PDA

View Full Version : North Sea Jazz gitaristen alert



EuroCinema
9 juli 2008, 09:50
NSJ staat weer voor de deur. Ik ben er helaas niet alle dagen bij, maar er staan weer veel geweldige gitaristen op het programma:

George Benson
Pat Metheny
Lee Ritenour (vervangt L.A. Express!)
Naar verluidt Catfish Collins (o.a.James Brown, Parliament) in de band van Bootsy.
Martijn van Iterson (2x)
Jesse van Ruller (bij Hans Teeuwen en Mona Lisa Overdrive)
Anton Goudsmit (New Cool Collective)
Buddy Guy
Dweezil Zappa
The Mars Volta

savecracker85
9 juli 2008, 18:24
ik ben er alle dagen! :cooler:

jplm
9 juli 2008, 19:36
The Mars Volta

Ik ben eens naar een concert van de Red Hot Chili Peppers geweest, daar stond The Mars Volta toen ik het voorprogramma. Ik heb toen een heleboel herrie gehoord, maar geen muziek. Tsjonge jonge wat een kolere-kabaal was dat.
Bij NSJ ga ik naar Angie Stone, en Bootsy Collins (en vooraf wat struinen).
Groet, Jan.

rickert
9 juli 2008, 20:01
Je hebt er gewoon geen verstand van! Mars Volta is de shit!

future2future
9 juli 2008, 21:08
Ik ga op zaterdag naar NSJ, ik baal wel dat ik The Mars Volta niet zie, vind ik wel heel erg te gek

Hoolaa
9 juli 2008, 21:26
heb ze ook gezien bij de chili peppers en dat was idd rete slecht. het publiek was toen erg blij toen ze het podium afgingen :).
ik wilde op vrijdag gaan maar zag dat de kaarten bijna 80e waren :S. sinds den haag niet meer geweest dus dat was ff schrikken. ga toch maar niet

jplm
10 juli 2008, 14:30
Je hebt er gewoon geen verstand van! Mars Volta is de shit!

Ja, dat zei ik toch, Mars Volta is shit? :seriousf:

Groet, Jan.

jaspie
10 juli 2008, 15:14
yea kga vrijdag en zaterdag, wordt net als vorig jaar weer genieten. Ik kijk naar te veel uit

EuroCinema
12 juli 2008, 12:07
Zo, dat was kicken gisteravond! Ritenour speelde fenomenaal (nu die chorus nog uitzetten), Goudsmit en Van Ruller zijn nog nooit tegengevalen en nu ook niet. En Bootsy met Catfish op de chicken pickin' rhthm guitar was een gigantisch feest dat ondanks het tribute to James Brown-thema toch weer eindigde in P-Funk chants. Tussendoor nog stukken Hancock en Mendes meegepikt. Pas vier uur vanochtend blij en moe terug in Amsterdam :)

peter_heijnen
12 juli 2008, 12:40
Mars Volta is shit?
Holy shit, had er nog nooit iets van gehoord, maar dit is toch wel erg super! :)
http://www.youtube.com/watch?v=gZwFycBgUpI

Zag gisteren op tv ook nog een te gekke gitarist bij angie stone.

future2future
12 juli 2008, 14:34
Holy shit, had er nog nooit iets van gehoord, maar dit is toch wel erg super! :)
http://www.youtube.com/watch?v=gZwFycBgUpI

Zag gisteren op tv ook nog een te gekke gitarist bij angie stone.

Gitarist vond ik wel ok, maar hij speelde wel op een Tyler!!

Ben benieuwd, er zometeen naar toe. Ik vond wel dat de regie van het programma gister wel veel commerciele shit liet zien

FNaRK
12 juli 2008, 15:43
dweezil zappa ???
wanneer dan ?

Chris Winsemius
12 juli 2008, 16:39
Zag gisteren op tv ook nog een te gekke gitarist bij angie stone.

