PDA

View Full Version : Musicmaker zoekt instrumentenbouwers voor een mooi verhaal



ProgPaddies
9 juli 2008, 11:04
Hoi,

Voor het muzikantenvakblad Musicmaker zoeken we instrumentenbouwers. We gaan een serie maken over mensen die vanuit het niets een instrument maken. Dat hoeven dus niet allen maar gitaren te zijn. Wie van jullie heeft één of meerdere eigen instrument(-en) gebouwd en is bereid om zijn verhaal te doen? Als je andere mensen kent geef dan aub zijn of haar adresgegevens op zodat we contact kunnen opnemen. Graag naam, adres (kunnen we langskomen om foto's te maken enzo), telefoonnummer en emailadres. Mail de gegevens naar: patrick@musicmaker.nl

[lichte spam verwijderd door mod]

Groeten, Patrick Lamberts

Pepe
9 juli 2008, 11:25
Dag Patrick

De Musikmaker komt naar je toe deze zomer?
Da's mooi, het heeft een paar jaar geduurd voor ze hun grootste doelgroep gevonden hebben maar beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.

Wat gaan jullie allemaal voor ons doen? Of werkt het alleen maar de andere kant op? Welkom trouwens.

no 1 hops
9 juli 2008, 11:45
leuk om even de zelfbouwers in de picture te zetten.
alleen kan MM me al jaren niet meer bekoren

ProgPaddies
9 juli 2008, 12:02
leuk om even de zelfbouwers in de picture te zetten.
alleen kan MM me al jaren niet meer bekoren

Dat is jammer. MM heeft de laatste jaren grote veranderingen doorgemaakt. Maar ik zal vanaf nu niets meer zeggen dat ook maar iets van commerciële belangen met zich meedraagt, anders krijg ik naast de stempel spammer ook nog die van pusher...

ps: Ik zie dat u in Drachten woont, dat maakt ons plaatsgenoten.

groet

ProgPaddies
9 juli 2008, 12:06
Dag Patrick

Wat gaan jullie allemaal voor ons doen? Of werkt het alleen maar de andere kant op? Welkom trouwens.

Wat wil je dat we voor je gaan doen? Zijn er zaken die spelen die je graag terugziet in ons blad? In eerste instantie komt er een rubriek over instrumentenbouwers (niet alleen gitaarbouwers dus!). Daar willen we dan het fijne van weten. Hoe kom je op het idee? Waar is het instrument van gemaakt? Het hangt ook van het verhaal van de bouwer af.

Als je suggesties hebt, dan houd ik me warm aanbevolen. Dat geldt voor iedereen op dit forum trouwens.

groet

Javaca
9 juli 2008, 12:55
Even het topic opgeschoond van posts en opmerkingen met betrekking tot spam.
De topicstarter heeft aangegeven verder geen commerciële posts meer te doen.



Het gaat om de promotie van instrumentenbouw, een van de basisprincipes waarvoor dit forumgedeelte en de DGBM in beginsel zijn opgericht, vandaar dat het blijft.

Vanaf nu dus allen ontopic blijven aub.

Veel plezier met de intervieuws en het schrijven...

Jan

niekb
9 juli 2008, 13:03
Ik las MM alleen toen ik een tijdje bij de betreffende uitgever werkte, 10 jaar terug haha.
Ik moet zeggen dat ik zowieso barweinig gedrukte media lees wat betreft gitaren, internet is dan vaak makkelijker + in dergelijke bladen staan vaak zoveel zaken die me niet intresseren.

Het idee vind ik wel leuk, waarom moet er meteen wat tegenover staan? Ik weet niet hoeveel mensen dat blad lezen maar het is toch mooi om wat meer te laten zien van wat er allemaal gebouwd wordt her en der.

Bram+
9 juli 2008, 13:10
Ik las MM alleen toen ik een tijdje bij de betreffende uitgever werkte, 10 jaar terug haha.
Ik moet zeggen dat ik zowieso barweinig gedrukte media lees wat betreft gitaren, internet is dan vaak makkelijker + in dergelijke bladen staan vaak zoveel zaken die me niet intresseren.

Het idee vind ik wel leuk, waarom moet er meteen wat tegenover staan? Ik weet niet hoeveel mensen dat blad lezen maar het is toch mooi om wat meer te laten zien van wat er allemaal gebouwd wordt her en der.
Inderdaad, het is heus niet dat MM veel meer blaadjes kan verkopen omdat iemand van hier met zijn hoofd erin staat. Het is toch mooi als je je zelfgebouwde instrument waar je uiteraard trots op bent kan laten zien aan een groter publiek? Ik wou dat ik iets kon laten zien. MM toont zo juist waardering voor zelfbouwers vind ik en een aantal creaties van hier verdienen zeker een plekje m.i.

