PDA

View Full Version : Aria kopen, ja nee?



AntY
24 februari 2003, 23:05
ik kan deze aria kopen voor ongeveer € 200:



heb tot woensdag om te beslissen...

do of dont??

MikeDirnt
24 februari 2003, 23:11
Hij zit er wel dope uit.

Veel vinden Aria niet lekker spelen..
Maar ik zelf wel.. ik vind ze wel oke

Ik zou het wel overwegen...
wacht andere reacties ff af..

Wouter J
25 februari 2003, 00:24
Doen.

De aria's uit de vroege jaren tachtig waren top instrumenten, aan zo eentje doe je zeker geen miskoop.

Marcus Miller, Jack Bruce Hennie Vrienten (Doe Maar) en John Taylor (Duran Duran) speelden allemaal op Aria's en zij kunnen het toch niet fout hebben.

Maar koop er wel een flinke leren riem bij want deze jongen zal wel kop zwaar zijn.

andy
25 februari 2003, 01:28
Heb zelf een aria pro 2 uit de jaren 80.
Was toen een goede bas voor de prijs. Was wel een halve slaggitaar, kort halsje, lekker bespeelbaar, maar ik kocht hem, omdat ik voor mezelf wel eens opnames maakte en daarvoor de bas wilde inspelen, dus voor een gitarist ok. Maar voor 200 euro zou ik hem niet laten staan. De tip van een stevig "halsbandje"zou ik wel aan nemen, want Aria gebruikte zeker in de jaren 80 niet de lichtste houtsoorten. Ook al was het een grap om de kop. toen 395 piek, guldens dus nieuw.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: andy op 2003-02-25 01:30 ]</font>

Wouter J
25 februari 2003, 01:34
Op 2003-02-25 01:28, schreef andy:
Heb zelf een aria pro 2 uit de jaren 80.
Was toen een goede bas voor de prijs. Was wel een halve slaggitaar, kort halsje, lekker bespeelbaar, maar ik kocht hem, omdat ik voor mezelf wel eens opnames maakte en daarvoor de bas wilde inspelen, dus voor een gitarist ok. Maar voor 200 euro zou ik hem niet laten staan. De tip van een stevig "halsbandje"zou ik wel aan nemen, want Aria gebruikte zeker in de jaren 80 niet de lichtste houtsoorten. Ook al was het een grap om de kop.


Jij had waarschijnlijk een Cardinal series, die waren inderdaad shortscale. Die bas afgebeeld is een ZZ series en die waren long scale, dus op die bas zit geen kort halsje.

De ZZ heeft de vorm van een gibson Explorer en die dingen staan erom bekend dat ze geen goede balans hadden, ik weet niet of dat met die Aria ook zo is maar een stevige riem is toch beter dan pijn in je arm.

AntY
25 februari 2003, 07:47
ja idd daar zal ik op moeten letten

gelukkig kan ik dan switchen heb ik er 2. Ik denk idd dat ik geen miskoop zal doen MITS hij in goede staat is. Zie mijn volgende topic...
EDIT: WOEI! om half 2 nog op gitaarform wouter? koning!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-02-25 07:49 ]</font>

AllodoX
25 februari 2003, 08:44
Aria zijn leuke dingetjes.. alleen deze bass heeft 2 problemen..

1) geen hoorn, dus vreselijke balans ( neckdive )
2) kleine body, weinig massa, dus niet overdreven veel laag

AntY
25 februari 2003, 13:23
ja

die epi thunderbird heeft dat probleem toch ook? dat kan je toch oplossen door de strapholder te verplaatsen of zo?

en mja niet veel laag, maar wat wil je.. 200 euro? mooi 2e basje. en als t niet bevalt verkoop ik m weer lekker door. dr zit ook nog een koffer bij.

bassopotmus
25 februari 2003, 15:14
Ik vind em relaxend..kopen!! Zou me niet lang bedenken..ff checken en gaan

AntY
25 februari 2003, 15:36
ja...

als die gast nog ff reageert :smile:

ik heb ze telefoonnummer niet..alleen 2 mailtjes

AntY
26 februari 2003, 12:18
ik ga vrijdagavond vanuit alkmaar naar eindhoven om de bas te bekijken en waarschijnlijk ook te kopen.
hij woont gelukkig dicht bij het station, 5 minuten lopen.
de bas eheft de afgelopen 18 jaar in de koffer gelegen, op zijn zolder, met de snaren ontspannen.

wie zin heeft om mee te gaan en samen met mij dat ding te bekijken is welkom om mee te gaan :smile:

dikkie dik
26 februari 2003, 16:41
durf je niet alleen?? :razz:

AntY
26 februari 2003, 22:57
nee ik heb toch een vage foto gehad.... nee ff zonder dollen

ik heb er gewoon weinig verstand van
zou graag hebben dat iemand die dat wel heeft mee zou gaan, dat ding heeft 18 jaar in een koffer gelegen, hoe staat het ermee, hals niet krom enz...

bassopotmus
27 februari 2003, 15:24
hey dude, ik zou wel mee willen...Hmm lijkt me wel intressant vette bas trouwens!!

