PDA

View Full Version : JCM2000 vertraging



Metalhead
9 juli 2008, 19:24
Hey, een kameraad van mij heeft een Marshall JCM2000 TSL60, maar er zit tusen clean en distortion een kleine vertraging (enkele tientallen millisecondes) en dat is vrij irritant...
Hij heeft het pedaaltje opgestuurd en nieuwe retour gekregen, maar dat verhelpt het probleem dus niet...

Weet iemand of deze vertraging bekend zijn voor dit type versterker, of is dit iets dat gemaakt kan worden?

Agent_Smith
9 juli 2008, 21:23
Je bedoelt het schakelen tussen de kanalen? Is een bekende bron van irritatie bij de TSL. Zal niet op eenvoudige wijze op te lossen zijn vrees ik voor je.

caliban
9 juli 2008, 21:58
Inderdaad heel erg irritant, is waarschijnlijk wat aan te doen, maar zal best wat geld en/of moeite kosten.

Erik70
9 juli 2008, 22:08
...milliseconden..... sjesus, waar maak je je druk om...

Agent_Smith
9 juli 2008, 22:48
...milliseconden..... sjesus, waar maak je je druk om...

omdat het even een muting van je geluid is

ErikE
10 juli 2008, 09:59
Had ik ook bij mijn DSL50...klinkt meer alsof de voorbuizen nog even heel snel moeten opwarmen voor je ch2 hoort, o.i.d.

Agent_Smith
10 juli 2008, 10:15
Had ik ook bij mijn DSL50...klinkt meer alsof de voorbuizen nog even heel snel moeten opwarmen voor je ch2 hoort, o.i.d.

De DSL heeft dat niet hoor. De mijne niet iig.

caliban
10 juli 2008, 12:15
Ik vond het op mijn TSL100 in ieder geval irritant. Het is inderdaad niet lang maar je hoort het serieus.

Nielsje
10 juli 2008, 12:46
Ik heb het ook hoor. Mijn DSL is van 2000, wellicht dat ze het later hebben verholpen. Tja, als je in je eentje speelt is het wel eens 'lastig',maar in band verband merk je d'r geen fuck van.

skabouter
10 juli 2008, 12:51
idd, maar voor studiogebruik kan het bijv irritant zijn.....naja, dan neem je de verschillende channels in verschillende takes op...
uiteindelijk is het erg irritant, maar niet heel erg dit...maar er is weinig aan te doen vrees ik, wordt een dure operatie anders, das het niet waard.

Marc Oblivian
10 juli 2008, 14:46
Of met een distortionpedaal op het cleane kanaal gaan werken.
Wel zonde voor het leadkanaal dan ja.....
Of: met volume knop van je gitaar op het leadkanaal werken voor cleanere sounds....

skabouter
10 juli 2008, 14:50
ja das wel leuk! maar daar koop je natuurlijk geen TSL voor

caliban
10 juli 2008, 15:00
ja das wel leuk! maar daar koop je natuurlijk geen TSL voor
Inderdaad drie kanalen kopen om er maar eentje te gebruiken.
Weet er iemand hier de technische achtergrond achter de schakelstilte.

Chroxy
10 juli 2008, 16:23
mijn oude (2004/2005) DSL 401 had er ook last van.. het rare was; toen ik midi ging (dmv een stereoplug -> midischakelaar) alles schakelde; ik deze stilte niet had!

Marc Oblivian
10 juli 2008, 17:06
ja das wel leuk! maar daar koop je natuurlijk geen TSL voor

Hangt er vanaf: je kan toch 1 kanaal per nummer gebruiken (met of zonder pedaaltje). Wil niet zeggen dat je bij alle nummers hetzelfde kanaal moet gebruiken uiteraard.
Binnen het nummer zelf dus sound aanpassen middels pedaal of volumeknop en niet van kanaal wisselen......

-Heineken-
12 juli 2008, 02:17
Tjah ik heb de allereerste uitgave van de DSL100 toen ie pas uitkwam en ik heb 't dus écht NIE... Lijkt me dus ook nie echt aan je schakelpedaal te kunnen liggen tenzij je kabel een kilometertje lang is. TSL zit wel veel meer electronica in dus misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben?!?

Liquid_Metal
13 juli 2008, 11:48
wordt een zeer dure grap om te verbeteren. Live lijkt het me op zich niet een al te groot probleem en je kan het omzijlen door een tikje eerder te switchen. Als je je geluid laat 'doorlopen' wordt het natuurlijk wel irritant. Bijna net zo irritant als de 'klik' die de latere Valvestate's gaven. De eerdere valvestates deden dat nog niet en de latere doen dat doordat er bespaard werd op materiaal (don't ask me how :P). Misschien is dat kwaliteitsverschil ook te merken bij de TSL
Bij opnames kun je natuurlijk in etappes opnemen (dat doe ik meestal zelf ook) en dan hoef je niet te switchen.

Een andere oplossing (die natuurlijk niet erg relaxed is) is het inbouwen van stops tussen clean en OD-stukjes. Dus bv 1 tel stilte (van alleen de gitaar bv). Helaas klinkt dat niet altijd prettig...

Agent_Smith
13 juli 2008, 13:00
Tjah ik heb de allereerste uitgave van de DSL100 toen ie pas uitkwam en ik heb 't dus écht NIE... Lijkt me dus ook nie echt aan je schakelpedaal te kunnen liggen tenzij je kabel een kilometertje lang is. TSL zit wel veel meer electronica in dus misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben?!?

Bij mijn (ook al wat oudere) DSL50 ook niet. Schakelt direct.
Ik heb een TSL60 gehad, maar die TSL's hebben veel te lange schakeltijden.

Gibsonman
14 juli 2008, 15:51
Ik ben in het bezit geweest van een TSL60 en had geen problemen met schakeltijden. Wel met een kapotte footswitch overigens....

Dude
14 juli 2008, 19:12
ik kan het me van mijn tsl601 ook niet herinneren...

live hoor je het zoiezo niet dus waar maak je je druk om ?

Tho
14 juli 2008, 20:34
...milliseconden..... sjesus, waar maak je je druk om...

Mag ik ook nog even? 'Metalhead' is zijn forumnaam. Als er een stijl is die SUPERstrak moet zijn is het wel metal. Heel vervelend hoor, je hoort het meteen