PDA

View Full Version : Nieuwe strat! Finally



Mr.Bluesbreaker
9 juli 2008, 15:09
Gisteren dan eindelijk gevonden: een stratocaster die me echt blij maakt:D

Ik heb serieus 5 jaar lang zitten zwoegen en prutsen om mijn ideala strat te vinden. Een 80's Japanse Fender gehad en compleet verbouwd, liep op niks uit. Amerikaanse Fenders, Mexicaanse, Tokai, de enige modellen die me lekker lagen waren de customshops van Fender en de Eric Johnson strat.
Maarja, 1500+ euro nieuw, een strat is voor mij puur voor de specifieke sounds en mijn PRS Classic zal altijd mijn numer one blijven. Toch wilde ik die gave sounds van een strat en ging ik op zoek.

Goed, gisteren opgehaald:

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/DSC08275.jpg

Ik wilde per se een strat met swampash body, maple toets, kluson tuners, 4 punts hals-body bevestiging, 3 singlecoils en ruimte voor een HB in de brug, evt. later, plus een erg dunne en matte lak voor de hals, liefst uit een stuk, graphtech topkam. Deze had dat allemaal. Een hobbyist uit Utrecht heeft deze Allparts/Fender licensed onderdelen met hardware uit een Fender USA '89 strat in elkaar gestoken. Het zou niet te doen zijn om een strat naar deze specs te laten bouwen, ben je al snel het viervoudige kwijt wat ik hiervoor betaalde. Op papier heb ik vaker wel eens strats getest die erg in de buurt kwamen van mijn ideale specs, maar vaak was het dan net niet, klonk het niet, te diepe hals, je kent het wel. Nooit in 1 keer goed.

Hij is dan wel 'voorgereliced', niet mijn ding echter het is goed gedaan. Ook al het croom en plastic is meegnomen en het geeft hem wel een goede vibe. Nu hoef ik er ook niet meer voorzichtig mee te doen, ideaal:) Erg blij met mijn nieuwe werkpaard.

Mr.Bluesbreaker
9 juli 2008, 15:11
Nog wat foto's van de body voor assemblage:

http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/body_11.jpg
http://i23.photobucket.com/albums/b398/mrbluesbreakerr/body_21.jpg

Deze heb ik al stiekem in de setlijst van onze band verwerkt, of je nou 3 of 4 gitaren meeneemt maakt dan ook niet meer uit...:) Nu nog even finetunen met intonatie en topkam en gaan met die banaan.

jonesd
9 juli 2008, 15:26
Prachtige strat!!! Proficiat!!

De relic ziet er inderdaad zeer goed gedaan uit.

macwilliams
9 juli 2008, 15:55
Mooi versleten is niet lelijk :)

Dweezman
9 juli 2008, 15:58
En: hoe is de som der delen?

jimihattricks
9 juli 2008, 16:01
zeer OK uitgevoerd idd!

alleen is een daphne blue over purple sunburst finish niet echt period correct voor een 50's strat met swamp-ash body en maple neck.. maar WHO CARES! :)

Mr.Bluesbreaker
9 juli 2008, 16:07
De som der delen is erg lekker! Ben nu mijn valvetech even aan het opwarmen, zometeen even wat riffs de buurt doordenderen....
Achja, 50's correct my ass.... de '56 RI van Tokai die ik eens testte die het helemaal moest zijn volgens alle vintage liefhebbers moest 2 keer zoveel opleveren en speelde matig, klonk beroerd en dun, maar wel: vintage correct.

Rinze
9 juli 2008, 16:35
Mooi gitaartje, maar je gaat er misschien nog een humbucker in zetten bij de brug? Al een idee wat voor een?

Mr.Bluesbreaker
9 juli 2008, 16:38
Geen idee, eerst even kijken wat precies de functie in de band gaat worden voor dit werkpaard. Misschien komt het wel zo uit dat er voor geen van de songs een humbucker nodig is, wat ook weer afhangt van de setlijst.
Intuitief zou ik voor iets van een Lil'59 gaan, in ieder geval iets met niet al teveel output om het volumeverschil met de SC minimaal te houden, en niet teveel hoog.

Daan_B
9 juli 2008, 16:38
Oooh die combinatie blauw met tortoise slagplaat heb ik altijd al schitterend gevonden! :)

jimihattricks
9 juli 2008, 16:43
Geen idee, eerst even kijken wat precies de functie in de band gaat worden voor dit werkpaard. Misschien komt het wel zo uit dat er voor geen van de songs een humbucker nodig is, wat ook weer afhangt van de setlijst.
Intuitief zou ik voor iets van een Lil'59 gaan, in ieder geval iets met niet al teveel output om het volumeverschil met de SC minimaal te houden, en niet teveel hoog.

als ik je een tip mag geven:

TV Jones TVTRON.. is wel full-size, maar combineert qua output/sound goed met single-coils (heb hem ook in een stratje gehad)

veel plezier met je gitaartje, hijs erg mooi :satisfie:

Jim Haagmans
9 juli 2008, 19:33
ah je hebt hem dus gehaald! supervette gitaar man!

Tupelo
9 juli 2008, 19:36
als ik je een tip mag geven:

TV Jones TVTRON.. is wel full-size, maar combineert qua output/sound goed met single-coils (heb hem ook in een stratje gehad)

veel plezier met je gitaartje, hijs erg mooi :satisfie:
Zeldzaam, een mooie strat. :D
Zelfs de relic is te pruimen.
En nu we toch met tips bezig zijn; Dearmond 2k..?

pieter-jan1
9 juli 2008, 19:55
heb je meer foto's :p

Luke-wannabe
9 juli 2008, 23:16
Mooi ding, Blues!

Lexvandoef
10 juli 2008, 01:01
Mooi ding Mr BB, supergaaf apparaat!

vulvasonic
10 juli 2008, 01:13
Mazzelplasser!!!!!!

Dit is precies waar ik naar op zoek ben. Jij hebt haar....
En nou spelen tot de vonken er van af schieten! :cooler:

Mafia66
10 juli 2008, 02:23
Wat is er zo speciaal aan?:D Ik vind dat blauwe mooi maar de slagplaat afsguwelyk.

Jeroen76
10 juli 2008, 07:33
Wat is er zo speciaal aan?:D Ik vind dat blauwe mooi maar de slagplaat afsguwelyk.

Volgens mij is de definitie van Speciaal dat de čen 'm mooi vind en de ander afschuwelijk. Maar de hoek van de foto is ook niet erg mooi om de finesse van de slagplaat te zien. Wel een apparte look, maar of ik het mooi vind?


Gefeli,
Jeroen

JeroenSchaaf
10 juli 2008, 07:48
GAAF ding BB!! En de relic is inderdaad redelijk goed gedaan! Speelze! :satisfie:

DaveItUp
10 juli 2008, 08:28
Heel erg mooi!

Zit ook te GASsen op een strat in dapne. Heb de classic player 60's op 't oog, misschien maar eff achter de auto hangen ;)

yimmywho
10 juli 2008, 11:28
Dat stratje stond op marktplaats he? Ik heb er ook nog hevig over zitten nadenken maar uiteindelijk toch niet gedaan. Een zeer mooi ding en vooral voor dat geld. Veel plezier ermee

r0cker666
16 juli 2008, 21:44
ik vind de strat erg mooi
maar om er nou een humbucker in te zetten :sneaky:
ik vind dat erg lelijk (het geluid wordt waarschijnlijk wel beter ) maar is mijn mening :hippie:
Congratz


mzzlss