PDA

View Full Version : RMC Picturewah irritatie



jeroen van de pol
9 juli 2008, 20:17
Guys, kan iemand mij een nuttige tip geven over het volgende:

Mijn picture wah geeft over mijn Twin Reverb SF een volume verschil. Met wah aan klinkt alles stuk harder plus dat mijn reverb daardoor ontzettend irritant begint te galmen.
Speel funk/soul over strat & tele en SF dus ultra clean en dus ultra hoorbaar.

Wah is destijds op een andere amp gekocht waar hij wel goed op klonk..Andere wah kopen of andere nuttige tips?

Zie de Budda Bud Wah regelmatig voorbij komen (ook harmony central, waarbij de gebruikers regelmatig de woorden funk/jazz voorbij laten komen)

De hartelijkste

Jim Haagmans
9 juli 2008, 20:38
natuurlijk niet optimaal, maar je zou hem in een loopje kunnen zetten samen met een ge7 van ibanez en dan op die ge7 alles ietsje terugzetten naar ongeveer hetzelfde volume van je amp op zich.

jeroen van de pol
9 juli 2008, 20:56
Hoi Jim, is inderdaad niet helemaal de oplossing. Bovendien wil ik juist een equalizer gebruiken om het verschil tijdens het wisselen van een tele en een strat live op te vangen.

Mitch
9 juli 2008, 22:06
Is het een nieuwer model? Die hebben namelijk een trimpot voor het volume/uitgangsbuffer.
Ik gebruik nu zelf een tijdje een Pic wah. Heb 'm op een amp of drie gebruikt maar het volume was overal precies goed. Overigens een ouder type zonder uitgangsbuffer.

jeroen van de pol
9 juli 2008, 22:27
Mitch, ik denk dat het een ouder model is aangezien ik binnenin niets zie wat enigzins anders afgesteld zou kunnen worden, ding heb ik eind 2005 een keer gekocht.

Nitefly7
9 juli 2008, 22:29
mail Geoffrey Teese zelf eens !
de man reageert vaak binnen 24uur op je vragen, heb zelf een probleempje met potmeter, en krijg (tegen shipping costs + kleine bijdrage) nieuwe switch + onderdelen z.s.m. opgestuurd..

hij is heel geduldig, toegewijd, behulpzaam en kan je vast helpen!

vinni
9 juli 2008, 22:31
Heb ook een picture wah gehad.
Ken het probleem niet maar ik weet wel dat er verschillende versies
in omloop zijn.

Je kunt gewoon de bouwer mailen hoor (Geoffrey Teese)
Hij is zeer vriendelijk en geeft snel en uitgebreid antwoord.
Gewoon via de RMC-site ff mailen.

Vinni

vinni
9 juli 2008, 22:32
Shit....je was me voor Nitefly! :p

Vinni

jeroen van de pol
9 juli 2008, 22:43
kan eens kijken wat het uithaald, thanks voor de tips

jeroen van de pol
9 juli 2008, 23:10
Net naar Geoffrey gemaild, nou maar hopen dat hij geen bouwvak heeft ;-)

Ibanez666
10 juli 2008, 10:33
mail Geoffrey Teese zelf eens !
de man reageert vaak binnen 24uur op je vragen, heb zelf een probleempje met potmeter, en krijg (tegen shipping costs + kleine bijdrage) nieuwe switch + onderdelen z.s.m. opgestuurd..

hij is heel geduldig, toegewijd, behulpzaam en kan je vast helpen!

Helemaal gelijk, die kerel is echt niet normaal

the sure thing
10 juli 2008, 10:41
Hou ons op de hoogte!

jeroen van de pol
10 juli 2008, 12:43
Bij deze even een berichie: Geoffrey mailt sneller dan z'n eigen schaduw... volgens mij slaapt die man niet ofzo.

Hij geeft twee mogelijkheden:

1e is dat het een voorbode kan zijn op problemen met m'n amp, hij vraagt ook of er vreemde dingen opgemerkt zijn aan de amp de laatste tijd.. ook wanneer de wah niet wordt gebruikt. Hij heeft nl. meer ervaren dat, wanneer er wat mis met bijv. condensatoren of de buizen, dat de RMC deze frequentie juist oppikt, dit kan een voorteken zijn. --> Ik merk niets vreemds aan de amp en klinkt als een tiet maar een voorbode is misschien altijd mogelijk.
Hij gaf zelf aan dat het wat vergezocht was maar wel een mogelijkheid.

2e is een weerstand vervangen. Hij had op dit moment geen gegevens over serienummering voorhanden en ik ben geen electrotechneut en heb hem gewoon een foto gestuurd van de inhoud van de wah. Heeft netjes aangegeven welke weerstand het moet zijn etc. Ga binnenkort even braaien dus om te kijken of dat dan de oplossing zou zijn.

Hij geeft inderdaad snelle en goeie response (en leuk om mr. Teese zelf eens te spreken!)

Tot zover

jeroen van de pol
12 juli 2008, 12:33
Zoals beloofd nog even een reactie van mij: Mr. Teese gaf aan dat een specifieke resistor door een andere (82k) vervangen moest worden, that should do the trick.. en inderdaad. Wah blijft bij inschakelen qua volume op zelfde level en trekt niet de reverb meer omhoog.

Goeie tip van jullie om Geoffrey zelf om raad te vragen dus!

Groeten

Ibanez666
15 juli 2008, 15:20
Ik kreeg net mn nieuwe potmeter binnen van meneer teese :-)

zoon van Piet
15 juli 2008, 16:30
Geoff Teese is een superaardige vent!

waarvan acte..

en hij heeft nog verstand van wah's ook!

JeroenSchaaf
15 juli 2008, 16:37
Gaaf! mijn potmeter begint ook al raar te doen... mischien even mailen..