PDA

View Full Version : Adresjes voor refinishen gitaar?



HIMrazorblade
9 juli 2008, 16:52
Wie kent er een paar luthiers waar je voor een goede prijs je gitaar kan laten refinishen in een andere kleur?

Ben benieuwd...

bert k
9 juli 2008, 16:54
Gaat naar Zelfbouw.

HIMrazorblade
9 juli 2008, 17:23
Ik was niet van plan om 'm zelf te gaan refinishen, maar goed... Hier staat het bericht ook prima.

Javaca
9 juli 2008, 17:23
Doet Sander de Gier zulke dingen nog?

eazy G
9 juli 2008, 17:36
Ben ook op zoek naar een gitaarbouwer die dat voor me wil doen, had onlangs ook een thread geplaatst en ben zelf wat uit gaan zoeken.

zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110931

Wat voor gitaar ga je refinishen, want het scheelt redelijk in de kosten per model gitaar. Heeft je gitaar bv bindingen etc.
Maar goed ben er ook nog niet uit. maar mocht je iets tegen komen dan laat t me ff weten aub dan doe ik t zelfde.

HIMrazorblade
10 juli 2008, 11:25
Rickenbacker bas uit '78. Heeft binding (body en neck).
Ik wil 'm in het zwart laten refinishen. Meer dan 300 euro wil er eigenlijk niet voor kwijt zijn...
De Gier is me dus wat te duur..

eazy G
10 juli 2008, 14:45
Ben bang dat t meer gaat kosten, eigenlijk.
Ik denk dat je het met 300 euro niet haalt eigenlijk, alhoewel ik denk dat die rickenb. t wel waard is om goed en prof over te laten spuiten, net als mijn gibson es 355 uit '74. Ik heb een offerte aangevraagd bij een zaak waarvan ik denk dat ie goedkoper is dan de meeste. Als ik wat meer weet zal ik t je ff melden via pm of in deze thread.

Ik ga zelf uit van zon 500/600 euro, maar ja de mijne heeft overal binding.
(kop, body en f gaten) dus dat is allemaal wat prijziger.
ik wil hem overigens ook zwart maken.

Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat als ze hem schuren en spuiten of lakken dat dan de binding weer helemaal megeschuurd wordt zodat deze er weer spierwit uit ziet. Da's nie mooi volgens mij.
dit kun je schijnbaar dan ook weer laten lakken ofzo zodat deze er weer vergeeld uit ziet. Heeft iemand hier ervaring mee? en is zon binding als ie gelakt is nog mooi over een aantal jaren?

Dekkz0r
10 juli 2008, 15:44
Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat als ze hem schuren en spuiten of lakken dat dan de binding weer helemaal megeschuurd wordt zodat deze er weer spierwit uit ziet. Da's nie mooi volgens mij.
dit kun je schijnbaar dan ook weer laten lakken ofzo zodat deze er weer vergeeld uit ziet. Heeft iemand hier ervaring mee? en is zon binding als ie gelakt is nog mooi over een aantal jaren?

Mja je kan toch vragen of ze de binding met rust laten lijkt me?

barno
10 juli 2008, 16:17
Mja je kan toch vragen of ze de binding met rust laten lijkt me?

is niet mogelijk/ bij lakken gitaar wordt binding steeds overspoten om en daarna wordt de lak (en een heel dun laagje van de binding zelf) met mesje weggehaald.

theoretisch kan het ook met afplakken maar dat is een hels werk en bovendien qua afwerking niet zo precies.

Mr.Fingers
10 juli 2008, 17:29
Waarom de Rickenbacker niet verkopen, en eenzelfde zwarte terugkopen?

Rickenbackers hebben een heel rare/speciale laklaag & laktechniek, waardoor ze die ondanks z'n dunheid (het is echt flinterdunne lak) enorm stevig zijn (ik heb nog nooit een oude rickenbacker gezien met een slijtplek). Refinishen zou zonde van het instrument zijn, en je behaalt nooit de kwaliteit van de originele laklaag (ook de waarde zal enorm kelderen, mocht je ooit plannen de bas te verkopen)

HIMrazorblade
10 juli 2008, 19:27
Waarom de Rickenbacker niet verkopen, en eenzelfde zwarte terugkopen?

Rickenbackers hebben een heel rare/speciale laklaag & laktechniek, waardoor ze die ondanks z'n dunheid (het is echt flinterdunne lak) enorm stevig zijn (ik heb nog nooit een oude rickenbacker gezien met een slijtplek). Refinishen zou zonde van het instrument zijn, en je behaalt nooit de kwaliteit van de originele laklaag (ook de waarde zal enorm kelderen, mocht je ooit plannen de bas te verkopen)


Daar heb je wel heel erg gelijk in.

Weet iemand toevallig waar je dozen kan halen/kopen om een gitaar in te versturen?
Mocht ik eventueel besluiten om 'm te verkopen (via Ebay)..

eazy G
10 juli 2008, 20:00
Waarom de Rickenbacker niet verkopen, en eenzelfde zwarte terugkopen?

Rickenbackers hebben een heel rare/speciale laklaag & laktechniek, waardoor ze die ondanks z'n dunheid (het is echt flinterdunne lak) enorm stevig zijn (ik heb nog nooit een oude rickenbacker gezien met een slijtplek). Refinishen zou zonde van het instrument zijn, en je behaalt nooit de kwaliteit van de originele laklaag (ook de waarde zal enorm kelderen, mocht je ooit plannen de bas te verkopen)

Tsja dat ligt eraan je zou zeggen dat dat een goed plan is, mits alle oude Ricks hetzelfde zijn. Wat gewoon niet zo is. Kijk t is allemaal handgemaakt dus elke gitaar is anders.
ik zou mijn andere (non-originele) es niet zomaar inruilen tegen een andere, zelfs nog niet al was die andere nieuw of even oud en in originele staat.

Tuurlijk is t ook wel zonde van je instrument, mits je hem zou willen verkopen ofzo. Maar als dat gewoon je fijnste gitaar is en je wilt toch geen andere ooit kopen, tsja why not gewoon refinishen en eigen maken dat ding.

eazy G
10 juli 2008, 20:16
Daar heb je wel heel erg gelijk in.

Weet iemand toevallig waar je dozen kan halen/kopen om een gitaar in te versturen?
Mocht ik eventueel besluiten om 'm te verkopen (via Ebay)..

Als ik een gitaar verstuur rijd ik ff naar een muziekzaak.
Gitaren komen daar in dozen binnen dus het lijkt me dat zo'n doos perfect is.