En nee, ik heb geen aandelen in MM.

no 1 hops
9 juli 2008, 13:17
@ProgPaddies
misschien dat de DGBM een mooie insteek is als start voor zo'n artikel
diegene die daar hebben geshowed met hun modellen zijn een mooi algemeen beeld van hoever men kan gaan.
en ik kan het niet laten te zeggen dat van modden tot complete zelfbouw ik daar groot respekt voor heb.

Javaca
9 juli 2008, 13:52
Ontopic:
Er zijn diverse bouwers die je eens zou kunnen vragen.

(Forum-)Namen die bij mij nu even snel opborrelen zijn Charlotte (aparte gitaren), Enra (steelstring en dobro), Ernieman (gitaar en luit), Koen Cassiers (klassieke gitaar en Selmer), Woml (Archtop), Barno (Eigen Guttlin model), Superfly (Prs-modellen, Selmer), GG (tele en strat relics) en Gitaarbouwer (Steelstring).
Maar er zijn er zeker meer.

Van ondergetekende heb je inmiddels een mail ontvangen.

Pepe
9 juli 2008, 14:11
Wat wil je dat we voor je gaan doen? Zijn er zaken die spelen die je graag terugziet in ons blad? In eerste instantie komt er een rubriek over instrumentenbouwers (niet alleen gitaarbouwers dus!). Daar willen we dan het fijne van weten. Hoe kom je op het idee? Waar is het instrument van gemaakt? Het hangt ook van het verhaal van de bouwer af.

Als je suggesties hebt, dan houd ik me warm aanbevolen. Dat geldt voor iedereen op dit forum trouwens.

groet

Nou, ten eerste lijkt het mij een uitstekend idee als gitaritst bladen aanwezig zijn op een forum, 1 grote familie uiteindelijk.
Ik ben MM lezer van nummer 1 (1978?) tot ergens halverwege de eighties. Het peil zakte dramatisch in -dat was al niet zo verheffend- en in ben overgestapt op de Guitarplayer.
Ik weet dus totaal niet waar dat blad nu staat en waar het naar toe wil.

Het grote verschil met de Guitarplayer is dat de jongens en meisjes van MM zichzelf ozo serieus nemen. Redacteuren met relativering en humor en toch verstand van zaken, a rare breed.

Wat Guitarplayer voor mij goed maakt is de mix van gast collumnisten, produkt shootouts, tone of voice en hippe vormgeving van gast illustratoren.
Altijd diezelfde saaie opmaak, dat is geen rock'n roll. Een blad moet stomen van ideeen, uit zijn voegen barsten van goesting. Geen Oostblok uitstraling.


Het is 2008. Waarom heeft MM geen goeie site met database en archief?
Dat had 10 jaar geleden al online moeten staan als ik hoofdredacteur geweest was.

Zomaar een paar suggesties.

jimihattricks
9 juli 2008, 14:26
Een Guttlin special zou wel cool zijn :)

Het moet echt 'from scratch' zijn, of mogen het ook assemblage-projectjes zijn..? dat laatste lijkt mij minder interessant, maar is de enige manier waarop ik kans maak om erin te komen haha

overigens, qua gitaarbladen (voor gitaristen) zouden vele Nederlandse bladen eens een voorbeeld kunnen nemen aan wat er uit de UK (Guitar Magazine) of uit Duitsland (Gitarre&Bass) komt..

Gitarre&Bass heeft veruit de meeste reviews van gitaren in elk prijssegment, maar daarnaast een hoop extra info over bands etc. Dat is een fokking catalogus elke maand! en nog goedkoper dan menige glossy.. OK, ze zijn wat achtergebleven wat betreft grafische vormgeving, maar dat geeft een blad ook juist charme vind ik..

Guitar (& Bass) Magazine uit de UK vind ik ook super, vooral voor vintage freaks is dat echt elke week weer smullen met de rubrieken private collection en die ene gozer met zijn verhuurbedrijfje

MM koop ik niet, ik ben wat dat betreft een echte gearhead, en dan ben je imo beter af bij een ander tijdschrift.. wil niet zeggen dat ik het een slecht tijdschrift vind, alleen niets voor mij.. Maargoed, als er een paar mensen van het forum in komen koop ik hem wel :)

Han S
9 juli 2008, 14:38
De hoofdredacteur van MM staat hier ook geregistreerd, maar helaas zien we hem nooit meer.

KoenB
9 juli 2008, 16:04
Ik heb er al een keer ingestaan, met mijn 1e led project (op een oude stratocaster)

:satisfie:

G.G.
9 juli 2008, 19:08
Ontopic:
Er zijn diverse bouwers die je eens zou kunnen vragen.

GG (tele en strat relics)

Jij hebt die MM van februari duidelijk niet gelezen, daar stond ik al in :)