PDA

View Full Version : Fender CD60 CE NT



kenx
9 juli 2008, 16:56
hoy hoy hoy,

ik geef zelf toe dat ik op akoestisch gebied een n00b ben...
nu voor af en toe wat akoestische songs te brengen ben ik van plan een goedkoop semi-akoestische gitaar te nemen.

Op MS zag ik deze: http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Gitaren/Dreadnought/Fender-CD-60-CE-NT-Electric-Natural/art-GIT0008836-003

iemand ervaringen???

grtz

ps: ik weet dat deze al is gevraagd is geweest, maar valt het geluid mee over een marshall valvestate 8240 S80 chorus?

LaurentB
9 juli 2008, 19:55
Ik ken de gitaar zelf niet, maar Fender's sterke punt zijn niet de akoestische gitaren. Verder is een gitaarversterker niet zo geschikt voor versterking van een akoestische gitaar. Het gaat wel als het moet, maar je mist de helderheid die je eigenlijk wil bij een akoestisch geluid. Een gitaarversterker is daar te ongenuanceerd voor (waardoor-ie juist zijn typische geluid voor een electrische gitaar maakt).
Als ik live moest spelen met mijn akoestische gitaar sloot ik hem altijd direct op de PA aan. Een goede geluidsman krijgt er dan wel een redelijk geluid uit.

kenx
11 juli 2008, 16:09
niemand meer?

Pais
11 juli 2008, 16:20
Een elektro akoestiche gitaar van 160 euro.... Ik ruik onheil :chicken:

hendrix2
11 juli 2008, 18:10
Staar je niet blind op die naam fender. Akoestisch stelt dat merk niet veel voor. Hou er dan maar rekening mee dan in die 160 euro ook wat geld zit die je puur voor de naam betaald.

Mijn ervaring met semi-akoestische gitaren is dat ze onder de 250 euro bijna altijd compleet ruk klinken versterkt. Daarboven kom je wel al eens wat tegen dat mooi uitversterkt wordt. Maar door een gewone gitaarversterker zal het nooit optimaal klinken. Ik doe het zelf ook wel, hier thuis, maar live prefereer ik toch ook gewoon rechtstreeks de PA (of met een mic voor mijn gitaar)

kenx
11 juli 2008, 19:23
ok, ik begrijp heus wel dat het nooit veel kan zijn voor een gitaar van 160 euro, maar zoals ik al zei, is het maar om enkele songs te spelen...
Dan toch maar niet... maar het probleem is dat ik niet de mogelijkheid heb om te gaan testen, anders had ik dat al lang gedaan :).

Ja idd, live is er natuurlijk ook de mogelijkheid om door de pa te spelen :) had ik niet aangedacht :chicken:

toch bedankt,

grtz

Ps: mensen met een ervaring met deze gitaar mogen die ook altijd posten, of andere semi-akoestische rond die prijsklassen... hoger kan ik voorlopig niet gaan :chicken:

Mr.Fingers
11 juli 2008, 19:26
Yamaha, Motion (kunnen goede tussen zitten),


en kort je sig eens in, 1 quotje is leuk, maar trop is teveel!

kenx
11 juli 2008, 23:47
ok

en bedankt!

grtz