Cool! Zag gisteren ook 'n klein stukje daarvan en was behoorlijk onder de indruk van zijn spel.

Fijn weekend!

guitartub
12 juli 2008, 16:52
Was er gisteren ook. Lee Ritenour als de grote verrassing en meteen de topper (voor mij althans) van de avond. Ook Jesse speelde zoals gewoonlijk fantastisch en de gitaristen bij Zuco (een of ander jong knaapie) en Al Jarreau verveelden me niet. Heb iig geweldig ge NOTEN!!
Had eigenlijk vandaag willen gaan voor de gitarist die ik jullie nog niet heb zien noemen nl CHUCK LOEB bij Metro. Is trouwens een fantastische line up dus mijn aanrader voor degenen die vandaag nog gaan. Voor mij komt het er helaas niet van en moet ik weer wachten tot volgend jaar.

rijco.nl
12 juli 2008, 17:19
Bootsy was te gek, heb nog een (zweet) handje van hem gehad :rockon: :rockon:

Dirk_Hendrik
12 juli 2008, 18:14
dweezil zappa ???
wanneer dan ?

Morgen gotdomme.
Ik moet toch weer eens serieus naar het programma gaan kijken en niet pas 2 dagen vantevoren....

jplm
12 juli 2008, 20:35
En Bootsy met Catfish op de chicken pickin' rhthm guitar was een gigantisch feest dat ondanks het tribute to James Brown-thema toch weer eindigde in P-Funk chants.

Helemaal mee eens!! Vorig jaar stond ik pal voor het podium te wachten op Sly Stone, maar toen zijn we (zal ik maar zeggen) nogal bij de zak genomen. Dus gisteren, toen we de ene na de andere act voorgeschoteld kregen, behalve Bootsy zelf, dacht ik bij mezelf "krijgen we godver weer hetzelfde, een hoop muziek, en de laatste twee minuten komt de vent wiens naam uiteindelijk op het programma staat zelf ook nog effe". Nou, dat pakte dus anders uit!! Ten eerste vond ik het ijzersterk hoe hij opkwam, dat wil zeggen, volledig onopvallend, gewoon terwijl de rest van de band aan het opstellen en aansluiten was. Aan de ene kant dacht ik uiteraard "dit is Bootsy" met die grote pet en dat brilletje, maar aan de andere kant ging hij zo onopvallend zijn gang (nooit gedacht dat ik de woorden onopvallend en Bootsy nog eens in één zin zou gebruiken) dat ik af en toe dacht dat het een stand-in was, en dat meneer later zelf nog met veel theater op zou komen. Mis dus, wat ook wel bleek toen hij ging spelen!! Ik bedoel maar, ik ben nogal gek van basgitaren en heb de laatste jaren nogal wat "groten" gezien (Bona, Marcus Miller, Wooten, Bailey, Stanley Clarke) en hoewel ik altijd volop geniet van dat snelle, ingewikkelde werk, liet Bootsy toch zien (en horen) waar een basgitaar voor bedoeld is, dacht ik zo. Het ramde door als een goederentrein op volle snelheid over de betuwe-lijn, zal ik maar zeggen. Trouwens, de weduwe Brown mocht ik ook graag zien, maar, dat terzijde.

Groet, Jan :blast:.

rijco.nl
13 juli 2008, 09:39
http://home.planet.nl/~kooi1103/bootsy.jpg

EuroCinema
13 juli 2008, 11:18
Had eigenlijk vandaag willen gaan voor de gitarist die ik jullie nog niet heb zien noemen nl CHUCK LOEB bij Metro. Is trouwens een fantastische line up dus mijn aanrader voor degenen die vandaag nog gaan. Voor mij komt het er helaas niet van en moet ik weer wachten tot volgend jaar.

