar mijn wens gebouwd verder en dat is nagenoeg als een ouwe Esquire, op een paar kleine puntjes na.

Het is ook Sjak btw :satisfie:

okay.. ik kan me vergissen hoor, maar ik zie hier toch echt twee gaten voor de brugbevestiging zitten, ook zie ik een schaduw, dus het gat lijkt wel gefreesd... begrijp me niet verkeerd he, het is slechts een observatie

http://img227.imageshack.us/img227/4579/teleha0.png

R.J
1 augustus 2008, 15:03
heel stoer :P
Om in het engels te zeggen, om "wood" van te krijgen.

barno
1 augustus 2008, 15:27
mss toch even checken, ik twijfel ook want als je de positie ziet van de gaten tov de gefreesde controle cav, dan komt die toch lager uit als bij een standaard strat. maw de lijn van stringthrough gaten staat verder dan het midden van de controle cav ...

ik weet het niet, kan gezichtsbedrog zijn ook

jimihattricks
1 augustus 2008, 15:59
mss toch even checken, ik twijfel ook want als je de positie ziet van de gaten tov de gefreesde controle cav, dan komt die toch lager uit als bij een standaard strat. maw de lijn van stringthrough gaten staat verder dan het midden van de controle cav ...

ik weet het niet, kan gezichtsbedrog zijn ook

het is wel een tele natuurlijk :chicken:

maar anyway, sjak weet vast wel wattie doet, ik hoop alleen niet dat ik toch gelijk ga krijgen

@barno, misschien kun je zo beter zien wat ik bedoel;

links een allparts body, rechts die van sjak; let op de frezing van de control cavity tov de frezing voor de pickup;
http://i34.tinypic.com/wswsqe.jpg

rekening houdend met de vertekening kan het ook just my imagination zijn

Mr.Fingers
1 augustus 2008, 16:08
Het zal uiteraard wel goedkomen, maar mijns inziens is de publi-reportage wel in volgorde, dus is het al wel gefreesd. Anyway, ik ben razend benieuwd hoe het gaat uitdraaien, niet in het minst door het olijfgroen!

jimihattricks
1 augustus 2008, 16:12
het lijkt mss of ik je een slechte dag wil bezorgen, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling drap

ok ik snap je wel hoor, je zal wsl ook wel gelijk hebben, maar kijk dan hier eens naar:

http://i33.tinypic.com/281apmx.jpg

je bent het met me eens dat op die rechter foto de gaten zijn geboord voor de snaren en de brug-bevestiging?

nou, kijk nu eens naar die linker foto > je ziet dat wanneer je die streep doortrekt je precies in hetzelfde stukje hout terechtkomt... mss is het enkel mijn psychotische geest die de associaties aan elkaar krijgt geknoopt, maar ik hoop dat je me begrijpt :satisfie:

barno
1 augustus 2008, 16:16
het is wel een tele natuurlijk :chicken:

maar anyway, sjak weet vast wel wattie doet, ik hoop alleen niet dat ik toch gelijk ga krijgen

@barno, misschien kun je zo beter zien wat ik bedoel;

links een allparts body, rechts die van sjak; let op de frezing van de control cavity tov de frezing voor de pickup;


rekening houdend met de vertekening kan het ook just my imagination zijn

ja tele uiteraard, bedoelde ik, en je tekening is wat ik ook dacht, maar ik geloof ook vast dat het wel goed komt, mocht dit een foutje zijn, zal ie het zeker rechtzetten. en als wij het verkeerd inschatten, zullen wij ons in nederigheid bukken.

ik kijk zeker ook uit naar de olivegreene afwerking!

jimihattricks
1 augustus 2008, 16:31
mocht dit een foutje zijn, zal ie het zeker rechtzetten. en als wij het verkeerd inschatten, zullen wij ons in nederigheid bukken.

ik kijk zeker ook uit naar de olivegreene afwerking!

bukken met het gezicht richting drap uiteraard.. niet andersom :satisfie:

en +1 ben ook benieuwd, wilde niet de sfeer verpesten.. esquires ruleren! :gitarist:

Mr.Fingers
1 augustus 2008, 16:35
Misschien is jouw brugplaat gewoon korter, omdat het een linkshandige is, kan ook natuurlijk.

jimihattricks
1 augustus 2008, 17:59
hij kan er trouwens wel wat van die sjak hey:

http://www.zwiergitaarbouw.nl/pics/dannyvera/dannytele3.jpg

mooi hoor! t lijkt me ook een eerlijke kerel als ik zo naar zijn site kijk.. ik ben eens langs zijn shop gelopen toen ik in vlissingen was, maar toen wastie dicht helaas

Kim Wilson
1 augustus 2008, 18:06
Zullen we er voorlopig maar even vanuit gaan dat Sjak zich niet vergist heeft? Ik neem aan dat ie de afstand van kam tot brug wel weet. Het is niet zijn eerste gitaar. :satisfie:

barno
1 augustus 2008, 18:11
ben even op site de gier geweest: amai, hele straffe bouwer met visie. ziet er allemaal zeer goed uit! (alleen die namen van zijn gitaren ... slaat ie de bal mis imo)

Riky
1 augustus 2008, 18:13
de gier?? drap laat hem toch bouwen bij zwier?

volgens mij wordt dit echt een super tele! kleur vind ik nu al geweldig!

robert-gitarist
1 augustus 2008, 18:21
Ik las je topic titel en dacht, zo, hij heeft een rechtshandige gitaar gekocht (het begin) en gaat eindelijk rechtshandig spelen (resultaat) :D ;)

Dat word een erg mooie plank man! Je hebt ook een mooie kleur er voor uitgekozen. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Is er al een datum bekent wanneer je gitaar +/- klaar is?

robert-gitarist
1 augustus 2008, 18:25
Oh maar dan valt het nog wel mee! En inderdaad, ze kunnen beter de tijd er voor nemen en de boel goed laten uitharden etc dan te werk gaan als een beunhaas.

barno
1 augustus 2008, 18:54
de gier?? drap laat hem toch bouwen bij zwier?

volgens mij wordt dit echt een super tele! kleur vind ik nu al geweldig!

yep, mij even vergist omdat er ook dat topic is over die de gier gitaar.