JAh Uhh hoe kom ik in contact met je liefst voor vrijdag middag ofzo???

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-02-27 15:35 ]</font>

AntY
27 februari 2003, 16:51
moet je ff mailen naar x@yahoo.com dan geef ik wel ff telefoonnummer :smile:

Ruud
27 februari 2003, 17:49
Dit is dus echt wel een bas die je er zo voor de looks bij zou kopen... donders stoer ding....alleen lijkt hij me inderdaad niet superfijn hangen..
echt een optreed en ragbas dus........

bathmutz
28 februari 2003, 13:35
wat is er trouwens mis met veel laag?

veel laag is the shit, aight! :grin:

BathMutZ

AntY
28 februari 2003, 13:38
goed lezen is de shit:)

ik ga m vanavond kopen trouwens

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-02-28 13:42 ]</font>

bathmutz
28 februari 2003, 17:35
ja, das ook zo. :grin:
hahaha. ben benieuwd wat je ervan vindt.

het zou helemaal cool zijn als je met zo'n soort bas jazz/country/gospel soorten muziek mee ging spelen. lekkere metal bas en vrij terughoudend stan te bassen! gaaf :wink:

BathMutZ

bassopotmus
1 maart 2003, 10:30
AAAIGHT, nou het is zaterdag morgen en ik ben indderdaad even naar Eindhoven geweest om die sjit eens te checken, vond em zo merkwaardig!!
Het instrument was IN ZEER GOEDE STAAT!!
Iets wat ik niet helemaal had verwacht eerlijk gezegt, omdat het al 8 jaar op een zolder heeft gestaan..
Natuurlijk keken we eerst ff naar de looks en waren nog steeds verbaasd erover, damn..te cool..
Owkee de lak was slechts op 1 punt beschadigd, maar dat is heeel normaal met explorer-like bassen en/of gitaren.
De nek, was(tot me verwondering) in zeer goede conditie, niet warped en niet kapot gespeeld(fret-wear)..
Naar mijn mening kon de nek iets rechter staan..maar ik ben moeilijk daarin(speel met weinig action, bijna vlakke nek)
De klank...owkee natuurlijk niet HELEMAAL WOW..maar met dat idee kwamen we ook niet..
DE toon is vol en best aanwezig. HEt heeft 2 split-coil die met een 3-way switch te schakelen zijn (brigde, bridge+neck, neck)
Er waren geen krakende potmeter, getuigende van een goede en vochtvrije/arme opbrerging van het instrument..

Nou Anty, bedankt nog voor het bier(smaakte me goed in de trein!!!) en heel erg gefeliciteerd met je nieuwe, exclusieve Aria!!

ps: mak nog eens wat pics van de bas in aktie!!

AntY
1 maart 2003, 12:55
zal es kijken, ik heb zelf geen digi cam
misschien kan ik er eens eentje lenen

AntY
10 oktober 2003, 19:35
wat zou zo een bas jullie eigenlijk waard zijn?

Anavrin
10 oktober 2003, 20:53
ik dacht al, wat is dt een oud onderwerp, maar ik zou er wel een euro of 300 voor over hebben (als ie heel goed klinkt meer), maar ik hou alleen niet zo van die vorm, dus dat zal wel meetellen in mijn prijs. Heb je er niks aan gedan in dat half jaar? dan zag ie er wel super uit. Was ie trouwens incl koffer, want dan heb je een superprijs betaald (ong 200 zei je toch)

AntY
10 oktober 2003, 21:07
190 euro. inclusief koffer, maar dat is een houten zelfbouw ding. dr zitten wat kieren in, t is superzwaar, maar t past perfect en t beschermt t ding wel fysiek, helemaal foam dr in

Anavrin
10 oktober 2003, 21:25
als het werkt dan is het toch goed....

misschien is het wel mooi om er ook vergulde knoppen op te zetten...

skabouter
11 oktober 2003, 01:31
ja
200 euro? mooi 2e basje. en als t niet bevalt verkoop ik m weer lekker door. dr zit ook nog een koffer bij.

tsssss, je klinkt als iemand die ik maar al te goed ken.........:D