:eek: Kwam Chuck Loeb? Dat heb ik gemist! Vorig jaar wel gezien, met Reunion geloof ik. Heel eerlijk gezegd vind ik het gitaarwerk op zijn smooth soloplaten vaak lekkerder dan dat met Metro, maar Loeb is sowieso een meestergitarist.

guitartub
13 juli 2008, 11:34
Jammer dat je Chuck hebt gemist. Ik had graag van jou vernomen wat je ervan vond. Chuck is al jaren een van mijn favoriete gitaristen. Met Metro wil hij vaak iets meer uitpakken dan op zijn solo albums die altijd smooth klinken. Bovendien komt hij niet al te vaak naar ons kleine landje, maar zit vaak in SPANJE, waar zijn vrouw, de vocaliste Carmen Cuesta, vandaan komt (Madrid). Had dus graag op de zaterdag gegaan maar de mensen die mijn toegang verzorgden beslisten anders. Lee Rit heeft voor mij veel goed gemaakt maar toch!!

future2future
13 juli 2008, 16:24
Chuck was echt te gek! Sowieso die hele band was top, maar hij speelde echt te gek

guitartub
13 juli 2008, 17:24
Ja, was inderdaad een top bezetting. Hoop dat er iemand nog iets van op YOU TUBE wil zetten. Iig bedankt voor je reaktie.

alexandra
14 juli 2008, 11:03
Vorig jaar was ik al van plan om naar dit North Sea Jazz Festival te gaan, maar dan kom ik er natuurlijk net weer te laat achter wanneer het is :( en heb ik het alweer gemist...

fabien
14 juli 2008, 14:44
Optreden van Metro was idd echt goed. mischien niet echt baanbrekend maar lekker energiek. Loeb en Foreman zijn heele tasty muzikanten en alleen maar een paar solos van Dave Weckl kan een concert de moeite waard maken. Bassist was ook niet misselijk!

In tegenstelling tot de anderen hier, vond ik Ritenour zelf behoorlijk slaapwekkend. Ik luisterde veel naar hem in de '70 en '80 en vind ook zijn latere CDs interessant maar ik vond er niets aan. Pasqua, Bailey en Holmes waren wel heel goed. Ben weggelopen om naar Hancock te gaan, geen spijt van!

Ook de gitarist van Al Jarreau was echt goed, efficient en smaakvol met een hele mooie klank.

Heb helaas Adam Rodgers deze keer niet kunnen zien. Als jullie hem niet kennen, ga luisteren, zeker de moeite waard.

Heb ook helaas Metheny moeten missen, ik moest zelfs in Rotterdam spelen :mad: .

Ook MacFerrin, Bona en Baptista gezien... magisch!!!

EuroCinema
14 juli 2008, 15:50
In tegenstelling tot de anderen hier, vond ik Ritenour zelf behoorlijk slaapwekkend. Ik luisterde veel naar hem in de '70 en '80 en vind ook zijn latere CDs interessant maar ik vond er niets aan. Pasqua, Bailey en Holmes waren wel heel goed. Ben weggelopen om naar Hancock te gaan, geen spijt van!

Ah man, dat nylonsnarige werk hoeft van mij ook niet, maar die versie van 4 on 6 was toch wel erg lekker hoor!

fabien
14 juli 2008, 17:39
Nou, het spijt me maar ik vond zijn solo juist in 4 on 6 behoorlijk ongeinspireerd en dan liep ik weg. Maar er bleef wel een volle zaal achter te genieten dus niets mis mee, ligt mischien meer aan mij, go figure! Terwijl de CD versie boeit me wel!

future2future
14 juli 2008, 18:14
Ik heb op zaterdag niet zo heel veel gitaristen gezien, Chuck Loeb dan met Metro wat te gek was. Ook nog Lionel Loueke bij herbie, snap er echt geen reet van wat die vent daar doet, en dat is niet positief bedoelt.

Roy Hargrove had dan wel geen gitarist maar was echt te gek, echt heel Hippe shit.

guitartub
14 juli 2008, 19:28
Ah man, dat nylonsnarige werk hoeft van mij ook niet, maar die versie van 4 on 6 was toch wel erg lekker hoor!

Vind ik dus ook, maar zijn het niet vaak de begeleiders die het geheel smaakvol en boeiend maken? Ik bedoel: Victor Bailey boeit mij altijd en daar blijf ik rustig een heel concert voor zitten. Allan Pasqua kende ik tot verleden jaar niet tot ik hem bij Alan Holdsworth zag spelen op The Hague Jazz (Ga daar maar eens aan staan!!). En drummer Rodney Holmes gaan we vast nog meer van horen. Voor mij klopte en klikte het geheel en de eventueel mindere momenten van Lee werden dus door de rest fantastisch opgevangen.

future2future
14 juli 2008, 19:41
Vind ik dus ook, maar zijn het niet vaak de begeleiders die het geheel smaakvol en boeiend maken? Ik bedoel: Victor Bailey boeit mij altijd en daar blijf ik rustig een heel concert voor zitten. Allan Pasqua kende ik tot verleden jaar niet tot ik hem bij Alan Holdsworth zag spelen op The Hague Jazz (Ga daar maar eens aan staan!!). En drummer Rodney Holmes gaan we vast nog meer van horen. Voor mij klopte en klikte het geheel en de eventueel mindere momenten van Lee werden dus door de rest fantastisch opgevangen.

Rodney Holmes draait al heel wat jaartjes mee hoor! Speelt al sinds de jaren 80 onder andere bij Brecker Brothers, Santana enz.

Dekkz0r
14 juli 2008, 19:41
Holy shit, had er nog nooit iets van gehoord, maar dit is toch wel erg super! :)
http://www.youtube.com/watch?v=gZwFycBgUpI

Zag gisteren op tv ook nog een te gekke gitarist bij angie stone.


Ik dacht bij mezelf, kom, laat ik eens niet zo bekrompen doen en eens open staan voor andere dingen. Voorlopig ff niet meer dus.. :stop: :P

EuroCinema
14 juli 2008, 22:53
Nou, het spijt me maar ik vond zijn solo juist in 4 on 6 behoorlijk ongeinspireerd en dan liep ik weg. Maar er bleef wel een volle zaal achter te genieten dus niets mis mee, ligt mischien meer aan mij, go figure! Terwijl de CD versie boeit me wel!

Ja smaken verschillen, daarom is het zo leuk om erover te ouwehoeren. Ik vond dat hij toch bij elke chorus weer met een mooie andere invalshoek kwam om over dezelfde akkoorden te soleren en een knappe mix had van knipoogjes naar Montgomery en zijn eigen ding. De drumsolo was ook bepaald niet misselijk, wat een beest is die jongen! :o

fabien
15 juli 2008, 12:39
Ja smaken verschillen, daarom is het zo leuk om erover te ouwehoeren.
Heelemaal mee eens. Een oude moto (die trouwens goed past bij je forum naam ;-)) gaat zo: Het belangrijkst is niet naar de bioscoop te gaan maar om over de film te kunnen lullen! (vrij vertaald uit het frans dus weet niet echt of het klinkt in het nederlands)


Ik vond dat hij toch bij elke chorus weer met een mooie andere invalshoek kwam om over dezelfde akkoorden te soleren en een knappe mix had van knipoogjes naar Montgomery en zijn eigen ding. De drumsolo was ook bepaald niet misselijk, wat een beest is die jongen! :o
Hij begon zijn solos altijd wel goed maar ik vond dat hij het niet verder kon uitbreiden. Hoe kan ik het zeggen... Ik hoorde geen verhaal in zijn solos zoals ik altijd hoor bij Metheny b.v.
Chuck Loeb was in mijn ogen veel interessanter in zijn spel. Gitarist van Al Jarreau boeide me ook meer dan Ritenour.

Ik heb veel genoten van het spel van Victor Bailey, die man kan heerlijke grooves neerzetten!